درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 23:40   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 37278صفحه نخست » مقالات روابط عمومیجمعه، 1 مرداد 1400 - 16:28
نمی توانم یک روابط عمومی خوب ایجاد کنیم؟
در چند ماه گذشته، من مسوول یک برنامه ریزی غیر معمول شدم که صاحبان شرکت ها و مشتریانم به من پیشنهاد کرده بودند. من متوجه شدم که به دلیل فقدان اطلاعات و دانش آنها در مورد موضوع، بسیاری از شرکت ها نمی خوا هند برای روابط عمومی خود هزینه کنند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| «می خواستم یکی را استخدام کنم تا این کار را بصورت تخصصی انجام دهد ولی نمی توانم از پس هزینة آن برآیم، پس می باید خودم آن را انجام دهم...»


در چند ماه گذشته، من مسوول یک برنامه ریزی غیر معمول شدم که صاحبان شرکت ها و مشتریانم به من پیشنهاد کرده بودند. من متوجه شدم که به دلیل فقدان اطلاعات و دانش آنها در مورد موضوع، بسیاری از شرکت ها نمی خوا هند برای روابط عمومی خود هزینه کنند.


در طول مشاورة من با آنان از آنها پرسیدم که چقدر حاضرید بپردازید تا یک روابط عمومی عالی داشته باشید؟

پاسخ از میان 102 نفر:
11 درصد گفتند یک روابط عمومی عالی ممکن است در ماه 10 هزار دلار یا بیشتر ارزش داشته باشد.
32 درصد گفتند 5 هزار تا 10 هزار برای هر ماه
39 درصد گفتند 3 هزار تا 5 هزار برای هر ماه
6 درصد گفتند یک روابط عمومی تخصصی ممکن است کمتر از هزار دلار در ماه ارزش داشته باشد.


واقعیت این است که شما می توانید با تمام بودجه های فوق یک روابط عمومی حرفه ای داشته باشید. مساله این است که در مقابل پول خود چه دریافت می کنید و نتیجه کار چقدر موثر خواهد بود؟

درست است که هر چقدر پول بدهید آنقدر آش می خورید ولی این بدان معنا نیست که شما برای بهترین روابط عمومی، می بایستی بیشترین پول را بپردازید یا به بهترین شرکت روابط عمومی مراجعه کنید.


بهترین کار این است که با درک ابعاد کار خود با یک نظام روابط عمومی متناسب به توافق برسید.


بسیاری اوقات دستمزد آنان با بودجة شما متناسب خواهد بود. اگر شما صاحب یک شرکت کوچک با دو کارمند هستید، لازم نیست چند هزار دلار برای یک سیستم روابط عمومی قوی خرج کنید، یک نظام روابط عمومی متناسب با ابعاد کار شما کافی است.


برای مثال: یک شرکت روابط عمومی در نزدیکی خانه من هست که با هم هیچ گونه رقابتی هم نداریم حتی مشتریان زیادی به هم معرفی کرده ایم، چرا؟ چون کار آنها با شرکت های بزرگ است و معمولا دستمزد آنان 10 هزار دلار برای ماه است در صورتی که دستمزد ما 10 هزار دلار برای کل سال است نه برای یک ماه. بنابراین وقتی اصطلاحا کار، کار ما نیست مشتریان را به طرف مقابل معرفی می کنیم و بر عکس.


امضای قرارداد با شرکت های بزرگ روابط عمومی به این معنا نیست که شما یک کادر مجرب را برای نظارت و کنترل کار خود انتخاب کرده اید. آیا در برابر پولی که می دهید، چیزی را که می خواهید دریافت می کنید؟

یکی از دوستان من که در یک شرکت بزرگ روابط عمومی کار می کند، فهرست زیر را برای تعرفة کارهای شان به من داد.

