درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 22:56   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 379صفحه نخست » جمعه، 1 اردیبهشت 1391 - 19:11
روابط عمومی و سنجش رضایت مشتری
محمد امامی کارشناس ارشد روابط عمومی Emami41@yahoo.com - روابط عمومی ها باید با تمهیداتی مکانیزمی را برای سنجش مداوم میزان رضایت مشتریان در نظر گرفته و آن را پایش کنند.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا): یکی از موضوع هایی که به ویژه در سازمان هایی که رقیب دارند، باید برای روابط عمومی های حرفه ای به عنوان دغدغه ای مهم تلقی گردد، تعیین شاخص های صحیحی برای سنجش مداوم رضایت مشتریان است.
مشاهده می شود برخی از سازمان ها بدون این که دغدغه ای جدی برای سنجش رضایت مشتریانشان داشته باشند به طور دائم و مستمر به فکر جذب مشتریان جدید هستند!
تجربه و پژوهش ها نشان داده است که بسیاری از مشتریان، نارضایتی خود از محصولات یا خدمات سازمان را به خود سازمان اطلاع نمی دهند و برخی هم که اطلاع می دهند شکایت یا اعتراض خود را پیگیری نمی کنند. در اینجا به دلیل اهمیت موضوع رضایت مشتریان، و نقش بی بدیل آن در بقا و ارتقای سود و اعتبار سازمان، روابط عمومی ها باید با تمهیداتی مکانیزمی را برای سنجش مداوم میزان رضایت مشتریان در نظر گرفته و آن را پایش کنند.
پژوهش ها در این خصوص نشان داده است که به رغم این که مشتریان نارضایتی خود از محصولات یا خدمات یک سازمان را به خود آن سازمان اطلاع نمی دهند، اما بسیاری از مشتریان ناراضی (بیش از ۸۰ درصد) تجربه و نارضایتی خود را به دیگران بیان می کنند و انتقال می دهند.
مشتریان ناراضی همواره مبلغانی بر علیه سازمان هایی هستند که به سنجش رضایت مشتریان خود بی تفاوت هستند و برای آن اهمیتی قائل نیستند. و بالعکس مشتریان راضی ، مبلغان بدون هزینه ای برای خدمات یا محصولات یک سازمان هستند که قادرند مشتریان زیادی را به سمت آن سازمان سوق دهند.
سازمان هایی که بدون توجه به شناسایی عواملی که موجب نارضایتی مشتریان می شوند همانند بادکنک یا تیوپی هستند که از یک طرف باد به آن تزریق می شود در حالی که سوراخ هست و از طرف دیگر این بادها خالی می شود! برای ایجاد یک حالت مطلوب، ابتدا باید جلوی این سوراخ ها را گرفت تا با پرهیز از هزینه ی اضافی بادکردن مداوم سود سازمان را به حداکثر ممکن رساند.
جذب مشتریان جدید زمانی می تواند کاری صحیح و درست تلقی شود که سازمان برای حفظ مشتریان موجود خود اهتمام لازم را داشته و عوامل رضایتمندی و نارضایتی مشتریان خود را سنجش و پایش کرده باشد.
بی تردید در این میان این روابط عمومی های هوشمند و آگاه بزرگترین وظیفه ی خود را باید شناسایی و تعیین شاخص های رضایتمندی مشتریان و همچنین حفظ و گسترش رضایتمندی آنان ، تقویت نقاط قوت و رفع کاستی ها و نقاط ضعف و تبدیل مشتریان راضی به مشتریان وفادار دانسته و این مهم را به سیستم و فرایندی پویا در سازمان تبدیل کنند.
 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا)

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد