درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 08:22   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  دیپلماسی روابط‌عمومی
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 37741صفحه نخست » دوشنبه، 12 فروردین 1398 - 15:01
رشد قارچ گونه فیک نیوزها
رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به مواجه امروز ما با پدیده اخبار جعلی که قارچ گونه در حال رشد هستند، تصریح کرد: با ایجاد قدرت تجزیه و تحلیل در «سواد رسانه‌ای» بطور یقین دکان فیک‌نیوزها تخته می‌شود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به مواجه امروز ما با پدیده  اخبار جعلی که قارچ گونه در حال رشد هستند، تصریح کرد: با ایجاد قدرت تجزیه و تحلیل در «سواد رسانه‌ای» بطور یقین دکان فیک‌نیوزها تخته می‌شود.

«همایون امیرزاده » در نشست سواد رسانه‌ای و مراسم تجلیل از خبرنگاران فعال و برتر این حوزه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با تقدیر و قدردانی از زحمات و تلاش های خبرنگاران و اصحاب رسانه به ویژه فعالان عرصه رسانه های دیجیتال و سواد رسانه ای، توفیق روزافزون را از خداوند برای آنها مسئلت کرد. وی در ادامه سخنان خود با اشاره به جزئیات و ابعاد مختلف سواد رسانه ای و اطلاعاتی،گفت: ایجاد نهضت فراگیر برای ارتقا سواد رسانه‌ای به مدیریت، برنامه‌ریزی و اصول راهبردی نیاز دارد ازاین رو اگر ما برنامه کلان و اصول راهبردی نداشته باشیم قطعا مسیر راهبردی ما راه به جایی نخواهد برد، بنابراین همگرایی و هم‌افزایی بین متخصصان در بخش‌های مختلف باید رخ دهد.

** انسجام و توسعه اجتماعی با ارتقای سواد رسانه‌ای
امیرزاده ادامه داد: ارتقا سواد رسانه‌ای به انسجام و توسعه اجتماعی منجر می‌شود، توسعه سواد رسانه‌ای می‌تواند به کسب مخاطبان حرفه‌ای منجر شود، اگر ما بتوانیم کاربران خود را به سمت حرفه‌ای شدن سوق دهیم این افراد می‌توانند از منابع موثق اطلاعات بگیرند و از حواشی دروغ فاصله بگیرند. مدیر قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ،تاکید کرد: باتوجه به ظهور و بروز رسانه‌های فناورمحور اگر به توانمندسازی شهروندان و افزایش نگرش آنها فکر می‌کنیم ‌کاری جز سواد رسانه‌ای نداریم. سواد رسانه‌ای سواد متنوع و ترکیبی است، درواقع سواد رسانه‌ای ترکیبی از سواد پایه، سنتی، دیجیتال، امنیت اینترنت، خبری و... است.

** تاکید بر نداشتن فعالیت منسجم سواد رسانه ای
امیرزاده در ادامه سخنان خود با تاکید براینکه فعالیت‌های منسجمی در داخل کشور برای سواد رسانه‌ای نداریم و هرکسی کار خود را پراکنده انجام می‌دهد، تصریح کرد:باید به سمت انسجام برویم. به گفته وی از طرفی هم بین جامعه ایرانی یک تناقض هم وجود دارد، امروز ابزار فناوری با سرعت بی‌نظیری در اختیار همه مردم قرار دارد و وقتی با منابع علمی نحوه استفاده از لوازم دیجیتال را بررسی می‌‎کنیم شاهد این هستیم که نوع استفاده ما درست نیست.

** سرعت نفوذ اینترنت در ایران بیش از 50درصد
رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه سخنان خود همچنین با بیان اینکه هم اکنون به غیر از یکسری از منابع محدود که به دو دهه گذشته مربوط می‌شود هیچ منابع روشنی در دست نداریم، اظهارداشت: ایران از منظر دسترسی به اطلاعات و ارتباطات رتبه 118 را در جهان دارد، این در حالی است که نفوذ اینترنت در ایران بالای 50 درصد است و این یعنی ما فاصله زیادی با جایگاه خود در دسترسی به اطلاعات در جهان داریم.

** رشد قارچ گونه فیک نیوزها
امیر زاده در عین حال گفت: امروز ما با پدیده‌ای چون فیک‌نیوزها مواجه هستیم، البته راه‌های مقابله قضایی و تنبیه‌هایی چون فیلتر را نیز قرار داده‌ایم اما در این شرایط فیک‌نیوزها نه تنها به حاشیه نمی‌روند بلکه مثل قارچ رشد می‌کنند، پس اگر قدرت تجزیه و تحلیل را در سواد رسانه‌ای ایجاد کنیم قطعا دکان فیک‌نیوزها تخته می‌شود.

 

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: اگر سواد رسانه‌ای خوب منتقل شود قدرت مدیریت مصرف مخاطبان افزایش می‌یابد، علت اینکه مسائل مطالعه‌ای ما در وجود مخاطب رسوب نمی‌شود نداشتن سواد رسانه‌ای مخاطب است، بنابراین بستر فضای مجازی و سواد رسانه‌ای کمک می‌کند آگاهی مخاطب نهادینه شود.

** بستر اینترنت امنیت محتوایی ندارد
مدیر قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه اعتبارسنجی پیام‌های فضای مجازی بسیار دشوار است، تصریح کرد: افزایش سواد رسانه‌ای به مخاطب می‌آموزد در برابر پیام‌هایی که توسط رسانه‌های مجازی تولید می‌شود در ذهنش یک علامت سوال به وجود بیاید و همین موضوع به نوعی تفکر انتقادی را در مخاطب تقویت می‌کند.

 

همچنین این امر تاثیرپذیری مخاطبان از ترفندهای رسانه‌ای را به حداقل می‌رساند چون مخاطبین یاد گرفته‌اند که تجزیه و تحلیل کنند. رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهارداشت: در حال حاضر هیچ‌کس در بستر اینترنت امنیت محتوایی ندارد و باید تلاش کنیم تا براساس همین معیار تولید و مصرف محتوا داشته باشیم.

** کاربران مصرف کننده صرف نباشند
امیرزاده ادامه داد: سو‌اد رسانه‌ای علاوه بر افزایش اخلاق کاربری به مخاطب کمک می‌کند تا مصرف‌کننده صرف نباشد بلکه به تولیدکننده فعال در عرصه ارتباطات نیز تبدیل شود. رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پایان گفت: با گفتگوهای بین مرکز رسانه‌های دیجیتال و مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار است سواد رسانه‌ای در شبکه‌سازی، جریان‌سازی و گفتمان‌سازی آرایش جدیدی به خود بگیرد.

 

در ابتدای این نشست مدیر عامل انجمن سواد رسانه‌ای ایران نیز ضمن تقدیر و قدردانی از تلاش ها و زحمات خبرنگاران و اصحاب رسانه ، این نشست و آیین را در راستای اهمیت به جایگاه و ارزش نهادن به کار اهالی رسانه به ویژه خبرنگاران عنوان کرد. محمد صادق افراسیابی با اشاره به جزئیات و ابعاد مختلف موضوع سواد رسانه ای همچنین جمع بندی از برگزاری همایش های دوره های قبل، اظهار داشت: حاصل تلاش ها و فعالیت های این انجمن و دست اندرکاران این همایش سواد رسانه ای در کتابی قطور به چاپ رسیده است.

 

معاون امور کسب و کارهای فرهنگی در مرکز رسانه های دیجیتال نقش خبرنگاران در اطلاع رسانی این همایش و موضوع سواد رسانه ای بی بدیل دانست و گفت: بدون شک معرفی و تبیین هرچه بیشتر و بهتر موضوع سواد رسانه ای در جامعه به وسیله ابزار رسانه و خبرنگاران سریع تر و بهتر تبیین ومعرفی خواهد شد. در ادامه این مراسم از خبرنگاران فعال و برتر همایش سواد رسانه ای با اهدای لوح تقدیر ، تجلیل بعمل آمد.

 

منبع: ایرنا


 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد