درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
چهارشنبه، 29 اسفند 1397 - 20:35   

نوروز: پیدایش آن و برخی از رویدادهای این روز

  نوروز: پیدایش آن و برخی از رویدادهای این روز


ادامه ادامه مطلب یک

فراخوان مقاله سومین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی

  فراخوان مقاله سومین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

سرپرست روابط عمومی امداد خودرو ایران منصوب شد

  سرپرست روابط عمومی امداد خودرو ایران منصوب شد


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی

  فراخوان چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نوروز: پیدایش آن و برخی از رویدادهای این روز
  افزایش سرمایه ٢٠٣ درصدی بانک صادرات ایران ثبت نهایی شد
  چهار خدمت جدید به قابلیت‌های اپلیکیشن«صاپ» اضافه شد
  دسترسی به نسخه IOS تقویم دیجیتال سال 1398 بانک ملی ایران
  کلنگ زنی یک باب مدرسه در استان خراسان جنوبی با مشارکت بانک ملی ایران
  بانک ملی ایران رکورد خود را شکست
  آمادگی کامل بانک ملی ایران برای خدمت رسانی در ایام نوروز
  پیام تبریک مدیر عامل بانک صنعت و معدن به مناسبت فرا رسیدن سال نو
  سال نو مبارک
  تجلیل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان به عنوان روابط عمومی برتر استان یزد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 37426صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگارییکشنبه، 19 اسفند 1397 - 08:07
شیوه‌ نگارش مقاله های رادیویی
دنیس ال ویلکاکس - لارنس نولت - اختلاف زیادی میان یک مقاله رادیویی و یک مقاله‌ خبری ویژه رسانه‌های نوشتاری وجود دارد. گرچه اطلاعات اولیه همواره یکی است (عنوان، موضوع) اما شما باید طول یک خبر رادیویی را نیز بدانید. به طور مثال، «خبر رادیویی :30» یا «خبر رادیویی : 60» . این کار مشخص می‌کند که خبر 30 یا 60 دقیقه طول می‌کشد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| اختلاف زیادی میان یک مقاله رادیویی و یک مقاله‌ خبری ویژه رسانه‌های نوشتاری وجود دارد. گرچه اطلاعات اولیه همواره یکی است (عنوان، موضوع) اما شما باید طول یک خبر رادیویی را نیز بدانید. به طور مثال، «خبر رادیویی :30» یا «خبر رادیویی : 60» . این کار مشخص می‌کند که خبر 30 یا 60 دقیقه طول می‌کشد.


زمان بندی، امر بسیار مهمی است؛ زیرا خوانندگان خبر باید مطابق با زمانی که در اختیار دارند خبر خود را تنظیم کنند. چون طول لغات با هم متفاوت است.


تعیین طول زمان خبر بر اساس تعداد لغات کار ساده ای نیست. بلکه رایج‌ترین کار آن است که طول خط (خطی) حساب شود. برای یک خط با 60 حرف، زمان های زیر محاسبه شده است:


• 5 خط = 20 دقیقه
• 8 خط = 30 دقیقه
• 16 خط = 60 دقیقه


تفاوت دیگری که وجود دارد درباره‌ شیوه‌ نگارش آن است. در مقاله‌های خبری نوشتاری از انگلیسی استاندارد با رعایت اصول نگارش استفاده می‌شود. جملات را می‌توان بسیار طولانی عنوان کرد. در یک مقاله رادیویی بیشتر از شیوه‌ محاوره ای استفاده شده و جملات کوتاه‌تر است. این مسأله باعث می‌شود که خواننده متن بتواند بین جملات نفس بگیرد و شنونده نیز آسان تر بتواند گفته‌های وی را دنبال کند. بهترین مقاله‌ها آنهایی هستند که در هر جمله دارای ده کلمه باشند.


در مقاله های خبری رادیویی، می‌توان از جملات ناکامل نیز استفاده کرد. در این جا نمونه ای از یک خبر سی دقیقه ای می‌آوریم:


«این بهترین سرمایه ای است که یک زن می‌تواند برای خود، برای سلامتی‌اش و برای خانواده اش تأمین کند. این یک ماموگرافی است برای مبارزه با سرطان سینه. ماه اکتبر ، ماه مبارزه با سرطان سینه و … و تمام ماه را می‌توانید با تماس گرفتن با انجمن سرطان آمریکا از حق مامواگرافی مجانی برخوردار شوید. با شماره 2345-227-800-1 تماس بگیرید. یک ماموگرام بگیرید – و زندگی خود را نجات دهید.» پس با انجمن سرطان آمریکا به شماره 2345-227-800-1 تماس بگیرید.


توجه داشته باشید که شماره تلفن دوبار تکرار شده است. این کار بسیار خوب است زیرا عموماً شنوندگان نمی‌توانند با یک بار شنیدن شماره را یادداشت کنند.

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نوروز: پیدایش آن و برخی از رویدادهای این روز


  پیامک های عید نوروز و روابط عمومی


  سال نو مبارک


  آوازه موسسه


  سرپرست روابط عمومی امداد خودرو ایران منصوب شد


  استقرار مدیریت دانش در دفتر روابط عمومی برق باختر


  تجلیل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان به عنوان روابط عمومی برتر استان یزد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: تیرماه ۹۸ برگزار می‌شود/ چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی