درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
دوشنبه، 30 اردیبهشت 1398 - 21:34   

روابط عمومی‌هایی که نقش «بادیگارد» فیلم‌ها را بازی می‌کنند

  روابط عمومی‌هایی که نقش «بادیگارد» فیلم‌ها را بازی می‌کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظر سنجی

  نظر سنجی


ادامه ادامه مطلب دو

پیام مدیرعامل شرکت راه آهن به مناسبت روز روابط عمومی

  پیام مدیرعامل شرکت راه آهن به مناسبت روز روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی

  فراخوان چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  میزگرد آسیب‌شناسی دلایل تغییر ماهیت جایگاه روابط عمومی‌ها در قم
  مدیران شهری باید اهمیت بیشتری به حوزه روابط عمومی قائل شوند
  برگزاری سمینار آموزشی «روابط عمومی و فناوری‌های نوین ارتباطی» در کرمان
  دومین همایش گفت‌وگوهای انتقال تجربه برگزار شد
  مدیرعامل بانک رفاه: نقش روابط عمومی در تعالی سازمان
  روابط عمومی ادارات باید به ابر روابط عمومی تبدیل شوند
  مدیرعامل ذوب آهن اصفهان: اهمیت روابط عمومی برای سازمان همچون بخش تولید است
  کتاب سال روابط عمومی ایران منتشر شد
  آیین بزرگداشت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی که در کرج
  مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان: مدیران روابط عمومی ادارات واقعیت‌ها را به اطلاع مردم برسانند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 37902صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریشنبه، 31 فروردین 1398 - 10:02
قوانین پنج گانه برقراری ارتباط‌های موثر/ قانون اول: در صحبت‌های خود، منافع عامة مردم را در نظر بگیرید، نه منافع شرکت را
گاهی اوقات به نظر می رسد شرکت‌ هایی که می‌کوشند اخبار خود را از دیدگاه عامة مردم مطرح کنند، ژست سازمان‌های بشر دوستانه را به خود می‌گیرند. این شرکت ها مدعی هستند که تمامی فعالیت‌های آن‌ها در راستای منافع عمومی می ‌باشد. البته، این ادعا در برخی موارد صادقانه است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| این قانون مشکلاتی را برای اکثر رؤسای شرکت ها و مدیران اجرایی ارشد به همراه خواهد داشت. مشکل این افراد قابل درک است. وقتی که طی سالیان متوالی تمامی تلاش خود را به کار برد‌ه ‌اید تا شرکتی را اداره کنید، عقب نشینی و نگریستن به مشکل شرکت خود از دیدگاهی متفاوت بسیار مشکل خواهد بود.


به عنوان مثال، غالباً هنگام مذاکره برای عقد قراردادهای جدید با اتحادیه‌های کارگری، سخنگویان شرکت‌ها به مطبوعات خواهند گفت که: «ما قادر نیستیم مبالغ اضافی تعیین شده از سوی اتحادیه را پرداخت کنیم.» این مشکل، قابل درک است. اما مشکلات مالی شرکت‌ها چه ارتباطی به عامه مردم دارد؟ واکنش کارکنان شرکت‌ها نیز غالباً خصمانه و ناشی از ناخشنودی ایشان است. در عوض، بهتر است گفته شود: «ما هم دوست داریم که حقوق کارمندان خود را افزایش دهیم. اما در صورت افزایش بیش از حد هزینه‌ها، مشتریان دیگر از ما خرید نخواهند کرد. این مساله به ضرر ماست و نهایتاً مشاغل کارمندان ما را به خطر خواهد انداخت.»


مثال دیگر در مورد شرکتی است که به ارایة خدمات برق‌رسانی می‌‌پردازد و درصدد اتخاذ سیاستی است تا با توسل به آن، مشتریان جدید خود را وادار به پرداخت هزینه‌ها نماید. اگر این شرکت با بیانی مناسب، مشکل خود را مطرح کند، بدون شک به نتیجه خواهد رسید: «ما مایل به درخواست پرداخت هزینه نیستیم، زیرا چنین درخواستی موجب دلخوری مشتریان ما می ‌شود؛ این هزینه‌ ها برای ما نیز مایه دردسر هستند. اما ما هم مجبور به پرداخت بهره ‌های پولی خود هستیم. با این وجود، در صورتی که شخصی قادر به پرداخت قبض برق خود نباشد، فکر نمی‌ کنیم عادلانه باشد که شما پرداخت بخشی از مبلغ درج شده در قبض برق او را تقبل کنید و این همان چیزی است که اتفاق می افتد: هزینة خدمات ارایه شده به او میان مصرف کنندگان دیگر تقسیم می شود. اگر مشتریان جدید قبوض خود را به موقع و برای یک دوره 6 ماهه پرداخت نمایند، ما هم پیش پرداخت ایشان را با کمال میل پس خواهیم داد.»


گاهی اوقات به نظر می رسد شرکت‌ هایی که می‌کوشند اخبار خود را از دیدگاه عامة مردم مطرح کنند، ژست سازمان‌های بشر دوستانه را به خود می‌گیرند. این شرکت ها مدعی هستند که تمامی فعالیت‌های آن‌ها در راستای منافع عمومی می ‌باشد. البته، این ادعا در برخی موارد صادقانه است.


با این وجود، اقشار شکاک جامعه چنین ادعاهایی را جدی نخواهند گرفت. این افراد می‌ دانند، یا معتقدند که هر شرکتی در درجه اول منافع خود را در نظر می‌ گیرد. چنانچه منافع شخصی صراحتاً پذیرفته نگردد، اعتبار و صداقت نیز به مخاطره افکنده می شوند.


بنابراین، پسندیده‌تر آن است که همیشه موضع شرکت خود را مشخص کنید. کارخانه‌ای که به تولید نوشابه ‌های غیر الکلی می‌ پردازد و مصرانه خواستار جمع‌آوری و بازیافت بطری‌ های خود می‌ باشد، می‌تواند صراحتاً اذعان نماید که مایل نیست پراکنده شدن بسته بندی‌های محصولات کارخانه در محیط زیست موجب آزردگی مردم شود. به دلیل آن که این کارخانه حقیقت را عنوان کرده است، تلاش‌های آن برای حفظ محیط زیست، از دید عامة مردم قابل قبول‌تر خواهد بود. هر صنعتی دارای زبان و اصطلاحات خاصی می ‌باشد. هنگامی که سخنگوی یک شرکت از زبان خاص همان شرکت استفاده می‌ کند، دقیقاً منظور خود را می ‌داند. اما عامة مردم غالباً از منظور وی آگاه نیستند. بنابراین، توصیه می‌شود زبانی را مورد استفاده قرار دهید که برای شهروندان عادی نیز قابل درک باشد.


به جای گفتن آن که «مدیریت شرکت میان توزیع سهام مالکیت و قرض مردد است.» بهتر است بگویید که «ما در حال بررسی هستیم و سرانجام میان فروش سهام بیشتر یا وام گرفتن از طریق انتشار اوراق قرضه، یکی را انتخاب خواهیم کرد.»

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  فراخوان چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


  ۵ وظیفه تاسف‌بار روابط عمومی در قبال رسانه‌ها


  مدیرعامل بانک توسعه تعاون: روابط عمومی از مهمترین بخش‌های هرسازمان محسوب می‌شود


  انتصاب مدیر جدید روابط عمومی انجمن برگزارکنندگان رویدادهای نمایشگاهی


  روابط عمومی های برتر ادارات شهرستان دیر تجلیل شدند


  رضا گل‌محمدی: وظیفه روابط عمومی تبلیغ مدیران نیست


  فرماندار رودسر در همایش روابط عمومی ها؛ به جای ثنا گویی به من تذکر بدهید


  رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی: روابط عمومی‌ها از فریب افکار عمومی اجتناب کنند


  وزیر ارشاد: برخورد جدی با متخلفان توزیع و واردات کاغذ


  معاون استاندار لرستان: روابط عمومی‌ها توانا در پاسخگویی به چالش‌ها/ تغییر سبک زندگی در جامعه امروز و چالش‌های جدید


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: گزارش سومین رخداد ملی بررسی مسایل و چالش های روابط عمومی