درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
پنجشنبه، 2 اسفند 1397 - 23:00   

علم و دنیای دیجیتال در گفتگو با سیامک هاشمی

  علم و دنیای دیجیتال در گفتگو با سیامک هاشمی


ادامه ادامه مطلب یک

سامسونگ از تلفن هوشمند جدیدش با قیمتی غیرمنتظره پرده برداشت

  سامسونگ از تلفن هوشمند جدیدش با قیمتی غیرمنتظره پرده برداشت


ادامه ادامه مطلب دو

سوپر کامپیوترها و پیشگویی آینده

  سوپر کامپیوترها و پیشگویی آینده


ادامه ادامه مطلب سه

درسی از مدیر عامل آمازون؛ چطور بر آبروریزی چیره شویم

  درسی از مدیر عامل آمازون؛ چطور بر آبروریزی چیره شویم


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  شاهکار روابط عمومی‌ پپسی در سال ۲۰۰۰
  جلسه آموزشی «ارتباط مؤثر با رسانه‌ها» در بنیاد شهید برگزار شد
  سوپر کامپیوترها و پیشگویی آینده
  درسی از مدیر عامل آمازون؛ چطور بر آبروریزی چیره شویم
  سال 2040 در بریتانیا کشاورزی توسط رباتها انجام خواهد شد
  سامسونگ از تلفن هوشمند جدیدش با قیمتی غیرمنتظره پرده برداشت
  آیا "بیت‌کوین" و یا پول‌های دیجیتالی، دلار را از اریکه رهبری نظام پولی جهان پائین خواهند کشید؟
  با پول‌هایمان چه کنیم؟
  بشیر: «ژورنالیسم علمی» در ایران ناشناخته باقی مانده است
  مشاور روابط عمومی انجمن صنایع خوراک دام ایران منصوب شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 37105صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریچهارشنبه، 24 بهمن 1397 - 11:59
روز جهانی رادیو
یونسکو ۱۳ فوریه را "روز جهانی رادیو" نامیده است. این روز اولین بار در سال ۲۰۱۲ بزرگ داشته شد. امسال شعار روز جهانی رادیو، "دیالوگ، تحمل و صلح" است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| یونسکو ۱۳ فوریه را "روز جهانی رادیو" نامیده است. این روز اولین بار در سال ۲۰۱۲ بزرگ داشته شد. امسال شعار روز جهانی رادیو، "دیالوگ، تحمل و صلح" است.


چرا ۱۳ فوریه؟
در ۱۳ فوریه ۱۹۴۶ سازمان ملل متحد اولین رادیوی خود را راه‌اندازی کرد تا در مورد فعالیت‌های خودش اطلاع‌رسانی کند. برای اولین بار در سال ۲۰۱۲، روز ۱۳ فوریه به عنوان روز جهانی رادیو بزرگ داشته شد و فرستنده‌های رادیویی مهم در این رویداد سهیم شدند.

گسترش رادیو
هیچ رسانه‌ای جمعی به اندازه رادیو در جذب مخاطب موفق نبوده است. رادیو قیمت بالایی به طور معمول ندارد و برای مخاطبانی که در مناطق دورافتاده زندگی می‌کنند، به‌راحتی در دسترس است. رادیو برای همه این امکان را فراهم می‌کند تا فارغ از سطح تحصیلات یا دارایی‌شان در بحث‌های عمومی شرکت داشته باشند.

دسترسی به رادیو
یونسکو حدس می‌زند که حدود یک میلیارد نفر در سراسر جهان هنوز به رادیو یا دیگر وسایل ارتباط جمعی دسترسی نداشته باشند. این دلیلی بوده برای اینکه یونسکو در سال ۲۰۱۲ با اختصاص یک روز جهانی به رادیو بر اهمیت این رسانه تاکید کند.

وسیله‌ای برای اطلاع‌رسانی و ایجاد ارتباط بین مردم
حتی امروزه هم در مناطق دورافتاده دنیا رادیو به عنوان منبع مهم اطلاعاتی نقش ایفا می‌کند. در عین حال به‌دلیل پیشرفت‌های فنی و تحولات دیجیتال، رادیو دستخوش تغییرات زیادی شده است، اما اهمیت خود را هنوز از دست نداده است.

گسترش شبکه‌های فرستنده
رادیو هنوز وسیله ارتباطی پویا و تعامل برانگیزی است که خود را با تغییرات قرن ۲۱ سازگار می‌کند و هم‌چنان راه‌هایی جدید برای مشارکت ارائه می‌کند. علاوه بر اطلاع‌رسانی، رادیو در هنگام وقوع حوادث و به منظور حمایت از مردم در مقابل بلایای طبیعی یا حوادث خطرناک، نقش ارتباطی بین مردم و مقامات مسئول را به‌خوبی ایفا می‌کند. به این دلیل، یونسکو حامی گسترش شبکه‌های رادیویی در مناطق دورافتاده است.

نقش رادیو در جلوگیری از کشمکش‌ها
تأثیر مهم دیگر رادیو نزدیک‌ کردن مردم و گروه‌های دارای پیشینه‌ها و عقیده‌های مختلف به یکدیگر است تا بتوانند از درگیری و اختلاف بگذرند. در مناطقی که به طور بالقوه آبستن درگیری‌های قومی، قبیله‌ای یا دیگر نزاع‌ها هستند، رادیو وسیله‌ای است که می‌تواند به موضوعاتی چون توسل به خشونت و چگونگی به‌وجود آمدن درگیری‌ها بپردازد و زمینه جلوگیری از آنها را فراهم آورد.

کشوری دیگر، رسومی دیگر
رادیو در هر کشوری و هر قاره‌ای نقش متفاوتی را بازی می‌کند. مثلا در شیلی شهروندان می‌توانند به جای اینکه به کلیسا بروند، از طریق رادیو به گناهان خود اعتراف کنند. در روسیه برای نیروهای پلیس و رانندگان تاکسی یک فرستنده رادیویی وجود دارد. در هند ۱۵ زبان رسمی وجود دارد و به این دلیل رادیوهای محلی زیادی وجود دارند که می‌توانند مناطق دورافتاده را هم پوشش دهند.

آینده رادیو
به گزارش وله، در عصر حاضر اینترنت به تدریج از رادیو پیشی گرفته است. شمار جوانانی که از رادیو استفاده می‌کنند بسیار کاهش یافته است. آنها موزیک‌ دلخواهشان را از اینترنت می‌خرند و گوش می‌کنند. به همین دلیل فرسنتده‌های رادیویی در اینترنت هم حضور دارند. در اینترنت نه تنها به مخاطبان خود متن و عکس ارائه می‌کنند بلکه برنامه‌های پخش زنده هم در اختیارشان قرار می‌دهند.
 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  «مدیریت دولتی» در ایران دوران ساسانیان


  ساخت دوربین عکس فوری (پولاروید)


  انتصاب سرپرست اداره روابط عمومی دانشگاه قم


  آمازون در 2 سال گذشته هیچ مالیاتی در آمریکا پرداخت نکرده است


  دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی: روابط عمومی ها منعکس کننده خواسته های مردم به مسئولان باشند


  بازوند در دیدار با مجموعه روابط عمومی استانداری کرمانشاه: اطلاع‌رسانی دستاوردها موجب امیدواری مردم می‌شود


  مدیرکل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی: برای برقراری ارتباط موثرتر با جامعه هدف نیازمند یاری هنرمندان هستیم


  اعتقاد اکثر کانادایی‌ها بر تاثیرات منفی فیس بوک در انتخابات فدرال


  چگونه عوامل اجتماعی بر خلاقیت تاثیر می گذارد؟


  شیوه ارتباطی جالب و جدید استاندار یزد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی