درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
سه شنبه، 4 تیر 1398 - 00:54   

چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی فراخوان داد

  چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی فراخوان داد


ادامه ادامه مطلب یک

انقلاب نسل پنجم اینترنت نزدیک است

  انقلاب نسل پنجم اینترنت نزدیک است


ادامه ادامه مطلب دو

انتصاب مدیرکل روابط عمومی استانداری هرمزگان

  انتصاب مدیرکل روابط عمومی استانداری هرمزگان


ادامه ادامه مطلب سه

مجوز انتشار 27 نشریه دستگاه‌های دولتی صادر شد

  مجوز انتشار 27 نشریه دستگاه‌های دولتی صادر شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کتاب« آداب معاشرت» منتشر شد
  مجوز انتشار 27 نشریه دستگاه‌های دولتی صادر شد
  نام‌نویسی بیمه درمان تکمیلی فرهنگ، هنر و رسانه شروع شد
  توجه بیشتر روابط عمومی ها به تولید محتوا در راستای مدیریت مصرف آب و برق
  خود مدیریتی با هوش هیجانی
  دیدار مدیرعامل بانک توسعه تعاون با استاندار خراسان جنوبی
  پرداخت 9 میلیارد ریال تسهیلات بانک توسعه تعاون به تعاونی عسل تاجکوه استان خراسان جنوبی
  طی سال 97 صورت گرفت: بانک توسعه تعاون استان خراسان جنوبی هزار و چهارصد میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرد
  بازدید مدیرعامل بانک توسعه تعاون از شعب استان خراسان جنوبی
  خسرویی که به دریا زد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 37810صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریشنبه، 17 فروردین 1398 - 16:40
بهای برخی روزنامه‌های ایران در سال جدید دو برابر شد
با از سرگیری انتشار روزنامه های ایران پس از پایان تعطیلات نوروز بهای روزنامه‌های شرق و اعتماد صد در صد افزایش یافت. علت این اقدام از جمله گرانی کاغذ و تدبیری برای "دوام آوردن" و جلوگیری از "مرگ رسانه" عنوان شده است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| با از سرگیری انتشار روزنامه های ایران پس از پایان تعطیلات نوروز بهای روزنامه‌های شرق و اعتماد صد در صد افزایش یافت. علت این اقدام از جمله گرانی کاغذ و تدبیری برای "دوام آوردن" و جلوگیری از "مرگ رسانه" عنوان شده است.

روز شنبه، ۱۷ فروردین رسانه‌های چاپی ایران از خواب نوروزی بیدار شده و دوباره بر روی بساط دکه‌های روزنامه‌قروشی جا خوش کردند؛ این "بیداری" می‌تواند، دست‌کم برای برخی روزنامه‌ها، سرآغاز خوابی همیشگی باشد.

روزنامه‌های شرق و اعتماد در نخستین شماره سال جدید با بهایی دو برابر قیمت‌های سال پیش به مخاطبان عرضه شده‌اند. مهدی رحمانیان، مدیر مسئول روزنامه شرق علت اصلی این افزایش قیمت را گرانی کاغذ و چاپ و مشکلات مالی عنوان کرده است.

رحمانیان در تشریح این مشکلات به خبرگزاری ایسنا گفت: «ما با زینک ۱۲ هزار تومان و کاغذ ۲ هزار و ۲۰۰ تومانی، روزنامه را به قیمت ۲ هزار تومان منتشر می‌کردیم. این در حالی است که با وجود افزایش قیمت زینگ به ۷۰ هزار و کاغذ به ۱۴ هزار تومان ما همچنان با همان قیمت منتشر می‌شدیم. در واقع هزینه‌ها چند برابر شده‌اند، اما ما همچنان با همان قیمت چند سال پیش منتشر می‌شدیم.»

او می‌گوید به دلیل افزایش سرسام‌آور هزینه‌های نشر، از جمله تقریبا پنج و نیم برابر شدن بهای کاغذ، گردانندگان روزنامه باید بین تعطیلی و افزایش قیمت یکی را انتخاب می‌کردند و "ما تصمیم گرفتیم روی کمک مخاطبانمان حساب کنیم که اگر ما را دوست دارند، برای سرپا ماندن به ما کمک خواهند کرد".

مهدی رحمانیان درباره خطر کاهش مخاطب، با تاکید بر این که تیراژ روزنامه کاهش نیافته گفته است: «به هر حال مخاطب حق انتخاب دارد. تجربه نشان داده که در سال‌های اخیر مخاطبان همواره با ما همراه و همدل بوده‌اند و امیدوارم که در این مرحله نیز شاهد همراهی مخاطبانمان باشیم؛ چراکه ما برای ادامه دادن چاره دیگری جز افزایش قیمت نداشتیم.»

به رغم خوش‌بینی این فعال رسانه‌ای، به نظر می‌رسد اگر در وضعیت نشر تغییر محسوسی رخ ندهد، دو برابر کردن بهای روزنامه و "همدلی و همراهی" خوانندگان نیز، با توجه به بیش از پنج برابر شدن هزینه زینک و کاغذ مشکلات مالی نشریات کاغذی را بر طرف نکند.

خطر "مرگ رسانه"
علی میرفتاح، سردبیر روزنامه اعتماد در یادداشتی که در شماره روز شنبه منتشر شد تصریح کرده که افزایش قیمت این روزنامه در سال جدید به قصد سودجویی نیست بلکه "برای دوام آوردن و ماندن است در روزگار سخت".

میرفتاح در ادامه نوشت: «از سر ناچاری قیمت روزنامه را بالا برده‌ایم تا به کمک شما بتوانیم جلوی مرگ رسانه را بگیریم. مطمئن باشید که همه هزینه حیات روزنامه به گردن شما نیست. بخشی را هم تقبل کرده‌ایم به این امید که چراغ روزنامه کاغذی روشن بماند و کمر رکن چهارم دموکراسی زیر بار چنین بار گرانی نشکند.»

پیش از این شمار دیگر از فعالان رسانه‌ای نیز از آینده "تیر و تار" نشریات چاپی در ایران به علت افزایش شدید قیمت‌ها سخن گفته و تاکید کرده‌اند که در سال ۹۸ امکان ادامه فعالیت آنها ممکن نخواهد بود.

حسین عبداللهی، مدیرمسئول روزنامه آرمان‌امروز، ابتدای فروردین با بیان این که مشکلات اقتصادی روزنامه‌های ایران را در چند ماه گذشته به حال اغما برده به ایسنا گفت: «بی‌تفاوتی مسئولان نسبت به مسائل مطبوعات باعث شده مطبوعات در حالتی قرار بگیرند که امیدی به آینده آنها وجود ندارد و برای مشکلات هم هیچ استراتژی وجود ندارند.»

از نفس افتادن مطبوعات
حدود یک ماه پیش مدیران مسئول روزنامه‌های اعتماد، مردم‌سالاری و ابتکار در نامه‌ای به حسن روحانی، رئیس دولت دوازدهم نوشتند: «تاکید می‌کنیم نفس‌های به شماره افتاده نشریات مکتوب در سال ۹۷ می‌رود تا در تندباد کم‌توجهی‌ها و سوءمدیریت بخش‌های مسئول در دولت و سایر دستگاه‌های تصمیم‌گیر، قطع شود و بیمار در حال احتضار مطبوعات، برای همیشه رخت از کشور بربندد.»

الیاس حضرتی، مصطفی کواکبیان و محمدعلی وکیلی که هر سه نماینده مجلس شورای اسلامی نیز هستند در نامه به روحانی نحوه تخصیص ارز دولتی (دلار ۴۲۰۰ تومانی) برای واردات کاغذ را "نامشخص و غیرشفاف" خواندند و خاطر نشان کردند که به خاطر "بی‌توجهی کامل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی" بر توزیع کاغذ وارداتی با ارز دولتی، تقریبا تمام مطبوعات از این امکان بی‌بهره ماندند.

به گزارش وله، افزایش شدید بهای کاغذ و هزینه چاپ در یک سال گذشته شتاب گرفته و بسیاری از روزنامه‌ها و مجله‌ها را وادار به کاهش تیراژ و تعداد صفحه‌ها کرده است.

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  زوال روابط عمومی ها


  افزایش اعتبارات اطلاع‌رسانی و تبلیغی دستاورد‌های دستگاه‌های اجرایی/ یک اقدام قابل تحسین


  دومین نشست کمیته هماهنگی اطلاع رسانی مدیریت مصرف برق استان تهران


  باشگاه توانمندسازی استارتاپ‌ها (بتا) در دانشگاه صنعتی قم راه‌اندازی شد


  خمارلو: برانکو خواست فقط مدیر رسانه ای باشم


  انقلاب نسل پنجم اینترنت نزدیک است


  وزیر علوم آیین‌نامه جدید ارتقای ساختار و عملکرد روابط عمومی‌ها را ابلاغ کرد


  5 مانع برقراری ارتباط موثر رهبران و راه کارهای غلبه بر آنها


  خسرویی که به دریا زد


  ضرورت تشکیل پلیس نشر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: رانندگی با روابط عمومی حداکثر دید