درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
پنجشنبه، 2 خرداد 1398 - 14:31   

آشنایی با روابط عمومی

  آشنایی با روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

سه خاصیت انسانی دشوارساز زندگی

  سه خاصیت انسانی دشوارساز زندگی


ادامه ادامه مطلب دو

درز اطلاعات میلیون‌ها حساب کاربری تاثیرگذار در اینستاگرام

  درز اطلاعات میلیون‌ها حساب کاربری تاثیرگذار در اینستاگرام


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی

  فراخوان چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  از کارکنان روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج تقدیر شد
  رونمایی سند راهبردی روابط عمومی شهرداری مشهد
  تغییر انتقال پیام از حالت عمومی به افقی مزیت ارتباطات عصر جدید
  اقدامات و فعالیت های روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر در دولت تدبیر و امید
  همایش مدیران روابط عمومی با حضور استاندار مازندران
  معرفی روابط عمومی های برتر ادارات شهرستان فراشبند
  مستندسازی در روابط عمومی (فیلمبرداری)
  آموزش و پژوهش در روابط عمومی
  فرماندار کنگان: روابط عمومی ادارات شهرستان کنگان تقویت شوند
  معاون سیاسی، امنیتی فرماندار اسدآباد: نیاز به نگاهی نوین در حوزه روابط عمومی وجود دارد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 37397صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریچهارشنبه، 15 اسفند 1397 - 02:07
آیا مخاطبان همچنان به رسانه ملی اعتماد دارند؟
باید به این مسأله توجه داشت که اگر همه چیز به همین شکل پیش برود، طی چند دهه پیش‌رو تلویزیون اعتبار خود را به‌عنوان یک ابزار خبررسان از دست خواهد داد و رسانه‌های مدرن‌تر جایگزین آن خواهند شد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| سوالی که با گسترش تکنولوژی و توسعه شبکه های اجتماعی و رسانه های غیر رسمی اذهان را به خود مشغول کرده این است که آیا رسانه ملی در جایگاه یک رسانه مرجع، مورد اعتماد مردم بوده و «اعتماد اجتماعی» را به عنوان بزرگ‌ترین سرمایه با خود همراه دارد؟

در سرتاسر جهان مخاطبان می‌خواهند اخبار به‌صورت عادلانه، بی‌طرف، دقیق و کامل پخش شود. البته هنوز به درستی مشخص نیست این عوامل شامل چه جزئیاتی می‌شود و سازمان‌های خبری و به خصوص مراکز تولید اخبار در شبکه‌های تلویزیونی چگونه می‌توانند به آنها دسترسی پیدا کنند.

ضمن اینکه امروزه سواد رسانه ای به عنوان ابزاری در دست مخاطبان کار رسانه ها را سخت تر می کند. سواد رسانه ای فراتر از یک ابزار و وسیله برای انسان است و در واقع الفبای روش زندگی در عصر جدید محسوب می شود.

سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به‌دلیل قرار گرفتن در یک جایگاه ویژه و همچنین به دلیل فراگیری و انحصاری که در بخش رسانه‌های دیداری - شنیداری دارد بیش از هر رسانه دیگری در معرض انتظارات و توقعات است.

سوای چالش هایی که این رسانه ملی همواره با آن روبرو بوده است حال به تازگی موضوع تقلب در نظرسنجی جام جم موضوع جدیدی است که به نظر می رسد بار هم ماجرای اعتماد به رسانه ملی را با چالش هایی مواجه کرده است.

بر این اساس، به تازگی ماجرای اضافه شدن یکباره صدها هزار رای به سبد آرای برنامه «برنده باش» در نظرسنجی صدا و سیما و قرار گرفتن این برنامه در صدر فهرست برنامه‌های محبوب تلویزیون و بالاتر از برنامه «نود»، به سوژه داغ رسانه های داخلی بدل شده است.

در ادامه این اتفاق، وزیر ارتباطات نیز آماری منتشر کرد که نشان می‌داد چه میزان رای در 4 روز به‌طور ناگهانی به یک برنامه اضافه شده است. این افزایش آرای برنامه برنده‌باش که برنامه مورد علاقه مدیران شبکه سه است بار دیگر به شایعه تلاش برای حذف برنامه نود دامن زد.

پس از اینکه آذری‌جهرمی اعلام کرد خود صدا‌و‌سیما با شرکت سرویس‌دهنده در ارتباط بوده است و این وزارتخانه تنها میزان تراکنش‌ها را می‌توانسته رصد کند، احمدی افزادی دبیر پنجمین جشنواره تلویزیونی جام جم در مصاحبه دیگری از ورود پلیس فتا به پرونده سخن گفت و تاکید کرد این شرکت مجوز رسمی از وزارت ارتباطات داشته است. ادعایی که دوباره از سوی روابط عمومی وزارت مربوطه تکذیب شد. با ابطال این آرا بار دیگر برنامه نود به صدر نظرسنجی ها برگشته است.

صدیقه ببران استاد دانشگاه و کارشناس علوم ارتباطات در گفتگو با خبرنگار سیناپرس پیرامون این موضوع گفت: واقعیت این است که همواره این قضایا در حوزه رسانه ملی دیده و شنیده می شود و در یک کلام باید گفت متاسفانه در اطلاع رسانی در کشور خلا وجود دارد.

وی تصریح کرد: در اینگونه مواقع تاکید بر این است که باید با نگاه ایجابی وارد ماجرا شده و با واکنش سریع تری در اطلاع رسانی به مردم و جامعه و افکار عمومی عمل شود.

ببران اظهار کرد: امروزه فعالیت بیشتر رسانه های ما دولتی است و به همین خاطر سیاستگذاری رسمی و دولتی در آنها اعمال می شود. اما این نباید دلیلی برای رفتارها و عملکردی باشد که خدای ناکرده جایگاه مخاطب نادیده گرفته شود، چراکه مخاطب آگاه امروزی با چنین عملکردهایی نسبت به رسانه ملی بی اعتماد می شود.

بر اساس این گزارش، با روی کار آمدن رسانه‌های جدید و ابزارهای مدرن، مخاطبان نسبت به آنچه که در قالب اخبار از تلویزیون پخش می‌شود تردید دارند و ترجیح می‌دهند نشانه‌‌هایی از قبیل شفاف‌سازی، منبع موثق و... برای آنها پخش شود تا به اخبار مربوطه اعتماد کنند. در نهایت باید به این مسأله توجه داشت که اگر همه چیز به همین شکل پیش برود، طی چند دهه پیش‌رو تلویزیون اعتبار خود را به‌عنوان یک ابزار خبررسان از دست خواهد داد و رسانه‌های مدرن‌تر جایگزین آن خواهند شد.

گزارش: هانیه حقیقی

منبع: سیناپرس

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آشنایی با روابط عمومی


  تقویم روز ارتباطات/ ورود نخستین چاپخانه مدل گوتنبرگ به ایران


  روابط عمومی؛ تلفیقی از علم و خلاقیت


  حمایت ۶۰۰ میلیون دلاری دولت فدرال از رسانه‌های کانادایی در آستانه انتخابات


  انتصاب رئیس روابط عمومی فدراسیون هندبال


  ارتقاء سطح روابط عمومی شهرداری های استان تهران با ابلاغ استاندار تهران کلید خورد


  نشست شورای روابط عمومی ورزش و جوانان استان تهران


  روابط عمومی، گوش های شنوا


  استاندار ایلام: روابط عمومی ها القاگر آرامش حقیقی به جامعه باشند


  نشست هم اندیشی مدیران روابط عمومی ملایر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: گزارش سومین رخداد ملی بررسی مسایل و چالش های روابط عمومی