درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 16:24   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی اعلام شد
  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت
  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 37132صفحه نخست » ادامه مطلب یکجمعه، 26 بهمن 1397 - 21:05
اشتیاق به خود سانسوری و رابطه آن با وزارت تبلیغات در چین
در بیشتر موارد کافی است تنها یک نفر از مقامات سیاسی کشور یک برنامه را ببیند، از آن خوشش نیاید و با وزارت تبلیغات تماس بگیرد تا ترتیب انتشار یک مقاله انتقادی را بدهند. وقتی این مقاله چاپ شد، همه می ‎دانند مقامات بلندپایه کشور پشت این انتقاد ایستاده ‎اند. به این ترتیب شبکه‎ های تلویزیونی به سرعت برای سانسور خود دست به کار می‌شوند و پخش برنامه متوقف می‎ شود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| ماجراهای قصر یانکسی یکی از محبوب‎ترین برنامه‎ های تلویزیونی سال ۲۰۱۸ در چین بود اما پخش آن در سراسر چین متوقف شده است.

سریال درام قصر یانکسی که ماجراهای مربوط به دوران امپراطوری چین را روایت می‎کند، سال گذشته وقتی برای اولین بار پخش شد، همه رکوردها را شکست.

این سریال بیش از ۱۵ میلیادر بار در شبکه پخش اینترنتی "آیکیئی" (iQiyi) که نسخه چینی نتفلیکس است، دیده شد و ۳۹ روز متوالی در صدر فهرست پربیننده ‎ترین سریال‎ها در این کشور قرار گرفت.

اواخر ژانویه اما یکی از رسانه ‎های دولتی مقاله ‎ای در انتقاد از "تأثیر منفی" سریال‎های درام مربوط به دوره امپراطوری چین منتشر کرد و طولی نکشید که پخش مجموعه قصر یانکسی متوقف شد.

تهدیدی برای جامعه چین
ماجرا از زمانی شروع شد که "تئوری ویکلی"، ضمیمه‎ هفتگی روزنامه دولتی بیجینگ دیلی، در یکی از مقاله‎های خود از درام‎های تاریخی انتقاد کرد و به طور خاص روی سریال قصر یانکسی انگشت گذاشت.

تئوری ویکلی در مقاله خود فهرستی از "تأثیرات منفی" که این دست برنامه‎های تلویزیونی روی جامعه چین می‎گذارند، ارائه داد. ترویج زندگی مجلل و لذت‌جویانه، تشویق به ستایش دوره امپراطوری و بزرگ‌نمایی پادشاهان به منظور کمرنگ کردن قهرمانان معاصر، از جمله مواردی است که این مقاله به آن‎ها اشاره کرده .

در این مقاله به چند سریال تاریخی معروف دیگر از جمله عشق سلطنتی رویی در قصر(Ruyi's Royal Love in the Palace)، قلب سرخ (Scarlet Heart) و افسانه می‎یوئه (The Legend of Mi Yue) هم اشاره شده بود.

کمی بعد از انتشار این مقاله، پخش سریال‎های قصر یانکسی و عشق سلطنتی رویی در قصر از شبکه‎های تلویزیونی دولتی چین متوقف شد.

با این حال مجموعه قصر یانکسی همچنان روی آیکیئی وجود دارد. این سریال از ابتدا برای این شبکه تولید و اولین بار هم از آن پخش شده بود.

اشتیاق به خود سانسوری
با همه این‎ها سریال ماجراهای قصر یانکسی هنوز هم به شکل آنلاین وجود دارد و ظاهرا دولت چین نمی‎ تواند خساراتی که احتمالا بوجود آورده را از بین ببرد. اما انتقاد علنی نسبت به این سریال، پیام لازم را برای مجموعه ‎های تلویزیونی آینده فرستاده است.

در بیشتر موارد کافی است تنها یک نفر از مقامات سیاسی کشور یک برنامه را ببیند، از آن خوشش نیاید و با وزارت تبلیغات تماس بگیرد تا ترتیب انتشار یک مقاله انتقادی را بدهند.

وقتی این مقاله چاپ شد، همه می ‎دانند مقامات بلندپایه کشور پشت این انتقاد ایستاده ‎اند. به این ترتیب شبکه‎ های تلویزیونی به سرعت برای سانسور خود دست به کار می‌شوند و پخش برنامه متوقف می‎ شود.

مانیا کوتسه می ‎گوید: "سریال‎های درام تاریخی از دهه ۱۹۹۰ در چین محبوب بوده‌اند و این یکی از دلایلی است که استانداردهای سانسور برای آن‎ها با نمونه‎ های مربوط به دوره ‎های معاصرتر متفاوت است."

"اما اگر تمرکز یکی از این برنامه‎ ها بیش از حد روی توطئه، کشمکش و درگیری برای قدرت باشد، می ‎توانم تصور کنم این چیزی نیست که آن‎ها دوست داشته باشند از تاریخ چین ببینند."

این یعنی تهیه ‎کننده‎ ها احتمالا در پروژه ‎های آینده خود حواس ‎شان را بیشتر جمع خواهند کرد.

به گزارش بی سی، در حال حاضر هر برنامه ‎ای که برای تلویزیون یا پخش آنلاین ساخته می‎ شود باید ارزیابی شود و مجوز بگیرد. بنابراین تهیه ‎کننده ‎ها کم‌تر به دنبال ساخت سریال‎های درام تاریخی که احتمال توقف پخش ‎شان وجود دارد، خواهند رفت.

استنلی روزن می ‎گوید: " به نظر من سانسور هر روز سخت ‎تر می ‎شود. فقط هم در مورد سریال‏ها یا فیلم‎ها نیست. سانسور حتی بعضی سبک ‎های موسیقی مثل رپ را هم نشانه گرفته است."

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد