درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
سه شنبه، 26 دی 1396 - 12:25   

در یک سال 18 خبرنگار توسط داعش در افغانستان کشته شدند

  در یک سال 18 خبرنگار توسط داعش در افغانستان کشته شدند


ادامه ادامه مطلب یک

سانچی و...

  سانچی و...


ادامه ادامه مطلب دو

گوگل به تبعیض بر علیه مردان محافظه کار سفیدپوست متهم شد

  گوگل به تبعیض بر علیه مردان محافظه کار سفیدپوست متهم شد


ادامه ادامه مطلب سه

انتصاب رییس روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران

  انتصاب رییس روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مقاله روزنامه نگار نباید «ترتیب داده شده از قبل» و القاء و یا به خواست شخص ثالث باشد
  انتصاب رییس روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران
  انجمن متخصصان روابط عمومی، پژوهشگر و عضو هیات علمی انتخاب می کند
  مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مازندران: روابط عمومی سنتی منسوخ شده است
  گزارش برگزاری نخستین نشست شورای روابط عمومی های سازمان برنامه و بودجه
  سانچی و...
  سالروز درگذشت مبتکر فتوژورنالیسم (پدر عکس خبری)
  تبادل 36 هزار پیام سوئیفتی توسط بانک ملی ایران در نه ماه امسال
  تصمیم گیری دسته جمعی
  نقدی بر نحوه‌ اطلاع‌رسانی درباره نفتکش ایرانی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 3713صفحه نخست » ادامه مطلب سهیکشنبه، 26 خرداد 1392 - 11:02
گزارش اداری، شکل، محتوا و انواع آن
  

شارا- تهیه و تنظیم گزارش اداری در روابط ‏عمومی کاربرد بسیار دارد به گونه ‎ای که اکثر امور تحقیقاتی، افکار سنجی، طرح‎ ها و اقدامات روابط‏ عمومی می‎تواند در قالب «گزارش اداری» به اطلاع مدیران برسد. یک گزارش اداری خوب، امکان آن را به مدیر می ‎دهد تا در فرصت اندکی با مهم‎ترین بخش‎ های گزارش آشنا شود.
در تهیه گزارش اداری، برداشتن چهار قدم شامل:

 1- اندیشیدن پیرامون موضوع گزارش،

 2- تهیه نقشه یا طرح گزارش،

 3- گردآوری اطلاعات (تحقیق) و تهیه پیش ‎نویس گزارش

 4- کنترل و تصحیح، ضروری است و گزارش ‎نویس باید سعی کند تا گزارش، ویژگی‎ هایی همچون ارائه اطلاعات کافی و واقعی، سبک رسا و مناسب، هدف معین، سازماندهی مناسب، روشن، کوتاهی و سادگی را داشته باشد.

در تهیه و سازماندهی گزارش می‎ باید به سازماندهی شکل و سازماندهی محتوا توأماً توجه داشت.


* گزارش اداری از نظر شکل:
الف) بخش مقدماتی: شامل جلد، صفحه عنوان، شناسنامه، پیشگفتار، فهرست مطالب و فهرست ضمایم
ب) بخش اصلی: شامل مقدمه، متن و نتیجه
ج) بخش پایانی: شامل ضمایم، واژه ‎نامه، نام و فهرست منابع و ماخذ
در مقدمه گزارش اداری، بیان هدف، طرح ضرورت‎ های تهیه گزارش، بیان شیوه یا شیوه ‎های جمع‎ آوری اطلاعات، بیان گره‎ های ناگشوده و بیان اهداف گزارش، لازم است.
در متن گزارش اداری، بررسی دقیق موضوع، بیان سیر تاریخی موضوع، ذکر نکات مثبت گزارش و بیان نکات رها شده در گزارش همراه با ارائه نتایج آن ضرورت دارد.


* گزارش اداری از نظر محتوا:
گزارش باید وضع مناسبی را داشته باشد، بهترین ابزار برای این کار، گردآوری اطلاعات صحیح از راه شنیدن، دیدن و مطالعه است. یک گزارش خوب از نظر محتوا باید جامع، منظم، روشن و رسا و در طرح اهداف گزارش کارآمد باشد و مبنایی مناسب را برای تصمیم‎ گیری مدیریت ارائه بدهد.


* کارشناسان روابط عمومی چهار نوع گزارش اداری را پیوسته تهیه می ‎کنند:
اولین نوع از گزارش‎ های اداری «گزارش دوره ‎ای» است. منظور گزارشی است که حاوی اطلاعات معمولی روزمره هستند و در فاصله‎ های زمانی معین تهیه می‎ شوند، مثل گزارش ماهانه.
دومین نوع از گزارش‎ های اداری «گزارش پیشرفت» است. این نوع گزارش برای نشان دادن پیشرفت امور در مواقع لازم تهیه می‎ شود و هدف آن، مقایسه پیشرفت امور سازمان با برنامه ‎هاست.
سومین نوع گزارش اداری «گزارش آزمایش» است. این نوع گزارش وضعیت و موقعیت گذشته و فعلی سازمان را تجزیه و تحلیل می‎ کند تا بر اساس آن برای آینده برنامه ریزی شود.
چهارمین نوع گزارش اداری «گزارش توصیه‎ ای» است. این گزارش بر مبنای سه نوع گزارش قبلی تهیه می‎ شود و شامل توصیه ‎های مختلف برای بهبود اجرای برنامه‎ های سازمان است.

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
hamrazhabibullah@hotmail.com
| 1396/6/6 - 22:24 |     0     0     |
اگر امکان داشته باشد یک نمونه ی از گزارش دهی اداری را بفرستید



نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سالروز درگذشت مبتکر فتوژورنالیسم (پدر عکس خبری)


  بحران جهانی خبر


  مقاله روزنامه نگار نباید «ترتیب داده شده از قبل» و القاء و یا به خواست شخص ثالث باشد


  چگونه طرح روش روابط عمومی خود را طراحی می کنید؟


  گزارش برگزاری نخستین نشست شورای روابط عمومی های سازمان برنامه و بودجه


  انجمن متخصصان روابط عمومی، پژوهشگر و عضو هیات علمی انتخاب می کند


  نقدی بر نحوه‌ اطلاع‌رسانی درباره نفتکش ایرانی


  دست برداشتن از 13 مورد برای کسب موفقیت


  حساب توییتری سردبیر اشپیگل به سود اردوغان هک شد


  سرپرست روابط عمومی استانداری لرستان منصوب شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: جلد سوم کتاب استانداردهای روابط عمومی منتشر شد