درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
پنجشنبه، 27 تیر 1398 - 01:30   

روز جهانی اموجی

  روز جهانی اموجی


ادامه ادامه مطلب یک

دروغ، خیانت و قلدری در سازمان ملل متحد

  دروغ، خیانت و قلدری در سازمان ملل متحد


ادامه ادامه مطلب دو

جلوگیری از گرمازدگی در روزهای داغ تابستان/ پنج نکته

  جلوگیری از گرمازدگی در روزهای داغ تابستان/ پنج نکته


ادامه ادامه مطلب سه

چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی فراخوان داد

  چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی فراخوان داد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدیر روابط عمومی انجمن مطالعات برنامه درسی ایران شعبه هرمزگان منصوب شد
  عصرانه به وقت گردشگری با موضوع رسانه و گردشگری
  انگیزه، خلوص نیت، دقت و هنرمندی لازمه کار در روابط عمومی است
  چگونه روزنامه‌نگاری تحقیقی می‌تواند جلوی فساد، جرایم سازمان‌یافته و پنهان‌کاری سیستماتیک را بگیرد؟
  چند چیز که هرگز نباید در رستوران سفارش بدهید
  دروغ، خیانت و قلدری در سازمان ملل متحد
  جلوگیری از گرمازدگی در روزهای داغ تابستان/ پنج نکته
  پایش خبرنگاران استان قزوین و دعوت در نشست‌های خبری با رویکرد جدید
  فیس بوک صفحه رادیو اینترنتی ژاپنی صداوسیما را مسدود کرد
  روز جهانی اموجی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 37066صفحه نخست » روابط عمومی ایرانییکشنبه، 21 بهمن 1397 - 08:04
برخورد ‌با رسانه ها هنگام‌ بحران
نخستین‌ وظیفه‌ روابط عمومی‌ به‌ هنگام‌ بروز بحران‌ این‌ است‌ که‌ حقیقت‌ را درباره‌ آنچه‌ که‌ روی‌ داده‌ بیان‌ کند. دروغ‌ گفتن‌ نه‌ تنها غیراخلاقی‌، که‌ احمقانه‌ است‌.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| نخستین‌ وظیفه‌ روابط عمومی‌ به‌ هنگام‌ بروز بحران‌ این‌ است‌ که‌ حقیقت‌ را درباره‌ آنچه‌ که‌ روی‌ داده‌ بیان‌ کند. دروغ‌ گفتن‌ نه‌ تنها غیراخلاقی‌، که‌ احمقانه‌ است‌.


هنگامی‌ که‌ دروغ‌تان‌ آشکار شد، اعتبار خود و مشتری تان‌ را از دست‌ خواهید داد. در عرصه‌ سیاست‌، آنجا که‌ خلافکاری‌های‌ نامزدهای‌ سیاسی‌، خبری‌ روزمره‌ جلوه‌ می‌کند گفته‌ می‌شود آنچه‌ انجام‌ شده‌ اهمیتش‌ از اینکه‌ چگونه‌ آن‌ کار فاش‌ شده‌ است‌ کمتر است‌. یک‌ توضیح‌ صادقانه‌ و متعادل‌ می‌تواند اوضاع‌ را در حد معقولی‌ نگهدارد و احترام‌ رسانه‌ها و مردم‌ را جلب‌ کند. شرکت‌ها نیز اکنون‌ از این‌ الگو پیروی‌ می‌کنند. اکثر مدیران‌ بخش‌های‌ تولیدی‌ و تجاری‌ در برابر وکلای‌ مصرف‌کنندگان‌، تحقیقات‌ دولت‌ و روزنامه‌نگاران‌ جستجوگر تصمیم‌ گرفته‌اند که‌ از یک‌ سیاست‌ «درهای‌ باز» استقبال‌ کنند.

