درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
چهارشنبه، 1 خرداد 1398 - 09:45   

قطع دسترسی هواوی به اندروید چه تاثیری بر مصرف‌کننده دارد

  قطع دسترسی هواوی به اندروید چه تاثیری بر مصرف‌کننده دارد


ادامه ادامه مطلب یک

سه خاصیت انسانی دشوارساز زندگی

  سه خاصیت انسانی دشوارساز زندگی


ادامه ادامه مطلب دو

از نیکون تا هواوی؛ رقابت «بهترین» دوربین‌ها در سال ۲۰۱۹

  از نیکون تا هواوی؛ رقابت «بهترین» دوربین‌ها در سال ۲۰۱۹


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی

  فراخوان چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد: روابط عمومی غیرحرفه ای چیزی جز پوچی و نیستی برجای نمی گذارد
  سه خاصیت انسانی دشوارساز زندگی
  آداب معاشرت/ دعوت
  قطع دسترسی هواوی به اندروید چه تاثیری بر مصرف‌کننده دارد
  از نیکون تا هواوی؛ رقابت «بهترین» دوربین‌ها در سال ۲۰۱۹
  درباره حلقه مفقوده‌ای به نام روابط عمومی و مشاور رسانه‌ای
  معاون مطبوعاتی اداره کل ارشاد استان قم: روابط عمومی‌ها ضعف تأثیرگذاری بر افکار عمومی دارند
  نشست هم اندیشی مدیران روابط عمومی ملایر
  نشست شورای روابط عمومی ورزش و جوانان استان تهران
  شهردار ارومیه: روابط عمومی به عنوان گوش شنوا و چشم بینای سازمان پاسخگوی مطالبات شهروندان باشند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 37536صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیشنبه، 25 اسفند 1397 - 17:37
به تبلیغات دنیای مجازی اعتماد نکنید/ نفوذ تبلیغات پزشکی در اینستاگرام
یکی از حوزه‌های بسیار مهم که در اینستاگرام تبلیغ می‌شود، فروش داروها، وسایل پزشکی و سایر محصولات مرتبط با سلامت است. متأسفانه عدم نظارت در این حوزه و تعریف نشدن استانداردهای لازم، خطرات زیادی را ایجاد می‌کند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| با رشد شبکه های اجتماعی، بسیاری از افراد و شرکت‌ها با سوءاستفاده از این فضا و همکاری برخی افراد مشهور و سلبریتی ها اقدام به فروش محصولاتی می‌کنند که در بسیاری از موارد فاقد استاندارد بوده و در این میان محصولات پزشکی و داروئی بسیار خطرناک‌تر هستند.

لوئیز رز (Louise Roe) یکی از کاربران اینستاگرام است که حدود 698 هزار نفر دنبال کننده دارد. وی همچنین دارای بیماری پوستی پسوریازیس است که یک بیماری خود ایمنی مزمن محسوب می‌شود که بدن بیماران مبتلا، توسط لکه‌های قرمز یا سفید ملایم پوشیده شده و دارای التهاب است. این کاربر پرطرفدار اینستاگرام با یک شرکت داروئی فعال در حوزه بیوتکنولوژی همکاری می‌کند که داروی ویژه بیماری پسوریازیس را ارائه می‌کند. دنبال کنندگان این فرد در اینستاگرام تنها به‌واسطه زیبایی ظاهری و شهرت وی، حرف‌هایش را پذیرفته و محصولات معرفی‌شده توسط وی را خریداری می‌کنند.

یکی از حوزه‌های بسیار مهم که در اینستاگرام تبلیغ می‌شود، فروش داروها، وسایل پزشکی و سایر محصولات مرتبط با سلامت است. متأسفانه عدم نظارت در این حوزه و تعریف نشدن استانداردهای لازم، خطرات زیادی را ایجاد می‌کند.

در سال‌های اخیر شرکت‌های متعددی کسب‌وکار و استراتژی‌های تبلیغاتی خود را بر مبنای افزایش استفاده از رسانه‌های اجتماعی و به‌ویژه در اینستاگرام تعریف کرده‌اند. این برنامه یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی است که توسط فیس بوک تأسیس‌شده و خیلی زود از شرکت مادر؛ یعنی فیس بوک پیشی گرفته و در امروزه در سال 2019 بیش از 111 میلیون کاربر دارد که بر اساس آمارها، بیش از نیمی از آن‌ها در رده سنی 18 تا 29 سال هستند. این فضا به شرکت‌ها فرصتی برای سرمایه‌گذاری برای تبلیغاتی با مخاطبینی بالغ‌بر هزاران نفر از داده و ضریب نفوذ بالایی را برای تبلیغات فراهم می‌کند.

