درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 14:45   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  تبعیض در استخدام: یافته‌های یک مطالعه جدید
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
  مقاومت در مقابل تغییر: چالش‌ها و اقدامات متا برای مبارزه با سوءاستفاده جنسی از کودکان
  لینکدین در حال آزمایش اشتراک صفحه شرکت پرمیوم با هوش مصنوعی برای تولید محتواست
  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر
  چرا جهان هنوز به امانوئل کانت نیاز دارد؟
  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 37906صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریسه شنبه، 3 اردیبهشت 1398 - 08:00
قوانین پنج گانه برقراری ارتباط‌های موثر/ قانون چهارم: مهمترین مطالب را در ابتدای صحبت خود بیان کنید
از لحاظ روانی، گرایش ما آن است که مطالبی را که ابتدا ذکر شده‌اند، به وضوح به خاطر آوریم، نه مطالبی را که در آخر عنوان شده‌اند، بنابراین، ‌هنگام گفت و گو با گزارشگر، لازم است شیوة بیان مطالب را تغییر دهید و صحبت خود را با نتیجه‌گیری آغاز کنید.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| سا‌ل‌ها آموزش و تجربه، که غالبا بدون تفکر آگاهانه بوده است، اکثر مقامات اجرایی شرکت‌ ها را عادت داده است که سؤالات را به شیوه خاصی پاسخ گویند. اگر از این مقامات سؤال شود که: ‌«در رابطه با محصول جدید خود، چه سیاستی را در پیش گیریم؟» پاسخ این افراد غالباً به این ترتیب خواهد بود که: «ما با کمبود پلاستیک رو‌برو هستیم و قیمت آن نیز با چنان سرعتی در حال افزایش است که فکر نمی‌ کنم قادر باشیم قیمت مناسبی برای محصول در نظر گیریم. علاوه بر آن، در کارخانه نیز با کمبود نیروی کار مواجه هستیم. بنابراین، توصیه من این است که فعلاً تولید محصول جدید را افزایش ندهیم.»


مدیران اجرایی در طرح‌های خود مطالبی را که به نتیجه‌گیری نهایی و پیشنهادات ختم می ‌شوند، فهرست می‌کنند. اما هنگام گفت و گو با رسانه‌های خبری، این گونه سازماندهی ها با شکست مواجه می‌ شوند. این شکست‌ها ناشی از علل روان شناختی و فنی هستند.


از لحاظ روانی، گرایش ما آن است که مطالبی را که ابتدا ذکر شده‌اند، به وضوح به خاطر آوریم، نه مطالبی را که در آخر عنوان شده‌اند، بنابراین، ‌هنگام گفت و گو با گزارشگر، لازم است شیوة بیان مطالب را تغییر دهید و صحبت خود را با نتیجه‌گیری آغاز کنید:

 

«ما برای افزایش تولید، برنامه ریزی نکرده ایم. ما با کمبود مواد اولیه مواجه هستیم. هزینه‌ها رو به افزایش هستند و کمبود کارگر ماهر نیز مشکلات ما را افزایش داده است.» در این سازماندهی معکوس، مهمترین مطلب عنوان شده، به احتمال زیاد بهتر از سایر مطالب به خاطر آورده خواهد شد: «ما برای افزایش تولید محصول جدید برنامه ریزی نکرده ایم».


توجه به مسایل فنی در چاپ و تهیة مطالب نیز دلیل مهمی برای ذکر نتیجه‌گیری در ابتدای صحبت می ‌باشد. گزارشگری (در این جا گزارشگر روزنامه) که مسؤول تهیه گزارش می‌باشد، غالباً از پیش نمی‌داند که برای چاپ گزارش خود با مهمترین مطالب آغاز نموده و پاراگراف‌ های بعدی را به ذکر مطالب کم اهمیت‌تر اختصاص دهد.

 

چنان چه مهمترین بخش گزارش در انتها عنوان شود، در صورت کمبود فضا، احتمال حذف شدن آن هنگام حروفچینی وجود خواهد داشت. در تلویزیون نیز محدودیت‌ های زمانی و ضرب‌الاجل های تعیین شده برای پخش برنامه‌ها، غالباً نمایش کل موضوع فیلم‌برداری شده، به منظور انتخاب بهترین بریدة فیلم را غیر ممکن می ‌سازد.

 

تهیه کنندگان برنامه ها یا تدوین گران اخبار غالباً ناچار می‌ شوند که قطعات مورد نیاز را از ابتدای فیلم‌ها انتخاب نمایند. بنابراین‌ بار دیگر تاکید می‌ کنیم که ابتدا مهمترین مطلب را عنوان کنید. پس از ذکر مهمترین مطلب، می‌توانید به ارایة توضیحات مورد نظر بپردازید؛ حتی اگر تمام توضیحات نیز حذف شوند، عبارت نخستین باقی خواهد ماند.
 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد