درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
چهارشنبه، 20 آذر 1398 - 00:41   

فراخوان اولین رویداد تجربه محور روابط عمومی ایران

  فراخوان اولین رویداد تجربه محور روابط عمومی ایران


ادامه ادامه مطلب یک

تحقق چند پیش بینی در کتاب های علمی- تخیلی

  تحقق چند پیش بینی در کتاب های علمی- تخیلی


ادامه ادامه مطلب دو

کارگاههای آموزشی ارتباطات بصری

  کارگاههای آموزشی ارتباطات بصری


ادامه ادامه مطلب سه

انتصاب مدیر روابط عمومی ایمیدرو

  انتصاب مدیر روابط عمومی ایمیدرو


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روابط عمومی ها باید سخنگوی دستگاه های اجرایی و زبان گویای مردم باشند
  رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان: روابط عمومی ها آموزش را جدی بگیرند
  7 تا از بهترین کتاب های جدید روابط عمومی که در سال ۲۰۲۰ باید خوانده شود
  اندیشمندان روابط عمومی و ارتباطات: دکتر احمد یحیایی ایله ای
  اندیشمندان روابط عمومی و ارتباطات: دکتر حسینعلی افخمی
  اپ‌های منتخب سال
  چگونه بر چالش های روابط عمومی های نوپا غلبه کنیم
  مدیر کل پیشین روابط عمومی بانک مهر اقتصاد تکریم شد
  3 دلیل اینکه مدیریت داده برای موفقیت بسیار مهم است
  تلفن‌های موبایل برای رشد و تکامل مغز خردسالان مضر است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 37102صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریچهارشنبه، 24 بهمن 1397 - 09:26
تاثیر رسانه بر روابط عمومی
نقش و کارکردهای مختلفی برای رسانه‌های جمعی تبیین شده و نقش‌های آموزشی و آگاه‌سازی از زمینه‌های اصلی فعالیت‌های رسانه‌های جمعی است که با فرهنگ عمومی ارتباط عمیق‌تر دارد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| رسانه یک واسطه عینی و عملی در فرآیند با فرآیندهای برقراری ارتباط است. با توجه به وجود دو نوع کارکرد آشکار و نهان برای پرداختن به رسانه‌ها، کارکرد رسانه‌ها را بدین گونه می‌توان مطرح کرد:
کارکرد آشکار رسانه: رسانه محل برخورد یا تقاطع پیام و گیرنده پیام یا محل برخورد محرک و مخاطب است.
کارکرد نهایی رسانه: رسانه برقرار کننده جریان ارتباط و تأمین کننده یک بخش یا تمامی بخش‌های فرآیند زیر است:


رفتار / انگیزش / ادراک / احساس/ پیام

انواع رسانه‌ها
1ـ رسانه‌های نوشتاری: رسانه‌هایی مانند مطبوعات و کتاب.
2ـ رسانه‌های شنیداری: رسانه‌هایی مانند رادیو.
3ـ رسانه‌های دیداری: رسانه‌هایی همچون تلویزیون، سینما، اینترنت.
4ـ رسانه‌های ابزاری: مانند اعلامیه، کاتالوگ، بروشور، تابلوی اعلانات، پوستر، تراکت، پلاکارد، آرم، لوگو، استندبرد، فیلم‌های تبلیغی (تیزر) فیلم‌های کوتاه و بلند، تأتر، سخنرانی، انواع همایش.
5ـ رسانه‌های نهادی یا گروهی: امثال روابط‌عمومی‌ها، شرکت‌های انتشاراتی، بنیادهای سینمایی، رادیو و تلویزیون دفاتر مطبوعات.
6ـ رسانه‌های فرانهادی: خبرگزاری‌ها، واحد مرکزی خبر، دفاتر روابط بین الملل، کارتل‌ها، بنگاه‌های سخن‌پراکنی و تراست‌های خبری، شرکت‌های چند ملیتی سازه، فیلم‌های سینمایی، شبکه‌های ماهواره‌ای.

7- رسانه های دیجیتالی: مانند وب سایت و شبکه های اجتماعی.

رسانه‌های جمعی در جامعه اطلاعاتی
نقش و کارکردهای مختلفی برای رسانه‌های جمعی تبیین شده و نقش‌های آموزشی و آگاه‌سازی از زمینه‌های اصلی فعالیت‌های رسانه‌های جمعی است که با فرهنگ عمومی ارتباط عمیق‌تر دارد.


آموزش و آگاه‌سازی جامعه با وجود آن که تفاوت‌هایی با اقدامات تبلیغاتی (ترویجی) و هدف‌های مبلغ دارند، در مواردی با یکدیگر ترکیب می‌شوند؛ به عبارت دیگر، می‌توان مهارت‌ها و توانایی‌های فکری و رفتاری افراد جامعه را در بستر آموزش و آگاه‌سازی و با کمک فنون و روش‌های تبلیغاتی اصلاح کرد و ارتقاء بخشید تا منافع جمعی را تأمین کند و تغییر در نگرش‌ها موجب تحول در عرصه فرهنگ شود.


بر این اساس، شناخت فرهنگ عمومی، نگرش رفتار و تغییر آنان در طی فرآیند‌های مختلف و ارتباط تعاملی بین رسانه‌های جمعی، فرد، جامعه و فرهنگ عمومی، موضوعات اصلی این بخش از کتاب است.


به منظور چارچوب‌بندی دقیق‌تر موضوعات مذکور و ارایه مصداق‌های مشخص از فرآیند‌های تغییر در نگرش، رفتار و فرهنگ عمومی، مسأله ترافیک و رفتار ترافیکی محور موضوع قرار گرفته است به طوری که مخاطب در جایگاه «فرد سهیم در ترافیک» موردنظر است که پیام‌های آموزشی، آگاه کننده و تبلیغاتی ترافیکی را دریافت و ارزیابی می‌کند و واکنش نشان می‌دهد.

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  انتصاب مدیر روابط عمومی ایمیدرو


  درونی‌سازی و باورمندی به مفهوم بیمه


  برگزاری دوره آموزشی مسئولان روابط عمومی ادارات شهرستان ملارد


  انتصاب های جدید در معاونت فرهنگی و روابط عمومی ارتش


  ۳ کلید ارتباط بین خدمات مشتری و شهرت برند


  واتساپ باز هم سرویس جدیدی ارائه کرد: این‌ بار «چند لحظه پشت خط بمانید»


  تبدیل‌ساز زبان انسانی به زبان رایانه‌‌ای


  مدیر کل پیشین روابط عمومی بانک مهر اقتصاد تکریم شد


  مسئول روابط عمومی نمایندگی آستان قدس رضوی استان مازندران: مازندران ۷۹خادمیار در عرصه خبر و رسانه دارد


  سرپرست روابط عمومی استانداری همدان: دستگاه‌های برتر حوزه اطلاع رسانی استان همدان معرفی می‌شوند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: اولین رویداد تجربه محور روابط عمومی ایران برگزار می شود