درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
پنجشنبه، 2 خرداد 1398 - 13:54   

آشنایی با روابط عمومی

  آشنایی با روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

سه خاصیت انسانی دشوارساز زندگی

  سه خاصیت انسانی دشوارساز زندگی


ادامه ادامه مطلب دو

درز اطلاعات میلیون‌ها حساب کاربری تاثیرگذار در اینستاگرام

  درز اطلاعات میلیون‌ها حساب کاربری تاثیرگذار در اینستاگرام


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی

  فراخوان چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مستندسازی در روابط عمومی (فیلمبرداری)
  آموزش و پژوهش در روابط عمومی
  فرماندار کنگان: روابط عمومی ادارات شهرستان کنگان تقویت شوند
  معاون سیاسی، امنیتی فرماندار اسدآباد: نیاز به نگاهی نوین در حوزه روابط عمومی وجود دارد
  نقش ارتباطات در بهبود کیفی نظام اجتماعی
  آشنایی با روابط عمومی
  فرماندار انزلی: روابط عمومی ها تسهیل گر ارتباط با مردم باشند
  مدیرکل روابط عمومی استانداری مازندران: جایگاه روابط عمومی ها نیازمند تغییر اساسی است
  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی: روابط عمومی های برتر معرفی می شوند
  مصوبات چهاردهمین جلسه کارگروه ساماندهی کاغذ منتشر شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 37348صفحه نخست » تبلیغات و بازاریابییکشنبه، 12 اسفند 1397 - 12:56
لغت‌شناسی تبلیغات
یکی از انواع بیلبورد که دارای صفحه و پایه ثابت نبوده و قابلیت باز شدن و انتقال دارد؛ به همین خاطر به آن پرتابل یعنی قابل حمل می‌‌گویند. این فضای تبلیغاتی برای تبلیغات موقت و کوتاه مدت مناسب است و در زمانی که خالی از طرح است فضای شهری و دید بصری را اشغال نمی‌کند.
  

سیستم پیام رسانی محیطی Environmental Information System
شامل پیام‌های تبلیغاتی، اصناف، راهنمایی و رانندگی و پیام‌های شهری

تبلیغات فرهنگی Cultural Advertisement
آن دسته از
 تبلیغات شهری که با هدف فرهنگسازی اجتماعی، فرهنگی، مذهبی، آموزشی، سیاسی، اعیاد و ... صورت می‌گیرد.

تبلیغات نورافشانی Lightining Advertisement
در بخشی از تبلیغات شهری از پرتوهای نوری معمولی و لیزری استفاده می‌شود که جلوه‌های خاصی را در شب خلق می‌کند. به این شیوه تبلیغ که در سال‌های اخیر پدیدار شده تبلیغات نورافشانی گویند.

نماآگهی Facing Advertisement
تبلیغات روی نمای ساختمان. این نوع تبلیغات در سیما و منظر شهری پدیده جدیدی است که با 2 هدف نمایان شده است: اول: دیدگاه اقتصادی و کسب درآمد از فضاها و نماهای ساختمان‌های مشرف به بزرگراه ها و معابر که ظرفیت تبلیغات بازرگانی داشته باشد. دوم: زیباسازی و کاهش آلودگی بصری از سیما و منظر شهری که در این صورت نمای ساختمان‌های فرسوده قدیمی و در حال ساخت، با پوششی از مواد تبلیغاتی (بنر و فلکسی، مش و ...) پوشانده می‌شود. گاهی اوقات از این فضاها نیز بهره فرهنگی مد نظر است. ممکن است در یک پروژه «نماآگهی» همه دیدگاه‌های یاد شده مدنظر باشد (بحث کاهش آلودگی بصری، کسب درآمد و بهره ‌فرهنگی).

تبلیغات بازرگانی Comercial Advertisement
آن دسته از تبلیغات شهری که با هدف تبلیغات کالا و خدمات تجاری در شهر صورت می‌گیرد را تبلیغات بازرگانی گویند.

پرتابل Portable Billboard
یکی از انواع بیلبورد که دارای صفحه و پایه ثابت نبوده و قابلیت باز شدن و انتقال دارد؛ به همین خاطر به آن پرتابل یعنی قابل حمل می‌‌گویند. این فضای تبلیغاتی برای تبلیغات موقت و کوتاه مدت مناسب است و در زمانی که خالی از طرح است فضای شهری و دید بصری را اشغال نمی‌کند.

بیلبورد Billboard
بیلبورد تابلوی اطلاع‌رسانی و تبلیغی بزرگ کنار جاده و خیابان است.

بیلبورد 3 وجهی Tree Vision Billboard
این بیلبورد دارای سیستم چرخش صفحه تبلیغاتی است و متشکل از سطوح مستطیل شکل عمودی است که در واقع سطوح یک مثلث 3 وجهی هستند. این قطعات در هر چرخش یک سطح از 3 سطح مثلث را مقابل ناظر پدیدار می‌کنند. بدین ترتیب امکان تبلیغ 3 نوع آگهی در این گونه فضای تبلیغاتی وجود دارد و مدت زمان چرخش سطوح نیز قابل تنظیم زمانی است.

