درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
چهارشنبه، 27 شهریور 1398 - 18:53   

انتصاب رئیس مرکز روابط عمومی بنیاد مستضعفان

  انتصاب رئیس مرکز روابط عمومی بنیاد مستضعفان


ادامه ادامه مطلب یک

جای خالی رسانه های رسمی در کارزار شایعات

  جای خالی رسانه های رسمی در کارزار شایعات


ادامه ادامه مطلب دو

چاپ قبوض کاغذی برق در پایتخت متوقف شد

  چاپ قبوض کاغذی برق در پایتخت متوقف شد


ادامه ادامه مطلب سه

انتصاب مدیر جدید روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم

  انتصاب مدیر جدید روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  انتصاب رئیس مرکز روابط عمومی بنیاد مستضعفان
  کارگاه آموزشی روابط عمومی الکترونیک در رباط کریم برگزار شد
  عضو شورای اسلامی شهر فردیس: روابط عمومی شهرداری باید از انتشار سلیقه ای اخبار بپرهیزد
  چگونه می توان روابط عمومی را توصیف کرد?
  سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری اپل در هند؛ مقدمه ای برای خروج از چین
  10 تاکتیک کارآمد برای نوشتن
  لیبرا، واحد پولی فیس‌بوک
  انتصاب مدیر جدید روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم
  روابط عمومی؛ کاهنده فاصله بین ملت و مسئولان
  جای خالی رسانه های رسمی در کارزار شایعات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 37484صفحه نخست » بانک و بیمهچهارشنبه، 22 اسفند 1397 - 15:09
تلاش بانک ملی ایران برای افزایش سودآوری پایدار
تلاش بانک ملی ایران برای افزایش سودآوری پایدار عضو هیات مدیره و معاون مالی بانک ملی ایران با تاکید بر توجه ویژه این بانک بر افزایش درآمدهای غیر مشاع و افزایش درآمدهای کارمزدی گفت: بانک ملی ایران در تلاش است با کنترل هزینه ها، صرفه جویی و اولویت بندی آنها، وضعیت سودآوری را ارتقا دهد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| تلاش بانک ملی ایران برای افزایش سودآوری پایدار عضو هیات مدیره و معاون مالی بانک ملی ایران با تاکید بر توجه ویژه این بانک بر افزایش درآمدهای غیر مشاع و افزایش درآمدهای کارمزدی گفت: بانک ملی ایران در تلاش است با کنترل هزینه ها، صرفه جویی و اولویت بندی آنها، وضعیت سودآوری را ارتقا دهد.
 
 ناصر شاهباز در گفت وگو با روابط عمومی
بانک ملی ایران با بیان اینکه افزایش سود آوری مهم ترین سیاست مالی بانک است و مدیریت هزینه و انضباط مالی در افزایش منابع بانکی تاثیر بسزایی دارد، افزود: در بررسی ترازنامه بانک ها در ایران، انواع سپرده های مشتریان در سمت بدهی ها، اصلی ترین و عمده ترین بخش بدهی بانک ها است. به عبارت دیگر ساختار ترازنامه بانک ها نشان دهنده تامین مالی آنها عمدتاً از طریق منابع سپرده گذاران است و بانک ها موظفند این منابع را در اعطای تسهیلات در بخش های مختلف اقتصادی و سایر فعالیت های مرتبط با امور بانکی به کار گرفته و بدین ترتیب نقش خود را در رشد اقتصادی کشور ایفا کنند.
 
 وی تصریح کرد: در سال گذشته با تغییراتی که در حجم نقدینگی و شاخص های اقتصادی کشور داشتیم، افزایش سپرده های بانک ها به سمت سپرده های مدت دار گرایش بیشتری پیدا کرد به نحوی که در پایان سال گذشته مجموع چهار سپرده اصلی بانک 33 درصد و سپرده سرمایه گذاری بلندمدت حدود 52 درصد رشد را نسبت به سال 1395 نشان می داد.
 
 شاهباز ادامه داد: افزایش سهم سپرده های گران قیمت نه تنها موجب بالا رفتن قیمت تمام شده پول می شود، بلکه سودآوری بانک را نیز در شرایط فعلی با مشکل مواجه می سازد. این در حالیست که بانک ملی ایران به عنوان بزرگترین بانک دولتی، همواره خود را مقید به رعایت نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار می داند.
 
 معاون مالی بانک ملی ایران با بیان اینکه بر همین اساس این بانک در سال جاری اهتمام ویژه ای جهت بهبود ترکیب سپرده های اصلی خود به کار گرفت، تاکید کرد: در شش ماهه اول سال جاری، سپرده قرض الحسنه جاری بانک حدود 33 درصد و سپرده قرض الحسنه پس انداز حدود 13/5 درصد رشد داشته است. در واقع کنترل نقدینگی در بانک به خوبی انجام شده و نگهداری سطح بهینه وجه نقد در شعب کمک شایانی به این وضعیت کرده است.
 
 وی با اشاره به اهمیت توجه مسئولان واحدها به مقوله سود و زیان، خواستار توجه همکاران به افزایش درآمدهای کارمزدی، افزایش نرخ موثر تسهیلات و کاهش میزان مطالبات معوق به عنوان عواملی مهم در این راستا شد.
 
 شاهباز با بیان اینکه حاشیه سود بانکی یکی از عناصر مهم و تعیین کننده بوده که با تجزیه و تحلیل و بررسی عوامل موثر بر آن می توان درک صحیحی از مدیریت منابع و مصارف بانک و همچنین برنامه ریزی برای آینده داشت، گفت: هزینه تامین مالی و از سوی دیگر درآمد به کارگیری منابع مالی در بانک ها و عدم تناسب آنها با بخش واقعی اقتصاد، منجر به ایجاد حاشیه سود منفی برای این موسسات مالی شده است. خوشبختانه با درک صحیح مدیریت بانک از این واقعیت و با تلاش در جهت تغییر ترکیب سپرده های بانک و افزایش سپرده های ارزان قیمت در سال جاری و از سوی دیگر اهتمام تمامی همکاران در راستای افزایش فعالیت های کارمزدی، این روند در بانک مطلوب است.
 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 تاکتیک کارآمد برای نوشتن


  بحران های روابط عمومی که در سال ۲۰۱۹ مشخص شده اند


  نشر الکترونیک: یک مطالعه‎ تحلیلی


  انتصاب سرپرست روابط عمومی شورای شهر شیراز


  انتصاب مدیر جدید روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم


  روابط عمومی؛ کاهنده فاصله بین ملت و مسئولان


  استقبال از آیفون 11 بیش از انتظار است


  جای خالی رسانه های رسمی در کارزار شایعات


  زادروز نیویورک تایمز


  چگونه می توان روابط عمومی را توصیف کرد?


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان ارسال مقاله به شانزدهمین کنفرانس روابط عمومی ایران