درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
چهارشنبه، 20 آذر 1398 - 15:58   

فراخوان اولین رویداد تجربه محور روابط عمومی ایران

  فراخوان اولین رویداد تجربه محور روابط عمومی ایران


ادامه ادامه مطلب یک

تحقق چند پیش بینی در کتاب های علمی- تخیلی

  تحقق چند پیش بینی در کتاب های علمی- تخیلی


ادامه ادامه مطلب دو

کارگاههای آموزشی ارتباطات بصری

  کارگاههای آموزشی ارتباطات بصری


ادامه ادامه مطلب سه

جای خالی آموزش بیمه به کودکان در رسانه های جمعی

  جای خالی آموزش بیمه به کودکان در رسانه های جمعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نشست هیات رییسه شورای هماهنگی روابط عمومی های استان یزد
  تغییر در مدیریت ارتباط با رسانه‌های روابط عمومی صداوسیما
  جای خالی آموزش بیمه به کودکان در رسانه های جمعی
  چرا ایجاد ارتباط شخصی با مخاطب در روابط عمومی اهمیت دارد؟
  مدیر روابط عمومی انجمن موسیقی ایران منصوب شد
  تاکید رییس مرکز روابط عمومی وزارت صنعت بر اطلاع رسانی سریع و دقیق از خدمات
  ایده پردازی و تجربه محوری: شناختن و آغوش گرفتن روابط عمومی در حال تغییر
  انتصاب رئیس شورای روابط عمومی های دستگاه های زیرمجموعه وزارت تعاون در استان هرمزگان
  انتصاب رئیس شورای روابط عمومی های دستگاه های زیرمجموعه وزارت تعاون در استان هرمزگان
  روابط عمومی در اندیشه های ساروخانی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 37415صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیپنجشنبه، 16 اسفند 1397 - 08:19
رسانه
لیلا سپاسگزار دانشجوی دکتری رشته علوم ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی واحد میبد - رسانه ها در زمینه توسعه فرهنگی می توانند عامل آمیختگی، توازن و پیوند دادن به باورهای اصیل اعتقادی و سنتهای بارور جامعه باشند و باعث پویایی افکار شوند. کارکرد رسانه ها در عصر ارتباطات، بی شک در همه عرصه ها انکارناپذیر است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| امروزه رسانه ها و شبکه ها نقش محوری در جست و جوی فرصت ها دارند و این جست و جو اغلب درباره جمع آوری اطلاعات است. استوارت هال جامعه را به صورت مدار بسته ای تعریف می کند که رسانه های جمعی به عنوان شاهراه در فرایند هویت بخشی در جامعه در آن ایفای نقش می کنند (غیاثی ندوشن و نصیرزاده، 1394). در واقع رسانه ها (به ویژه رسانه های دیداری و شنیداری) به دلیل خاصیت تبلیغی و فرهنگ سازی از شیوه مخصوص و مدل ذاتی خودشان نقشی ویژه در ترویج فرهنگ و ایجاد پایه ها و اصول صحیح در برنامه هایشان دارند (رشکیانی، 1391).


رسانه ها در زمینه توسعه فرهنگی می توانند عامل آمیختگی، توازن و پیوند دادن به باورهای اصیل اعتقادی و سنتهای بارور جامعه باشند و باعث پویایی افکار شوند. کارکرد رسانه ها در عصر ارتباطات، بی شک در همه عرصه ها انکارناپذیر است.


رسانه های گروهی گوناگون می توانند به نسبت درجه اهمیت و فراگیر بودنشان، نقشی مفید در فرهنگ سازی و نهادینه سازی نوآوری، خلاقیت و کارآفرینی در کشور داشته باشند (نصیری، 1389).


رسانه وسیله انتقال پیام، معلومات و اطلاعات به توده مردم می باشد. رسانه های جمعی به سرعت به مخاطبان وسیع دست پیدا می کنند، اطلاعات را گسترش می دهند و نگرش های ضعیف تر را تغییر می دهند بدین ترتیب رسانه ها در ترویج فرهنگ نوآوری، کارآفرینی و بالطبع در فرایند توسعه پایدار در یک جامعه نقش کلیدی دارند (شاطری، 1387).


توسعه اقتصادی و فرهنگی، به آموزش، آگاه سازی و مهیا ساختن افکار عمومی برای بهره برداری از امکانات مادی و معنوی نیاز دارد. در این میان، نقش رسانه ها به عنوان یکی از عوامل مهم توسعه فرهنگی آشکار می شود (نصیری، 1389).


سی رایت میلز جامعه شناس معروف امریکایی می گوید: ما بیشتر تصاویر ذهنی خویش را از طریق رسانه ها کسب می کنیم به طوری که اغلب حتی به آنچه در برابر دیدگانمان رخ می دهد، نیز باور نداریم. مگر آنکه درباره آن مطلبی در روزنامه بخوانیم و یا از رادیو و تلویزیون بشنویم و ببینیم. رسانه ها نه تنها اطلاعاتی را در اختیار ما می گذارند، بلکه به تجارب ما نیز سمت و سو می دهند. در نتیجه، معیارهای ما از حیث زودباوری و از نظر فهم واقعیت بیشتر به وسیله همین رسانه ها تعیین می شود تا از طریق تجارب پراکنده خودمان. در میان رسانه های جمعی، رادیو و تلویزیون از لحاظ آموزش غیر رسمی، جایگاه ویژه ای دارند.


بی تردید، میزان سنجش شکوفایی یا رکود شمارگان مطبوعات و یا تعدد شبکه های تلویزیونی را نباید معیار رشد توسعه یافتگی فرهنگی و اقتصادی و یا عدم تحقق آن جامعه تلقی کرد، بلکه چگونگی نفوذ و رسوخ رسانه ها در سطوح مختلف جامعه، محتوا و مضمون پیام، تنوع و خلاقیت فکری و فنی و یا پاسخگویی به نیازهای جدی و ضرورتهای فرهنگی و اجتماعی و بسیاری از موازین دیگر ارزیابی کیفی، از جمله مقتضیات بررسی و برنامه ریزی نظام رسانه ای کشور است.


توسعه فرهنگی به عنوان وجه توسعه ملی باید بتواند راهبردهای لازم را برای کشف و شکوفایی عناصر مساعد در فرهنگ جامعه بکار گیرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  انتصاب مدیر روابط عمومی ایمیدرو


  درونی‌سازی و باورمندی به مفهوم بیمه


  برگزاری دوره آموزشی مسئولان روابط عمومی ادارات شهرستان ملارد


  7 تا از بهترین کتاب های جدید روابط عمومی که در سال ۲۰۲۰ باید خوانده شود


  انتصاب های جدید در معاونت فرهنگی و روابط عمومی ارتش


  مدیر کل پیشین روابط عمومی بانک مهر اقتصاد تکریم شد


  اندیشمندان روابط عمومی و ارتباطات: دکتر احمد یحیایی ایله ای


  واتساپ باز هم سرویس جدیدی ارائه کرد: این‌ بار «چند لحظه پشت خط بمانید»


  تبدیل‌ساز زبان انسانی به زبان رایانه‌‌ای


  چگونه بر چالش های روابط عمومی های نوپا غلبه کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: اولین رویداد تجربه محور روابط عمومی ایران برگزار می شود