شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-||نویسنده|پاتریک ریوز|||مترجم|سیاوش روزی|| آیا تا به حال متوجه شده اید که تصاویر زیبا و چشم نواز چگونه توجه شما را جذب می کنند؟ نزدیک به 90 درصد اطلاعاتی که ما دریافت می کنیم به کمک حس دیداری است و این یک موضوع عجیب و غریب نیست.
در ادامه می خواهیم یک سری اطلاعاتی را به اشتراک بگذاریم که شما باید آنها را برای ساخت یک استراتژِی محتوایی عالی بدانید:
1. بر روی فیلم های عمودی (ویدئو هایی که با گوشی به صورت عمودی گرفته می شوند) تمرکز کنید.
بر اساس تحقیق استاتیستا (Statista)، بالغ بر 52 درصد از صفحات جهانی وب توسط گوشی های هوشمند در سال 2018 بازدید شدند. مردم بیشتر علاقه مندند تا به صورت فعالانه از گوشی های خود استفاده کنند پس این دلیلی است برای اینکه محتواهای بصری را با دستگاه های موبایل تطبیق دهیم.
2. از محتوای ویدئوی گسترده برای برند خود استفاده کنید
مطالعه آی ویو (Eyeview) نشان داد که ویدئوهای دیده شده در صفحه ورود به 86 درصد افزایش پیدا کرده است. اما شرکت های هوشمند ویدئوهای ساده تولید نخواهند کرد. تنها راه برای اینکه در مرکز توجه قرار گیرید این است که ویدئوهای سریالی عمیق و اصیل تولید کنید.
3. محتوای بصری خود را خاص کنید
هر چند محتوای های بصری، شهرت قابل توجهی را بدست آوردند، ولی مردم هنوز به دنبال اطلاعات کمک کننده بر روی اینترنت هستند.
اینفوگرافیک ها، جداول مرتبط با عکس های زمینه و تصاویر، همه این ها کمک می کنند تا خواننده اطلاعات موجود در متن را راحت تر متوجه شود. محتوای بصری خود را خاص کنید.
4. محتوای بصری خود را شخصی سازی کنید
برای اینکه ارتباط برند خود را بب مشتریان آینده نزدیکتر کنید، باید درک کنید که مخاطبانتان به چه چیزی نیاز دارند و تصویری را که بازتاب کننده ارزش و عادات و سبک زندگی آنهاست بسازید. این روش می تواند به طور قابل توجهی شانس شما را برای موفقیت در کارتان افزایش دهد.
5. آگاهی اجتماعی و زیست محیطی را به محتوا اضافه کنید
بر اساس گزارش فوربس، مشتریان برای برندهای پایدار آمادگی دارند. امروز، پایداری مهمتر از مراقبت از محیط اطراف است. برند باید آگاهی خودش را از مشکلات محیط های اجتماعی و اقتصادی نشان دهد و آگاهی را در میان مخاطبان بالا ببرد.
6. از داستان های مصور استفاده کنید
برندها و شرکت ها می توانند از مصور سازی توسط عکس ها، انیمیشن ها و ویدئوهای کوتاه برای گفتن داستان شان استفاده کنند. این مهم است که از محتوای مصور استفاده کنید تا به ارزش برند خود بیافزایید.
7. سعی کنید یک طراحی غیر معمول داشته باشید
ذهن مردم از اطلاعات و تصاویر پر شده است و این دلیلی است که شرکت ها باید روش های طراحی جدید را در نظر داشته باشند. مشهورترین راه ها اینها هستند: تلفیق نقاشی های کلاسیک در دنیای مدرن؛ گرافیک سه بعدی؛ تصاویر و غیره.
8. استفاده از واقعیت افزوده در حال افزایش است
توصیه میکنیم که چشم و گوش خود را برای نوآوریهای جدید در فضای واقعیت افزوده بازکنید. واقعیت افزوده بهصورت فعالانه در بازیها و ویدئوها و برنامهها استفاده شده است. به لطف دستگاههای موبایل جدید، واقعیت افزوده جزئی از طراحی خواهد شد.
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|