تخمین زده می‌شود برای تبلیغات اینستاگرام به ازای هر 100 هزار دنبال کننده، هزار دلار هزینه پرداخت شود و به همین دلیل است که امروزه طیف وسیعی از محصولات در تمام شئون زندگی در این رسانه تبلیغ می‌شوند. شرکت‌ها ترجیح می‌دهند به‌جای خرید یک آگهی یک‌صفحه‌ای در روزنامه‌ها یا تیزرهای تلویزیون یا رادیویی، در اینستاگرام تبلیغ کرده و مخاطبان بیشتری را داشته باشند. این تبلیغات حوزه‌های مختلفی ازجمله لباس و پوشاک، کفش، تجهیزات الکترونیکی و ... را شامل می‌شود اما یکی از حوزه‌های بسیار مهم که در اینستاگرام تبلیغ می‌شود، فروش داروها، وسایل پزشکی و سایر محصولات مرتبط با سلامت است. متأسفانه عدم نظارت در این حوزه و تعریف نشدن استانداردهای لازم، خطرات زیادی را ایجاد می‌کند برای مثال در اواخر سال 2018 میلادی یکی از سلبریتی های مشهور در اینستاگرام اقدام به تبلیغ نوعی ایمپلنت زیبایی برای خانم‌ها و همچنین محصول بوتاکس کرد که موجب افزایش بسیار زیاد فروش این محصولات شد اما سازمان دارو و غذای ایالات‌متحده آمریکا با بررسی و آزمایش این محصولات، اعلام کرد که استفاده از آن‌ها خطرناک بوده و موجب افزایش احتمال ابتلا به سرطان پستان خواهد شد.

این داستان را نمی‌توان تنها نمونه تلاش برای فروش محصولات غیراستاندارد در بستر فضای مجازی دانست زیرا نمونه‌های فراوانی از محصولات پزشکی و زیبایی بدون تائید مراکز معتبر در فضای مجازی به فروش می‌رسند. شکی نیست که این نوع تبلیغات دارو و محصولات مراقبت‌های بهداشتی به‌خوبی با حفره‌های قانونی مقررات آشنا بوده و معمولاً به‌طور قانونی فعالیت می‌کنند اما سؤال مهم دیگری که باید پرسید ه شود این است که آیا این تبلیغات اخلاقی هستند؟

در این رابطه باید توجه داشت که موارد تبلیغ‌شده بسیار مهم‌تر از محلی است که این تبلیغات در آن انجام می‌شود و متأسفانه باید پذیرفت که رشد دنیای مجازی و پیشرفت‌های فنّاورانه منجر به رونق در حوزه تبلیغ محصولات دارویی و پزشکی شده است. بسیاری از روش‌های درمانی تبلیغ‌شده و هشتک‌های اینترنتی که در بازارها عرضه می‌شوند هنوز از مرحله ثبت اختراع عبور نکرده و در بسیاری از موارد مورد تائید مراکز علمی نیز نبوده و صرفاً جنبه تجاری داشته و سود فروشندگان در این تبلیغات مدنظر قرار دارد.

در سال 1905، ساموئل هاپکینز آدامز، مجموعه‌ای از مقالات دربارۀ طب سنتی منتشر کرد. بر این اساس مشخص شد که بسیاری از این مواد اعتیادآور و سمی در داروهایی که برای کودکان به فروش می‌رسند، به چشم می‌خورد. به‌زودی پس از انتشار این مقالات، قوانین مرتبط با مواد غذایی در سال 1906 به تصویب رسید که توسط سازمان غذا و دارو تنظیم‌شده و مشخص می‌کرد که داروها و مواد غذائی چگونه به فروش برسند.

ازلحاظ تاریخی در این استانداردها، بیماران و مصرف‌کنندگان به‌طور جداگانه‌ای در نظر گرفته شدند، اما اکنون‌که هدف قرار دادن افراد خاص بیمار در تبلیغات رسانه‌ای مدنظر قرار دارد، رسانه‌های آنلاین به‌طور مستقیم در امور پزشکی مداخله کرده و ذهنیت مصرف‌کنندگان را شکل می‌دهند.

بازاریابی دارویی چگونه بر مخاطب تأثیر دارد؟
رسانه‌های اجتماعی کاربران را قادر می‌کند تا از طریق منافع مشترک، مکان‌ها و حتی بیماری‌ها به یکدیگر متصل شده و هم ذات پنداری کنند. با استفاده از این فرمول، شرکت‌های مراقبت‌های بهداشتی می‌توانند از این اشتراکات بهره گرفته و برای رسیدن به مخاطبان و ایجاد اعتماد استفاده کنند. از سوی دیگر پیوند عاطفی مردم و افراد مشهور و سلبریتی ها موجب می‌شود این افراد بر مخاطبان تأثیر داشته نقش مهمی در افزایش استقبال از یک محصول ایفا کنند. کارشناسان به این عامل، استثمار عاطفی می‌گویند.
ترجمه: احسان محمدحسینی
منبع: vox- سیناپرس
 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  فراخوان چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


  نشست متخصصان روابط عمومی برگزار شد


  کتاب سال روابط عمومی ایران منتشر شد


  مدیرعامل بانک رفاه: نقش روابط عمومی در تعالی سازمان


  انصاری جایگزین شجاعی کیاسری در روابط عمومی وزارت کشور شد


  دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بابل


  برگزاری سمینار آموزشی «روابط عمومی و فناوری‌های نوین ارتباطی» در کرمان


  مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز: رمز موفقیت هر مدیری انتخاب مدیر روابط عمومی حرفه ای است


  روابط عمومی بادیگاردی


  کسب افتخار توسط روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: گزارش سومین رخداد ملی بررسی مسایل و چالش های روابط عمومی