درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 مرداد 1398 - 21:51   

امروزه روابط عمومی بیش از هر چیز، نیاز به تفکر دارد

  امروزه روابط عمومی بیش از هر چیز، نیاز به تفکر دارد


ادامه ادامه مطلب یک

داوود ریواز انسانی شریف و ارتباط گری حرفه‌ای بود

  داوود ریواز انسانی شریف و ارتباط گری حرفه‌ای بود


ادامه ادامه مطلب دو

چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی

  چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فیسبوک چرا و چگونه پیام‌های صوتی کاربرانش را شنود می‌کرد؟

  فیسبوک چرا و چگونه پیام‌های صوتی کاربرانش را شنود می‌کرد؟


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری قم: روابط عمومی‌ها، اتاق فکر دستگاه‌های اجرایی قم شوند
  معاون بازرگانی «تهران رسانه» منصوب شد
  بحث‌های درونی استقلال با ضعف روابط‌عمومی رسانه‌ای شد
  تشویق خلاقیت
  درس اخلاق روابط عمومی، احترام به "هک بزرگ"
  فیسبوک چرا و چگونه پیام‌های صوتی کاربرانش را شنود می‌کرد؟
  آمازون کالاهای به فروش نرفته را به خیریه اهدا خواهد کرد
  ۷۰ درصد توان خود را باید برای شنیدن حرف مردم بگذاریم
  نظرات مردمی را به گوش روسای سازمان می رسانیم تا در تصمیم سازی ها مدنظر قرار گیرد
  نشست روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی با خبرنگاران لرستان
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 37102صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریچهارشنبه، 24 بهمن 1397 - 09:26
تاثیر رسانه بر روابط عمومی
نقش و کارکردهای مختلفی برای رسانه‌های جمعی تبیین شده و نقش‌های آموزشی و آگاه‌سازی از زمینه‌های اصلی فعالیت‌های رسانه‌های جمعی است که با فرهنگ عمومی ارتباط عمیق‌تر دارد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| رسانه یک واسطه عینی و عملی در فرآیند با فرآیندهای برقراری ارتباط است. با توجه به وجود دو نوع کارکرد آشکار و نهان برای پرداختن به رسانه‌ها، کارکرد رسانه‌ها را بدین گونه می‌توان مطرح کرد:
کارکرد آشکار رسانه: رسانه محل برخورد یا تقاطع پیام و گیرنده پیام یا محل برخورد محرک و مخاطب است.
کارکرد نهایی رسانه: رسانه برقرار کننده جریان ارتباط و تأمین کننده یک بخش یا تمامی بخش‌های فرآیند زیر است:


رفتار / انگیزش / ادراک / احساس/ پیام

انواع رسانه‌ها
1ـ رسانه‌های نوشتاری: رسانه‌هایی مانند مطبوعات و کتاب.
2ـ رسانه‌های شنیداری: رسانه‌هایی مانند رادیو.
3ـ رسانه‌های دیداری: رسانه‌هایی همچون تلویزیون، سینما، اینترنت.
4ـ رسانه‌های ابزاری: مانند اعلامیه، کاتالوگ، بروشور، تابلوی اعلانات، پوستر، تراکت، پلاکارد، آرم، لوگو، استندبرد، فیلم‌های تبلیغی (تیزر) فیلم‌های کوتاه و بلند، تأتر، سخنرانی، انواع همایش.
5ـ رسانه‌های نهادی یا گروهی: امثال روابط‌عمومی‌ها، شرکت‌های انتشاراتی، بنیادهای سینمایی، رادیو و تلویزیون دفاتر مطبوعات.
6ـ رسانه‌های فرانهادی: خبرگزاری‌ها، واحد مرکزی خبر، دفاتر روابط بین الملل، کارتل‌ها، بنگاه‌های سخن‌پراکنی و تراست‌های خبری، شرکت‌های چند ملیتی سازه، فیلم‌های سینمایی، شبکه‌های ماهواره‌ای.

7- رسانه های دیجیتالی: مانند وب سایت و شبکه های اجتماعی.

رسانه‌های جمعی در جامعه اطلاعاتی
نقش و کارکردهای مختلفی برای رسانه‌های جمعی تبیین شده و نقش‌های آموزشی و آگاه‌سازی از زمینه‌های اصلی فعالیت‌های رسانه‌های جمعی است که با فرهنگ عمومی ارتباط عمیق‌تر دارد.


آموزش و آگاه‌سازی جامعه با وجود آن که تفاوت‌هایی با اقدامات تبلیغاتی (ترویجی) و هدف‌های مبلغ دارند، در مواردی با یکدیگر ترکیب می‌شوند؛ به عبارت دیگر، می‌توان مهارت‌ها و توانایی‌های فکری و رفتاری افراد جامعه را در بستر آموزش و آگاه‌سازی و با کمک فنون و روش‌های تبلیغاتی اصلاح کرد و ارتقاء بخشید تا منافع جمعی را تأمین کند و تغییر در نگرش‌ها موجب تحول در عرصه فرهنگ شود.


بر این اساس، شناخت فرهنگ عمومی، نگرش رفتار و تغییر آنان در طی فرآیند‌های مختلف و ارتباط تعاملی بین رسانه‌های جمعی، فرد، جامعه و فرهنگ عمومی، موضوعات اصلی این بخش از کتاب است.


به منظور چارچوب‌بندی دقیق‌تر موضوعات مذکور و ارایه مصداق‌های مشخص از فرآیند‌های تغییر در نگرش، رفتار و فرهنگ عمومی، مسأله ترافیک و رفتار ترافیکی محور موضوع قرار گرفته است به طوری که مخاطب در جایگاه «فرد سهیم در ترافیک» موردنظر است که پیام‌های آموزشی، آگاه کننده و تبلیغاتی ترافیکی را دریافت و ارزیابی می‌کند و واکنش نشان می‌دهد.

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ۶ گام ساده برای ایراد یک سخنرانی عالی


  درس اخلاق روابط عمومی، احترام به "هک بزرگ"


  گوناگونی کماکان یک عامل تاثیرگذار اقتصادی در صنعت نشر خواهد بود


  امروزه روابط عمومی بیش از هر چیز، نیاز به تفکر دارد


  آمازون کالاهای به فروش نرفته را به خیریه اهدا خواهد کرد


  فیسبوک چرا و چگونه پیام‌های صوتی کاربرانش را شنود می‌کرد؟


  محکومیت معاون سابق روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به ممنوعیت استفاده از گوشی هوشمند


  تشویق خلاقیت


  خبرنگاران مردم را با فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی آشنا کنند


  داوود ریواز انسانی شریف و ارتباط گری حرفه‌ای بود


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: 20 مردادماه آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی