درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
سه شنبه، 28 اسفند 1397 - 00:44   

طرح تدوین آیین نامه تبلیغات در حوزه کسب و کارهای اینترنتی کلید خورد

  طرح تدوین آیین نامه تبلیغات در حوزه کسب و کارهای اینترنتی کلید خورد


ادامه ادامه مطلب یک

فراخوان مقاله سومین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی

  فراخوان مقاله سومین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

"روابط عمومی اختاپوسی" در صدر مطالب پربازدید این هفته شارا

  "روابط عمومی اختاپوسی" در صدر مطالب پربازدید این هفته شارا


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی

  فراخوان چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدیر روابط عمومی محیط زیست همدان در جمع 5 مدیر روابط عمومی برتر محیط زیست کشور
  تقدیر قوه قضاییه از دکتر کاردگر و خدمات بیمه دانا
  اقدامات شاخص اداره‌کل روابط ‌عمومی استانداری‌ همدان در سال ۱۳۹۷
  تعامل رسانه ها و روابط عمومی ها تقویت شود
  سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان گفت: فعالیت روابط عمومی ها فرهنگی و جهت دار باشد
  انتشار ویژه نامه نوروزی بانک ملی ایران
  نقش روابط عمومی در گسترش افکار عمومی
  موزه بانک ملی ایران در ایام نوروز میزبان گردشگران است
  برداشت تا سقف پنج میلیون ریال از خودپردازهای بانک صادرات ایران امکان‌پذیر شد
  محمدرضا پارسیان سرپرست روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰ تهران شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 37459صفحه نخست » ادامه مطلب چهاردوشنبه، 20 اسفند 1397 - 02:18
فراخوان فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران برای حضور بیشتر زنان در رسانه‌ها و اتحادیه‌ها
اگر می‌خواهیم کیفیت روزنامه‌نگاری را بهبود ببخشیم، رسانه‌ها باید به صورت دقیق جامعه را در حدّ خودش بازتاب دهند، این امر زمانی اتفاق می‌افتد که برابریِ واقعی در عملکرد و سازمان رسانه‌ها تحقق پیدا کند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| هم‌زمان با روز جهانیِ زن، فدراسیون بین‌المللیِ روزنامه‌نگاران (IFJ) فراخوانی برای بهبود موثر و اساسی در حضور زنان در رسانه‌ها و اتحادیه‌هایی که آنها را نمایندگی می‌کنند، صادر کرد.

به گزارش رسانه هدهد به نقل از سایت فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران، در این فراخوان آمده ‌است: «اگر می‌خواهیم کیفیت
روزنامه‌نگاری را بهبود ببخشیم، رسانه‌ها باید به صورت دقیق جامعه را در حدّ خودش بازتاب دهند، این امر زمانی اتفاق می‌افتد که برابریِ واقعی در عملکرد و سازمان رسانه‌ها تحقق پیدا کند».

کمپین تقدّم زنان (IFJ WomenLead) جزئی از پروژۀ فدراسیون در آسیا-اقیانوسیه است که روی نقشِ حیاتیِ اتحادیه‌ها در نمایندگی‌کردن حقوق زنانِ روزنامه‌نگار تمرکز می‌کند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران، با انتشار آمار حضور زنان در اتحادیه‌های رسانه‌ای، اعلام کرد که آنها ۳۱ درصد از کل اتحادیه‌ها و انجمن‌های روزنامه‌نگاری در آسیا-اقیانوسیه را تشکیل می‌دهند، و تنها ۲۴ درصد از مناصب در کمیته‌های اجرایی در اختیار آنهاست.

فراخوان فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران خاطرنشان می‌کند که علی‌رغم از بین‌رفتن فرصت‌های شغلی در رسانه‌ها و تاثیرات منفیِ رسانه‌های آنلاین در این‌زمینه، در منطقه آسیا-اقیانوسیه همچنان شاهد افزایش عضویت، و همچنین حضور زنان، در اتحادیه‌های رسانه‌ای هستیم. این رشد از سال ۲۰۱۵، نسبت به رشدِ کلی عضویت در اتحادیه‌ها که پیشتر ۷ درصد بوده، به میزان ۲۰ درصد بیشتر شده‌است.


این‌ها دستاوردها و پیروزی‌هایی است که فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در روزِ زن آنها را جشن می‌گیرد.


از میان اعضای این فدراسیون، ۳۷ درصد سهمیه‌های جنسیتی برای ارگان‌های اجرایی خود تعریف کرده اند، و همچنین ۴۰ درصد از آن‌ها سیاست‌های جنسیتی را به اجرا در آورده‌اند. جزئیات آن به شرح زیر است:

– ژاپن: سهمیۀ جنسیتی با تعدادِ حداقل ۱۰ زن در کمیته‌های اجرایی که در ۱۲ ماه آینده اجرا می‌شود.

– نپال: اتحادیۀ مطبوعات سهمیۀ ۳۰ درصدی جنسیتی را اجرا کرده و فدراسیون روزنامه‌نگاران این کشور تعداد زنان در کمیته‌های اجرایی خود را افزایش داده و یک زن را به عنوان نایب‌رئیس انتخاب کرده‌است.

– تایوان: بدون هیچ‌گونه سهمیه‌بندی جنسیتی، ۵۰ درصد از انجمن روزنامه‌نگارانِ این کشور زن هستند.

– میانمار: اتحادیۀ روزنامه‌نگاران این کشور سهمیۀ ۳۰ درصدی را در کمیته‌های خود را اجرا کرده‌است.

– افغانستان: فدراسیون مستقل روزنامه‌نگاران این کشور سهمیۀ ۳۰ درصدی در مناصب اجرایی را به اجرا گذاشته‌است و ۵ نفر از رؤسای شاخه‌های اُستانی آن زنان هستند.

فیلیپ لروث، رئیس فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران، در این‌باره گفت: پیش از برگزاری نشست پکن ۲۵+ ما باید یک تغییر ایجاد کنیم. ما باید رسانه‌ها و اتحادیه‌ها را به انجام هرکاری که برای پیشرفت حضور زنان در رسانه‌ها لازم است فراخوان ‌کنیم. آیندۀ روزنامه‌نگاری نمی‌تواند بدون نگاه به روتین‌های روزانه و عادت‌های رهبران نسبت به زنان مورد توجه قراربگیرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  فراخوان مقاله سومین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی


  فراخوان چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


  «نوروز» کهنسال ترین آیین ملی در جهان


  چهارمین دوره جشنواره نشریات اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان از امروز آغاز می‌شود


  نوروز؛ نمایش قدرت اُمید در انسان


  انتقال مطالعه از نوشتار به آنلاین ـ کشف یک خطر بزرگ برای اطلاع رسانی منصفانه - کنترل سرچ انجین ها با اعلان


  چگونه فرآیند نشان دار کردن یک ملت را آغاز کنیم؟


  انتصاب اعضای شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان مازندران


  روابط عمومی‌ها باید نخستین مطالبه گران گفتمان سازمانی باشند


  طرح تدوین آیین نامه تبلیغات در حوزه کسب و کارهای اینترنتی کلید خورد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: تیرماه ۹۸ برگزار می‌شود/ چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی