درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
یکشنبه، 31 شهریور 1398 - 10:58   

روزنامه آمریکایی اکسپرس با مخاطبانش خداحافظی کرد

  روزنامه آمریکایی اکسپرس با مخاطبانش خداحافظی کرد


ادامه ادامه مطلب یک

20 کنفرانس جالب بازاریابی  در سال 2020

  20 کنفرانس جالب بازاریابی در سال 2020


ادامه ادامه مطلب دو

انتصاب مدیر روابط عمومی دانشگاه مذاهب اسلامی کشور

  انتصاب مدیر روابط عمومی دانشگاه مذاهب اسلامی کشور


ادامه ادامه مطلب سه

5 ایده برای ایجاد فرهنگ شفاف‌سازی

  5 ایده برای ایجاد فرهنگ شفاف‌سازی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  تاسیس پستخانه در آمریکا با شعار داریوش بزرگ ـ نگاهی به وظایف پستخانه آمریکا
  کتاب «برنامه ریزی برای روابط عمومی» منتشر می شود
  5 نکته برای افزایش بهره وری در روابط عمومی
  5 ایده برای ایجاد فرهنگ شفاف‌سازی
  5 نکته در مورد بهبود راندمان
  چطور با وجود تحریم های آمریکا هوآوی میت 30 همراه با اندروید 10 عرضه می شود؟
  شرکت فولاد مبارکه یکی از ۴۰ شرکت برتر بورس تهران و فرابورس ایران
  خرید کالای با کیفیت ایرانی به پشتوانه بانک ملی ایران
  حضور گروه فولاد مبارکه در اولین نمایشگاه رونق تولید ملی
  تحول در رونق تولید با طرح «طراوت» بانک صادرات ایران
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 37066صفحه نخست » روابط عمومی ایرانییکشنبه، 21 بهمن 1397 - 08:04
برخورد ‌با رسانه ها هنگام‌ بحران
نخستین‌ وظیفه‌ روابط عمومی‌ به‌ هنگام‌ بروز بحران‌ این‌ است‌ که‌ حقیقت‌ را درباره‌ آنچه‌ که‌ روی‌ داده‌ بیان‌ کند. دروغ‌ گفتن‌ نه‌ تنها غیراخلاقی‌، که‌ احمقانه‌ است‌.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| نخستین‌ وظیفه‌ روابط عمومی‌ به‌ هنگام‌ بروز بحران‌ این‌ است‌ که‌ حقیقت‌ را درباره‌ آنچه‌ که‌ روی‌ داده‌ بیان‌ کند. دروغ‌ گفتن‌ نه‌ تنها غیراخلاقی‌، که‌ احمقانه‌ است‌.


هنگامی‌ که‌ دروغ‌تان‌ آشکار شد، اعتبار خود و مشتری تان‌ را از دست‌ خواهید داد. در عرصه‌ سیاست‌، آنجا که‌ خلافکاری‌های‌ نامزدهای‌ سیاسی‌، خبری‌ روزمره‌ جلوه‌ می‌کند گفته‌ می‌شود آنچه‌ انجام‌ شده‌ اهمیتش‌ از اینکه‌ چگونه‌ آن‌ کار فاش‌ شده‌ است‌ کمتر است‌. یک‌ توضیح‌ صادقانه‌ و متعادل‌ می‌تواند اوضاع‌ را در حد معقولی‌ نگهدارد و احترام‌ رسانه‌ها و مردم‌ را جلب‌ کند. شرکت‌ها نیز اکنون‌ از این‌ الگو پیروی‌ می‌کنند. اکثر مدیران‌ بخش‌های‌ تولیدی‌ و تجاری‌ در برابر وکلای‌ مصرف‌کنندگان‌، تحقیقات‌ دولت‌ و روزنامه‌نگاران‌ جستجوگر تصمیم‌ گرفته‌اند که‌ از یک‌ سیاست‌ «درهای‌ باز» استقبال‌ کنند.

 

همان‌طوری‌ که‌ یکی‌ از نویسندگان‌ مجله‌ فورچون می‌گوید: «میل‌ به‌ دفاع‌ از مؤسسات ‌[در هنگام‌ بروز بحران] و وادار کردن‌ جستجوکنندگان‌ [رسانه‌ها] به‌ خدمت‌ به‌ اهداف‌ سازمان‌ ضرورت‌ اتخاذ یک‌ سیاست‌ صریح‌ و هوشمندانه‌ را ایجاب‌ می‌کند». اتخاذ چنین‌ سیاستی‌ از پخش‌ اخبار جعلی‌ جلوگیری‌ می‌کند و سبب‌ می‌شود که‌ با هماهنگی‌ تمامی‌ طرف‌های‌ درگیر در ماجرا اخبار درست‌ و اطلاعات‌ منسجم‌ منتشر گردد. اداره‌ بحران شکل‌ فشرده‌ و متمرکز مهار مسایل است‌.


سازمان‌هایی‌ که‌ متوجه‌ شده‌اند هر اندازه‌ هم‌ که‌ درستکار، دقیق‌ و محافظه‌کار باشند باز همیشه‌ این‌ احتمال‌ وجود دارد که‌ یک‌ فاجعه‌ طبیعی‌، یا رویداد خارج‌ از اختیار آنها به‌ طور منفی‌ به‌ تولید یا خدمات‌ آنها لطمه‌ بزند، به‌ اداره‌ یا مدیریت‌ بحران‌ دست‌ می‌یازند.


این‌ اطلاعیه‌ کارهای‌ مختلفی‌ را انجام‌ می‌دهد:
ـ به‌ موقع‌ انتشار می‌یابد و وقوع‌ حادثه‌، تعداد مصدومان‌ و میزان‌ خسارت‌ را اعلام‌ می‌کند.
ـ بی‌آنکه‌ به‌ پنهان کاری‌ بپردازد به‌ مردم‌ اطمینان‌ می‌دهد که‌ ماهیت‌ سانحه‌ محدود و مهار شده‌ است‌.
ـ اعلامیه‌ روشن‌ می‌کند که‌ شرکت‌ به‌ شدت‌ مراقب‌ اوضاع‌ است‌ و مسئولانه‌ عمل‌ می‌کند.
ـ در اعلامیه‌ آمده‌ است‌ شرکت‌ در جستجوی‌ یافتن‌ علت‌ بحران است‌ و از تکرار آن‌ جلوگیری‌ خواهد کرد. (ایجاد هیئت‌ بی‌طرف‌ تحقیق‌ به‌ مردم‌ اطمینان‌ می‌دهد که‌ بررسی‌های‌ منصفانه‌ انجام‌ خواهد گرفت‌).

منبع: سالنامه روابط عمومی/ شماره اول/ کار مشترک انجمن متخصصان روابط عمومی و موسسه کارگزار روابط عمومی

 





 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تقویم روز ارتباطات/ نخستین روزنامه یومیه آمریکا با شعار «آگاهی = دانستن، قدرت است» کار انتشار خودرا آغاز کرد


  تاسیس پستخانه در آمریکا با شعار داریوش بزرگ ـ نگاهی به وظایف پستخانه آمریکا


  تقویم روز ارتباطات/ «مونه تو» روزنامه نگار، میهندوست و مولف ایتالیایی که شرایط روزنامه نگار بودن را به دست داد


  5 نکته برای افزایش بهره وری در روابط عمومی


  تقویم روز ارتباطات/ روزی که ایران اصول ژورنالیسم حرفه ای را به اجرا گذارد


  5 نکته در مورد بهبود راندمان


  5 ایده برای ایجاد فرهنگ شفاف‌سازی


  کتاب «برنامه ریزی برای روابط عمومی» منتشر می شود


  کتاب "روابط عمومی سازمانی" منتشر می شود


  تبلیغات و تبلیغات محیطی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان ارسال مقاله به شانزدهمین کنفرانس روابط عمومی ایران