درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 03:15   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 37426صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگارییکشنبه، 19 اسفند 1397 - 08:07
شیوه‌ نگارش مقاله های رادیویی
دنیس ال ویلکاکس - لارنس نولت - اختلاف زیادی میان یک مقاله رادیویی و یک مقاله‌ خبری ویژه رسانه‌های نوشتاری وجود دارد. گرچه اطلاعات اولیه همواره یکی است (عنوان، موضوع) اما شما باید طول یک خبر رادیویی را نیز بدانید. به طور مثال، «خبر رادیویی :30» یا «خبر رادیویی : 60» . این کار مشخص می‌کند که خبر 30 یا 60 دقیقه طول می‌کشد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| اختلاف زیادی میان یک مقاله رادیویی و یک مقاله‌ خبری ویژه رسانه‌های نوشتاری وجود دارد. گرچه اطلاعات اولیه همواره یکی است (عنوان، موضوع) اما شما باید طول یک خبر رادیویی را نیز بدانید. به طور مثال، «خبر رادیویی :30» یا «خبر رادیویی : 60» . این کار مشخص می‌کند که خبر 30 یا 60 دقیقه طول می‌کشد.


زمان بندی، امر بسیار مهمی است؛ زیرا خوانندگان خبر باید مطابق با زمانی که در اختیار دارند خبر خود را تنظیم کنند. چون طول لغات با هم متفاوت است.


تعیین طول زمان خبر بر اساس تعداد لغات کار ساده ای نیست. بلکه رایج‌ترین کار آن است که طول خط (خطی) حساب شود. برای یک خط با 60 حرف، زمان های زیر محاسبه شده است:


• 5 خط = 20 دقیقه
• 8 خط = 30 دقیقه
• 16 خط = 60 دقیقه


تفاوت دیگری که وجود دارد درباره‌ شیوه‌ نگارش آن است. در مقاله‌های خبری نوشتاری از انگلیسی استاندارد با رعایت اصول نگارش استفاده می‌شود. جملات را می‌توان بسیار طولانی عنوان کرد. در یک مقاله رادیویی بیشتر از شیوه‌ محاوره ای استفاده شده و جملات کوتاه‌تر است. این مسأله باعث می‌شود که خواننده متن بتواند بین جملات نفس بگیرد و شنونده نیز آسان تر بتواند گفته‌های وی را دنبال کند. بهترین مقاله‌ها آنهایی هستند که در هر جمله دارای ده کلمه باشند.


در مقاله های خبری رادیویی، می‌توان از جملات ناکامل نیز استفاده کرد. در این جا نمونه ای از یک خبر سی دقیقه ای می‌آوریم:


«این بهترین سرمایه ای است که یک زن می‌تواند برای خود، برای سلامتی‌اش و برای خانواده اش تأمین کند. این یک ماموگرافی است برای مبارزه با سرطان سینه. ماه اکتبر ، ماه مبارزه با سرطان سینه و … و تمام ماه را می‌توانید با تماس گرفتن با انجمن سرطان آمریکا از حق مامواگرافی مجانی برخوردار شوید. با شماره 2345-227-800-1 تماس بگیرید. یک ماموگرام بگیرید – و زندگی خود را نجات دهید.» پس با انجمن سرطان آمریکا به شماره 2345-227-800-1 تماس بگیرید.


توجه داشته باشید که شماره تلفن دوبار تکرار شده است. این کار بسیار خوب است زیرا عموماً شنوندگان نمی‌توانند با یک بار شنیدن شماره را یادداشت کنند.

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد