درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
دوشنبه، 30 اردیبهشت 1398 - 22:02   

روابط عمومی‌هایی که نقش «بادیگارد» فیلم‌ها را بازی می‌کنند

  روابط عمومی‌هایی که نقش «بادیگارد» فیلم‌ها را بازی می‌کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظر سنجی

  نظر سنجی


ادامه ادامه مطلب دو

پیام مدیرعامل شرکت راه آهن به مناسبت روز روابط عمومی

  پیام مدیرعامل شرکت راه آهن به مناسبت روز روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی

  فراخوان چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  میزگرد آسیب‌شناسی دلایل تغییر ماهیت جایگاه روابط عمومی‌ها در قم
  مدیران شهری باید اهمیت بیشتری به حوزه روابط عمومی قائل شوند
  برگزاری سمینار آموزشی «روابط عمومی و فناوری‌های نوین ارتباطی» در کرمان
  دومین همایش گفت‌وگوهای انتقال تجربه برگزار شد
  مدیرعامل بانک رفاه: نقش روابط عمومی در تعالی سازمان
  روابط عمومی ادارات باید به ابر روابط عمومی تبدیل شوند
  مدیرعامل ذوب آهن اصفهان: اهمیت روابط عمومی برای سازمان همچون بخش تولید است
  کتاب سال روابط عمومی ایران منتشر شد
  آیین بزرگداشت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی که در کرج
  مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان: مدیران روابط عمومی ادارات واقعیت‌ها را به اطلاع مردم برسانند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 37904صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگارییکشنبه، 1 اردیبهشت 1398 - 08:00
قوانین پنج گانه برقراری ارتباط‌های موثر/ قانون دوم: حتی الامکان از عبارات شخصی استفاده کنید
در تمامی شرکت ها، ‌حتی شرکت‌ های نه چندان بزرگ نیز، افراد زیادی در تصمیم‌گیری‌ ها و سایر فعالیت‌ ها دخیل هستند. از این رو، مدیرانی که به تازگی منصوب شده‌ اند، هرگز در بیان عبارات خود از کلمه «من» استفاده نمی ‌کنند و غالباً واژه «ما» یا «شرکت» را به کار می‌ برند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| در تمامی شرکت ها، ‌حتی شرکت‌ های نه چندان بزرگ نیز، افراد زیادی در تصمیم‌گیری‌ ها و سایر فعالیت‌ ها دخیل هستند. از این رو، مدیرانی که به تازگی منصوب شده‌ اند، هرگز در بیان عبارات خود از کلمه «من» استفاده نمی ‌کنند و غالباً واژه «ما» یا «شرکت» را به کار می‌ برند.


هنگامی که ده‌ها یا صدها تن از افراد، با همکاری یکدیگر، موفق به تولید محصول جدید یا اتخاذ سیاست تازه ‌ای شده‌اند، استفاده از واژه «من» برای یکایک افرادی که با این پروژه در ارتباط بوده ‌اند، اگر غیر ممکن هم نباشد، بسیار دشوار خواهد بود.

 

با این وجود، کلماتی از قبیل «شرکت» یا «ما» تنها نمایانگر تصویر کلی شرکت‌ ها به عنوان ساختارهای یکپارچة غیر بشری هستند. در این ساختارهای یکپارچه هیچ کس فردیت خود را حفظ نمی‌ کند یا پذیرای مسوولیت فردی نمی‌ باشد.


برای اجتناب از تقویت این تصویر ذهنی، لازم است مدیران در صورت شرکت در پروژه های غرور آفرین، هنگام صحبت از پروژة مذکور از زبان اول شخص استفاده کنند و این غرور را منعکس کنند. به عنوان مثال، این افراد می‌ توانند بگویند که: «من یکی از اعضاء تیمی بودم که مسؤولیت این پروژه را به عهده داشتند. وظیفة من در ارتباط با طراحی محصولات بود.» البته چنانچه فردی هیچ افتخاری کسب نکرده باشد، ادعای افتخار شخصی او بی‌جا و نادرست خواهد بود. اما مدیر ارشدی که می ‌تواند از تجارب شخصی خود سخن بگوید، غالباً تاثیر مطلوبی بر جا می‌ گذارد.


گاهی اوقات مقامات اجرایی شرکت‌ها، حتی در به کارگیری واژه «ما» نیز مردد می ‌باشند. علت این تردید آن است که این افراد مایل نیستند از طرف شرکت، رسماً به سخنرانی بپردازند. این بی‌ میلی تا زمانی که مدیریت شرکت چنین اختیاری را به ایشان تفویض نکرده است، موجه می‌باشد. اما چنانچه مدیران ‌تراز متوسط یا حتی مدیران تراز پایین قادر به پاسخگویی دقیق به سؤالات مطرح شده باشند، اغلب به عنوان سخنگویان کارآمد شرکت می‌توانند این وظیفه را به خوبی به انجام رسانند.


به عنوان مثال، شرکت تلفنی را در نظر بگیرید که از اپراتورهای ارشد خود دعوت کرده است که به نمایندگی از شرکت در اجتماعات کوچکی حضور یافته و با مطبوعات گفت ‌و گو نمایند. لازم به ذکر است که این شرکت در اجتماعات مذکور از منزلت والایی برخوردار است. در این شرایط، اگر یکی از اپراتورهای ارشد در خصوص مسایل محلی مربوط به حوزه تحت سرپرستی خود، از قبیل تغییر در نرخ تلفن ‌های محلی، توضیحاتی ارایه نماید، به اعتبار قابل توجهی دست خواهد یافت.

 

مطبوعات و عامه مردم به حق این گونه فرض می‌ کنند که او از آن چه می‌ گوید، اطلاع کافی در دست دارد. اما چنانچه این فرد در مورد تامین کلیه نیازهای مالی شرکت بحث نماید، روشن است که اعتبار او بسیار کمرنگ خواهد شد.
 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  فراخوان چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


  ۵ وظیفه تاسف‌بار روابط عمومی در قبال رسانه‌ها


  انتصاب مدیر جدید روابط عمومی انجمن برگزارکنندگان رویدادهای نمایشگاهی


  فرماندار رودسر در همایش روابط عمومی ها؛ به جای ثنا گویی به من تذکر بدهید


  مشکلات روابط عمومی در روز روابط عمومی


  روابط عمومی و اخلاق مداری


  شناسایی فلسفه یک فناوری موجب افزایش کارکردها و کاربردهای آن خواهد شد


  بی توجهی اتاق اصناف به جایگاه روابط عمومی


  نشست متخصصان روابط عمومی برگزار شد


  گزارش برگزاری آیین چهاردهمین جشنواره روابط عمومی های اصفهان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: گزارش سومین رخداد ملی بررسی مسایل و چالش های روابط عمومی