این قیمت ها را با شرکت های روابط عمومی کوچک یا شخصی مقایسه کنید. بسیاری از آنان کار خصوصی را بعد از سال ها تجربه در این زمینه آغاز کرده اند و معمولا تعرفه آنان 50 تا 100 دلار برای ساعت و با حفظ برنامه اصلی شرکت می باشد. بسیاری وقت ها شما می توانید یک متخصص روابط عمومی را برای یک فصل استخدام کنید و هزینة آن کمتر از یک کارآموز روابط عمومی خواهد شد که در یک شرکت بزرگ کار می کند.

در هرحال به عنوان یک نصیحت:
وقتی شرکت های کوچک و خصوصی را برای کار روابط عمومی خود انتخاب می کنید، مطمئن شوید که آنها همان ابزار کار شرکت های بزرگ را در اختیار دارند. اگر آنها ارزان ترند ولی ابزار کافی برای انجام کار را اختیار ندارند، بهتر است کمی پول بیشتر خرج کنید تا مطمئن شوید که به درستی انجام می شود.


مزایای عمده استخدام یک متخصص روابط عمومی به صورت خصوصی عبارتند از:


- پیشرفت آرام و صحیح برنامه:
عجله و ناهماهنگ پیش رفتن در برنامه های روابط عمومی، دلیل عمده شکست این برنامه هاست.


نوشتار غلط، خـــرج های بیهوده برای خدمات رسانه ها، افراط در برنامه های تبلیغاتی و .... باعث شکست برنامه می شوند. هنگام انتخاب یک رسانه مواظب باشید که رسانه مناسب را انتخاب کرده باشید چرا که ممکن است آخرین رسانه شما باشید!

- ارتباطات رسانه ای:
بسیاری از شرکت های روابط عمومی، تجربه کار با چندین نوع رسانه مختلف را برای سالیان دراز دارند که بسیار بهتر از شما می توانند پوشش رسانه ای را برای برنامه شما انجام دهند. بگذارید که آنها وارد عرصه کار شما شوند و از مزایای آنان بهره مند شوید.

- عملکرد عالی و تاثیرگذاری:
متخصصان و شرکت های روابط عمومی از کم و کیف و ریزه کاری های روابط عمومی به خوبی آگاه اند و می توانند کار را بهتر و سریع تر انجام دهند. مسلما شما می توانید قاب عکس یا تابلوی نقاشی خانه را خودتان از دیوار آویزان کنید یا لامپ خانه را خودتان عوض کنید، ولی آیا ابزار را در اختیار دارید ؟ آیا وقت و تجربه کافی را دارید که آن را هر چه بهتر انجام دهید؟ من همیشه به مشتریانم می گویم: شما کاری را انجام می دهید که می توانید خوب انجام بدهید. من کاری را خواهم کرد که می دانم می توانم خوب انجام بدهم و ما با کمک هم این شرکت را به یک نقطه عالی از موفقیت خواهیم رساند.


یک اشتباه که ممکن است هنگام انتخاب یک شرکت روابط عمومی پیش بیاید:

امضای قرار داد برای یک برنامه گران قیمت به این معنا نیست که شما نتیجه بهتری از یک برنامه ارزان تر خواهید گرفت و بالعکس. در چند سال گذشته بسیاری از برنامه های ارزان قیمت روابط عمومی توانسته اند در اینترنت عمومیت پیدا کنند.


آنهایی که قول می دهند با کمتر از 99 دلار یک گزارش خبری تهیه کنند، معمولا دارای کیفیت کار پایین هستند ولی گران ترها الزاما بهتر نیستند و ارزان ترها معمولا قرارداد خوبی امضا نمی کنند. اگر شما پول، وقت و استعداد آن را دارید که خودتان برنامه ریزی کنید حتما این کار را بکنید و اگر نه تعداد زیادی متخصص، شرکت و خدمات روابط عمومی هستند که حاضرند آن کار را برای شما انجام دهند.


یکی را انتخاب کنید که خدمات و کار آن با برنامه کارشما جفت و جور می شود.
 

 

 


WWW. SPREADTHENEWSPR. COM

منبع: سالنامه روابط عمومی/ شماره اول/ کار مشترک انجمن متخصصان روابط عمومی و موسسه کارگزار روابط عمومی

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد