درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 29 فروردین 1403 - 00:24   

واقعیت با فرم طولانی در مدل های زبان بزرگ" و سیستم اس‌اِی‌ف‌ئی

  واقعیت با فرم طولانی در مدل های زبان بزرگ" و سیستم اس‌اِی‌ف‌ئی


ادامه ادامه مطلب یک

آیا نگه‌داشتن گوشی در جیب خطر دارد؟

  آیا نگه‌داشتن گوشی در جیب خطر دارد؟


ادامه ادامه مطلب دو

چند نکته برای موفقیت در یک دوره کمپین روابط‌عمومی

  چند نکته برای موفقیت در یک دوره کمپین روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت

  مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اخبار ممنوعه
  در مذمت مبالغه‌گویی متخصصان روابط‌عمومی
  3 راه برای اینکه در جلسه بعدی هوشمندتر به نظر برسید
  متخصصان روابط‌عمومی و ارتباطات: صدای برابری برای افراد دارای معلولیت
  آینده روابط‌عمومی در عصر رسانه‌های دیجیتال
  رسانه در عصر پست‌ مدرن؛ از مرگ سوژه تا ستیز با واقعیت
  جامعه‌شناسی ارتباطات
  استراتژی سیاه روابط‌عمومی
  قدرت تحول‌آفرین روابط‌عمومی فراتر از روابط رسانه‌ای
  چه کسی پشت جنبش هوش مصنوعی مدرن است؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 37459صفحه نخست » ادامه مطلب چهاردوشنبه، 20 اسفند 1397 - 02:18
فراخوان فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران برای حضور بیشتر زنان در رسانه‌ها و اتحادیه‌ها
اگر می‌خواهیم کیفیت روزنامه‌نگاری را بهبود ببخشیم، رسانه‌ها باید به صورت دقیق جامعه را در حدّ خودش بازتاب دهند، این امر زمانی اتفاق می‌افتد که برابریِ واقعی در عملکرد و سازمان رسانه‌ها تحقق پیدا کند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| هم‌زمان با روز جهانیِ زن، فدراسیون بین‌المللیِ روزنامه‌نگاران (IFJ) فراخوانی برای بهبود موثر و اساسی در حضور زنان در رسانه‌ها و اتحادیه‌هایی که آنها را نمایندگی می‌کنند، صادر کرد.

به گزارش رسانه هدهد به نقل از سایت فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران، در این فراخوان آمده ‌است: «اگر می‌خواهیم کیفیت
روزنامه‌نگاری را بهبود ببخشیم، رسانه‌ها باید به صورت دقیق جامعه را در حدّ خودش بازتاب دهند، این امر زمانی اتفاق می‌افتد که برابریِ واقعی در عملکرد و سازمان رسانه‌ها تحقق پیدا کند».

کمپین تقدّم زنان (IFJ WomenLead) جزئی از پروژۀ فدراسیون در آسیا-اقیانوسیه است که روی نقشِ حیاتیِ اتحادیه‌ها در نمایندگی‌کردن حقوق زنانِ روزنامه‌نگار تمرکز می‌کند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران، با انتشار آمار حضور زنان در اتحادیه‌های رسانه‌ای، اعلام کرد که آنها ۳۱ درصد از کل اتحادیه‌ها و انجمن‌های روزنامه‌نگاری در آسیا-اقیانوسیه را تشکیل می‌دهند، و تنها ۲۴ درصد از مناصب در کمیته‌های اجرایی در اختیار آنهاست.

فراخوان فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران خاطرنشان می‌کند که علی‌رغم از بین‌رفتن فرصت‌های شغلی در رسانه‌ها و تاثیرات منفیِ رسانه‌های آنلاین در این‌زمینه، در منطقه آسیا-اقیانوسیه همچنان شاهد افزایش عضویت، و همچنین حضور زنان، در اتحادیه‌های رسانه‌ای هستیم. این رشد از سال ۲۰۱۵، نسبت به رشدِ کلی عضویت در اتحادیه‌ها که پیشتر ۷ درصد بوده، به میزان ۲۰ درصد بیشتر شده‌است.


این‌ها دستاوردها و پیروزی‌هایی است که فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در روزِ زن آنها را جشن می‌گیرد.


از میان اعضای این فدراسیون، ۳۷ درصد سهمیه‌های جنسیتی برای ارگان‌های اجرایی خود تعریف کرده اند، و همچنین ۴۰ درصد از آن‌ها سیاست‌های جنسیتی را به اجرا در آورده‌اند. جزئیات آن به شرح زیر است:

– ژاپن: سهمیۀ جنسیتی با تعدادِ حداقل ۱۰ زن در کمیته‌های اجرایی که در ۱۲ ماه آینده اجرا می‌شود.

– نپال: اتحادیۀ مطبوعات سهمیۀ ۳۰ درصدی جنسیتی را اجرا کرده و فدراسیون روزنامه‌نگاران این کشور تعداد زنان در کمیته‌های اجرایی خود را افزایش داده و یک زن را به عنوان نایب‌رئیس انتخاب کرده‌است.

– تایوان: بدون هیچ‌گونه سهمیه‌بندی جنسیتی، ۵۰ درصد از انجمن روزنامه‌نگارانِ این کشور زن هستند.

– میانمار: اتحادیۀ روزنامه‌نگاران این کشور سهمیۀ ۳۰ درصدی را در کمیته‌های خود را اجرا کرده‌است.

– افغانستان: فدراسیون مستقل روزنامه‌نگاران این کشور سهمیۀ ۳۰ درصدی در مناصب اجرایی را به اجرا گذاشته‌است و ۵ نفر از رؤسای شاخه‌های اُستانی آن زنان هستند.

فیلیپ لروث، رئیس فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران، در این‌باره گفت: پیش از برگزاری نشست پکن ۲۵+ ما باید یک تغییر ایجاد کنیم. ما باید رسانه‌ها و اتحادیه‌ها را به انجام هرکاری که برای پیشرفت حضور زنان در رسانه‌ها لازم است فراخوان ‌کنیم. آیندۀ روزنامه‌نگاری نمی‌تواند بدون نگاه به روتین‌های روزانه و عادت‌های رهبران نسبت به زنان مورد توجه قراربگیرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه تصور غلط رایج در مورد روابط‌عمومی


  احساس طبیعت: عکاسی خلاقانه


  قدرت تحول‌آفرین روابط‌عمومی فراتر از روابط رسانه‌ای


  جامعه‌شناسی ارتباطات


  استراتژی سیاه روابط‌عمومی


  چه کسی پشت جنبش هوش مصنوعی مدرن است؟


  رسانه در عصر پست‌ مدرن؛ از مرگ سوژه تا ستیز با واقعیت


  در مذمت مبالغه‌گویی متخصصان روابط‌عمومی


  3 راه برای اینکه در جلسه بعدی هوشمندتر به نظر برسید


  اخبار ممنوعه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد