درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
چهارشنبه، 27 شهریور 1398 - 18:54   

انتصاب رئیس مرکز روابط عمومی بنیاد مستضعفان

  انتصاب رئیس مرکز روابط عمومی بنیاد مستضعفان


ادامه ادامه مطلب یک

جای خالی رسانه های رسمی در کارزار شایعات

  جای خالی رسانه های رسمی در کارزار شایعات


ادامه ادامه مطلب دو

چاپ قبوض کاغذی برق در پایتخت متوقف شد

  چاپ قبوض کاغذی برق در پایتخت متوقف شد


ادامه ادامه مطلب سه

انتصاب مدیر جدید روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم

  انتصاب مدیر جدید روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  انتصاب رئیس مرکز روابط عمومی بنیاد مستضعفان
  کارگاه آموزشی روابط عمومی الکترونیک در رباط کریم برگزار شد
  عضو شورای اسلامی شهر فردیس: روابط عمومی شهرداری باید از انتشار سلیقه ای اخبار بپرهیزد
  چگونه می توان روابط عمومی را توصیف کرد?
  سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری اپل در هند؛ مقدمه ای برای خروج از چین
  10 تاکتیک کارآمد برای نوشتن
  لیبرا، واحد پولی فیس‌بوک
  انتصاب مدیر جدید روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم
  روابط عمومی؛ کاهنده فاصله بین ملت و مسئولان
  جای خالی رسانه های رسمی در کارزار شایعات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 37483صفحه نخست » ادامه مطلب چهارچهارشنبه، 22 اسفند 1397 - 14:55
بانکداری باز، روشی سودآور برای شهروندان
در تعریف بانکداری باز آمده که این روش، شکلی از بانکداری است که بر پایه استفاده از تکنولوژی و اپلیکشین‌های آنلاین، و با ارائه‌ شفافیت مالی بیشتر از سوی بانک‌ها و برای مشتریان، عمل می‌کند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| ماه گذشته، وزارت اقتصاد دولت فدرال، یک برنامه‌ مشاوره عمومی را در مورد بانکداری باز برگزار کرد، که از مردم و سهامداران می‌خواست دیدگاه‌هایشان در این مورد را ارائه دهند. این مشاوره عمومی و مناظرات بر سر این شکل از بانکداری، به ارگان ها و بخش‌های دولتی و غیردولتی بسیاری مربوط شده و دامنه‌ آن، بسیار فراتر از بانکداری می‌رود. این مساله، در تلاش است که روش تکامل بانکداری کشور را، در این عصر مدرن و دیجیتالی، تعیین نماید.

در تعریف بانکداری باز آمده که این روش، شکلی از بانکداری است که بر پایه استفاده از تکنولوژی و اپلیکشین‌های آنلاین، و با ارائه‌ شفافیت مالی بیشتر از سوی بانک‌ها و برای مشتریان، عمل می‌کند. در حال حاضر، نسخه‌های مختلفی از این روش، در اروپا، بریتانیا، سنگاپور، استرالیا و دیگر کشورها در حال اجرا هستند. این مساله، احتمال آغاز به اجرای این طرح در کانادا را نیز بالاتر می‌برد؛ طرحی که هم به سود افراد و مشاغل، و هم اقتصاد کشور است.


از مزایای اجرای این طرح در کانادا، این خواهد بود که این روش برای شهروندان اجازه‌ دسترسی به داده‌های مالی‌شان را، به شکل دلخواه و در زمانی که مورد نیازشان است، فراهم خواهد کرد. این دسترسی آسان، به معنای آسان تر شدن نقش و انتقالات مالی است و برای این منظور، از فناوری‌های مالی کامپیوتری استفاده می‌کند، که توسط بانک‌ها و یا شرکت‌های طرف سوم، ارائه می‌گردند. یکی از فاکتور‌های بنیادین این روش، قرار دادن قدرت در دست مصرف‌کنندگان و توجه به این واقعیت است که: ما همه مالک داده‌های مالی خود هستیم، و باید بتوانیم در هر زمان از آنها استفاده کنیم.


اما اجرای این طرح در کانادا، با توجه به طبیعت متمرکز این بخش، نیاز به فراهم شدن یک بستر قانونگذاری شده، و اهداف تعیین‌شده ای دارد، که بتواند فواید آن را به شهروندان کانادایی منتقل کند. قابلیت بالقوه‌ بانکداری باز در افزایش رقابت موسسات مالی و بانک‌ها، افزون بر فواید یادشده، به کاهش هزینه‌های بانکی، افزایش نرخ سود سپرده‌ها و ایجاد رویکردهای جدید به سایر خدمات بانکی نیز منجر خواهد شد.


دادن قدرت به دستان صاحبان حساب
در روش بانکداری باز، یک مشتری (دارنده‌ حساب) که با یک مشاور مالی جدید گفتگو می‌کند، قادر خواهد بود خلاصه‌ای از سرمایه‌گذاری‌ها، صورتحساب کارت‌های اعتباری، میزان موجودی حساب و وضعیت وام مسکن خود را، در اختیار او بگذارد؛ بدون آن که نیاز به این باشد که اطلاعات شخصی حساب‌ کاربری آنلاین و یا اسم‌ رمز خود را در اختیار او بگذارد. در این روش، افراد و بنگاه های تجاری، حتی در صورتی که همزمان با چندین بانک مختلف رابطه داشته باشند، می‌توانند به یک داشبورد دیجیتال (در اینترنت) دسترسی داشته باشند که تصویر کلی شرایط مالی آنها در مجموعه‌ حساب‌هایشان را، در اختیار آنها قرار می‌دهد. این روش، همچنین می‌تواند به بنگاه‌های اقتصادی کوچک تر کمک کند، که درک بهتری از اوضاع اقتصادی خود داشته باشند، هزینه‌ها را کاهش داده و راندمان کاری را، افزایش دهند.

کاهش خطرات مبادلات مالی در اینترنت
امروزه بسیاری از افرادی که می خواهند نگاهی جامع و کامل به شرایط اقتصادی خود داشته باشند، از روشی استفاده می کنند که به آن تقسیم کردن صفحه‌ نمایش گفته می‌شود. در این روش، فرد مجبور است برای بررسی شرایط اقتصادی، اطلاعات مالی خود از بانک‌ها و کارت‌های اعتباری مختلفش را، به صورت پنجره‌های متعدد کنار هم و روی مانیتور کامپیوتر یا تلفن همراهش، بچیند. به کارگیری این روش، به معنای استفاده از چندین شناسه‌ عبور مختلف به طور همزمان است، که خطر هک شدن و سرقت سایبری اطلاعات بانکی را، بسیار بالا می‌برد. اما بانکداری باز، با ایجاد ساختارهای گسترده و جامع، می‌تواند همه‌ این اطلاعات را، یکجا و با یک شناسه‌ کاربری در اختیار مشتریان گذاشته و به این طریق، خطر دزدی سایبری را کاهش دهد.


در حال حاضر، بسیاری از کشورها با موضوع به روز رسانی، مدرن‌سازی و سازگار کردن ساختارهای خود، با تکامل فناوری‌های دیجیتال و افرایش انتظارات مشتریان، دست و پنجه نرم می‌کنند. اما ما در کانادا خوش شانس هستیم؛ چرا که دولت ما همواره در حال تبادل نظر و ایجاد تغییرات لازم در سیستم مدیریت مالی است، قانونگذاران توانایی نظارت بر این دوره‌ انتقالی را دارند و بانک‌ها نیز، توانایی‌های تکنیکی برای سازگاری با انتظارات مدرن مردم را، دارا می‌باشند. تنها چیزی که کانادا نیاز دارد، تصمیم جدی به حرکت به سوی این روش نوین بانکداری است.

 

منبع: http://iranjavan.net

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 تاکتیک کارآمد برای نوشتن


  بحران های روابط عمومی که در سال ۲۰۱۹ مشخص شده اند


  نشر الکترونیک: یک مطالعه‎ تحلیلی


  انتصاب سرپرست روابط عمومی شورای شهر شیراز


  انتصاب مدیر جدید روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم


  روابط عمومی؛ کاهنده فاصله بین ملت و مسئولان


  استقبال از آیفون 11 بیش از انتظار است


  جای خالی رسانه های رسمی در کارزار شایعات


  زادروز نیویورک تایمز


  چگونه می توان روابط عمومی را توصیف کرد?


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان ارسال مقاله به شانزدهمین کنفرانس روابط عمومی ایران