درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 تیر 1398 - 05:12   

چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی فراخوان داد

  چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی فراخوان داد


ادامه ادامه مطلب یک

انقلاب نسل پنجم اینترنت نزدیک است

  انقلاب نسل پنجم اینترنت نزدیک است


ادامه ادامه مطلب دو

انتصاب مدیرکل روابط عمومی استانداری هرمزگان

  انتصاب مدیرکل روابط عمومی استانداری هرمزگان


ادامه ادامه مطلب سه

مجوز انتشار 27 نشریه دستگاه‌های دولتی صادر شد

  مجوز انتشار 27 نشریه دستگاه‌های دولتی صادر شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  بررسی راهکارهای رسانه ای توسعه گردشگری
  انتقاد تند خبرگزاری مهر از روابط عمومی ها/ فاشیست‌هایی که در نقد را می‌بندند
  تجلیل شورای اسلامی شهر قیامدشت از تلاش های واحد روابط عمومی شهرداری در اعتلای نام قیامدشت
  مدیر کل روابط عمومی و اموربین الملل استانداری البرز: روابط عمومی ها در صف مقدم اطلاع رسانی
  نقش روابط عمومی‌های آموزش و پرورش در تنویر افکار عمومی بسیار مهم است
  برگزاری برنامه "دوشنبه های خبری" توسط روابط عمومی استانداری کرمانشاه
  نیروگاه سیکل ترکیبی اسلام آباد با مشارکت ٢٢٠ میلیون یورویی بانک صادرات ایران در آستانه بهره‌برداری قرار گرفت
  ٤٦ هزار صندوق امانات بانک صادرات ایران، محلی مطمئن برای حفظ دارایی‌های ارزشمند
  تقدیر استاندار گیلان از بانک ملی ایران در بیست‌و یکمین جشنواره خیّرین مدرسه‌ساز
  بانکداری سازمانی بانک ملی ایران با بام سازمانی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 37103صفحه نخست » رادیو روابط عمومیپنجشنبه، 25 بهمن 1397 - 08:29
ارزیابی موفقیت فعالیت های روابط عمومی
موکش جنه جا - ما متخصصان روابط عمومی دائماً در مورد (ROI) بازده سرمایه گذاری در نوآوری های مان مورد پرسش واقع می شویم. آنچه در زیر می آید مطلبی است که من در پاسخ به این پرسش مهم نوشته ام. به این مساله می توان از سه جنبه متفاوت با ارزیابی فعالیت های روابط عمومی نگاه کرد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| ما متخصصان روابط عمومی دائماً در مورد (ROI) بازده سرمایه گذاری در نوآوری های مان مورد پرسش واقع می شویم. آنچه در زیر می آید مطلبی است که من در پاسخ به این پرسش مهم نوشته ام. به این مساله می توان از سه جنبه متفاوت با ارزیابی فعالیت های روابط عمومی نگاه کرد.


سه سطح ارزیابی روابط عمومی توسط دکتر واکر لیندن من، معاون اول تحقیق در روابط عمومی کچام انجام گرفته است. وی سطح پایه بازده، سپس سطح میانی محصول، و بعد از آن سطح پیشرفته پیامد را مشخص می کند.


1. بازده، پخش اخبار و واکنش های خلاقانه را ارزیابی می کند.
2. محصول، میزان دریافت خبر و واکنش سریع را ارزیابی می کند.
3. پیامد، تغییرات رفتار و نگرش را مورد ارزیابی قرار می دهد.

بازده:
بازده فعالیت های روابط عمومی با توجه به مبتکر آن مورد ارزیابی واقع می شود. مانند خبری که یک رسانه منتشر می کند. یعنی تاثیر مستقیم هدف قرار دادن x تعداد از انتشارات. مشتری با نسخه هایی از کلیپ های اسکن شده و همچنین جزئیات موضوع در رسانه های تحت پوشش راضی می شود. این مفهوم با عنوان دستیابی به رسانه هدف شناخته می شود. چند راه دیگر برای ارزیابی بازده و میزان موفقیت فعالیت عبارتند از:

تیراژ:
در صورت وجود رسانه های چاپی، تیراژ را حساب کنید. همین طور بینندگان تلویزیون بر اساس زمان واقعی و شنوندگان رادیویی، باید هر هفته بازبینی شود. امکان ارایه نیروی بالقوه پیام در مقالات خبری نیز می تواند محاسبه شود.

دستیابی به رسانه هدف:
آیا برای رسیدن به مخاطبان تان رسانه مناسب را انتخاب کرده اید؟

 

می توان برای به دست آوردن سود و شهرت بیشتر، نگاهی نیز به خلاقیت و ابتکار عمل داشت. این روش مطمئناً در رسیدن به رسانه مطلوب و مخاطبان مورد نظر موثرتر است تا صرفاً تکیه بر تعداد مجلات تحت پوشش که توسط یک خبرگزاری اخبار منتشر می کنند.


چاپ:
تعداد دفعاتی که یک مقاله در یک انتشار خاص ظاهر می شود نیز باید محاسبه گردد. این مقالات را باید برای رساندن پیام درست بررسی کرد. سپس این مقالات باید در رقم تیراژ ضرب شوند.

انتقال پیام:
حرفه ما ایجاد تاثیر مطلوب است.

برای این کار باید پیام مناسب را تهیه کنیم، در رسانه مناسب و برای مخاطب مناسب منعکس کنیم. آیا اگر هر پیام برگزیده (و یا حتی مطلوب) اگر منتشر شود به این معنی است که کارمان را درست انجام داده ایم؟

آنالیز برتر:
تمام عوامل نامبرده را می توانیم برای رقابت نشان های تجاری با نشان های خودمان بکار بریم.


اگر از دریچه تاکتیکی به این قضیه نگاه کنیم می بینیم که این مساله می تواند به ارزیابی حضور رسانه های رقیب بر اساس نوع و تعداد آنها کمک کند که این خود به ما در تعیین برنامه رسانه ای مان کمک بسیار موثری می نماید.

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  قتل دست اندرکاران نشریات در باغ شاه


  وزیر علوم آیین‌نامه جدید ارتقای ساختار و عملکرد روابط عمومی‌ها را ابلاغ کرد


  خسرویی که به دریا زد


  انتصاب مدیرکل روابط عمومی استانداری هرمزگان


  5 مانع برقراری ارتباط موثر رهبران و راه کارهای غلبه بر آنها


  کتاب« آداب معاشرت» منتشر شد


  ضرورت تشکیل پلیس نشر


  خود مدیریتی با هوش هیجانی


  توجه بیشتر روابط عمومی ها به تولید محتوا در راستای مدیریت مصرف آب و برق


  مجوز انتشار 27 نشریه دستگاه‌های دولتی صادر شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: رانندگی با روابط عمومی حداکثر دید