درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
پنجشنبه، 2 خرداد 1398 - 13:51   

آشنایی با روابط عمومی

  آشنایی با روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

سه خاصیت انسانی دشوارساز زندگی

  سه خاصیت انسانی دشوارساز زندگی


ادامه ادامه مطلب دو

درز اطلاعات میلیون‌ها حساب کاربری تاثیرگذار در اینستاگرام

  درز اطلاعات میلیون‌ها حساب کاربری تاثیرگذار در اینستاگرام


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی

  فراخوان چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مستندسازی در روابط عمومی (فیلمبرداری)
  آموزش و پژوهش در روابط عمومی
  فرماندار کنگان: روابط عمومی ادارات شهرستان کنگان تقویت شوند
  معاون سیاسی، امنیتی فرماندار اسدآباد: نیاز به نگاهی نوین در حوزه روابط عمومی وجود دارد
  نقش ارتباطات در بهبود کیفی نظام اجتماعی
  آشنایی با روابط عمومی
  فرماندار انزلی: روابط عمومی ها تسهیل گر ارتباط با مردم باشند
  مدیرکل روابط عمومی استانداری مازندران: جایگاه روابط عمومی ها نیازمند تغییر اساسی است
  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی: روابط عمومی های برتر معرفی می شوند
  مصوبات چهاردهمین جلسه کارگروه ساماندهی کاغذ منتشر شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 37314صفحه نخست » فناوری نوجمعه، 10 اسفند 1397 - 19:19
زلزله در دومین فروشگاه اینترنتی ایران
بامیلو که دومین فروشگاه اینترنتی ایران پس از دیجی‌کالا است با توجه به بحران اقتصادی در حال تعدیل شدید نیرو، کوچک شدن و واگذاری به فروشگاه هایپر استار است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| بامیلو که دومین فروشگاه اینترنتی ایران پس از دیجی‌کالا است با توجه به بحران اقتصادی در حال تعدیل شدید نیرو، کوچک شدن و واگذاری به فروشگاه هایپر استار است.

رسانه‌های فناوری خبر از یک زلزله بزرگ در دومین فروشگاه بزرگ اینترنتی ایران می‌دهند. بامیلو یکی از موفق‌ترین استارت‌آپ‌های ایرانی بود که به دلیل رونق دوران پس از برجام به شدت گسترده شد؛ اما حالا با بحران‌های اقتصادی در ایران پس از خروج آمریکا از برجام، به شدت در حال کوچک شدن و تعدیل نیرو است.

زومیت گزارش داده است: «احتمالاً ۱۰ درصد از نیروهای بامیلو به گروه اسنپ منتقل می‌شوند و بقیه‌ نیروهای این فروشگاه بزرگ اینترنتی، اخراج خواهند شد. درباره‌ دامنه‌ اینترنتی بامیلو و وضعیت وب‌سایت آن نیز گفته شد که دامنه به آدرس رسمی شرکت هایپراستار منتقل خواهد شد».

روزنامه دنیای اقتصاد هم گزارش داده است: «مدیران این شرکت روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای از ادامه کار این استارت‎آپ در حوزه محدودتر و با نیروی کمتری خبر دادند. در این بیانیه آمده است که با توجه به تغییرات بازار، رویکرد خود را هم تغییر خواهد داد و این تغییرات مستلزم کوچک‌تر شدن و حذف برخی قسمت‌هاست که تقاضای کمتری دارند. بامیلو قصد دارد روی بخش‌های کلیدی‌تری در بازار خرده‌فروشی متمرکز شود. همچنین تیم بامیلو برای تداوم فعالیت پایدار در بازار، ناچار به اتمام همکاری با تعدادی از نیروهای خود است و از اسفندماه ۱۳۹۷ با تیم کوچک‌تری به فعالیت خود ادامه می‌دهد.»

دیجی‌کالا که بزرگترین فروشگاه آنلاین در ایران محسوب می‌شود، چندی پیش بسیاری از نیروهای خود را اخراج کرد.


گروه اینترنتی ایران (IIG) یکی از سرمایه‌گذاران بزرگ فضای استارت‌آپی بود که در ابتدای دهه‌ ۹۰ در بازار ایران، وارد حوزه خرید فروش اینترنتی شد. اولین پروژ‌ه‌ جدی این گروه، وبسایت بامیلو بود که در حوزه‌ تجارت الکترونیک و متمرکز بر خرده‌فروشی آنلاین فعالیتش را شروع کرد. در زمان ورود بامیلو به حوزه فروش اینترنتی با تقلید از سایت‌هایی مانند آمازون تنها رقیب جدی دیجی‌کالا بود.

دیجی‌کالا هم چندی پیش بسیاری از نیروهای خود را اخراج کرد. این شرکت که بزرگترین فروشگاه آنلاین در ایران محسوب می‌شود در یک سال اخیر وضعیت مناسبی نداشته است.

براساس آمار ارائه شده از سوی مرکز توانمندسازی کسب‌وکارهای نوپا فاوا، استارت‌آپ‌ها در سال ۹۶ در مقایسه با سال ۹۲، تا ۳۲ برابر رشد کرده‌ بودند. در این مدت بسیاری از استارت‌آپ‌هایی مانند دیجی کالا، آپارات، بازار و اسنپ به شرکت‌های بسیار بزرگی با گردش مالی و کارکنان زیاد تبدیل شده‌اند. اما مشکلات اخیر اقتصادی سبب شده است این شرکت‌ها با چالش‌های جدیدی روبه‌رو شوند و بسیاری از آن‌ها تعدیل نیروی گسترده‌ای را آغاز کرده‌اند.

روزنامه دنیای اقتصاد هم در گزارشی نوشته است مشکلات استارت‌آپ‌ها در ایران با مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌های جدید آمریکا در حال افزایش است. این روزنامه نوشته است «برخی از استارت‌آپ‌های شناخته‌شده، با تغییر مدل کسب و کارشان سعی دارند از این بحران اقتصادی گذر کنند، با این حال، خیلی از آنها به خاطر چالش‌هایی مانند تأمین سرمایه با شرایط سختی روبه‌رو شده‌اند».

سایت دیجیاتو درباره بحران در دومین فروشگاه اینترنتی ایران آورده است: «این شرکت قصد دارد برای حفظ تأثیرگذاری خود در فضای تجارت الکترونیکی ایران و ارائه خدمات به کاربران، روی بخش‌های کلیدی‌تری در بازار خرده‌فروشی ایران متمرکز شود».

بامیلو زیرمجموعه گروه اینترنت ایران است که محصول اصلی این گروه، خانواده اسنپ نام دارد.

برخی از کارشناسان معتقد هستند پس از برجام و با به بوجود آمدن شرایط جدید در ایران و ایجاد فرصت‌های تازه بسیاری از استارت‌آپ‌ها شروع به ولخرجی کردند و سازمان خود را بیش از اندازه توسعه دادند حتی برخی از این شرکت‌ها مانند دیجی‌کالا اقدام به استخدام نیروهای خارجی کردند که هزینه زیادی را به آنها تحمیل می‌کرد. اما حالا با بحرانی شدن شرایط اقتصادی ایران این شرکت‌ها که بدون حساب کتاب بزرگ شده‌اند در حال ورشکستگی هستند.

شاپور محمدی، رئیس سازمان بورس، در گفت‌وگو با ایسنا به سرمایه‌گذاران این حوزه هشدار داده بود که با توجه به ریسک بالای استارت‌آپ‌ها آگاهانه و با چشم باز در سرمایه‌گذاری روی استارت‌آپ‌ها تصمیم‌گیری کنند.

به گزارش فردا، بهزاد سلطانی رئیس پیشین صندوق نوآوری و شکوفایی گفته است: «استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی کپی‌کار هستند. در صورتی که استارت‌آپ‌ها باید از خود ایده داشته باشند. ایده‌ای که آنها را تنها به منابع مالی وابسته نکند».
 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آشنایی با روابط عمومی


  تقویم روز ارتباطات/ ورود نخستین چاپخانه مدل گوتنبرگ به ایران


  روابط عمومی؛ تلفیقی از علم و خلاقیت


  حمایت ۶۰۰ میلیون دلاری دولت فدرال از رسانه‌های کانادایی در آستانه انتخابات


  انتصاب رئیس روابط عمومی فدراسیون هندبال


  ارتقاء سطح روابط عمومی شهرداری های استان تهران با ابلاغ استاندار تهران کلید خورد


  نشست شورای روابط عمومی ورزش و جوانان استان تهران


  روابط عمومی، گوش های شنوا


  نشست هم اندیشی مدیران روابط عمومی ملایر


  درباره حلقه مفقوده‌ای به نام روابط عمومی و مشاور رسانه‌ای


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: گزارش سومین رخداد ملی بررسی مسایل و چالش های روابط عمومی