درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 12:45   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گوگل متوجه می‌شود که عوامل هوش مصنوعی چالش‌های اخلاقی جدیدی ایجاد می‌کنند
  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی
  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی
  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"
  غول روابط‌عمومی در تضاد با تعهدات آب و هوایی خود با بنیاد چارلز کخ قرارداد امضا کرد
  هرگز کسی را آزار نده
  دیپلماسی روابط‌عمومی
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 37450صفحه نخست » روابط عمومی ایرانییکشنبه، 19 اسفند 1397 - 13:10
روابط عمومی اختاپوسی
نوراله خیری, مدیر روابط عمومی مجتمع فولاد صنعت بناب - روابط عمومی اختاپوسی توان و پتانسل نهفته در این عرصه را نمایان می سازد و به سازمان انرژی مضاعف می دهد، و حسب نیاز با نظر و سیاستگذاری مدیریتی مجموعه همگام و همرنگ می شود تا به موفقیت منجر شود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| روابط عمومی در کتاب ها و انواع مقالات و تحقیقات و پژوهش های مختلف تعاریف گوناگونی را داشته است و مطالب زیادی در تعریف و توصیف آن مطرح شده است، نگرش ها و برداشت های گوناگونی را نیز در پی داشته که در این مجال به آن پرداخت نمی کنم.


آنچه که مورد توجه نگارنده است شکل و تعریف عملیاتی روابط عمومی است که از کتاب ها و مقالات بیرون می آید و شکل واقعی خود را تجربه می کند، در مناطق مختلف جهان روابط عمومی برای عملیاتی شدن شاخص هایی را دنبال می کند که شرایط حاکم بر آن جامعه دارد و شاید شکل تعریفی روابط عمومی نیز از این منظر در مناطق مختلف جهان رنگ و لعابی متفاوت را به خود می بیند .


در ایران اما، روابط عمومی ها در سیستم دولتی خود از راس هرم قدرت، به پایین تر که می رود بی معنی تر شده و گاه نادیده گرفته می شود، بی تعارف بگویم در مواردی یا وجود ندارد و یا صرفا برای تزئین چارت و یا شخصی بیکار و عاری از تخصص را به این عنوان شغلی می گمارند...


در بعضی نهادهای اجرائی یا خدماتی به ویژه در بخش خصوصی بحث تاحدودی متفاوت تر می شود و حسب شرایط واحد های تولیدی، صنعتی، فرهنگی و خدماتی روابط عمومی ها باید خروجی داشته باشند و به نوعی باید از افراد متخصص و باتجربه در این جایگاه استفاده شود چرا که در حال حاضر با وجود بستر های ارتباطی ساده و پرسرعت، رفتار و کردار و عملکرد ها دیده می شود و فضای رقابتی را بوجود می آورد که نبود روابط عمومی به عناون یک خلاء، خواسته ویا ناخواسته احساس می شود .


شرایط سیاسی و اقتصادی کشور ما در چند سال اخیر فارغ از بخش دولتی در بخش خصوصی اثرات ویژه ای را داشته است گاه شیرین و گاه تلخ، که کفه تلخی ماجرا در مواردی سنگینی داشته و می طلبد که چاره اندیشیده شود تا مجموعه یا سازمان گذاری را که در آن گرفتار شده است را به سلامتی یا با کمترین خسارت عبور و یا از شرایط موجود به گونه ای متفاوت استفاده کرده و تهدید را به فرصت تبدیل کند.


روابط عمومی ها با دیدی وسیع و با ارزیابی شرایط می توانند در شرایط مختلف حسب نیاز مجموعه یا سازمان خود علاوه بر آنچه که در حیطه ی سازمانی خود دارند نقش و رنگ جدیدی را بر عهده بگیرند و به عنوان یک نیروی مضاعف وارد عمل شوند.


روابط عمومی اختاپوسی به تبعیت از شرایط و تهدیدها گزینه ای است که روی میز است و می تواند کمک حال باشد.


تعیین سیاست ها و برنامه های کاری سالیانه و گاه حسب شرایط کوتاه مدت و چند ماهه در روابط عمومی اختاپوسی مورد توجه است.


به عنوان نمونه های عینی از روابط عمومی اختاپوسی را مطرح می کنم که در سال های اخیر تجربه کرده ام:
درسال های گذشته تجربه تلخی پیش آمد که با مدیریت رسانه ای از شرایطی که مستعد تبدیل شدن به یک بحران اجتماعی در منتطقه مربوطه بود جلوگیری به عمل آمد وبه نوعی روابط عمومی درنقش مدیریت بحران ایفای نقش نمود.


روابط عمومی الکترونیک در سال 1395 که متقارن با شیوع فعالیت شبکه های مجازی قدرت گرفت و با ایجاد سایت به سه زبان و ایجاد 8 شبکه اجتماعی و بهره گیری از فضای مجازی ، شرکت توانست در حوزه کاری خود در کشورهای اروپائی وآسیای شرقی دیده شود و بازخوردهایی مثبت را دریافت کند.


در ادامه شریطی را تجربه کردیم که روابط عمومی تجاری را مد نظر قرار دادیم و با نگاه تجاری ارتباطات گسترده ای در داخل و خارج ایجاد کردیم که به مرور ثمر و نتیجه های مثبتی را داشته، مورد استفاده قرار گرفته شده و انجام می شود.


روابط عمومی اختاپوسی توان و پتانسل نهفته در این عرصه را نمایان می سازد و به سازمان انرژی مضاعف می دهد، و حسب نیاز با نظر و سیاستگذاری مدیریتی مجموعه همگام و همرنگ می شود تا به موفقیت منجر شود.


روابط عمومی هایی که دچار روزمرگی شده اند در این مدل با پوست اندازی مثبت روبرو می شوند و محدود و محصور به وظائف و تعاریف از قبل شده نمی شوند.
 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  هرگز کسی را آزار نده


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد