درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 20:29   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
  آیا اتحادیه‌ها می‌توانند هوش مصنوعی را متوقف کنند؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 3713صفحه نخست » ادامه مطلب سهیکشنبه، 26 خرداد 1392 - 11:02
گزارش اداری، شکل، محتوا و انواع آن
  

شارا- تهیه و تنظیم گزارش اداری در روابط ‏عمومی کاربرد بسیار دارد به گونه ‎ای که اکثر امور تحقیقاتی، افکار سنجی، طرح‎ ها و اقدامات روابط‏ عمومی می‎تواند در قالب «گزارش اداری» به اطلاع مدیران برسد. یک گزارش اداری خوب، امکان آن را به مدیر می ‎دهد تا در فرصت اندکی با مهم‎ترین بخش‎ های گزارش آشنا شود.
در تهیه گزارش اداری، برداشتن چهار قدم شامل:

 1- اندیشیدن پیرامون موضوع گزارش،

 2- تهیه نقشه یا طرح گزارش،

 3- گردآوری اطلاعات (تحقیق) و تهیه پیش ‎نویس گزارش

 4- کنترل و تصحیح، ضروری است و گزارش ‎نویس باید سعی کند تا گزارش، ویژگی‎ هایی همچون ارائه اطلاعات کافی و واقعی، سبک رسا و مناسب، هدف معین، سازماندهی مناسب، روشن، کوتاهی و سادگی را داشته باشد.

در تهیه و سازماندهی گزارش می‎ باید به سازماندهی شکل و سازماندهی محتوا توأماً توجه داشت.


* گزارش اداری از نظر شکل:
الف) بخش مقدماتی: شامل جلد، صفحه عنوان، شناسنامه، پیشگفتار، فهرست مطالب و فهرست ضمایم
ب) بخش اصلی: شامل مقدمه، متن و نتیجه
ج) بخش پایانی: شامل ضمایم، واژه ‎نامه، نام و فهرست منابع و ماخذ
در مقدمه گزارش اداری، بیان هدف، طرح ضرورت‎ های تهیه گزارش، بیان شیوه یا شیوه ‎های جمع‎ آوری اطلاعات، بیان گره‎ های ناگشوده و بیان اهداف گزارش، لازم است.
در متن گزارش اداری، بررسی دقیق موضوع، بیان سیر تاریخی موضوع، ذکر نکات مثبت گزارش و بیان نکات رها شده در گزارش همراه با ارائه نتایج آن ضرورت دارد.


* گزارش اداری از نظر محتوا:
گزارش باید وضع مناسبی را داشته باشد، بهترین ابزار برای این کار، گردآوری اطلاعات صحیح از راه شنیدن، دیدن و مطالعه است. یک گزارش خوب از نظر محتوا باید جامع، منظم، روشن و رسا و در طرح اهداف گزارش کارآمد باشد و مبنایی مناسب را برای تصمیم‎ گیری مدیریت ارائه بدهد.


* کارشناسان روابط عمومی چهار نوع گزارش اداری را پیوسته تهیه می ‎کنند:
اولین نوع از گزارش‎ های اداری «گزارش دوره ‎ای» است. منظور گزارشی است که حاوی اطلاعات معمولی روزمره هستند و در فاصله‎ های زمانی معین تهیه می‎ شوند، مثل گزارش ماهانه.
دومین نوع از گزارش‎ های اداری «گزارش پیشرفت» است. این نوع گزارش برای نشان دادن پیشرفت امور در مواقع لازم تهیه می‎ شود و هدف آن، مقایسه پیشرفت امور سازمان با برنامه ‎هاست.
سومین نوع گزارش اداری «گزارش آزمایش» است. این نوع گزارش وضعیت و موقعیت گذشته و فعلی سازمان را تجزیه و تحلیل می‎ کند تا بر اساس آن برای آینده برنامه ریزی شود.
چهارمین نوع گزارش اداری «گزارش توصیه‎ ای» است. این گزارش بر مبنای سه نوع گزارش قبلی تهیه می‎ شود و شامل توصیه ‎های مختلف برای بهبود اجرای برنامه‎ های سازمان است.

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
hamrazhabibullah@hotmail.com
| 1396/6/6 - 22:24 |     2     2     |
اگر امکان داشته باشد یک نمونه ی از گزارش دهی اداری را بفرستید



نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد