درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
جمعه، 30 فروردین 1398 - 07:21   

آشنایی با ۷ نکته کاربردی برای گرفتن عکس خوب با موبایل

  آشنایی با ۷ نکته کاربردی برای گرفتن عکس خوب با موبایل


ادامه ادامه مطلب یک

دانشگاه فردوسی تلویزیون اینترنتی راه اندازی کرد

  دانشگاه فردوسی تلویزیون اینترنتی راه اندازی کرد


ادامه ادامه مطلب دو

قاضی‌زاده: هدیه دادن به خبرنگاران برای کند کردن تیغ نقادی آن‌هاست

  قاضی‌زاده: هدیه دادن به خبرنگاران برای کند کردن تیغ نقادی آن‌هاست


ادامه ادامه مطلب سه

لزوم ارزیابی مدیریت بحران در کشور

  لزوم ارزیابی مدیریت بحران در کشور


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گرانی اینترنت به نفع سلامتی
  دلایل اصلی ایجاد استرس
  پیش فروش تلفن تاشوی سامسونگ آغاز شد؛ هر گوشی دو هزار دلار است
  نشت اطلاعات بیش از «شش میلیون ایرانی» توسط یک شرکت حمل‌ونقل اینترنتی
  نقاط ضعف و قوت ارتباطات درون‌سازمانی را شناسایی و ارزیابی می‌کنیم
  نخستین شورای هماهنگی روابط عمومی های چهارمحال و بختیاری برگزار شد
  بانک سامان در شاخص رضایتمندی مشتریان اول شد
  قاضی‌زاده: هدیه دادن به خبرنگاران برای کند کردن تیغ نقادی آن‌هاست
  دانشگاه فردوسی تلویزیون اینترنتی راه اندازی کرد
  جمع‌آوری مخفیانه اطلاعات مخاطبین ایمیل 1.5 میلیون کاربر
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 37262صفحه نخست » آموزش روابط عمومیدوشنبه، 6 اسفند 1397 - 08:04
نحوه برقراری ارتباط چهره به چهره موثر‌
ملاقات‌ شخصی‌ می‌تواند سریع‌ترین‌ و سرراست‌ترین‌ راه‌ برای‌ دریافت‌ پاسخ‌ یک‌ سؤال‌ یا موافقت‌ با نحوه‌ اجرای‌ اقدامی‌ باشد. یک‌ ملاقات‌ شخصی‌ می‌تواند توافق‌ و حسن‌ تفاهم‌ طرف‌ مقابل‌ را برانگیزد و یا باعث‌ ایجاد اندیشه‌ جدیدی‌ شود که‌ شاید بتواند طرحی‌ را با سهولت‌ بیشتری‌ پیش‌ ببرد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| بدیهی‌ترین‌ مزایای‌ ملاقات های‌ رو در رو، دست‌ یافتن‌ به‌ فواید معنوی‌ و نهفته‌ای‌ است‌ که‌ با یک‌ تبسم‌ و دست‌ دادن‌، حاصل‌ می‌شود. ملاقات‌ شخصی‌ می‌تواند سریع‌ترین‌ و سرراست‌ترین‌ راه‌ برای‌ دریافت‌ پاسخ‌ یک‌ سؤال‌ یا موافقت‌ با نحوه‌ اجرای‌ اقدامی‌ باشد. یک‌ ملاقات‌ شخصی‌ می‌تواند توافق‌ و حسن‌ تفاهم‌ طرف‌ مقابل‌ را برانگیزد و یا باعث‌ ایجاد اندیشه‌ جدیدی‌ شود که‌ شاید بتواند طرحی‌ را با سهولت‌ بیشتری‌ پیش‌ ببرد.


با وجود این‌، در پاره‌ای‌ از موارد ملاقات‌های‌ شخصی‌ نامناسب‌ و عملاً مانع‌ پیشرفت‌ است‌. سر زدن‌ به‌ دفتر یک‌ همکار و گپ‌زدن‌ با وی‌ ممکن‌ است‌ راه‌ سودمندی‌ برای‌ شناساندن‌ خود و گرمی‌ بخشیدن‌ به‌ یک‌ رابطه‌ باشد، ولی‌ مراجعه‌ زیاد به‌ دفتر همکاران‌ برای‌ رساندن‌ پیام‌های‌ جزیی‌ و معمولی‌ می‌تواند روشی‌ آزاردهنده‌ و غیر مسئولانه‌ باشد. هنگامی‌ که‌ قصدتان‌ صرفاً ادای‌ احترام‌ است‌ ـ ابلاغ‌ یک‌ تشکر یا رساندن‌ یک‌ پیام‌ شخصی‌ ـ ارسال‌ یک‌ یادداشت‌ کتبی‌ مختصر معمولاً اثر بخشی‌ بیشتری‌ خواهد داشت‌، و هنگامی‌ که‌ یک‌ پیام‌ مهم‌، ضرورت‌ یک‌ ملاقات‌ شخصی‌ را پیش‌ می‌آورد معمولاً بهتر آن‌ است‌ که‌ یک‌ یادداشت‌ داخلی‌ پیش‌ از این‌ ملاقات‌ تهیه‌ کنید و آن‌را برای‌ طرف‌ خود ارسال‌ دارید تا وقتی‌ که‌ هر دو به‌ مذاکره‌ نشستید مطلبی‌ داشته‌ باشید که‌ به‌ آن‌ رجوع‌ کنید.

 

در اینجا رهنمودهایی‌ چند برای‌ ملاقات‌های‌ چهره‌ به‌ چهره‌ ارایه‌ می‌شود:


- رئوس‌ مطالبی‌ را که‌ مایلید در ملاقات تان‌ مطرح‌ شود یادداشت‌ کنید. این‌ امر به‌ شما کمک‌ خواهد کرد که‌ افکار و نظرات تان‌ را دسته‌بندی‌ کرده‌ آنها را سر و سامان‌ دهید. ملاقاتی‌ که‌ پس‌ از ارسال‌ یک‌ پیام‌ کتبی‌ صورت‌ می‌گیرد به‌ نظر می‌رسد جدی‌تر تلقی‌ شود.


- در پی‌ ارسال‌ این‌ یادداشت‌، قرار ملاقاتی‌ رسمی‌ با سرپرست تان‌ بگذارید. (هنوز این‌ یادداشت‌ را ارسال‌ نکرده‌ به‌ دفتر سرپرست‌ هجوم‌ نبرید که‌ از واکنش‌ او مطلع‌ شوید.) هنگام‌ تعیین‌ قرار ملاقات‌ مدت‌ احتمالی‌ زمان‌ آن‌ را پیش‌بینی‌ کنید. بدین‌ ترتیب‌ فرصت‌ کافی‌ خواهید داشت‌ تا با وقار و فراغت‌ خیال‌ پیام تان‌ را مطرح‌ کنید.


اگر با سرپرست تان‌ خودمانی‌ هستید، احتمالاً می‌توانید به‌ او پیشنهاد کنید که‌ برای‌ صرف‌ صبحانه‌ یا ناهار به‌ خارج‌ از محل‌ کارتان‌ بروید. خارج‌ شدن‌ از محیط‌ کار، و به‌ خصوص‌ خارج‌ شدن‌ از دفتر کار مقام‌ بالاتر، می‌تواند در ایجاد فضای‌ راحت‌تر و آزادتر شما را یاری‌ کند تا در سایه‌ آن‌ بتوانید صمیمی‌تر گفت‌وگو کنید.


- آنچه‌ را که‌ می‌خواهید بگویید از پیش‌ تمرین‌ کنید. در ملاقات‌ سعی‌ کنید همان‌ نظمی‌ را که‌ در یادداشت‌تان‌ لحاظ‌ کرده‌اید مراعات‌ کنید. می‌توانید از سرپرست‌تان‌ بخواهید که‌ در حین‌ گفت‌وگو به‌ آن‌ مراجعه‌ کند. (یک‌ نسخه‌ اضافی‌ از یادداشت‌تان‌ را همراه‌ بیاورید تا چنانچه‌ در دسترس‌ نباشد در اختیار سرپرست‌ قرار دهید).


- پس از این‌ ملاقات‌، یادداشتی‌ برای‌ سرپرستا ن‌ بفرستید و در آن‌ ضمن‌ پاسخ‌ دادن‌ به‌ همه‌ سؤال‌هایی‌ که‌ ممکن‌ بود در این‌ نشست‌ مطرح‌ شود از او برای‌ وقتی‌ که‌ در اختیارتان‌ گذاشت‌ تشکر کنید.
 

منبع: سالنامه روابط عمومی/ شماره اول/ کار مشترک انجمن متخصصان روابط عمومی و موسسه کارگزار روابط عمومی

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نگاهی به «باپلیک ادیتور» در رسانه ها


  افشاگری یکجانبه در روزنامه نگاری ـ اصطلاح مطبوعات زرد


  چاپ خبر جعلی در روزنامه بوستون گلوب - خبر، توسط یک خبرنگار «فری لنس» جعل شده بود!


  خبرگزاری های اصطلاحا جهانی و مسئله تبلیغ نامرئی و کنترل خبر


  رئیس دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی: رسانه‌ها با فروکش‌کردن بحران مردم را تنها نگذارند


  ابراهام لینکلن استاد مجاب گری


  شکستن قفل تلفن جدید سامسونگ ظرف چند دقیقه


  انتصاب مدیرکل حوزه مدیرعامل و پاسخگویی به شکایات شرکت فرودگاه‌ها


  کارگاه تخصصی رسانه و محیط زیست در خراسان شمالی برگزار شد


  حضور انتشارات کارگزار روابط عمومی در سی و دومین نمایشگاه بین الملی کتاب تهران


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان ثبت نام سومین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی