درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
سه شنبه، 3 اردیبهشت 1398 - 10:58   

حضور انتشارات کارگزار روابط عمومی در نمایشگاه بین الملی کتاب تهران

  حضور انتشارات کارگزار روابط عمومی در نمایشگاه بین الملی کتاب تهران


ادامه ادامه مطلب یک

هوش مصنوعی؛ عرصه‌ای تازه برای حقوق و اخلاق

  هوش مصنوعی؛ عرصه‌ای تازه برای حقوق و اخلاق


ادامه ادامه مطلب دو

تحریم 24 ساعته فضای مجازی توسط فوتبالیست‌های حرفه‌ای

  تحریم 24 ساعته فضای مجازی توسط فوتبالیست‌های حرفه‌ای


ادامه ادامه مطلب سه

ربات هوشمند و کلیسای مشتعل

  ربات هوشمند و کلیسای مشتعل


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  طبقه استثمارگر می کوشد که حکومت و رسانه ها را از دست ندهد
  قوانین پنج گانه برقراری ارتباط‌های موثر/ قانون چهارم: مهمترین مطالب را در ابتدای صحبت خود بیان کنید
  هفت راز فروشگاه های کاستکو برای آگاهی مشتریان
  هوش مصنوعی؛ عرصه‌ای تازه برای حقوق و اخلاق
  تعویق عرضه گوشی‌ تاشوی جدید سامسونگ
  تحریم 24 ساعته فضای مجازی توسط فوتبالیست‌های حرفه‌ای
  سرمایه‌ اهدایی میلیاردرها: تبدیل نوتردام به بنای یادبود ریاکاری‌
  حضور انتشارات کارگزار روابط عمومی در نمایشگاه بین الملی کتاب تهران
  ده کار که روابط عمومی ادارات هرگز نباید انجام دهند
  ربات هوشمند و کلیسای مشتعل
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 37105صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریچهارشنبه، 24 بهمن 1397 - 11:59
روز جهانی رادیو
یونسکو ۱۳ فوریه را "روز جهانی رادیو" نامیده است. این روز اولین بار در سال ۲۰۱۲ بزرگ داشته شد. امسال شعار روز جهانی رادیو، "دیالوگ، تحمل و صلح" است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| یونسکو ۱۳ فوریه را "روز جهانی رادیو" نامیده است. این روز اولین بار در سال ۲۰۱۲ بزرگ داشته شد. امسال شعار روز جهانی رادیو، "دیالوگ، تحمل و صلح" است.


چرا ۱۳ فوریه؟
در ۱۳ فوریه ۱۹۴۶ سازمان ملل متحد اولین رادیوی خود را راه‌اندازی کرد تا در مورد فعالیت‌های خودش اطلاع‌رسانی کند. برای اولین بار در سال ۲۰۱۲، روز ۱۳ فوریه به عنوان روز جهانی رادیو بزرگ داشته شد و فرستنده‌های رادیویی مهم در این رویداد سهیم شدند.

گسترش رادیو
هیچ رسانه‌ای جمعی به اندازه رادیو در جذب مخاطب موفق نبوده است. رادیو قیمت بالایی به طور معمول ندارد و برای مخاطبانی که در مناطق دورافتاده زندگی می‌کنند، به‌راحتی در دسترس است. رادیو برای همه این امکان را فراهم می‌کند تا فارغ از سطح تحصیلات یا دارایی‌شان در بحث‌های عمومی شرکت داشته باشند.

دسترسی به رادیو
یونسکو حدس می‌زند که حدود یک میلیارد نفر در سراسر جهان هنوز به رادیو یا دیگر وسایل ارتباط جمعی دسترسی نداشته باشند. این دلیلی بوده برای اینکه یونسکو در سال ۲۰۱۲ با اختصاص یک روز جهانی به رادیو بر اهمیت این رسانه تاکید کند.

وسیله‌ای برای اطلاع‌رسانی و ایجاد ارتباط بین مردم
حتی امروزه هم در مناطق دورافتاده دنیا رادیو به عنوان منبع مهم اطلاعاتی نقش ایفا می‌کند. در عین حال به‌دلیل پیشرفت‌های فنی و تحولات دیجیتال، رادیو دستخوش تغییرات زیادی شده است، اما اهمیت خود را هنوز از دست نداده است.

گسترش شبکه‌های فرستنده
رادیو هنوز وسیله ارتباطی پویا و تعامل برانگیزی است که خود را با تغییرات قرن ۲۱ سازگار می‌کند و هم‌چنان راه‌هایی جدید برای مشارکت ارائه می‌کند. علاوه بر اطلاع‌رسانی، رادیو در هنگام وقوع حوادث و به منظور حمایت از مردم در مقابل بلایای طبیعی یا حوادث خطرناک، نقش ارتباطی بین مردم و مقامات مسئول را به‌خوبی ایفا می‌کند. به این دلیل، یونسکو حامی گسترش شبکه‌های رادیویی در مناطق دورافتاده است.

نقش رادیو در جلوگیری از کشمکش‌ها
تأثیر مهم دیگر رادیو نزدیک‌ کردن مردم و گروه‌های دارای پیشینه‌ها و عقیده‌های مختلف به یکدیگر است تا بتوانند از درگیری و اختلاف بگذرند. در مناطقی که به طور بالقوه آبستن درگیری‌های قومی، قبیله‌ای یا دیگر نزاع‌ها هستند، رادیو وسیله‌ای است که می‌تواند به موضوعاتی چون توسل به خشونت و چگونگی به‌وجود آمدن درگیری‌ها بپردازد و زمینه جلوگیری از آنها را فراهم آورد.

کشوری دیگر، رسومی دیگر
رادیو در هر کشوری و هر قاره‌ای نقش متفاوتی را بازی می‌کند. مثلا در شیلی شهروندان می‌توانند به جای اینکه به کلیسا بروند، از طریق رادیو به گناهان خود اعتراف کنند. در روسیه برای نیروهای پلیس و رانندگان تاکسی یک فرستنده رادیویی وجود دارد. در هند ۱۵ زبان رسمی وجود دارد و به این دلیل رادیوهای محلی زیادی وجود دارند که می‌توانند مناطق دورافتاده را هم پوشش دهند.

آینده رادیو
به گزارش وله، در عصر حاضر اینترنت به تدریج از رادیو پیشی گرفته است. شمار جوانانی که از رادیو استفاده می‌کنند بسیار کاهش یافته است. آنها موزیک‌ دلخواهشان را از اینترنت می‌خرند و گوش می‌کنند. به همین دلیل فرسنتده‌های رادیویی در اینترنت هم حضور دارند. در اینترنت نه تنها به مخاطبان خود متن و عکس ارائه می‌کنند بلکه برنامه‌های پخش زنده هم در اختیارشان قرار می‌دهند.
 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  حضور انتشارات کارگزار روابط عمومی در نمایشگاه بین الملی کتاب تهران


  ده کار که روابط عمومی ادارات هرگز نباید انجام دهند


  قوانین پنج گانه برقراری ارتباط‌های موثر/ قانون سوم: اگر مایل نیستید برخی اظهارات شما نقل قول شوند، اصلا آن‌ها را عنوان نکنید


  با اختلال اضطراب چه می‌توان کرد؟


  طراحی سایت و مدیریت آن چگونه است؟


  هماهنگی فعالیتهای رسانه‌یی بخش کشاورزی گیلان


  آیا شما از پسوردهایی استفاده می‌کنید که به آسانی هک می‌شوند؟


  ایلان ماسک در اندیشه افزودن بال اژدها به فضاپیمای استارشیپ


  کسب درآمد ۴.۵ میلیارد دلاری نت فلیکس با ۱۴۹ میلیون کاربر


  هوش مصنوعی؛ عرصه‌ای تازه برای حقوق و اخلاق


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان ثبت نام سومین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی