درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 مرداد 1398 - 21:17   

امروزه روابط عمومی بیش از هر چیز، نیاز به تفکر دارد

  امروزه روابط عمومی بیش از هر چیز، نیاز به تفکر دارد


ادامه ادامه مطلب یک

داوود ریواز انسانی شریف و ارتباط گری حرفه‌ای بود

  داوود ریواز انسانی شریف و ارتباط گری حرفه‌ای بود


ادامه ادامه مطلب دو

چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی

  چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فیسبوک چرا و چگونه پیام‌های صوتی کاربرانش را شنود می‌کرد؟

  فیسبوک چرا و چگونه پیام‌های صوتی کاربرانش را شنود می‌کرد؟


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری قم: روابط عمومی‌ها، اتاق فکر دستگاه‌های اجرایی قم شوند
  معاون بازرگانی «تهران رسانه» منصوب شد
  بحث‌های درونی استقلال با ضعف روابط‌عمومی رسانه‌ای شد
  تشویق خلاقیت
  درس اخلاق روابط عمومی، احترام به "هک بزرگ"
  فیسبوک چرا و چگونه پیام‌های صوتی کاربرانش را شنود می‌کرد؟
  آمازون کالاهای به فروش نرفته را به خیریه اهدا خواهد کرد
  ۷۰ درصد توان خود را باید برای شنیدن حرف مردم بگذاریم
  نظرات مردمی را به گوش روسای سازمان می رسانیم تا در تصمیم سازی ها مدنظر قرار گیرد
  نشست روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی با خبرنگاران لرستان
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 37415صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیپنجشنبه، 16 اسفند 1397 - 08:19
رسانه
لیلا سپاسگزار دانشجوی دکتری رشته علوم ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی واحد میبد - رسانه ها در زمینه توسعه فرهنگی می توانند عامل آمیختگی، توازن و پیوند دادن به باورهای اصیل اعتقادی و سنتهای بارور جامعه باشند و باعث پویایی افکار شوند. کارکرد رسانه ها در عصر ارتباطات، بی شک در همه عرصه ها انکارناپذیر است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| امروزه رسانه ها و شبکه ها نقش محوری در جست و جوی فرصت ها دارند و این جست و جو اغلب درباره جمع آوری اطلاعات است. استوارت هال جامعه را به صورت مدار بسته ای تعریف می کند که رسانه های جمعی به عنوان شاهراه در فرایند هویت بخشی در جامعه در آن ایفای نقش می کنند (غیاثی ندوشن و نصیرزاده، 1394). در واقع رسانه ها (به ویژه رسانه های دیداری و شنیداری) به دلیل خاصیت تبلیغی و فرهنگ سازی از شیوه مخصوص و مدل ذاتی خودشان نقشی ویژه در ترویج فرهنگ و ایجاد پایه ها و اصول صحیح در برنامه هایشان دارند (رشکیانی، 1391).


رسانه ها در زمینه توسعه فرهنگی می توانند عامل آمیختگی، توازن و پیوند دادن به باورهای اصیل اعتقادی و سنتهای بارور جامعه باشند و باعث پویایی افکار شوند. کارکرد رسانه ها در عصر ارتباطات، بی شک در همه عرصه ها انکارناپذیر است.


رسانه های گروهی گوناگون می توانند به نسبت درجه اهمیت و فراگیر بودنشان، نقشی مفید در فرهنگ سازی و نهادینه سازی نوآوری، خلاقیت و کارآفرینی در کشور داشته باشند (نصیری، 1389).


رسانه وسیله انتقال پیام، معلومات و اطلاعات به توده مردم می باشد. رسانه های جمعی به سرعت به مخاطبان وسیع دست پیدا می کنند، اطلاعات را گسترش می دهند و نگرش های ضعیف تر را تغییر می دهند بدین ترتیب رسانه ها در ترویج فرهنگ نوآوری، کارآفرینی و بالطبع در فرایند توسعه پایدار در یک جامعه نقش کلیدی دارند (شاطری، 1387).


توسعه اقتصادی و فرهنگی، به آموزش، آگاه سازی و مهیا ساختن افکار عمومی برای بهره برداری از امکانات مادی و معنوی نیاز دارد. در این میان، نقش رسانه ها به عنوان یکی از عوامل مهم توسعه فرهنگی آشکار می شود (نصیری، 1389).


سی رایت میلز جامعه شناس معروف امریکایی می گوید: ما بیشتر تصاویر ذهنی خویش را از طریق رسانه ها کسب می کنیم به طوری که اغلب حتی به آنچه در برابر دیدگانمان رخ می دهد، نیز باور نداریم. مگر آنکه درباره آن مطلبی در روزنامه بخوانیم و یا از رادیو و تلویزیون بشنویم و ببینیم. رسانه ها نه تنها اطلاعاتی را در اختیار ما می گذارند، بلکه به تجارب ما نیز سمت و سو می دهند. در نتیجه، معیارهای ما از حیث زودباوری و از نظر فهم واقعیت بیشتر به وسیله همین رسانه ها تعیین می شود تا از طریق تجارب پراکنده خودمان. در میان رسانه های جمعی، رادیو و تلویزیون از لحاظ آموزش غیر رسمی، جایگاه ویژه ای دارند.


بی تردید، میزان سنجش شکوفایی یا رکود شمارگان مطبوعات و یا تعدد شبکه های تلویزیونی را نباید معیار رشد توسعه یافتگی فرهنگی و اقتصادی و یا عدم تحقق آن جامعه تلقی کرد، بلکه چگونگی نفوذ و رسوخ رسانه ها در سطوح مختلف جامعه، محتوا و مضمون پیام، تنوع و خلاقیت فکری و فنی و یا پاسخگویی به نیازهای جدی و ضرورتهای فرهنگی و اجتماعی و بسیاری از موازین دیگر ارزیابی کیفی، از جمله مقتضیات بررسی و برنامه ریزی نظام رسانه ای کشور است.


توسعه فرهنگی به عنوان وجه توسعه ملی باید بتواند راهبردهای لازم را برای کشف و شکوفایی عناصر مساعد در فرهنگ جامعه بکار گیرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ۶ گام ساده برای ایراد یک سخنرانی عالی


  درس اخلاق روابط عمومی، احترام به "هک بزرگ"


  گوناگونی کماکان یک عامل تاثیرگذار اقتصادی در صنعت نشر خواهد بود


  امروزه روابط عمومی بیش از هر چیز، نیاز به تفکر دارد


  مدیران روابط عمومی های استان موظف به اطلاع رسانی از عملکرد دستگاه خود هستند


  آمازون کالاهای به فروش نرفته را به خیریه اهدا خواهد کرد


  فیسبوک چرا و چگونه پیام‌های صوتی کاربرانش را شنود می‌کرد؟


  محکومیت معاون سابق روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به ممنوعیت استفاده از گوشی هوشمند


  تشویق خلاقیت


  خبرنگاران مردم را با فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی آشنا کنند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: 20 مردادماه آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی