درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
پنجشنبه، 2 خرداد 1398 - 13:52   

آشنایی با روابط عمومی

  آشنایی با روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

سه خاصیت انسانی دشوارساز زندگی

  سه خاصیت انسانی دشوارساز زندگی


ادامه ادامه مطلب دو

درز اطلاعات میلیون‌ها حساب کاربری تاثیرگذار در اینستاگرام

  درز اطلاعات میلیون‌ها حساب کاربری تاثیرگذار در اینستاگرام


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی

  فراخوان چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مستندسازی در روابط عمومی (فیلمبرداری)
  آموزش و پژوهش در روابط عمومی
  فرماندار کنگان: روابط عمومی ادارات شهرستان کنگان تقویت شوند
  معاون سیاسی، امنیتی فرماندار اسدآباد: نیاز به نگاهی نوین در حوزه روابط عمومی وجود دارد
  نقش ارتباطات در بهبود کیفی نظام اجتماعی
  آشنایی با روابط عمومی
  فرماندار انزلی: روابط عمومی ها تسهیل گر ارتباط با مردم باشند
  مدیرکل روابط عمومی استانداری مازندران: جایگاه روابط عمومی ها نیازمند تغییر اساسی است
  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی: روابط عمومی های برتر معرفی می شوند
  مصوبات چهاردهمین جلسه کارگروه ساماندهی کاغذ منتشر شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 37426صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگارییکشنبه، 19 اسفند 1397 - 08:07
شیوه‌ نگارش مقاله های رادیویی
دنیس ال ویلکاکس - لارنس نولت - اختلاف زیادی میان یک مقاله رادیویی و یک مقاله‌ خبری ویژه رسانه‌های نوشتاری وجود دارد. گرچه اطلاعات اولیه همواره یکی است (عنوان، موضوع) اما شما باید طول یک خبر رادیویی را نیز بدانید. به طور مثال، «خبر رادیویی :30» یا «خبر رادیویی : 60» . این کار مشخص می‌کند که خبر 30 یا 60 دقیقه طول می‌کشد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| اختلاف زیادی میان یک مقاله رادیویی و یک مقاله‌ خبری ویژه رسانه‌های نوشتاری وجود دارد. گرچه اطلاعات اولیه همواره یکی است (عنوان، موضوع) اما شما باید طول یک خبر رادیویی را نیز بدانید. به طور مثال، «خبر رادیویی :30» یا «خبر رادیویی : 60» . این کار مشخص می‌کند که خبر 30 یا 60 دقیقه طول می‌کشد.


زمان بندی، امر بسیار مهمی است؛ زیرا خوانندگان خبر باید مطابق با زمانی که در اختیار دارند خبر خود را تنظیم کنند. چون طول لغات با هم متفاوت است.


تعیین طول زمان خبر بر اساس تعداد لغات کار ساده ای نیست. بلکه رایج‌ترین کار آن است که طول خط (خطی) حساب شود. برای یک خط با 60 حرف، زمان های زیر محاسبه شده است:


• 5 خط = 20 دقیقه
• 8 خط = 30 دقیقه
• 16 خط = 60 دقیقه


تفاوت دیگری که وجود دارد درباره‌ شیوه‌ نگارش آن است. در مقاله‌های خبری نوشتاری از انگلیسی استاندارد با رعایت اصول نگارش استفاده می‌شود. جملات را می‌توان بسیار طولانی عنوان کرد. در یک مقاله رادیویی بیشتر از شیوه‌ محاوره ای استفاده شده و جملات کوتاه‌تر است. این مسأله باعث می‌شود که خواننده متن بتواند بین جملات نفس بگیرد و شنونده نیز آسان تر بتواند گفته‌های وی را دنبال کند. بهترین مقاله‌ها آنهایی هستند که در هر جمله دارای ده کلمه باشند.


در مقاله های خبری رادیویی، می‌توان از جملات ناکامل نیز استفاده کرد. در این جا نمونه ای از یک خبر سی دقیقه ای می‌آوریم:


«این بهترین سرمایه ای است که یک زن می‌تواند برای خود، برای سلامتی‌اش و برای خانواده اش تأمین کند. این یک ماموگرافی است برای مبارزه با سرطان سینه. ماه اکتبر ، ماه مبارزه با سرطان سینه و … و تمام ماه را می‌توانید با تماس گرفتن با انجمن سرطان آمریکا از حق مامواگرافی مجانی برخوردار شوید. با شماره 2345-227-800-1 تماس بگیرید. یک ماموگرام بگیرید – و زندگی خود را نجات دهید.» پس با انجمن سرطان آمریکا به شماره 2345-227-800-1 تماس بگیرید.


توجه داشته باشید که شماره تلفن دوبار تکرار شده است. این کار بسیار خوب است زیرا عموماً شنوندگان نمی‌توانند با یک بار شنیدن شماره را یادداشت کنند.

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آشنایی با روابط عمومی


  تقویم روز ارتباطات/ ورود نخستین چاپخانه مدل گوتنبرگ به ایران


  روابط عمومی؛ تلفیقی از علم و خلاقیت


  حمایت ۶۰۰ میلیون دلاری دولت فدرال از رسانه‌های کانادایی در آستانه انتخابات


  انتصاب رئیس روابط عمومی فدراسیون هندبال


  ارتقاء سطح روابط عمومی شهرداری های استان تهران با ابلاغ استاندار تهران کلید خورد


  نشست شورای روابط عمومی ورزش و جوانان استان تهران


  روابط عمومی، گوش های شنوا


  نشست هم اندیشی مدیران روابط عمومی ملایر


  درباره حلقه مفقوده‌ای به نام روابط عمومی و مشاور رسانه‌ای


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: گزارش سومین رخداد ملی بررسی مسایل و چالش های روابط عمومی