 

همان‌طوری‌ که‌ یکی‌ از نویسندگان‌ مجله‌ فورچون می‌گوید: «میل‌ به‌ دفاع‌ از مؤسسات ‌[در هنگام‌ بروز بحران] و وادار کردن‌ جستجوکنندگان‌ [رسانه‌ها] به‌ خدمت‌ به‌ اهداف‌ سازمان‌ ضرورت‌ اتخاذ یک‌ سیاست‌ صریح‌ و هوشمندانه‌ را ایجاب‌ می‌کند». اتخاذ چنین‌ سیاستی‌ از پخش‌ اخبار جعلی‌ جلوگیری‌ می‌کند و سبب‌ می‌شود که‌ با هماهنگی‌ تمامی‌ طرف‌های‌ درگیر در ماجرا اخبار درست‌ و اطلاعات‌ منسجم‌ منتشر گردد. اداره‌ بحران شکل‌ فشرده‌ و متمرکز مهار مسایل است‌.


سازمان‌هایی‌ که‌ متوجه‌ شده‌اند هر اندازه‌ هم‌ که‌ درستکار، دقیق‌ و محافظه‌کار باشند باز همیشه‌ این‌ احتمال‌ وجود دارد که‌ یک‌ فاجعه‌ طبیعی‌، یا رویداد خارج‌ از اختیار آنها به‌ طور منفی‌ به‌ تولید یا خدمات‌ آنها لطمه‌ بزند، به‌ اداره‌ یا مدیریت‌ بحران‌ دست‌ می‌یازند.


این‌ اطلاعیه‌ کارهای‌ مختلفی‌ را انجام‌ می‌دهد:
ـ به‌ موقع‌ انتشار می‌یابد و وقوع‌ حادثه‌، تعداد مصدومان‌ و میزان‌ خسارت‌ را اعلام‌ می‌کند.
ـ بی‌آنکه‌ به‌ پنهان کاری‌ بپردازد به‌ مردم‌ اطمینان‌ می‌دهد که‌ ماهیت‌ سانحه‌ محدود و مهار شده‌ است‌.
ـ اعلامیه‌ روشن‌ می‌کند که‌ شرکت‌ به‌ شدت‌ مراقب‌ اوضاع‌ است‌ و مسئولانه‌ عمل‌ می‌کند.
ـ در اعلامیه‌ آمده‌ است‌ شرکت‌ در جستجوی‌ یافتن‌ علت‌ بحران است‌ و از تکرار آن‌ جلوگیری‌ خواهد کرد. (ایجاد هیئت‌ بی‌طرف‌ تحقیق‌ به‌ مردم‌ اطمینان‌ می‌دهد که‌ بررسی‌های‌ منصفانه‌ انجام‌ خواهد گرفت‌).

منبع: سالنامه روابط عمومی/ شماره اول/ کار مشترک انجمن متخصصان روابط عمومی و موسسه کارگزار روابط عمومی

 





 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تقویم روز ارتباطات/ نخستین مجله طنز


  شش واقعیت درباره روابط عمومی که هر بازاریاب باید بداند


  انجمن متخصصان روابط عمومی سه کارگاه آموزشی کاربردی برگزار می کند


  مدیر جدید روابط عمومی همراه اول منصوب شد


  فرماندار فیروزکوه: شورای هماهنگی روابط عمومی در نشر اخبار امید بخش نقش ایفا کند


  مدیر روابط عمومی بیمه تجارت‌نو؛ همکاری کارشناسان روابط عمومی با رسانه ها می تواند به جلب رضایت مشتریان این شرکت منجر شود


  کتاب روابط عمومی در عصر هوشمند منتشر شد


  6 گام برای مدیریت شهرت رسانه های اجتماعی شما در سال ۲۰۱۹


  هیئت رئیسه کمیته حقوقی، اطلاع رسانی و بانوان خانه احزاب تعیین شد


  تشریح آخرین فعالیت های کمیته اطلاع رسانی قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده خوزستان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان ارسال مقاله به شانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران