درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
سه شنبه، 28 اسفند 1397 - 00:46   

طرح تدوین آیین نامه تبلیغات در حوزه کسب و کارهای اینترنتی کلید خورد

  طرح تدوین آیین نامه تبلیغات در حوزه کسب و کارهای اینترنتی کلید خورد


ادامه ادامه مطلب یک

فراخوان مقاله سومین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی

  فراخوان مقاله سومین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

"روابط عمومی اختاپوسی" در صدر مطالب پربازدید این هفته شارا

  "روابط عمومی اختاپوسی" در صدر مطالب پربازدید این هفته شارا


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی

  فراخوان چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدیر روابط عمومی محیط زیست همدان در جمع 5 مدیر روابط عمومی برتر محیط زیست کشور
  تقدیر قوه قضاییه از دکتر کاردگر و خدمات بیمه دانا
  اقدامات شاخص اداره‌کل روابط ‌عمومی استانداری‌ همدان در سال ۱۳۹۷
  تعامل رسانه ها و روابط عمومی ها تقویت شود
  سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان گفت: فعالیت روابط عمومی ها فرهنگی و جهت دار باشد
  انتشار ویژه نامه نوروزی بانک ملی ایران
  نقش روابط عمومی در گسترش افکار عمومی
  موزه بانک ملی ایران در ایام نوروز میزبان گردشگران است
  برداشت تا سقف پنج میلیون ریال از خودپردازهای بانک صادرات ایران امکان‌پذیر شد
  محمدرضا پارسیان سرپرست روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰ تهران شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 37516صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیجمعه، 24 اسفند 1397 - 00:44
ویکی‌پدیای آلمانی ۲۴ ساعت از دسترس خارج می‌شود
نسخه آلمانی ویکی‌پدیا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که ‌ پنجشنبه هفته آینده (۲۱ مارس/ ۱ فروردین ۹۸) در اعتراض به تصویب قانون به کارگیری اجباری فیلترینگ هوشمند در پارلمان اروپا به مدت ۲۴ ساعت از دسترس خارج خواهد شد. در این مدت فقط بیانیه اعتراضی ویکی‌پدیا در صفحه آلمانی آن قابل مشاهده است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| نسخه آلمانی ویکی‌پدیا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که ‌ پنجشنبه هفته آینده (۲۱ مارس/ ۱ فروردین ۹۸) در اعتراض به تصویب قانون به کارگیری اجباری فیلترینگ هوشمند در پارلمان اروپا به مدت ۲۴ ساعت از دسترس خارج خواهد شد. در این مدت فقط بیانیه اعتراضی ویکی‌پدیا در صفحه آلمانی آن قابل مشاهده است.

پارلمان اروپا اواخر مارس سال جاری لایحه‌ای را به بحث می‌گذارد که چنانچه تصویب شود، شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر، فیسبوک و اینستاگرام و همچنین سایت‌هایی مانند ویکی‌پدیا را که با مشارکت کاربران محتوای آن‌ها تولید می‌شود موظف می‌کند، با کمک فیلترینگ هوشمند محتوای تولید شده را از نظر رعایت قانون کپی‌رایت (حق تکثیر) بررسی کنند و به این ترتیب تضمین دهند که قانون کپی‌رایت هنگام تولید محتوای شهروندی نقض نمی‌شود. پیش از این یوتیوب راه را برای سنجش محتوا و اطمینان یافتن از آنکه قانون کپی‌رایت نقض نشده هموار کرده بود.

بسیاری از ناشران و انجمن‌های صنفی هنرمندان در اتحادیه اروپا از تصویب این لایحه حمایت کرده‌اند. اما بسیاری از شهروندان هم نگران‌اند که با تصویب این لایحه جریان آزاد بحث و گفت‌وگو در رسانه‌های اجتماعی محتل شود. چنانچه اتحادیه اروپا استفاده از فیلترینگ هوشمند را اجباری کند، در شبکه‌های اجتماعی، به اشتراک‌گذاری هر عکس و تصویر و فیلمی میسر نیست. در ویکی‌پدیا هم طبعاً انتشار هر متنی ممکن نیست. بر اساس قوانین اتحادیه اروپا برای انتشار سکانس‌هایی از یک فیلم یا نقل فرازهایی از یک متن در جهت نقد و بررسی یا از روی طنز و مطایبه منعی وجود ندارد. اما آلگوریتم‌هایی که شبکه‌های اجتماعی برای شناسایی متن‌ها و تصاویر به کار می‌‌گیرند، معمولاً قابلیت تشخیص ندارند. منتقدان می‌گویند به همین دلیل نصب نرم‌افزارها برای جلوگیری از نقض کپی‌رایت به معنای نقض آزادی بیان است.

ویکی‌پدیای آلمان اعلام کرده که رسانه‌های شهروندی مانند ویکی‌پدیا که جنبه غیرانتفاعی دارند، می‌بایست از قانون به کارگیری اجباری فیلترینگ هوشمند مستنثی شوند. در اطلاعیه ویکی‌پدیا گفته شده:

«مصوبه پارلمان اروپا سبب محدودیت اینترنت آزاد خواهد شد. حتی شرکت‌های بسیار کوچک نیز موظف می‌شوند از فیلترهایی که از نظر فنی به تکامل نرسیده‌اند و پر از خطا هستند استفاده کنند و برای نقل فرازهای کوتاهی از یک متن یا استفاده از تصویر، پول بپردازند. این امر ناقض اصل آزادی بیان و فعالیت هنری است.»

دیوید کی،گزارشگر ویژه آزادی بیان به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته است:

«اعتماد بیش از حد به فن‌آوری فیلترینگ سبب می‌شود که تشخیص نقض قانون کپی‌رایت از استفاده درست و قانونی از فرازهایی از متون و تصاویر به سادگی میسر نباشد و این امر خودبه خود به نقض آزادی بیان و خودسانسوری می‌انجامد.»

گزارشگر ویژه آزادی بیان یادآوری کرده است که اصولاً فیلترینگ تنها یک وظیفه دارد: نظارت بر محتوایی که شهروندان تولید می‌کنند.

ویکی‌پدیا هم‌صدا با سایر منتقدان مصوبه پارلمان اروپا می‌گوید تصویب چنین قوانینی باعث قدرت گرفتن بیش از پیش شرکت‌هایی مانند گوگل و فیسبوک و تسلط کامل آنان بر اینترنت آزاد خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  فراخوان مقاله سومین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی


  فراخوان چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


  «نوروز» کهنسال ترین آیین ملی در جهان


  چهارمین دوره جشنواره نشریات اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان از امروز آغاز می‌شود


  نوروز؛ نمایش قدرت اُمید در انسان


  انتقال مطالعه از نوشتار به آنلاین ـ کشف یک خطر بزرگ برای اطلاع رسانی منصفانه - کنترل سرچ انجین ها با اعلان


  چگونه فرآیند نشان دار کردن یک ملت را آغاز کنیم؟


  انتصاب اعضای شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان مازندران


  روابط عمومی‌ها باید نخستین مطالبه گران گفتمان سازمانی باشند


  طرح تدوین آیین نامه تبلیغات در حوزه کسب و کارهای اینترنتی کلید خورد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: تیرماه ۹۸ برگزار می‌شود/ چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی