درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 17:57   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX
  نوآورترین شرکت‌های جهان در سال 2024
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 37215صفحه نخست » پیشخوان شارا-پیشنهادهای کاربران روابط عمومیپنجشنبه، 2 اسفند 1397 - 19:51
آیا "بیت‌کوین" و یا پول‌های دیجیتالی، دلار را از اریکه رهبری نظام پولی جهان پائین خواهند کشید؟
بقلم شاهرخ بهزادی - ادگار مُورَن می گوید چهار موتور اصلی جامعه جهانی: علم، تکنیک، اقتصاد و سود، به صورت لجام گسیخته ای جامعه جهانی را به طرف نابودی هدایت می کنند و برای پرهیز از این سرنوشت شوم، قانونمند کردن و تنظیم این چهار موتور اصلی ضرورت حیاتی دارد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| بسیاری از اندیشمندان در علم اقتصاد از سال های آغازین چهارمین انقلاب صنعتی در جهان سخن می گویند. انقلابی که پایه‌های آن بر تکنولوژی‌های جدیدی همچون هوش مصنوعی، بلاک چین، تکنولوژِی‌های حیاتی و... استوار است. آنان می گویند که یک اقتصاد جهانی شده، نیازمند یک پول جهانی است. پولی که با پیشرفت های فوق العاده در زمینه تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات همراه باشد. پولی که مشکلات پول های فیزیکی مانند دلار و یورو، ین و غیره را نداشته باشد. پولی که به صورات ابزار سیاسی در دست دولمتردان نباشد. ظهور و گسترش قابل توجه پول های دیجیتالی، مانند "بیت کوین" در سال های گذشته این پرسش را مطرح می کند که آیا پول های دیجیتالی می توانند پول های فیزیکی کنونی را از میدان به در برده، و به جای آنها بنشینند؟
 
 در حالی که برخی از اقتصاد دانان با دیده تردید به پول های دیجیتالی نگاه می کنند، برخی دیگر این پول‌ها را راهگشای توسعه اقتصادی در آینده جهان می دانند. مدیران و صاحبان شرکت های بزرگ ارتباطی و اینترنتی جهان نگاه بسیار مثبتی نسبت به توسعه پول‌های دیجیتالی دارند، از جمله آنان، "جک دورسی"، رئیس شرکت آمریکایی "توئیتر" می گوید که بیت کوین، یعنی مهم ترین پول دیجیتالی موجود در جهان در آینده ای نه چندان دور پول مرجع در جهان خواهد شد.او گفته که بیت کوین ظرف ده سال آینده دلار را از اریکه رهبری نظام پولی جهان پائین خواهد کشید.
 
 این مجله اقتصادی به پول های دیجیتالی، خصوصاً مهم ترین آنها، بیت کوین می پردازد. مهرداد عمادی، اقتصاد دان و مشاور بین المللی در امور مالی میهمان این مجله اقتصادی است.
 
 ادگار مُورَن، فیلسوف و جامعه شناس معروف فرانسوی می گوید: در پایان قرن بیستم، جهانی شدن اقتصاد، شتاب فوق العاده ای به خود گرفت و زیر‌ساخت‌های مدرن ارتباطی، تکنیکی و اقتصادی را در جامعه جهانی به وجودآورد. در همین حال، اینترنت که به مثابه شبکه های عصبی (نیمه مصنوعی) جامعه جهانی است، با سرعتی حیرت انگیز توسعه یافت؛ اما اقتصاد لیبرال که زمینه‌های توسعه بی سابقه زیر ساخت‌های یاد شده را به وجود آورد، از ایجاد یک جامعه جهانی به معنی واقعی کلمه ناتوان بوده است. او می گوید: چنین جامعه‌ای نیازمند به وجود آوردن نهادهای جدید جهانی است. نهادهایی که باید به نحویی دمکراتیک به همه کشورهای تشکیل دهنده جامعه جهانی تعلق داشته باشند و با ایجاد مقررات، موازین حقوقی و کنترلی جدید، نظم نوین جامعه جهانی را تأمین کنند. او تأکید می کند که تاریح مصرف نهادهای بین المللی گذشته مانند صندوق بین المللی پول و ... به پایان رسیده و این نهادها نمی توانند پاسخ مناسب و شایسته ای به مشکلات اقتصادی کنونی جامعه جهانی بدهند. ادگار مُورَن می گوید چهار موتور اصلی جامعه جهانی: علم، تکنیک، اقتصاد و سود، به صورت لجام گسیخته ای جامعه جهانی را به طرف نابودی هدایت می کنند و برای پرهیز از این سرنوشت شوم، قانونمند کردن و تنظیم این چهار موتور اصلی ضرورت حیاتی دارد.
 
 بسیاری از متخصصان پول های دیجیتال می گویند: چه بخواهیم یا نخواهیم، آینده پول، دارایی پولی و وجوه پرداختی در معاملات از آن پول های دیجیتال است و به‌طور قطع و یقین از بین ۱۳۰۰ پول دیجیتال موجود و ۱۰ پول برتر رایج، در درازمدت یک پول دیجیتال برتری خواهد یافت.
 
 از میان ۱۰ پول دیجیتالی در جریان گردش در جهان، بیت کوین شرایط ویژه ای دارد. بیش از ۵۶ درصد کل ارزش پول های دیجیتالی رایج در جهان به بیت کوین تعلق دارد. حجم دارایی پولی بیت کوین در جهان، پیش از حبابی شدن آن بیش از ۶۰۰ میلیارد دلار بوده است. بیت کوین در ۱۱۱ کشور جهان پذیرفته شده است. اما بسیاری از دولت های جهان ضمن پذیرفتن آن به عنوان یک وسیله تبادل مالی، با احتیاط نسبت به آن برخورد می کنند. بانک ها که جای خود دارند. هر چند اخیراً بانک بزرگ تجاری آمریکایی جی پی مورگان اعلام کرد که یک پول دیجیتالی به نام جی پی کوین را در تبالات بین بانکی به جریان خواهد انداخت که بر مبنای دلار ارزش گذاری شده است، ولی بسیاری از بانک ها در بیت کوین، به جای فرصت، یک تهدید برای ادامه کار خود می بینند.
 
 کِنِت روگوف Kenneth Rogoff، رئیس پیشین اقتصاد دانان صندوق بین المللی پول و استاد اقتصاد داشگاه هاروارد آمریکا در گفتگویی با نشریه انگلیسی گاردین بیت کوین را به بلیط بخت آزمایی تشبیه کرده و گفته همانگونه که ارزش آن می تواند به کمتر از ۱۰۰ دلار سقوط کند، شاید به دلایلی که اکنون امکان توضیح آن وجود ندارد، به ۱۰۰ هزار دلار هم افزایش یابد.
 
 کِنِت روگوف به گران بودن تکنولوژِی بلاک چین اشاره می کند و می گوید، این موضوع یکی از موانع مهم در راه توسعه بیت کوین خواهد بود.
 
 این استاد اقتصاد داشگاه هاروارد همچنین می گوید که قدرت های بزرگ اقتصادی جهان استفاده از پول های دیجیتالی با وضعیت کنونی را تأیید نمی کنند، زیرا استفاده از بیت کوین و و دیگر پول های دیجیتالی امکان پولشویی و فرار مالیاتی را تسهیل می کند.
 
 "جک دورسی"، مالک و رئیس توئیتر دو هفته پیش در مصاحبه ای گفت: فکر می کنم که اینترنیت یک پول واحد را انتخاب کند و آن بیت کوین خواهد بود. جک دورسی آنقدر نسبت به این پول دیجیتالی خوش بین است که می گوید ظرف مدت ده سال آینده این پول جای دلار را می گیرد. رئیس توئیتر در باره رفع محدودیت های کنونی برای توسعه بیت کوین بسیار خوش بین است. او می گوید پیشرفت در تکنولوژی بلاک چین دیگر تکنولوژی ها موضوع هزینه تمام شده و سرعت تعاملات با بیت کوین را در آینده نزدیکی برطرف می کند.
 
 
 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد