درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
شنبه، 29 تیر 1398 - 23:12   

انتصاب سرپرست مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری رشت

  انتصاب سرپرست مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری رشت


ادامه ادامه مطلب یک

۷ روش برای برقراری ارتباط مؤثر در محیط کار

  ۷ روش برای برقراری ارتباط مؤثر در محیط کار


ادامه ادامه مطلب دو

تحقیق تازه دانشگاه مونترال/ تشدید افسردگی نوجوانان و مدت زمان کار با شبکه‌های اجتماعی

  تحقیق تازه دانشگاه مونترال/ تشدید افسردگی نوجوانان و مدت زمان کار با شبکه‌های اجتماعی


ادامه ادامه مطلب سه

چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی فراخوان داد

  چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی فراخوان داد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدیر کل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی: جایگاه روابط عمومی ها در بالا بردن سطح آگاهی مردم بسیار مهم است
  مدیر روابط عمومی باشگاه تراکتور انتخاب شد
  درگذشت یکی از پیشگامان علم ارتباطات در ایران
  مدیر روابط عمومی هیات دوچرخه سواری گیلان منصوب شد
  بیمه کوثر با ارزش هر سهم ۶۵۸۳ریال وارد مجمع می ‌شود
  روزنامه دولتی و روزنامه حزبی
  انتصاب سرپرست مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری رشت
  نباید رسانه با زر زود و تزویر منحرف شود
  برگزاری نخستین کنفرانس رسانه ای در طالقان
  ابلاغ شیوه نامه تهیه و تولید اقلام تبلیغاتی گردشگری
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 37904صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگارییکشنبه، 1 اردیبهشت 1398 - 08:00
قوانین پنج گانه برقراری ارتباط‌های موثر/ قانون دوم: حتی الامکان از عبارات شخصی استفاده کنید
در تمامی شرکت ها، ‌حتی شرکت‌ های نه چندان بزرگ نیز، افراد زیادی در تصمیم‌گیری‌ ها و سایر فعالیت‌ ها دخیل هستند. از این رو، مدیرانی که به تازگی منصوب شده‌ اند، هرگز در بیان عبارات خود از کلمه «من» استفاده نمی ‌کنند و غالباً واژه «ما» یا «شرکت» را به کار می‌ برند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| در تمامی شرکت ها، ‌حتی شرکت‌ های نه چندان بزرگ نیز، افراد زیادی در تصمیم‌گیری‌ ها و سایر فعالیت‌ ها دخیل هستند. از این رو، مدیرانی که به تازگی منصوب شده‌ اند، هرگز در بیان عبارات خود از کلمه «من» استفاده نمی ‌کنند و غالباً واژه «ما» یا «شرکت» را به کار می‌ برند.


هنگامی که ده‌ها یا صدها تن از افراد، با همکاری یکدیگر، موفق به تولید محصول جدید یا اتخاذ سیاست تازه ‌ای شده‌اند، استفاده از واژه «من» برای یکایک افرادی که با این پروژه در ارتباط بوده ‌اند، اگر غیر ممکن هم نباشد، بسیار دشوار خواهد بود.

 

با این وجود، کلماتی از قبیل «شرکت» یا «ما» تنها نمایانگر تصویر کلی شرکت‌ ها به عنوان ساختارهای یکپارچة غیر بشری هستند. در این ساختارهای یکپارچه هیچ کس فردیت خود را حفظ نمی‌ کند یا پذیرای مسوولیت فردی نمی‌ باشد.


برای اجتناب از تقویت این تصویر ذهنی، لازم است مدیران در صورت شرکت در پروژه های غرور آفرین، هنگام صحبت از پروژة مذکور از زبان اول شخص استفاده کنند و این غرور را منعکس کنند. به عنوان مثال، این افراد می‌ توانند بگویند که: «من یکی از اعضاء تیمی بودم که مسؤولیت این پروژه را به عهده داشتند. وظیفة من در ارتباط با طراحی محصولات بود.» البته چنانچه فردی هیچ افتخاری کسب نکرده باشد، ادعای افتخار شخصی او بی‌جا و نادرست خواهد بود. اما مدیر ارشدی که می ‌تواند از تجارب شخصی خود سخن بگوید، غالباً تاثیر مطلوبی بر جا می‌ گذارد.


گاهی اوقات مقامات اجرایی شرکت‌ها، حتی در به کارگیری واژه «ما» نیز مردد می ‌باشند. علت این تردید آن است که این افراد مایل نیستند از طرف شرکت، رسماً به سخنرانی بپردازند. این بی‌ میلی تا زمانی که مدیریت شرکت چنین اختیاری را به ایشان تفویض نکرده است، موجه می‌باشد. اما چنانچه مدیران ‌تراز متوسط یا حتی مدیران تراز پایین قادر به پاسخگویی دقیق به سؤالات مطرح شده باشند، اغلب به عنوان سخنگویان کارآمد شرکت می‌توانند این وظیفه را به خوبی به انجام رسانند.


به عنوان مثال، شرکت تلفنی را در نظر بگیرید که از اپراتورهای ارشد خود دعوت کرده است که به نمایندگی از شرکت در اجتماعات کوچکی حضور یافته و با مطبوعات گفت ‌و گو نمایند. لازم به ذکر است که این شرکت در اجتماعات مذکور از منزلت والایی برخوردار است. در این شرایط، اگر یکی از اپراتورهای ارشد در خصوص مسایل محلی مربوط به حوزه تحت سرپرستی خود، از قبیل تغییر در نرخ تلفن ‌های محلی، توضیحاتی ارایه نماید، به اعتبار قابل توجهی دست خواهد یافت.

 

مطبوعات و عامه مردم به حق این گونه فرض می‌ کنند که او از آن چه می‌ گوید، اطلاع کافی در دست دارد. اما چنانچه این فرد در مورد تامین کلیه نیازهای مالی شرکت بحث نماید، روشن است که اعتبار او بسیار کمرنگ خواهد شد.
 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تقویم روز ارتباطات/ آگهی تا 40 درصد گنجایش صفحات و نه کمتر از آن


  روزنامه دولتی و روزنامه حزبی


  معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد: نیاز امروز روابط عمومی‌ها برای اقناع مخاطب است


  داستان سرایی؛ ابزاری جذاب برای جلب توجه مخاطب به سخنرانی


  نتایج اقدامات اطلاع رسانی نمی شود؛ ضعف در عملکرد روابط عمومی ها


  هوش مصنوعی و زهر و پادزهر جعل عمیق


  ۷ روش برای برقراری ارتباط مؤثر در محیط کار


  عصر سرمایه‌داریِ نظارتی با ابزارهای رسانه ای


  تحقیق تازه دانشگاه مونترال/ تشدید افسردگی نوجوانان و مدت زمان کار با شبکه‌های اجتماعی


  مسائل مربوط به عکاسی: چرا سرمایه گذاری در عکس های با کیفیت باعث پیشرفت بازاریابی می شود


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان ارسال مقاله به شانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران