درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
یکشنبه، 1 اردیبهشت 1398 - 01:11   

درس آموخته های کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران

  درس آموخته های کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران


ادامه ادامه مطلب یک

زمان برگزاری نمایشگاه کتاب در سال 98 اعلام شد

  زمان برگزاری نمایشگاه کتاب در سال 98 اعلام شد


ادامه ادامه مطلب دو

رباتی که در شبکه تلویزیونی روسیه خبرخوان شد

  رباتی که در شبکه تلویزیونی روسیه خبرخوان شد


ادامه ادامه مطلب سه

اقدامات روابط عمومی فولاد مبارکه در حوزه مسئولیت‌ اجتماعی

  اقدامات روابط عمومی فولاد مبارکه در حوزه مسئولیت‌ اجتماعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  دیدار مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اصفهان، تأکید بر اهمیت اطلاع‌رسانی صحیح و به‌موقع
  معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور: فولاد مبارکه اقدامات مداوم و مؤثری برای حفظ محیط‌زیست انجام داده است
  سامانه مدیریت تجربه مشتری در بیمه کوثر راه‌اندازی شد
  اقدامات روابط عمومی فولاد مبارکه در حوزه مسئولیت‌ اجتماعی
  مدیرعامل خانه مطبوعات هرمزگان: افزایش مهارت پوشش خبری در اولویت خانه مطبوعات است
  تعداد لایک‌های اینستاگرام مخفی می‌شود؟
  فیس‌بوک اعلام کرد؛ رمز میلیون‌ها کاربر اینستاگرام در اختیار کارمندان این شرکت
  پیام‌رسان دولتی فرانسه هک شد
  پنجمین کنفرانس بین‌المللی وب‌پژوهی برگزار می‌شود
  اعلام ساعات کار شعب بانک آینده در نیمه اول سال 1398
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 37560صفحه نخست » مقالات روابط عمومیپنجشنبه، 1 فروردین 1398 - 13:31
روابط عمومی و بیانیه اصول
دکتر داوود نعمتی انارکی - هدف ما این است که اخبار موثق و معتبری در اختیار مردم بگذاریم. کار ما تبلیغات تجاری نیست و اگر شما تشخیص دادید که بعضی از کارهای ما جنبة تبلیغ تجاری دارد از به کار بردن آن در روزنامه خودداری کنید. هر مطلبی که برای شما می‌فرستیم از روی کمال دقت و صحت تنظیم شده است و هرگاه طالب جزئیات و تفصیلات بیشتر باشید، خواستة شما را به سرعت برآورده خواهیم کرد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| «ایوی لی» را پدر روابط عمومی در دنیا می‌شناسند. او خبرنگار اقتصادی در برخی روزنامه‌های نیویورک بود. همزمان با شروع کارش در شرکت زغال سنگ در 1906 مورد انتقاد مطبوعات قرار گرفت. به همین دلیل بیانیه‌ای را در پاسخ به انتقاد مطبوعات با نام «بیانیة اصول» انتشار داد. او در این بیانیه آورده است: «دفتر مطبوعاتی ما یک دفتر مخفی نیست، همه کارهای ما آشکار و علنی صورت می‌گیرد.

 

هدف ما این است که اخبار موثق و معتبری در اختیار مردم بگذاریم. کار ما تبلیغات تجاری نیست و اگر شما تشخیص دادید که بعضی از کارهای ما جنبة تبلیغ تجاری دارد از به کار بردن آن در روزنامه خودداری کنید. هر مطلبی که برای شما می‌فرستیم از روی کمال دقت و صحت تنظیم شده است و هرگاه طالب جزئیات و تفصیلات بیشتر باشید، خواستة شما را به سرعت برآورده خواهیم کرد.

 

هر سردبیری که بخواهد در نوشته‌ها و گفته‌های ما تحقیق کند، با کمال خرسندی و گشاده‌رویی به او کمک خواهیم کرد. خلاصه کار ما این است که اطلاعات و مطالب صحیح و دقیقی را دربارة مؤسسة خودمان که برای مردم و مطبوعات ارزشمند و جالب باشد، در اختیارشان بگذاریم و همچنین عقاید، نظرات و طرز فکر مردم را برای مؤسسة خود روشن سازیم.» (امینی، 1351، 46).


بیانیة ایوی لی چگونگی ارتباط با رسانه‌ها را بیان می‌کند، اینکه روابط عمومی اطلاعات و اخبار جدید را در اختیار مطبوعات بگذارد و از سوی دیگر نیازهای خبری و اطلاعاتی آنها را پاسخگو باشد. در واقع این بیانیه را می‌توان پل ارتباطی روابط عمومی‌ها با رسانه‌ها و برعکس دانست. تنظیم رابطة دو جانبه بین روابط عمومی و رسانه‌ها و قبولاندن آنها به داشتن هدفی مشترک در اطلاع‌رسانی به مردم، از اصلی‌ترین وظایف روابط عمومی محسوب می‌شود.

 

اما مهم‌تر از آن که به عنوان گام دوم محسوب می‌شود، صداقت، درستی و جلب اعتماد است که ارتباط موفق با رسانه را استمرار می‌بخشد. به هر حال نقش روابط عمومی‌ها، نقش دوگانه است؛ بدین معنا که از یک سو باید پاسخگو باشند و از سوی دیگر باید تلاش کنند، چهره‌ای مطلوب از سازمان خود ارایه دهند. البته رسانه‌ها هم همین نقش دوگانه را دارند، آنها معتقدند به عنوان رکن چهارم دموکراسی موظفند مراقب دستگاه‌ها باشند و تصمیم‌گیری‌ها و اطلاعات را در اختیار مردم قرار دهند، خود را موظف می‌دانند مردم را در جریان خطاها و فساد پنهان دستگاه‌ها بگذارند و از عملکرد مسئول و مدیر آن سازمان، انتقاد کنند.


البته نقش رسانه‌ها به برملا کردن و افشای عملکرد غلط سازمان‌ها محدود نمی‌شود. آنها باید به نقاط قوت کار آن دستگاه نیز اشاره کنند. پیشرفت‌ها و دستاوردهای سازندة سازمان مورد نظر نیز از اهمیت فراوانی برخوردارند. رسانه‌ها نه در نقش یک تبلیغاتچی، بلکه در نقش یک آگاه‌کننده در دو جهت فعالیت می‌کنند: انتقاد از ضعف‌ها و کاستی‌ها، معرفی و شناساندن موفقیت‌ها و دستاوردها. ادغام این دو نقش، هنر یک روزنامه‌نگار است. همان‌گونه که روابط عمومی باید این دو اصل متضاد را در هم بیامیزد.


بدون تردید روابط عمومی‌ها و رسانه‌های جمعی، به عنوان دو کانون مهم نظام ارتباطی و اطلاع‌رسانی نقش تعیین‌کننده‌ای در افزایش آگاهی‌های عمومی جامعه و رشد فرهنگی و تنویر افکار عمومی به عهده دارند. یک روابط عمومی موفق آن است که بتواند ارتباط مناسب، علمی و منطقی با رسانه‌های جمعی برقرار کند و بخشی از وظایف و اهداف سازمانی خود را از این طریق جامة عمل بپوشاند. از سوی دیگر یک رسانه موفق نیز آن است که بتواند ارتباط خود را با روابط‏عمومی سازمان‌ها گسترش دهد و از این طریق بر داده‌ها و اطلاعات مناسب و مورد نیاز مخاطبان خود دسترسی یابد. این دو هدف از فصل‌های مشترک و واحد در وظایف روابط عمومی و رسانه محسوب می‌شود.


وظایف روابط عمومی در ارتباط با رسانه‌ها باید با در نظر گرفتن ویژگی‌های رسانه‌ها باشد. از مهمترین ویژگی‌ها: سرعت، نظم، گستردگی، تداوم انتشار، فراگیری و پوشش مخاطبان متنوع و دست‌یابی به قضاوت و داوری آنان است.


موضوع دیگر بحث اطلاع از قضاوت مردم نسبت به رسانه است. روابط عمومی باید از دیدگاه مردم نسبت به رسانه مطلع باشد، آیا رسانه مورد اعتماد مخاطب است و یا اینکه به دیدة تردید به او می‌نگرند، دانستن این مطلب در نحوة ارتباط روابط عمومی با رسانه تأثیرگذار است.

 

موارد دیگری نیز در ارتباط روابط عمومی و رسانه مؤثرند: یکی بحث مدیریت و مالکیت رسانه است، آیا رسانه دولتی است یا خصوصی؟ چون با هر کدام باید رفتاری متفاوت داشت، سیاست‌ها و خط مشی‌های رسانه کدام است؟ گرایش‌ها و تعلقات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی‌اش چگونه است و در نهایت منافع فردی و گروهی رسانه از چه جنسی است؟ اینها مواردی هستند که می‌توانند به روابط‏عمومی کمک کنند تا چه ارتباطی را با رسانه برقرار سازد و چه اطلاعاتی در اختیار آنها گذارده شود.

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 


 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  انقلاب گوگل در اجراء بازی‌های کامپیوتری با "پروجکت استریم"


  اولین مینی‌بوک های انگلیسی انتشارات پنگوئن


  کارایی روابط عمومی ها تنزل پیدا کرده است


  قوانین پنج گانه برقراری ارتباط‌های موثر/ قانون اول: در صحبت‌های خود، منافع عامة مردم را در نظر بگیرید، نه منافع شرکت را


  زمان برگزاری نمایشگاه کتاب در سال 98 اعلام شد


  مشکلات رسانه‌ها با همت اهالی مطبوعات قابل رفع است


  مدیرکل دفتر بازرسی مدیریت عملکرد و امور حقوقی: پاسخگویی صریح و شفاف به مردم رسالت مدیران است


  دنیای «رباتیک» در دستان گوگل


  پنجمین کنفرانس بین‌المللی وب‌پژوهی برگزار می‌شود


  مدیرعامل خانه مطبوعات هرمزگان: افزایش مهارت پوشش خبری در اولویت خانه مطبوعات است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان ثبت نام سومین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی