درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
پنجشنبه، 27 تیر 1398 - 01:26   

روز جهانی اموجی

  روز جهانی اموجی


ادامه ادامه مطلب یک

دروغ، خیانت و قلدری در سازمان ملل متحد

  دروغ، خیانت و قلدری در سازمان ملل متحد


ادامه ادامه مطلب دو

جلوگیری از گرمازدگی در روزهای داغ تابستان/ پنج نکته

  جلوگیری از گرمازدگی در روزهای داغ تابستان/ پنج نکته


ادامه ادامه مطلب سه

چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی فراخوان داد

  چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی فراخوان داد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدیر روابط عمومی انجمن مطالعات برنامه درسی ایران شعبه هرمزگان منصوب شد
  عصرانه به وقت گردشگری با موضوع رسانه و گردشگری
  انگیزه، خلوص نیت، دقت و هنرمندی لازمه کار در روابط عمومی است
  چگونه روزنامه‌نگاری تحقیقی می‌تواند جلوی فساد، جرایم سازمان‌یافته و پنهان‌کاری سیستماتیک را بگیرد؟
  چند چیز که هرگز نباید در رستوران سفارش بدهید
  دروغ، خیانت و قلدری در سازمان ملل متحد
  جلوگیری از گرمازدگی در روزهای داغ تابستان/ پنج نکته
  پایش خبرنگاران استان قزوین و دعوت در نشست‌های خبری با رویکرد جدید
  فیس بوک صفحه رادیو اینترنتی ژاپنی صداوسیما را مسدود کرد
  روز جهانی اموجی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 37468صفحه نخست » آموزش روابط عمومیدوشنبه، 20 اسفند 1397 - 16:47
روابط عمومی ها هنر عکاسی را جدی بگیرند
12 نکته کلیدی که یک "عکاس خبری" باید بداند
مهدی جمشیدی / مدیر باشگاه عکاسان دارالفنون - امروزه عکس هایی را که در پورتال اطلاع رسانی سازمان ها مشاهده می کند، بیشتر به عکس های یادگاری یا مستندسازی و یا به طور عامیانه به پاچه خواری از مسئولان شبیه است تا به عکس خبری!
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| مهدی جمشیدی معتقد است که لنز دوربین عکاس کار قلم خبرنگار را می کند و فعالیت هردو در کنار هم ضروریست، این در حالیست که بسیاری از مسئولان روابط عمومی از آن غافل هستند.

مهدی جمشیدی فعال اجتماعی و رسانه ای می گوید؛ زمانی
روابط عمومی ها مسئولیت نصب پلاکارد را داشتند، در حال حاضر بارگذاری خبر در سایت سازمان را وظیفه ذاتی خود می دانند و این درحالیست که هنوز هنر عکاسی را جدی نگرفته اند.


جمشیدی بر این باور است که امروزه عکس هایی را که در پورتال اطلاع رسانی سازمان ها مشاهده می کند، بیشتر به عکس های یادگاری یا مستندسازی و یا به طور عامیانه به پاچه خواری از مسئولان شبیه است تا به عکس خبری!


مدیر مسئول تهران رسانه تاکید دارد که عکاس خبری در هنگام ماموریت عکاسی می بایست نکات کلیدی را مد نظر بگیرد و با عشق و علاقه ذاتی و اکتسابی به وظیفه دلی و سازمانی خود عمل کند.


مدیر باشگاه عکاسان دارالفنون توصیه می کند؛ علاقه مندان به هنر عکاسی بهتر است قبل از ورود به این حرفه ابتدا آموزش های مقدماتی و حرفه ای را گذرانده باشند.


12 نکته کلیدی که یک "عکاس خبری" باید بداند؛

جمشیدی مواردی را که یک عکاس خبری به خصوص شاغلین در روابط عمومی هنگام عکاسی در نشست ها، همایش ها و مناسبت ها می بایست مد نظر قرار دهند را یک به یک بشرح زیر عنوان کرده است؛


نخست؛ عکاس خبری یک فرد خجالتی نیست و باید در کار خود جسارت عاشقانه و عالمانه داشته باشد.


دوم؛ عکاس خبری باید اطلاعات کامل از مراسم و هویت سوژه های خبری داشته باشد.


سوم؛ قبل از عکاسی باید حتما کارت حافظه و باطری دوربین چک شود و حتما یدک به همراه داشته باشید، بهتر است کارت حافظه خالی باشد و عکس شخصی در آن نباشد!


چهارم؛ عکاس باید نیم ساعت قبل از هر مراسم در محل حاضر باشد و با مسئول برگزاری گفتگو کند، همچنین نور و محیط را ارزیابی نماید.


پنجم؛ هنگام عکاسی نباید در کادر دیگر عکاسان و یا تصویربرداران باشید و بالعکس. یعنی برای کسی مزاحمت ایجاد نکنید تا حواسشان پرت شود.


ششم؛ سایز پیش فرض دوربین خود را کنترل کنید، حجم بسیار بالا و پایین مناسب نیست، حجم معقول را انتخاب نمایید تا در انتقال عکس ها راحت باشید.


هفتم؛ طوری عکس بگیرید و قاب را تنظیم کنید که نیازی به کراپ و فتوشاپ نباشد.


هشتم؛ هم میهمان محور باشید و هم میزبان محور، یعنی برخلاف عکاسان سازمانی که بیشتر از مسئولین عکس می گیرند، سعی کنید از مدعوین و حواشی هم عکس بگیرید. طوری که عکس ها نقش خبر را برای مخاطب بازی کند!


نهم؛ بهتر است به کسی شماره تماس ندهید تا عکس هایش را برایش ارسال کنید، چون این عمل غیرحرفه ایست. عکس ها را در همه قاب ها در سایت یا پورتال سازمان منتشر نمایید.


دهم؛ عکاس حرفه ای مثل یک فرد مسلح تک تیرانداز باید عمل کند، یعنی فرصتی برای تکرار یا جبران اشتباه ندارد!


یازدهم؛ در این مورد می توانید هر هنر و حرفه ای را که فرا گرفته اید جایگزین کنید!!!


دوازدهم؛ آرشیو عکس را مثل عکاسی خیلی خیلی جدی بگیرید، حتما پوشه اختصاصی برای عکس های هر مراسم در نظر بگیرید، عکس های مناسب را آرشیو کنید و در فایل متنی هم؛ گزارشی مختصر در خصوص سوژه بنویسید. سعی کنید در این مرحله خوش سلیقه باشید!!!

و در آخر؛ هنر عکاسی را با عشق و علاقه دنبال کنید.


 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تقویم روز ارتباطات/ نخستین مجله طنز


  شش واقعیت درباره روابط عمومی که هر بازاریاب باید بداند


  تهیه «فهرست سیاه» روزنامه‌نگاران در ترکیه


  انجمن متخصصان روابط عمومی سه کارگاه آموزشی کاربردی برگزار می کند


  مدیر جدید روابط عمومی همراه اول منصوب شد


  فرماندار فیروزکوه: شورای هماهنگی روابط عمومی در نشر اخبار امید بخش نقش ایفا کند


  مدیر روابط عمومی بیمه تجارت‌نو؛ همکاری کارشناسان روابط عمومی با رسانه ها می تواند به جلب رضایت مشتریان این شرکت منجر شود


  کتاب روابط عمومی در عصر هوشمند منتشر شد


  6 گام برای مدیریت شهرت رسانه های اجتماعی شما در سال ۲۰۱۹


  هیئت رئیسه کمیته حقوقی، اطلاع رسانی و بانوان خانه احزاب تعیین شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان ارسال مقاله به شانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران