درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
جمعه، 30 فروردین 1398 - 05:22   

آشنایی با ۷ نکته کاربردی برای گرفتن عکس خوب با موبایل

  آشنایی با ۷ نکته کاربردی برای گرفتن عکس خوب با موبایل


ادامه ادامه مطلب یک

دانشگاه فردوسی تلویزیون اینترنتی راه اندازی کرد

  دانشگاه فردوسی تلویزیون اینترنتی راه اندازی کرد


ادامه ادامه مطلب دو

قاضی‌زاده: هدیه دادن به خبرنگاران برای کند کردن تیغ نقادی آن‌هاست

  قاضی‌زاده: هدیه دادن به خبرنگاران برای کند کردن تیغ نقادی آن‌هاست


ادامه ادامه مطلب سه

لزوم ارزیابی مدیریت بحران در کشور

  لزوم ارزیابی مدیریت بحران در کشور


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گرانی اینترنت به نفع سلامتی
  دلایل اصلی ایجاد استرس
  پیش فروش تلفن تاشوی سامسونگ آغاز شد؛ هر گوشی دو هزار دلار است
  نشت اطلاعات بیش از «شش میلیون ایرانی» توسط یک شرکت حمل‌ونقل اینترنتی
  نقاط ضعف و قوت ارتباطات درون‌سازمانی را شناسایی و ارزیابی می‌کنیم
  نخستین شورای هماهنگی روابط عمومی های چهارمحال و بختیاری برگزار شد
  بانک سامان در شاخص رضایتمندی مشتریان اول شد
  قاضی‌زاده: هدیه دادن به خبرنگاران برای کند کردن تیغ نقادی آن‌هاست
  دانشگاه فردوسی تلویزیون اینترنتی راه اندازی کرد
  جمع‌آوری مخفیانه اطلاعات مخاطبین ایمیل 1.5 میلیون کاربر
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 37559صفحه نخست » مدیریت روابط عمومییکشنبه، 18 فروردین 1398 - 08:18
جایگاه نیروی انسانی در روابط عمومی
دکتر علی اکبر جلالی - کارگزاری که مشخصه‌های مطرح شده فوق را داشته باشد، جزء نیروی انسانی توسعه یافته تلقی می‌شود و در یک روابط عمومی دو که با رسانه‌های اجتماعی پیوند خورده می‌تواند موثر باشد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| نیروی انسانی کارآمد و آشنا به فضای مجازی، مهمترین سرمایه‌ روابط عمومی عصر دانایی می‌باشد. مدیران باید به این موضوع توجه جدی داشته و توانمندترین نیروهای انسانی سازمان خود را در این بخش به کار گیرند. یک کارگزار روابط عمومی نیز باید علاوه بر مشخصه‌های فردی عمومی مانند: صداقت، داشتن روحیه همکاری، حرکت در جهت برنامه‌ها، نوآور، خلاق، علاقه‏مند به یادگیری، خوش‌برخورد و پر انرژی، از توانمندی‏های حرفه‌ای ذیل نیز برخوردار باشد:


وابستگی و خود نظارتی: یک کارگزار روابط عمومی باید به محیط کار، مانند خانه خود علاقمند و وابستگی داشته باشد. باید به گونه‌ای کار کند که نیاز به سرپرست و نظارت نداشته باشد. خودنظارتی یکی از ابعاد توسعه منابع انسانی است و هر فردی که بدان مجهز شود، دائماً به بالندگی و کامل‌ساختن خود فکر می‌کند. خودنظارتی، نوعی رهبری بر خود است که از آن طریق می‌توان بر مجموعه دانش و اطلاعات و استعدادها مدیریت کرد. خودنظارتی زمانی کاربردی می‏شود که فرد به اطلاعات مناسب و مفیدی دسترسی داشته باشد، در این حالت می‌تواند وضعیت خود را با اطلاعات تولید شده، مقایسه و خود را به ‌روز نگه دارد. بنابراین وابستگی و خود نظارتی از مشخصه‌های خوب کارگزاران روابط عمومی‌های دو می‌تواند باشد.


صداقت: اخلاق و روحیات یک کارگزار روابط عمومی باید بگونه‌ای باشد که صداقت در وجود او برای مخاطب آشکار شود. صداقت از جمله پارامترهایی است که در طول زمان خود را نشان می‌دهد و نمی‌تواند با ظاهرسازی و آموزش‏های کوتاه مدت در یک فرد به وجود آید.


مستقل: باید آزاد و مستقل باشد و تحت تاثیر جو روانی و یا فشار دیگران قرار نگیرد، تا وظایف خود را طبق ضوابط و مقررات، دستور مافوق و آموزشی که دیده است انجام دهد.


کار گروهی: روحیه کار گروهی را در خود تقویت کند و در چارچوب وظایف محوله با افرادی که قرار است کار کند همکاری صمیمانه داشته باشد. هم افزایی دانایی و انتقال تجربه را وظیفه سازمانی خود بداند و به دیگران تا حد ممکن کمک نماید. باید در کار گروهی به ایده دیگران و تصمیم نهایی هرچند هم قابل قبول نباشد احترام بگذارد و آنرا انجام دهد و در مجموع، کار گروهی را یک حرفه بداند.


حرفه شنیدن: یک کارگزار روابط عمومی باید بداند که فقط با شنیدن می‌توان چیزهای بسیاری آموخت. توانمندی شنیدن سخنرانی، شنیدن حرف‏های مخاطب، شنیدن گفتگو و مناظره دیگران و فهمیدن آنها را داشته باشد و بطور کلی حرفه شنیدن را قبول داشته باشد.


حرفه ریاضی: برای شغل مهمی مانند کارگزار روابط عمومی، حرفه ریاضی به معنی اهل حساب و کتاب بودن، دقیق بودن و تشخیص دادن نتیجه کاری که هنوز انجام نشده است مهم می‌باشد. بنابراین یک کارگزار روابط عمومی با فکر و اندیشه کار می‌کند و با حساب و کتاب و بررسی همه جوانب تصمیم را می‌سنجد و بعد تصمیم می‌گیرد.


حرفه ارتباطات: فهمیدن حرف مخاطب و برقراری ارتباط با او به زبان خودش یک حرفه در علوم ارتباطات است که یک کارگزار روابط عمومی باید به آن توجه کند. باید شیوة‌های ارتباط انسانی را آموخته باشد. توانمندی خواندن و درست نوشتن گزارشات و ارائه درست مطالب بگونه‌ای که دیگران خوب بفهمند بخش دیگری از حرفه ارتباطات است.


توانمندی حل مسئله: توانمندی حل مسئله موجود در روابط عمومی و تشخیص مسائل آینده و تلاش برای یافتن حل آنها قبل از اجرایی شدن مسئله به صورت شبیه‌ سازی، باید جزء توانمندی‏های حرفه‌ای کارگزاران روابط عمومی باشد.
سواد رایانه‌ای: آشنا بودن با کامپیوتر و توانمندی کار با آن و همین طور دانستن بعضی از مشخصه‌های عمومی رایانه مانند سرعت، مقدار حافظه موجود، نوع محاسبه‌گر اصلی، نحوه ارتباط با اینترنت و آشنایی با بعضی از نرم‌افزارهای ضروری باید جزء توانمندی‏های کارگزاران روابط عمومی باشد.


آموزش در طول عمر: یک کارگزار روابط عمومی باید سازمان خود را سازمانی در حال آموزش دائمی بداند و خودش نیز باید هر روز در حال آموزش و آموختن به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم باشد. باید روش‏های آموزشی ساده، ارزان و دائمی را در چارچوب وظیفه شغلی پیدا کند و آن را دنبال نماید.


هدف‌دار بودن: یک کارگزار روابط عمومی باید هدفمند کار کند و برای رسیدن به هدف خود از دیگران نیز کمک بگیرد.


توسعه منابع انسانی در صورتی در یک روابط عمومی اتفاق می‌افتد که کارکنان روابط عمومی کیفیت‌های لازم را به دست آورده باشند و هیچگونه مشکلی با سازمان نداشته باشند و با دلسوزی و تعهد و بینشی علمی، تمام توانمندی‏ها، انرژی،‌ تخصص و فکر خود را در راستای تحقق ماموریت‏های سازمانی قرار دهند و دائماً برای سازمان ارزش‏های فکری و کیفی جدیدی تولید کنند.

 

توسعه منابع انسانی دارای مولفه‌های زیادی مانند: کسب دانش، آگاهی علمی، ارتقای دانایی، استفاده از دانش، خلاقیت و نوآوری علمی در ایجاد ارزش افزوده، توسعه مهارت‏ها، ارتقاء قابلیت‏های موجود، به روز بودن، به روز نگهداشتن اطلاعات و توانایی تولید، توزیع و استفاده از اطلاعات است.

 

نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات و کاربردهای آن در کنار رسانه‌های اجتماعی در توسعه منابع انسانی نیز نقشی محوری و کلیدی است که باید همواره مورد توجه مدیران روابط‏عمومی‌ها باشد. فناوری اطلاعات و ارتباطات و بعضی از کاربردهای آن مانند روابط عمومی دو در ابعاد زیادی به توسعه منابع انسانی کمک می‌کند.

 

توسعه حرفه‌ای، ارتقاء مهارت برقراری ارتباط کلامی، ارتباط کتبی، ارتباط نمایشی، مهارت قانع‌سازی و مهارت استفاده از اطلاعات را می‌توان جزء نیازهای ضروری کارکنان روابط عمومی دو که در رسانه‌های اجتماعی می‌باید پاسخگو باشند دانست. پذیرش تغییر و نوآوری از نشانه‌های توسعه‌یافتگی نیروی انسانی در روابط عمومی دو می‌باشد که باید به عنوان یک ارزش سازمانی مورد توجه مدیران ارشد قرار گیرد.

 

مسلماً انسانی که دائماً افکار جدید را تولید و به‌کار گیرد به‌ تعبیری خلاق و نوآور باشد و اطلاعات کافی داشته باشد می‌تواند به راحتی تغییر دائمی را نیز بپذیرد. نهادینه‌شدن تغییر و نوآوری بستگی به برخورد انسان با اطلاعات تولیدی و دریافتی دارد، انسانی که در رسانه‌های اجتماعی فرصت ارتباط با دیگران را پیدا می‌کند در یک فرآیند تعاملی قرار گرفته و قابلیت تاثیرپذیری و تاثیرگذاری را که جزء عوامل تغییر می‌باشد در خود نهادینه کرده ‌است.

 

کارگزاری که مشخصه‌های مطرح شده فوق را داشته باشد، جزء نیروی انسانی توسعه یافته تلقی می‌شود و در یک روابط عمومی دو که با رسانه‌های اجتماعی پیوند خورده می‌تواند موثر باشد.

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)


 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نگاهی به «باپلیک ادیتور» در رسانه ها


  افشاگری یکجانبه در روزنامه نگاری ـ اصطلاح مطبوعات زرد


  چاپ خبر جعلی در روزنامه بوستون گلوب - خبر، توسط یک خبرنگار «فری لنس» جعل شده بود!


  خبرگزاری های اصطلاحا جهانی و مسئله تبلیغ نامرئی و کنترل خبر


  رئیس دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی: رسانه‌ها با فروکش‌کردن بحران مردم را تنها نگذارند


  ابراهام لینکلن استاد مجاب گری


  شکستن قفل تلفن جدید سامسونگ ظرف چند دقیقه


  انتصاب مدیرکل حوزه مدیرعامل و پاسخگویی به شکایات شرکت فرودگاه‌ها


  کارگاه تخصصی رسانه و محیط زیست در خراسان شمالی برگزار شد


  حضور انتشارات کارگزار روابط عمومی در سی و دومین نمایشگاه بین الملی کتاب تهران


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان ثبت نام سومین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی