درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 13:16   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
  آیا اتحادیه‌ها می‌توانند هوش مصنوعی را متوقف کنند؟
  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 37558صفحه نخست » اخبار روابط‌عمومییکشنبه، 11 فروردین 1398 - 11:13
روابط عمومی و تاکتیک‌ها در روابط انسانی
دکتر مهد عدنان هاشم عضو هیئت علمی دانشکده ارتباطات و مطالعات رسانه ‎ای دانشگاه مارا، مالزی - استراتژی روابط انسانی بیشتر بر روی پیام‏ها و توزیع پیغام‌هایی تاکید دارد که از طریق رسانه‌های الکترونیکی و چاپی منتشر می ‏شوند. تئوری تنظیم دستور کار به گونه‌ای است که در آن رسانه‌ها نمی توانند آنچه را که فکر می‌کنند به مردم توضیح دهند.
  

 شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| مطابق نظر جامعه متخصصان روابط عمومی کانادا، روابط عمومی عبارت است از مدیریت استراتژیک روابط بین یک سازمان و عموم مردم که در آن از ارتباطات برای رسیدن به یک درک دوجانبه استفاده می‌شود. همچنین اهداف سازماندهی شده‌ای نیز در آن تشخیص داده می‌شود.

 

عبارت اصلی "مدیریت استراتژیک روابط" در شیوه‌هایی از روابط انسانی در نظر گرفته می‌شود. «مدیریت استراتژیک» به مفهوم مالزی واحد اشاره دارد که در آن قوانین اساسی فدرال و اصول ملی نیز مورد حمایت عموم قرار می‌گیرد. این عموم متنوع و مختلف، 8/28 میلیون شهروند مالزیایی هستند که شامل گروه‏هایی با نژاد، مذهب و فرهنگ مختلف می‏ باشند.

 

 ارتباطات عبارت است از انتشار اطلاعات با استفاده از تمام کانال‏های موجود روابط عمومی و ارتباطات؛ نویسندگان هم اکنون در تلاش استخراج برخی نکاتی هستند که در این مطالعه تعاریفی از آن ارائه شده است. «درک دوجانبه» مربوط می‏ شود به فرهنگ مصالحه و مدارا که خود شاخص مهمی است در پیشرفت ملت مالزی. عبارت "درک اهداف سازمانی" مربوط می‏ شود به ایده یک نژاد واحد مالزیایی، هماهنگی‌هایی نیز در آن بوجود می‌آید که مرتبط با موفقیت‌ها و دستورهایی تا سال 2020 است.


با در نظر گرفتن مفهوم مالزی واحد، متخصصان روابط عمومی باید به خوبی دارای مهارت‌های ارتباط انسانی باشند و به عنوان یک کاتالیزور در پیشبرد این طرح عمل نمایند. همان گونه که در تمام شیوه‌های ارتباط انسانی و روابط عمومی اشاره شده، هدف اصلی رساندن پیام‌هایی است به عموم مورد نظر به امید دسترسی به اهداف مهم.


این مطالعه تاکید زیادی دارد بر متخصصان روابط عمومی که در دولت یا برای دولتی کار می‏ کنند که در آن شهروندان مالزیایی با چندین فرهنگ به عنوان سهامداران اصلی درنظر گرفته می‌شوند. روابط عمومی دولتی همواره با اهداف کلی همراه است که در آن قوانین جدید نیز به اجرا درمی‌آید. همچنین خدمات دولتی و حمایت‌های دولتی خوبی در این زمینه صورت می‌گیرد آنها همچنین در پی پیش‌بینی مسائل، قبل از حساس شدن آنها هستند.

 

همچنین جهت بندی‌های خدماتی مختلفی برای آنها وجود دارد. همیشه یک نیاز برای ایجاد ارتباط دولتی وجود دارد که در آن شهروندان از خدمات موجود مورد استفاده آگاه می‏ شوند. جنبه‌های ضروری در روابط انسانی و اطلاعات عمومی در مالزی زمانی مهم و حساس است که شهروندان چند فرهنگی قضاوت‌هایی درمورد شیوه‌ها و فعالیت‏های مختلف نمایند. یک جامعه که به خوبی از پیش زمینه‌ها آگاه است و دانش و اطلاعات کافی برای شرکت در سیاست‌های دولت را دارد، موفق‌تر است.


در این شیوه متخصصان روابط عمومی اساس خوبی هستند که ایده‌هایی را مطرح می‌سازند که همواره مورد توافق واقع می‌شود. درمالزی، افزایش شهری شدن باعث بوجود آمدن پیچیدگی‌هایی در جامعه می‌گردد که نیاز به سیستم‌های مؤثر دارد. همچنین افزایش در تقاضا مشاهده می‌شود که بر روی عملکرد روابط عمومی تأثیرگذار است. دولت در مقایسه با شرکت‌ها و مؤسسات دیگر بهتر به حضار پاسخگوست. این عوامل به تنهایی کافی و موثر است و می‌تواند اهمیت تاکتیک‌های روابط اجتماعی را از طریق روابط عمومی مؤثر توضیح دهد.


علاوه بر این شروین.پ به ترکیباتی از روابط انسانی اشاره می‌کند که مترادف با عملکردهای عمومی است همچنین درآن قابلیت‌ها و توانائی‏هایی برای روابط بین شخصی ارائه می‌شود. هر شخصی نباید فراموش کند که استعدادها و لیاقت‌ها می‌تواند برای گروه‏های مختلف وابسته به مهارت‌های ارتباطی انسانی باشد و روش ارتباطی بر روی توانایی‌های کل جوامع می‌تواند تأثیرگذار باشد.

 

بسیاری از متخصصان روابط عمومی موافق ترکیبی از روابط عمومی و دیگر اشکال روابط‌ انسانی می‌باشند. با توجه به این مورد که مالزی اکنون‌ دارای 8/28 میلیون نفر جمعیت است که شامل سه اقلیت و گروه قومی اصلی است و همچنین 60 گروه بومی و قومی در این کشور موجود است، متخصصان روابط عمومی دارای مزیت‌هایی در این زمینه هستند که باید به خوبی از ابزار خود برای رساندن پیام خود استفاده نمایند.


استفاده از استراتژی‌های روابط عمومی و تاکتیک‌های مختلف در بسیاری از مناطق دولتی و ارتباطی به چشم می‌خورد. در سایه این نقش‌ها و عملکردهای روابط انسانی می‌توان از راهنمایی‌های مختلفی آگاه شد. من دو تئوری علمی اجتماعی را انتخاب نموده‌ام که می‌توانم مسئولیت‌ها و نقش‌های روابط عمومی را در آن توضیح دهم.

 

آن دو تئوری «مدل بندی احتمالات دقیق » و «نظریه تنظیم دستور کار» می‌باشد. تئوری مدل بندی احتمالات دقیق، یک مسیر محیطی را پیشنهاد می‌کند که در آن انسان تحت تاثیر عواملی از قبیل تکرار، سخنگوی معتبر و یا پاداش ملموس است.

 

متخصصان روابط عمومی معمولا از این مسیر برای طراحی پیام‏ها استفاده می‏ کنند. برای مثال در ارتقاء و ترویج مفهوم مالزی واحد، متخصصان که در ستادهایی کار می‌کنند که در آن پوسترها، علائم، بیلبوردها و دیگر ابزار آلات رسانه‌ای با استفاده از لوگوی مالزی واحد مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این حالت نخست وزیر هم به درستی سخنگویان معتبر را به عنوان اشخاصی معرفی می‌نماید که رهبر گروه می‌باشند و نظرات و ایده‏ هایی بیان می‌نمایند.

 

استراتژی روابط انسانی بیشتر بر روی پیام‏ها و توزیع پیغام‌هایی تاکید دارد که از طریق رسانه‌های الکترونیکی و چاپی منتشر می ‏شوند. تئوری تنظیم دستور کار به گونه‌ای است که در آن رسانه‌ها نمی توانند آنچه را که فکر می‌کنند به مردم توضیح دهند. آنها در گرفتن آنچه که به آن فکر می‌کنند به صورت شگفت‌انگیزی موفق هستند. طی رقابت‌های ریاست جمهوری در1960، رقیبان سیاسی فهمیدند که روابط خاص و بارزی میان نامزدها وجود دارد که در رسانه‌ها به چیزهای مهمی اشاره نمودند.

 

در اینجا نیز، نقش متخصصان روابط عمومی تاثیر بر روی دستور کاری است که در آن آیتم‌های خبری جدیدی برای مصارف عمومی ایجاد می‏ شود. تشخیص تاکتیک‌های مهم در روابط انسانی بصورت مؤثر قابل دستیابی است که با استفاده از ابزار آلات روابط عمومی به دست می‌آید. در یکی از جلسات مهم کابینه در مورد همبستگی ملی که در 22 سپتامبر 2008 تشکیل شد، دولت‌ مالزی تصمیم به افزایش نقش دپارتمان‏های روابط عمومی در تمام وزارتخانه‌ها گرفت. در نتیجه واحدهای ارتباطاتی مختلف در تمام 24 وزارتخانه تاسیس شدند.


در این ابتکار عمل‌ دولت‌ بودجه‌بندی‌هایی نیز با شیوه‌های جدید و سخت به اجرا در می‌آید. در میان این گونه نقش‌ها و عملکرد روابط عمومی با وزارتخانه‌ها و دولت‌ها به گونه‌ای عمل می‌کند که در آن اطلاعات نیز بسیار مهم می‌باشند همچنین طراحی ‏هایی نیز برای ایجاد هماهنگی ‏های متنوع در نظر گرفته می‌شود.

 

عملکردها و عملیات‌ متنوع در روابط عمومی نیاز به طراحی مدیریتی مناسبی است، به عبارت دیگر متخصصان روابط عمومی باید مهارت‌های زیادی را در نظر داشته باشند. این مهارت‌ها شامل دو نوع مهارت می ‏باشند: "مهارت‌های نرم" که در آن باید شیوه‌های ملایم در نظر گرفته شود. "مهارت‌های سخت" که در آن مطالعات و تخصص ‏های جدی لازم است. برای هر دوی این مهارت‏ها، مدیریت مناسبی لازم است. در مهارت‌های ملایم‌تر تاکید بیشتر بر روی روابط بین شخصی است. مهارت‌های نرم از جمله چالش‌هایی است که شامل جهانی شدن نگرش‌ها و احساسات هم می‌باشد. متخصصان باید به زمینه‌های مختلفی که معرفی می‌شوند توجه داشته باشند.


همچنین مهارت‌های بین شخصی اثرگذار نیز ضروری است. افراد متخصص و حرفه‌ای در روابط ‏عمومی، درگیر روابط رودرو با یکدیگر هستند در حقیقت در سال‏های اخیر روابط بین شخصی یکی از جنبه‌های بسیار مهم برای جوامع انسانی محسوب می‌شود. روابط شخصی و ارتباطات در زمان واقعی نیز همواره مورد بحث و گفتگو قرار می‌گیرند. از سوی دیگر روابط عمومی مردم نقش‌ها و وظایفی است که به عنوان عامل مهم در پیشبرد مهارت‌ها در نظر گرفته می‌شود.


یکی دیگر از نقش‏های مهم در روابط عمومی که در کمک به پیشرفت ملت‏ها و انسان‏ها قابل مشاهده است، مهارت در روابط رسانه‌ای است که سال‏ها بخشی از این شیوه بوده و همچنان برای رشد و ترقی ملت‏ها در بالا بردن روابط عمومی ادامه دارد. به عنوان مثال در مالزی، ظهور رسانه برای دولت حاکم در مبارزه برای ایجاد یک وجهه و اعتبار مطلوب در میان مردمش با چند فرهنگ متفاوت، منتقدانه به نظر می‏ رسد.

 

ابزار رایج برای ارسال و پخش اخبار دولت به شهروندان‌، شامل بروشور، نشریه، ساختن وبسایت، پوستر، بنر، سرویس امکانات عمومی، رویدادها، نمایشگاه‏ها و کنفرانس‏های مطبوعاتی می‌شود. در انجمن‏هایی مانند بازاریابی اجتماعی، ایده‌ها و خط مشی‌ها به راحتی می‌توانند برای بهبود رفاه شخصی و اجتماعی ترویج داده شوند.

 

این کلید پیشرفت انسان‏ها و ملت‏هاست. در این میان هیچکس نباید سازمان مسئولیت‏های اجتماعی را که در سال‏های اخیر سروصدای زیادی در خط مشی آنها ایجاد کرد، فراموش کند. این همواره بخشی از شیوه روابط ‏عمومی است که تابع روابط اجتماعی یکپارچه است. از طریق سازمان مسئولیت‏های اجتماعی، اقدامات بشردوستانه افزایش یافته و تبدیل به روشی می‌شود برای بازگشتن دولت و شرکت‏ها به جامعه. اقدامات بشردوستانه که غالباً‌ تلاش‏هایی مداوم هستند باعث پیشرفت جامعه، بهبود زندگی‌های شخصی، و در ابعاد وسیع‏تر این خیرخواهی موجب پیشرفت ملت‏ها خواهد شد.

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)



 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد