درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
سه شنبه، 4 مهر 1396 - 20:41   

انتصاب سرپرست مرکز حوزه ریاست و روابط‌عمومی دانشگاه آزاد

  انتصاب سرپرست مرکز حوزه ریاست و روابط‌عمومی دانشگاه آزاد


ادامه ادامه مطلب یک

معرفی 10 کشور برتر در سرعت اینترنت

  معرفی 10 کشور برتر در سرعت اینترنت


ادامه ادامه مطلب دو

تقویم روز ارتباطات/  نخستین دوره فوق لیسانس روزنامه نگاری

  تقویم روز ارتباطات/ نخستین دوره فوق لیسانس روزنامه نگاری


ادامه ادامه مطلب سه

انتصاب مدیر روابط عمومی شورای شهر تهران

  انتصاب مدیر روابط عمومی شورای شهر تهران


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  معرفی 10 کشور برتر در سرعت اینترنت
  یادداشت/ مدرسه سازی، مسئولیت اجتماعی بانک ملی ایران*
  حضرت زینب کبری(س)، پیام آور رسانه عاشورا
  ده گام به سوی روابط عمومی فروش خلاقانه
  چه کسانی مجازند "دارو" تبلیغ کنند؟
  انتصاب سرپرست مرکز حوزه ریاست و روابط‌عمومی دانشگاه آزاد
  مدیرکل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز برتر شد
  مشارکت بانک ملی ایران در آزادسازی سه زندانی معسر
  اهمیت داستان سرایی در روابط عمومی
  تقویت روابط در فرهنگ ترافیک
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 3713صفحه نخست » ادامه مطلب سهیکشنبه، 26 خرداد 1392 - 11:02
گزارش اداری، شکل، محتوا و انواع آن
  

شارا- تهیه و تنظیم گزارش اداری در روابط ‏عمومی کاربرد بسیار دارد به گونه ‎ای که اکثر امور تحقیقاتی، افکار سنجی، طرح‎ ها و اقدامات روابط‏ عمومی می‎تواند در قالب «گزارش اداری» به اطلاع مدیران برسد. یک گزارش اداری خوب، امکان آن را به مدیر می ‎دهد تا در فرصت اندکی با مهم‎ترین بخش‎ های گزارش آشنا شود.
در تهیه گزارش اداری، برداشتن چهار قدم شامل:

 1- اندیشیدن پیرامون موضوع گزارش،

 2- تهیه نقشه یا طرح گزارش،

 3- گردآوری اطلاعات (تحقیق) و تهیه پیش ‎نویس گزارش

 4- کنترل و تصحیح، ضروری است و گزارش ‎نویس باید سعی کند تا گزارش، ویژگی‎ هایی همچون ارائه اطلاعات کافی و واقعی، سبک رسا و مناسب، هدف معین، سازماندهی مناسب، روشن، کوتاهی و سادگی را داشته باشد.

در تهیه و سازماندهی گزارش می‎ باید به سازماندهی شکل و سازماندهی محتوا توأماً توجه داشت.


* گزارش اداری از نظر شکل:
الف) بخش مقدماتی: شامل جلد، صفحه عنوان، شناسنامه، پیشگفتار، فهرست مطالب و فهرست ضمایم
ب) بخش اصلی: شامل مقدمه، متن و نتیجه
ج) بخش پایانی: شامل ضمایم، واژه ‎نامه، نام و فهرست منابع و ماخذ
در مقدمه گزارش اداری، بیان هدف، طرح ضرورت‎ های تهیه گزارش، بیان شیوه یا شیوه ‎های جمع‎ آوری اطلاعات، بیان گره‎ های ناگشوده و بیان اهداف گزارش، لازم است.
در متن گزارش اداری، بررسی دقیق موضوع، بیان سیر تاریخی موضوع، ذکر نکات مثبت گزارش و بیان نکات رها شده در گزارش همراه با ارائه نتایج آن ضرورت دارد.


* گزارش اداری از نظر محتوا:
گزارش باید وضع مناسبی را داشته باشد، بهترین ابزار برای این کار، گردآوری اطلاعات صحیح از راه شنیدن، دیدن و مطالعه است. یک گزارش خوب از نظر محتوا باید جامع، منظم، روشن و رسا و در طرح اهداف گزارش کارآمد باشد و مبنایی مناسب را برای تصمیم‎ گیری مدیریت ارائه بدهد.


* کارشناسان روابط عمومی چهار نوع گزارش اداری را پیوسته تهیه می ‎کنند:
اولین نوع از گزارش‎ های اداری «گزارش دوره ‎ای» است. منظور گزارشی است که حاوی اطلاعات معمولی روزمره هستند و در فاصله‎ های زمانی معین تهیه می‎ شوند، مثل گزارش ماهانه.
دومین نوع از گزارش‎ های اداری «گزارش پیشرفت» است. این نوع گزارش برای نشان دادن پیشرفت امور در مواقع لازم تهیه می‎ شود و هدف آن، مقایسه پیشرفت امور سازمان با برنامه ‎هاست.
سومین نوع گزارش اداری «گزارش آزمایش» است. این نوع گزارش وضعیت و موقعیت گذشته و فعلی سازمان را تجزیه و تحلیل می‎ کند تا بر اساس آن برای آینده برنامه ریزی شود.
چهارمین نوع گزارش اداری «گزارش توصیه‎ ای» است. این گزارش بر مبنای سه نوع گزارش قبلی تهیه می‎ شود و شامل توصیه ‎های مختلف برای بهبود اجرای برنامه‎ های سازمان است.

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
hamrazhabibullah@hotmail.com
| 1396/6/6 - 22:24 |     0     0     |
اگر امکان داشته باشد یک نمونه ی از گزارش دهی اداری را بفرستید



نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  حضرت زینب کبری(س)، پیام آور رسانه عاشورا


  انتصاب سرپرست مرکز حوزه ریاست و روابط‌عمومی دانشگاه آزاد


  تحلیل زبان بدن روحانی هنگام سخنرانی در سازمان ملل


  ایجاد استراتژی روابط عمومی در هفت روز


  تقویت روابط در فرهنگ ترافیک


  اهمیت داستان سرایی در روابط عمومی


  ده گام به سوی روابط عمومی فروش خلاقانه


  مدیرکل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز برتر شد


  چه کسانی مجازند "دارو" تبلیغ کنند؟


  مشارکت بانک ملی ایران در آزادسازی سه زندانی معسر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: کتاب "مقررات روابط عمومی" منتشر شد