تابلو تبلیغاتی اصناف Guild Advertisement Signboard
تابلویی که بر پیشانی و بالای سر در یک فروشگاه نصب می‌شود و علاوه بر معرفی کاربری آن فروشگاه، کالا و خدمات بازرگانی را نیز تبلیغ می‌کند، نظیر سوپرمارکت وحید که بر روی آن تابلو طرح تبلیغاتی چای گلستان باشد. برای نصب چنین تابلویی باید مجوز لازم از شهرداری اخذ شود.

تابلوی اصناف Guild Signboard
تابلویی که اصناف بازار و شهر بر روی پیشانی فروشگاه‌هایشان با هدف شناسایی فعالیت کاربری نصب می‌کنند، نظیر فروشگاه بقالی، عکاسی، فرش‌فروشی، صحافی، رستوران و ... برای نصب چنین تابلویی مجوز شهرداری منطقه لازم است.

تابلو بام Roof Signboard
تابلو و بیلبوردی که روی پشت بام یک ساختمان مشرف به بزرگراه و معبر به منظور تبلیغات شهری نصب می شود. این تابلو دارای دید مناسب از بزرگراه و معبر شهری است.

تلویزیون شهری سیار Mobile Urban Television
تلویزیون‌ بزرگ که بر روی کامیون تعبیه شده شده و قابلیت جابجایی دارد.
این تلویزیون‌ها بیشتر در مناسبت ‌های اجتماعی در شهر استفاده می‌شود. معمولاً سطح این نوع تلویزیون‌ها 30-10 مترمربع است.

دیواره‌ تلویزیونی Video Wall
یکی از سیستم‌های نمایش در سطوح بزرگ‌تر است که در محیط‌های داخلی با ترکیب چند تلویزیون به صورت موزائیکی صفحه نمایش بزرگی مونتاژ و طراحی می‌شود و دستگاه ترکیب کننده‌ای همه صفحات تلویزیونی کوچک را با هم ترکیب کرده و صفحه بزرگی ایجاد می‌شود و هر صفحه کوچک موزائیکی از کل تصویر را نشان می‌دهد.

تلویزیون شهری Urban Television
تلویزیون بزرگ که معمولاً مساحت آن از 4 تا 150 متر مربع است و با هدف تبلیغات محیطی در شهر نصب و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و با توجه به تکنولوژی به کار رفته الکترونیکی برای تبلیغات شهری در روز یا در شب، یا هر 2 استفاده می‌شود. اگر چنانچه دارای سیستم Back Projection باشد فقط برای تبلیغات شهری در فضای تاریک (شب) مفید خواهد بو.د ولی سیستم(Light Emitting Diodes)LED برای شب و روز مفید است. در این سیستم تلویزیونی بر خلاف تلویزیون‌های خانگی، عنصر صدا اهمیت ندارد و پیام در قالب تصویر و گرافیک به مخاطب القاء می‌شود و با توجه به مخاطبان سواره و پیاده (در حال عبور) پیام تبلیغی می‌بایست در کوتاه‌ترین زمان (20-10ثانیه) به مخاطب رسانده شود.
تلویزیون‌های شهری با توجه به موقعیت استقرار و شیوه پیام‌رسانی دارای تقسیمات زیر است:

تلویزیون پارکی Park Television
تلویزیونی که در داخل پارک‌های شهر با هدف تبلیغات فرهنگی و ارتقای سطح کیفی اوقات فراغت شبانه شهروندان (پخش فیلم و ...) نصب می‌شود و معمولاً در ساعات شبانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. به همین منظور با توجه به هزینه کمتر، از سیستم و تکنولوژی Back Projection استفاده می شود. اگر چنانچه استفاده روز نیز مدنظر باشد از سیستم LED استفاده می‌شود.

نمایشگر
نوع دیگر تلویزیون‌های شهری وجود دارد که با هدف اطلاع‌رسانی اخبار شهری در فضاهای شهری نصب و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. این تلویزیون‌ها دارای ابعاد کوچک‌تر و به صورت نوشتاری پیام رسانی می‌کنند. اصطلاحاً به این تلویزیون ها در سیستم شهری «نمایشگر» گفته می‌شود.( مهندس تقی احمدی)

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آشنایی با روابط عمومی


  تقویم روز ارتباطات/ ورود نخستین چاپخانه مدل گوتنبرگ به ایران


  روابط عمومی؛ تلفیقی از علم و خلاقیت


  حمایت ۶۰۰ میلیون دلاری دولت فدرال از رسانه‌های کانادایی در آستانه انتخابات


  انتصاب رئیس روابط عمومی فدراسیون هندبال


  ارتقاء سطح روابط عمومی شهرداری های استان تهران با ابلاغ استاندار تهران کلید خورد


  نشست شورای روابط عمومی ورزش و جوانان استان تهران


  روابط عمومی، گوش های شنوا


  نشست هم اندیشی مدیران روابط عمومی ملایر


  درباره حلقه مفقوده‌ای به نام روابط عمومی و مشاور رسانه‌ای


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: گزارش سومین رخداد ملی بررسی مسایل و چالش های روابط عمومی