درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 6 آبان 1399 - 14:20   

اصول و آداب تشریفات کاربردی/میز غذا خوری/9

  اصول و آداب تشریفات کاربردی/میز غذا خوری/9


ادامه ادامه مطلب یک

آیا شکستن ساختار بوروکراسی ممکن است؟

  آیا شکستن ساختار بوروکراسی ممکن است؟


ادامه ادامه مطلب دو

نخست وزیر پاکستان خواستار حذف مطالب با محتوای اسلام‌هراسی در فیس بوک شد

  نخست وزیر پاکستان خواستار حذف مطالب با محتوای اسلام‌هراسی در فیس بوک شد


ادامه ادامه مطلب سه

پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی فراخوان داد

  پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی فراخوان داد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اصول و آداب تشریفات کاربردی/میز غذا خوری/9
  انتصاب سخنگوی جدید دانشکده علوم پزشکی لارستان
  طرح ارزیابی عملکرد روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان ایلام، الگوی کشوری می‌شود
  هفت گام اساسی برای حفاظت از عملکرد سازمان
  ایوی لی؛ پدر روابط عمومی
  معرفی کتاب:/ بدون فیلتر؛ روایت دست‌اول از موفقیت اینستاگرام
  سه مسیر برای انتخاب کانال ارتباطی مناسب پیام شما
  انتشار فراخوان دور جدید رتبه‌بندی روزنامه‌ها
  در شش ماهه نخست سال 99 اتفاق افتاد: 63 هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات اعطایی بانک رفاه کارگران به واحدهای تولیدی
  طرح‌ریزی در روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 3738صفحه نخست » ادامه مطلب دوسه شنبه، 28 خرداد 1392 - 13:29
روابط عمومی سیاسی و کارکردهای آن در جامعه
  

شارا، غلامرضا کاظمی دینان مدیر امور ارتباطات و بازاریابی بانک کارآفرین- کارشناسان روابط عمومی بازی گران سیاسی هستند که باید در انتخاب این بازیگران دقت کرد. زیرا یکی از نقش های استراتژیک روابط عمومی، تاثیرگزاری بر تصمیمات سازمان بیش از اتخاذ آن است. سرگوردن بوری وکیل مشهور انگلیسی می گوید:

 

روابط عمومی، کار سیاسی و دیپلماسی محسوب می شود به مثابه قراردهنده واقعیت ها و دیدگاه های مراجعان و مخاطبین در اختیار هر هیات منصفه مناسب مثل دولت، همگان، سهامداران، کمیته تحقیق و نمایندگان مجلس است.

 

روابط عمومی سیاسی شاخه ای از دانش روابط عمومی است که به مطالعه موضوع اعمال قدرت روابط عمومی در تاثیرگذاری بر فرایند تصمیم گیری و ساخت قدرت در درون و خارج سازمان و متاثر ساختن تصمیمات دولت یا نهادها از دیدگاه گروه های مخاطب پرداخته و افزون بر مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی سازمان و مشاوره به مدیریت آن، با توجه به مدعی العموم بودن مسئولیتش خود را حامی و مدافع منافع مخاطب دانسته و از برخورد آمرانه و تحکم آمیز با افکار عمومی پرهیز خواهد کرد.

 

هابرماس معتقد است: روابط عمومی به ابزاری تبدیل شد که توسط آن امکان معرفی سیاست مداران در حوزه یا قلمرو عمومی و هدایت افکارعمومی و شکل گیری آن به سوی دیدگاه ها و ماموریت های سیاستمداران می باشد. درصورتی که عدم وجود یک روابط عمومی متخصص و آشنا دیدگاه های درون و بیرون یک جامعه یا نهاد امکان هدایت افکار عمومی قابل تصور نبوده و شاهد مشکلات فراوان درآن جامعه یا نهاد خواهیم بود. روابط عمومی از متن و بطن رویدادها برخواسته است پس این توانایی را دارد که به سهولت با رویدادها ارتباط برقرارکند و آن را مدیریت کند.

 

با برگشتی به تاریخ ایران باستان متوجه خواهیم شد که ظهور تمدن ها و نظام سیاسی و اجتماعی برگرفته از ارتباطات انسانی است این برقراری ارتباط به منظور اطلاع رسانی و آگاهی دهی و ابلاغ و انتقال نگرش ها و دیدگاه ها عموماً از طریق رفتار، حرکات، زبان، خط، کتیبه های سنگی، الفاظ و دیگر ابزار انجام پذیرفت.

 

ارتباطات در هر زمان به شیوه سنتی عرف در آن مقطع انجام می گرفت. با توسعه تمدن ها روش ارتباطات و نهایتاً روابط عمومی نیز پیشرفت کرد.

نظام های سیاسی گذشته ایران با استفاده از شیوه ها و ابزارهای ارتباطی، ضمن تحلیل افکار عمومی، از روش روابط عمومی اطلاعات و اخبار مختلف را بدست می آوردند.

 

در عهد صفویه نیز نظام های سیاسی حاکم ، به نوعی متوجه افکار عمومی بودند. گشت شبانه شاه عباس صفوی با لباس مبدل در مقر حکومت و پرس و جو از مردم به منظور تحلیل دیدگاه ها، نظرات، انتظارات و خواسته ها نیازها نمایانگر توجه خاص متولیان نظام های سیاسی به مقوله افکار عمومی بوده است.

 

روابط عمومی در نظام سیاسی معاصر گذشته و حال دارای شرایط خاص بوده است.

روابط عمومی در نظام سیاسی گذشته دچار آسیب های متعددی شد از جمله:

1-   بی توجهی نظام به افکار عمومی

2-   به انحصار درآوردن رسانه های گروهی و مطبوعات

3-  بی توجهی به حقوق شهروندان و پایبند نبودن  نظام سیاسی به انتظارات و نیازها و خواسته های مردم و عدم پاسخگویی نظام

4-   عدم وجود فضای باز سیاسی

5-   گریز از هرنوع انتقاد و سرکوب اندیشه های منتقدانه

6-   ترویج فرهنگ اشراف گری، تملق گویی و چاپلوسی

7-   استفاده از تبلیغ برای تحکیم نظام

 

بدیهی است جوامع و سازمان ها باید توجه داشته باشند مهمترین عامل شکست نظام های سیاسی بی توجهی به انتظارات و خواسته های افکار عمومی است لذا برای پرهیز از شکست تنها نهادی که می تواند بعنوان پل ارتباطی و مهندسی ارتباطات و انتقال دهنده برنامه های نظام سیاسی و اقناع افکار عمومی و دریافت انتظارات، عقاید، انتقادات و نظرات مردم که همان افکار عمومی جامعه هستند روابط عمومی می باشد که امیدواریم مدیران و مسئولین کشور به این نهاد تاثیرگذار و تلطیف کننده رابطه ها که نقش هایی چون آینده نگری، بحران ستیزی، ایجاد ارزش و اعتبارسازی، فرهنگ سازی، نظریه پردازی، اطلاع رسانی و اطلاع یابی برعهده دارد توجه بیشتر داشته باشند و در مسائل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصاد از نقش و جایگاه آن غافل نبوده و با استفاده بجا و درست به اهداف تعیین شده دست یابند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اصول و آداب تشریفات کاربردی/میز غذا خوری/9


  پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی فراخوان داد


  تشریفات کاربردی/ کارت ویزیت-5


  مرگ شاه گوشه‌گیر؛ پدر سامسونگ نوین


  مخاطرات صنعت تبلیغات در پیچ و خم کرونا


  شرکت روابط عمومی مرکوری روابط خود را با ترکیه قطع می کند


  آمازون در صدر برترین تبلیغ‌کنندگان سال


  کرونا و رهبری در مرحله‎ پاسخگویی


  نخست وزیر پاکستان خواستار حذف مطالب با محتوای اسلام‌هراسی در فیس بوک شد


  بخشنامه نحوه اجرای دورکاری کارکنان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: دعوت دبیرخانه پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی برای حضور در این رویداد علمی