درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
شنبه، 26 مرداد 1398 - 22:10   

قانون مطبوعات مصوب 1358 شورای انقلاب ـ قانون مطبوعات مصوب 1364

  قانون مطبوعات مصوب 1358 شورای انقلاب ـ قانون مطبوعات مصوب 1364


ادامه ادامه مطلب یک

هارمونی معرفی شد؛ سیستم عامل جایگزین احتمالی اندروید با امنیت و سرعت بهتر

  هارمونی معرفی شد؛ سیستم عامل جایگزین احتمالی اندروید با امنیت و سرعت بهتر


ادامه ادامه مطلب دو

چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی

  چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

روش بررسی رفتار خود به سبک ژولیوس سزار

  روش بررسی رفتار خود به سبک ژولیوس سزار


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدیران روابط عمومی های استان موظف به اطلاع رسانی از عملکرد دستگاه خود هستند
  پیام تبریک مدیر عامل بانک رفاه کارگران به مناسبت پنجاه و نهمین سالروز تأسیس بانک
  بانک رفاه کارگران در حمایت از صنایع کوچک پیشگام بوده است
  تغییر در مدیریت روابط عمومی شورای شهر رشت
  آئین تجلیل از خبرنگاران فعال شهرستان ملارد
  برپایی نخستین جشنواره ارزیابی روابط عمومی های صنعت آب و برق
  بابایی: ارتقاء نقش روابط عمومی ها مستلزم تغییر نگرش مدیران است
  کمک 313 هزار میلیارد ریالی بانک ملی ایران به رونق بخش های اقتصادی
  95 درصد حساب های مشتریان حقیقی بانک ملی ایران، کد شهاب دارند
  آیین تجلیل اعضای شورای اسلامی و شهردار کهریزک از خبرنگاران ری برگزار شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 37906صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریسه شنبه، 3 اردیبهشت 1398 - 08:00
قوانین پنج گانه برقراری ارتباط‌های موثر/ قانون چهارم: مهمترین مطالب را در ابتدای صحبت خود بیان کنید
از لحاظ روانی، گرایش ما آن است که مطالبی را که ابتدا ذکر شده‌اند، به وضوح به خاطر آوریم، نه مطالبی را که در آخر عنوان شده‌اند، بنابراین، ‌هنگام گفت و گو با گزارشگر، لازم است شیوة بیان مطالب را تغییر دهید و صحبت خود را با نتیجه‌گیری آغاز کنید.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| سا‌ل‌ها آموزش و تجربه، که غالبا بدون تفکر آگاهانه بوده است، اکثر مقامات اجرایی شرکت‌ ها را عادت داده است که سؤالات را به شیوه خاصی پاسخ گویند. اگر از این مقامات سؤال شود که: ‌«در رابطه با محصول جدید خود، چه سیاستی را در پیش گیریم؟» پاسخ این افراد غالباً به این ترتیب خواهد بود که: «ما با کمبود پلاستیک رو‌برو هستیم و قیمت آن نیز با چنان سرعتی در حال افزایش است که فکر نمی‌ کنم قادر باشیم قیمت مناسبی برای محصول در نظر گیریم. علاوه بر آن، در کارخانه نیز با کمبود نیروی کار مواجه هستیم. بنابراین، توصیه من این است که فعلاً تولید محصول جدید را افزایش ندهیم.»


مدیران اجرایی در طرح‌های خود مطالبی را که به نتیجه‌گیری نهایی و پیشنهادات ختم می ‌شوند، فهرست می‌کنند. اما هنگام گفت و گو با رسانه‌های خبری، این گونه سازماندهی ها با شکست مواجه می‌ شوند. این شکست‌ها ناشی از علل روان شناختی و فنی هستند.


از لحاظ روانی، گرایش ما آن است که مطالبی را که ابتدا ذکر شده‌اند، به وضوح به خاطر آوریم، نه مطالبی را که در آخر عنوان شده‌اند، بنابراین، ‌هنگام گفت و گو با گزارشگر، لازم است شیوة بیان مطالب را تغییر دهید و صحبت خود را با نتیجه‌گیری آغاز کنید:

 

«ما برای افزایش تولید، برنامه ریزی نکرده ایم. ما با کمبود مواد اولیه مواجه هستیم. هزینه‌ها رو به افزایش هستند و کمبود کارگر ماهر نیز مشکلات ما را افزایش داده است.» در این سازماندهی معکوس، مهمترین مطلب عنوان شده، به احتمال زیاد بهتر از سایر مطالب به خاطر آورده خواهد شد: «ما برای افزایش تولید محصول جدید برنامه ریزی نکرده ایم».


توجه به مسایل فنی در چاپ و تهیة مطالب نیز دلیل مهمی برای ذکر نتیجه‌گیری در ابتدای صحبت می ‌باشد. گزارشگری (در این جا گزارشگر روزنامه) که مسؤول تهیه گزارش می‌باشد، غالباً از پیش نمی‌داند که برای چاپ گزارش خود با مهمترین مطالب آغاز نموده و پاراگراف‌ های بعدی را به ذکر مطالب کم اهمیت‌تر اختصاص دهد.

 

چنان چه مهمترین بخش گزارش در انتها عنوان شود، در صورت کمبود فضا، احتمال حذف شدن آن هنگام حروفچینی وجود خواهد داشت. در تلویزیون نیز محدودیت‌ های زمانی و ضرب‌الاجل های تعیین شده برای پخش برنامه‌ها، غالباً نمایش کل موضوع فیلم‌برداری شده، به منظور انتخاب بهترین بریدة فیلم را غیر ممکن می ‌سازد.

 

تهیه کنندگان برنامه ها یا تدوین گران اخبار غالباً ناچار می‌ شوند که قطعات مورد نیاز را از ابتدای فیلم‌ها انتخاب نمایند. بنابراین‌ بار دیگر تاکید می‌ کنیم که ابتدا مهمترین مطلب را عنوان کنید. پس از ذکر مهمترین مطلب، می‌توانید به ارایة توضیحات مورد نظر بپردازید؛ حتی اگر تمام توضیحات نیز حذف شوند، عبارت نخستین باقی خواهد ماند.
 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  قانون مطبوعات مصوب 1358 شورای انقلاب ـ قانون مطبوعات مصوب 1364


  اطمینان؛ آنچه همه به آن نیاز داریم


  ندای درون کارکنان تان را گوش دهید


  سخنرانان علمی پنجمین همایش تولید محتوا در روابط‌ عمومی مشخص شدند


  هارمونی معرفی شد؛ سیستم عامل جایگزین احتمالی اندروید با امنیت و سرعت بهتر


  روش بررسی رفتار خود به سبک ژولیوس سزار


  هیات مدیره جدید انجمن سواد رسانه ای ایران انتخاب شدند


  شیوه نامه تاسیس مراکز تجاری و بازاریابی محصولات


  رقابت برای جلب مخاطبان، وارد ابعاد و رسانه‎ های جدیدی شده است


  ۶ آمار و روندی که باید در رابطه با روابط عمومی بدانید


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: 20 مردادماه آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی