درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 17 خرداد 1399 - 21:27   

انتصاب مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز

  انتصاب مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز


ادامه ادامه مطلب یک

فیسبوک، برای اعمال محدودیت، پرس‌‌تی‌وی را نشان‌دار می‌کند‎

  فیسبوک، برای اعمال محدودیت، پرس‌‌تی‌وی را نشان‌دار می‌کند‎


ادامه ادامه مطلب دو

نتایج سه پژوهش/ زدن ماسک در خانه در مهار کرونا موثر است

  نتایج سه پژوهش/ زدن ماسک در خانه در مهار کرونا موثر است


ادامه ادامه مطلب سه

اسطوره بازی‌های کامپیوتری چین بازنشسته شد

  اسطوره بازی‌های کامپیوتری چین بازنشسته شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  انتصاب مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز
  اکوسیستم رسانه‌ای افغانستان؛ جولانگاه جهادی‌های سایبری
  توصیه جدید سازمان جهانی بهداشت: در اماکن عمومی ماسک بزنید
  ارتباط مستقیم تلفنی معاون مدیر عامل در امور اجرایی بانک رفاه با مشتریان
  خدمات رسانی 100 درصدی سامانه های الکترونیک بانک شهر به مردم خوزستان
  موفقیت چشمگیر نرم افزار "همراه شهر" در جلب رضایت مشتریان
  مدیر روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان معرفی شد
  افغانستان با بیشترین کارکنان رسانه‌ای مبتلا به کرونا در صدر جهان قرار گرفت
  نخستین روزنامه چاپی جهان
  ثبت سفارش فروش «سهام عدالت» در تمامی شعب بانک آینده
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 37066صفحه نخست » روابط عمومی ایرانییکشنبه، 21 بهمن 1397 - 08:04
برخورد ‌با رسانه ها هنگام‌ بحران
نخستین‌ وظیفه‌ روابط عمومی‌ به‌ هنگام‌ بروز بحران‌ این‌ است‌ که‌ حقیقت‌ را درباره‌ آنچه‌ که‌ روی‌ داده‌ بیان‌ کند. دروغ‌ گفتن‌ نه‌ تنها غیراخلاقی‌، که‌ احمقانه‌ است‌.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| نخستین‌ وظیفه‌ روابط عمومی‌ به‌ هنگام‌ بروز بحران‌ این‌ است‌ که‌ حقیقت‌ را درباره‌ آنچه‌ که‌ روی‌ داده‌ بیان‌ کند. دروغ‌ گفتن‌ نه‌ تنها غیراخلاقی‌، که‌ احمقانه‌ است‌.


هنگامی‌ که‌ دروغ‌تان‌ آشکار شد، اعتبار خود و مشتری تان‌ را از دست‌ خواهید داد. در عرصه‌ سیاست‌، آنجا که‌ خلافکاری‌های‌ نامزدهای‌ سیاسی‌، خبری‌ روزمره‌ جلوه‌ می‌کند گفته‌ می‌شود آنچه‌ انجام‌ شده‌ اهمیتش‌ از اینکه‌ چگونه‌ آن‌ کار فاش‌ شده‌ است‌ کمتر است‌. یک‌ توضیح‌ صادقانه‌ و متعادل‌ می‌تواند اوضاع‌ را در حد معقولی‌ نگهدارد و احترام‌ رسانه‌ها و مردم‌ را جلب‌ کند. شرکت‌ها نیز اکنون‌ از این‌ الگو پیروی‌ می‌کنند. اکثر مدیران‌ بخش‌های‌ تولیدی‌ و تجاری‌ در برابر وکلای‌ مصرف‌کنندگان‌، تحقیقات‌ دولت‌ و روزنامه‌نگاران‌ جستجوگر تصمیم‌ گرفته‌اند که‌ از یک‌ سیاست‌ «درهای‌ باز» استقبال‌ کنند.

 

همان‌طوری‌ که‌ یکی‌ از نویسندگان‌ مجله‌ فورچون می‌گوید: «میل‌ به‌ دفاع‌ از مؤسسات ‌[در هنگام‌ بروز بحران] و وادار کردن‌ جستجوکنندگان‌ [رسانه‌ها] به‌ خدمت‌ به‌ اهداف‌ سازمان‌ ضرورت‌ اتخاذ یک‌ سیاست‌ صریح‌ و هوشمندانه‌ را ایجاب‌ می‌کند». اتخاذ چنین‌ سیاستی‌ از پخش‌ اخبار جعلی‌ جلوگیری‌ می‌کند و سبب‌ می‌شود که‌ با هماهنگی‌ تمامی‌ طرف‌های‌ درگیر در ماجرا اخبار درست‌ و اطلاعات‌ منسجم‌ منتشر گردد. اداره‌ بحران شکل‌ فشرده‌ و متمرکز مهار مسایل است‌.


سازمان‌هایی‌ که‌ متوجه‌ شده‌اند هر اندازه‌ هم‌ که‌ درستکار، دقیق‌ و محافظه‌کار باشند باز همیشه‌ این‌ احتمال‌ وجود دارد که‌ یک‌ فاجعه‌ طبیعی‌، یا رویداد خارج‌ از اختیار آنها به‌ طور منفی‌ به‌ تولید یا خدمات‌ آنها لطمه‌ بزند، به‌ اداره‌ یا مدیریت‌ بحران‌ دست‌ می‌یازند.


این‌ اطلاعیه‌ کارهای‌ مختلفی‌ را انجام‌ می‌دهد:
ـ به‌ موقع‌ انتشار می‌یابد و وقوع‌ حادثه‌، تعداد مصدومان‌ و میزان‌ خسارت‌ را اعلام‌ می‌کند.
ـ بی‌آنکه‌ به‌ پنهان کاری‌ بپردازد به‌ مردم‌ اطمینان‌ می‌دهد که‌ ماهیت‌ سانحه‌ محدود و مهار شده‌ است‌.
ـ اعلامیه‌ روشن‌ می‌کند که‌ شرکت‌ به‌ شدت‌ مراقب‌ اوضاع‌ است‌ و مسئولانه‌ عمل‌ می‌کند.
ـ در اعلامیه‌ آمده‌ است‌ شرکت‌ در جستجوی‌ یافتن‌ علت‌ بحران است‌ و از تکرار آن‌ جلوگیری‌ خواهد کرد. (ایجاد هیئت‌ بی‌طرف‌ تحقیق‌ به‌ مردم‌ اطمینان‌ می‌دهد که‌ بررسی‌های‌ منصفانه‌ انجام‌ خواهد گرفت‌).

منبع: سالنامه روابط عمومی/ شماره اول/ کار مشترک انجمن متخصصان روابط عمومی و موسسه کارگزار روابط عمومی

 





 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  15 درس مهم از روابط عمومی استاد هوشنگ عباس زاده


  اسطوره بازی‌های کامپیوتری چین بازنشسته شد


  کتاب "اندیشه زایی روابط عمومی" منتشر شد


  اولین سالگرد درگذشت استاد هوشنگ عباس زاده


  فیسبوک، برای اعمال محدودیت، پرس‌‌تی‌وی را نشان‌دار می‌کند‎


  متخصص آلمانی: کرونا ثروت، وجهه و قدرت را از عیار انداخت


  حرفه روابط عمومی هنوز با حرفه ای بر پایه تحقیقات فاصله بسیار دارد


  بازی کامپیوتری


  اکوسیستم رسانه‌ای افغانستان؛ جولانگاه جهادی‌های سایبری


  مدیر روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان معرفی شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: کتاب الکترونیکی: کنفرانس از راه دور (یک راهنمای جامع)/ 2