درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
سه شنبه، 3 اردیبهشت 1398 - 06:56   

حضور انتشارات کارگزار روابط عمومی در نمایشگاه بین الملی کتاب تهران

  حضور انتشارات کارگزار روابط عمومی در نمایشگاه بین الملی کتاب تهران


ادامه ادامه مطلب یک

هوش مصنوعی؛ عرصه‌ای تازه برای حقوق و اخلاق

  هوش مصنوعی؛ عرصه‌ای تازه برای حقوق و اخلاق


ادامه ادامه مطلب دو

تحریم 24 ساعته فضای مجازی توسط فوتبالیست‌های حرفه‌ای

  تحریم 24 ساعته فضای مجازی توسط فوتبالیست‌های حرفه‌ای


ادامه ادامه مطلب سه

ربات هوشمند و کلیسای مشتعل

  ربات هوشمند و کلیسای مشتعل


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفت راز فروشگاه های کاستکو برای آگاهی مشتریان
  هوش مصنوعی؛ عرصه‌ای تازه برای حقوق و اخلاق
  تعویق عرضه گوشی‌ تاشوی جدید سامسونگ
  تحریم 24 ساعته فضای مجازی توسط فوتبالیست‌های حرفه‌ای
  سرمایه‌ اهدایی میلیاردرها: تبدیل نوتردام به بنای یادبود ریاکاری‌
  حضور انتشارات کارگزار روابط عمومی در نمایشگاه بین الملی کتاب تهران
  ده کار که روابط عمومی ادارات هرگز نباید انجام دهند
  ربات هوشمند و کلیسای مشتعل
  کسب درآمد ۴.۵ میلیارد دلاری نت فلیکس با ۱۴۹ میلیون کاربر
  دردسر جدید نقشه گوگل برای تاکسی اینترنتی ایرانی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 37599صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیسه شنبه، 28 اسفند 1397 - 11:21
استقرار مدیریت دانش در دفتر روابط عمومی برق باختر
مدیریت دانش در دفتر روابط عمومی برق باختر طی جلسه ای با مدیریت و کارکنان این دفتر به عنوان نمونه (پایلوت)با هدف یادگیری آسان و صرفه جویی در زمان و هزینه ها استقرار یافت.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| مدیریت دانش در دفتر  روابط عمومی برق باختر طی جلسه ای با مدیریت و کارکنان این دفتر به عنوان نمونه (پایلوت)با هدف یادگیری آسان و صرفه جویی در زمان و هزینه ها استقرار یافت.


امین نوری یزدان نماینده مدیریت دانش شرکت برق منطقه ای باختر ضمن بیان خبر فوق افزود: نظام مدیریت درس آموخته ها و تجارب در روابط عمومی برق باختربه منظور یادگیری آسان و انتقال تجربیات درست و غلط افراد شاغل و به کارگیری تجربیات در آینده و صرفه جویی در زمان و هزینه ها در حال انجام است.


بررسی ها نشان می دهد همانگونه که یک فرد یاد می گیرد؛ تیم ها، انجمن ها و پروژه ها نیز می توانند یادگیرنده باشند. آن ها قادرند از طریق تجربیات خود یا سایر تیم ها و انجمن ها بیاموزند. لازمه یادگیری سیستم ها طراحی ساز و کاری است که همچون مغز انسان قادر به نگهداری، مقایسه، تحلیل اطلاعات و به روز رسانی آن باشد. نام این ساز و کار کارا و اثربخش «نظام یادگیری از تجربیات» یا «مدیریت درس آموخته ها و تجارب» می باشد.


وی در بخش دیگری از سخنانش به نحوه اجرای این پروژه پرداخت و افزود: سه گام اصلی برای یادگیری از یک آموختنی عبارتند از: شناسایی، تعریف اقدام و نهادینه کردن اقدام.


گام نخست که در خصوص شناسایی آموختنی های حاصل از تجارب است، فرآیندهای بازنگری، تحلیل و تعمیم را شامل می شود.


 فرد یا یک تیم، پروژه یا رویدادی را مرور کرده و آنچه اتفاق افتاده است را به یاد می آورد. وظایف و فعالیت هایی که میان برنامه ریزی و پیش بینی آن ها با واقعیت تفاوت وجود دارد شناسایی می شوند. این تفاوت ممکن است مثبت یا منفی باشد. به عبارت دیگر، نتایج حاصله ممکن است نسبت به چیزی که مورد انتظار بوده بهتر یا بدتر باشد. با کمک این تفاوت ها نقاط یادگیری شناسایی می شوند.


وی با تحلیل نقاط یادگیری افزود: در این مرحله، فرد یا تیم ( اغلب به کمک یک تسهیل گر) با هم درباره علل ریشه های اتفاقات رخ داده و نتایجی که می تواند منجر به یادگیری شود به بحث و گفتگو می پردازند.


وی با مهم توصیف نمودن تعمیم به آینده گفت: آموختنی شناسایی شده چه هستند؟ برای اجتناب از اتفاقات ناگوار یا تکرار موفقیت در فعالیت های آینده، چه کارهایی باید انجام داد؟ پس از پاسخ به این سوالات می توان ادعا کرد که یک آموختنی شناسایی شده است.


به عبارت دیگر:«یک آموختنی شناسایی شده عبارت است از یک توصیه بر اساس یک تجربه تحلیل شده ( مثبت یا منفی) که افراد می توانند با یادگیری از آن، عملکرد خود را در یک وظیفه یا مقصود مشخص بهبود بخشند.»

در این مرحله هنوز به درس آموخته نرسیده ایم و نیازمند دو گام بعدی در این فرآیند هستیم.تعیین اقدام و اعمال تغییر.

وی در بیان تعیین اقدام گفت : اگر به دنبال یادگیری صحیح هستیم، بایستی هر آموختنی با یک اقدام همراه شود. اگر یک آموختی نیازمند تغییر است، پس به اقدامی نیاز داریم تا این تغییر حادث شود. تعیین اقدام موضوع واقعا مهمی است و علت شکست بسیاری از سیستم های آموختنی نیز همین جاست.


یک آموختنی شناسایی شده پایان کار نیست؛ بلکه گامی موقت در مسیر ایجاد تغییر و بهبود عملکرد است. آموختنی های شناسایی و ذخیره شده تنها آموختی هایی هستند که ممکن است هرگز نگاه مجددی به آن ها نشود و به تبع آن نیز هرگز تغییری اتفاق نیفتد.


وی در پایان به تشریح اعمال تغییرپرداخت و افزود : هر جا که اقدامی برای اصلاح چیزی اتخاذ و انجام شود آنگاه آموختنی به یادگیری ختم می شود. با اطمینان حاصل کردن از اینکه از انجام اقدامات در فعالیت ها بازخورد گرفته می شود ( از طریق اصلاح سریع امور یا به روز رسانی و پیگیری رویه ها و فرآیندهای جدید و بهبود یافته) چرخه یادگیری به پایان می رسد و یادگیری به نحو صحیح اتفاق می افتد.

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  حضور انتشارات کارگزار روابط عمومی در نمایشگاه بین الملی کتاب تهران


  فوت یک روزنامه نگار اینوستیگیتیو معروف


  ده کار که روابط عمومی ادارات هرگز نباید انجام دهند


  قوانین پنج گانه برقراری ارتباط‌های موثر/ قانون دوم: حتی الامکان از عبارات شخصی استفاده کنید


  برنامه‌ریزی سناریو در روابط عمومی به کمک هوش مصنوعی


  قوانین پنج گانه برقراری ارتباط‌های موثر/ قانون سوم: اگر مایل نیستید برخی اظهارات شما نقل قول شوند، اصلا آن‌ها را عنوان نکنید


  با اختلال اضطراب چه می‌توان کرد؟


  طراحی سایت و مدیریت آن چگونه است؟


  مخاطب قرن 21 چه انتظاری از نشریه دارد؟


  هماهنگی فعالیتهای رسانه‌یی بخش کشاورزی گیلان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان ثبت نام سومین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی