درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 تیر 1398 - 05:06   

چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی فراخوان داد

  چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی فراخوان داد


ادامه ادامه مطلب یک

انقلاب نسل پنجم اینترنت نزدیک است

  انقلاب نسل پنجم اینترنت نزدیک است


ادامه ادامه مطلب دو

انتصاب مدیرکل روابط عمومی استانداری هرمزگان

  انتصاب مدیرکل روابط عمومی استانداری هرمزگان


ادامه ادامه مطلب سه

مجوز انتشار 27 نشریه دستگاه‌های دولتی صادر شد

  مجوز انتشار 27 نشریه دستگاه‌های دولتی صادر شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  بررسی راهکارهای رسانه ای توسعه گردشگری
  انتقاد تند خبرگزاری مهر از روابط عمومی ها/ فاشیست‌هایی که در نقد را می‌بندند
  تجلیل شورای اسلامی شهر قیامدشت از تلاش های واحد روابط عمومی شهرداری در اعتلای نام قیامدشت
  مدیر کل روابط عمومی و اموربین الملل استانداری البرز: روابط عمومی ها در صف مقدم اطلاع رسانی
  نقش روابط عمومی‌های آموزش و پرورش در تنویر افکار عمومی بسیار مهم است
  برگزاری برنامه "دوشنبه های خبری" توسط روابط عمومی استانداری کرمانشاه
  نیروگاه سیکل ترکیبی اسلام آباد با مشارکت ٢٢٠ میلیون یورویی بانک صادرات ایران در آستانه بهره‌برداری قرار گرفت
  ٤٦ هزار صندوق امانات بانک صادرات ایران، محلی مطمئن برای حفظ دارایی‌های ارزشمند
  تقدیر استاندار گیلان از بانک ملی ایران در بیست‌و یکمین جشنواره خیّرین مدرسه‌ساز
  بانکداری سازمانی بانک ملی ایران با بام سازمانی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 37052صفحه نخست » آموزش روابط عمومیجمعه، 19 بهمن 1397 - 12:25
پنج عادت گفتاری در افراد دوست‌داشتنی
نورا بَتِل – روزنامه‌ نگار آمریکایی - چند تن از پژوهشگران دانشگاه هاروارد، در جریان یک پژوهش، دریافتند که برای افراد، گفتگو درباره‌ خودشان، به اندازه غذا خوردن لذت بخش است. مردم عاشق این هستند که درباره‌ خودشان سخن بگویند. این به این معنی است، که اینکه اجازه بدهید در جریان یک گفتگو، مخاطبان شما از خودشان حرف بزنند، به آنها کمک می‌کند تا از گفتگو لذت برده و از شما نیز خوش شان بیاید.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| چندی پیش، دوستی از من پرسید: آیا من آدم کسالت‌آوری هستم؟ من تعجب کردم، زیرا او اصلا اینگونه نیست، و از او پرسیدم که چرا چنین نظری درباره‌ خود دارد. او گفت دلیلش این است، که دریافته که همیشه، تنها درباره‌ پنج موضوع مشخص با دیگران گفتگو می‌کند. او در مورد موضوعات گفتگویش درست می‌گفت. اما اشتباهش آنجا بود، که فکر می‌کرد حرف زدن درباره‌ موضوعاتی که به آنها علاقه دارد، او را به یک شخصیت کسالت‌آور تبدیل می‌کند. این در حالیست که اشتیاق شخصی به موضوع گفتگو، در کنار بکارگیری شوخ‌طبعی، از اصول بنیادین ایجاد یک گفتگوی عالی هستند.


یک پژوهش تازه، که در ژورنال تخصصی Psychological Science منتشر شده، به بررسی همین ترس از کسالت‌آور بودن پرداخته است. یافته‌های این پژوهش نشان می‌دهد که مردم، میزان علاقه‌ مخاطب گفتگویشان را به موضوع گفتگو و طرز فکر خودشان، به طرزی بنیادین دست کم می‌گیرند. معنای ساده‌شده‌ این مساله این است که مردم، بیش از آنچه می‌اندیشید به شما علاقه دارند.


برای اینکه روی گفتگوی خود کنترل بیشتری داشته باشید و جذابیت آن، و در نتیجه جذابیت فردی خود را بالا ببرید، می‌توانید از این استراتژی‌ها استفاده کنید:


1 – بگذارید مخاطب تان درباره‌ خودش حرف بزند
چند تن از پژوهشگران دانشگاه هاروارد، در جریان یک پژوهش، دریافتند که برای افراد، گفتگو درباره‌ خودشان، به اندازه غذا خوردن لذت بخش است. مردم عاشق این هستند که درباره‌ خودشان سخن بگویند. این به این معنی است، که اینکه اجازه بدهید در جریان یک گفتگو، مخاطبان شما از خودشان حرف بزنند، به آنها کمک می‌کند تا از گفتگو لذت برده و از شما نیز خوش شان بیاید.

2 – خوب گوش کنید و سوال بپرسید
همین‌طور که گفتگوی شما به پیش می‌رود، به جای آن که به سخنان مخاطب تان، با واژه‌های تکراری پاسخ دهید، تمرکزتان را روی این بگذارید که واقعا به حرف‌هایش گوش فرا دهید. افزون بر این، در میانه‌ سخنان او، از او پرسش‌های مربوط به موضوع صحبتش را بپرسید. یافته‌های یک پژوهش که سال گذشته در سایت US Library of Medicine منتشر شد، نشان می‌دهد که این روش، درجه جذابیت گفتگو را بالا می‌برد.


3 – مراقبت باشید پرسش‌های خصوصی نپرسید
در فرانسه و بسیاری از کشورهای اروپایی، پرسیدن درباره‌ شغل یک شخص، پرسشی بسیار خصوصی و شخصی به شمار می‌رود و موضوعاتی مانند مسایل سیاسی، موضوعات عمومی‌تر و مناسب‌تری برای گفتگو به شمار می‌آیند. دلیل این موضوع، احتمالا این است که شغل اروپاییان، به کلاس اجتماعی آنها پیوند مستقیمی دارد.


منظور این است در جاهای مختلف، پرسش‌های مختلفی می‌توانند در محدوده‌ <مسایل خصوصی> قرار بگیرند. بهترین و عاقلانه‌ترین کار در این موارد، این است که درباره‌ موضوعات عمومی مانند ورزش و فرهنگ عامه سخن بگویید و نظر مخاطب تان را درباره‌ آنها بپرسید.


4 – صادق باشید
هر کسی ممکن است وسوسه شود که با افزودن چند دروغ بی‌ضرر و بزرگنمایی، محبوبیت خود را بالا ببرد. یافته‌های یک پژوهش تازه نشان می‌دهد که پرهیز از صداقت در گفتگو، به دلیل ترس از واکنش‌های منفی از سوی مخاطبان، پدید می‌آید. اما این ترس‌ها بی‌پایه هستند و مخاطبان، معمولا در برابر گفتار صادقانه ما، واکنش منفی نشان نمی‌دهند.


تلاش کنید نظر صادقانه‌ خود را درباره دیگران و کارشان ارائه دهید و تا حد امکان، پرسش‌ها در مورد مسایل شخصی خود را، با صداقت پاسخ دهید. برای نمونه، اگر کسی در یک مهمانی از شما می‌پرسد <چطوری؟> اشکالی ندارد اگر در پاسخ بگویید <زیاد خوب نیستم، چون از شلوغی خوشم نمی‌آید>.


5 – از زبان بدن تان، به سود خودتان بهره‌جویی کنید
لبخند زدن، ارتباط چشمی برقرار کردن، و خم شدن به سوی فردی که دارید با او گفتگو می‌کنید، بدون استفاده از کلمات، به مخاطبان نشان می‌دهد که به موضوع صحبتش علاقه‌مند هستید و می‌خواهید گفتگو را ادامه دهید. به یاد داشته باشید که، همانقدر که شما می‌خواهید دوست داشتنی و جذاب باشید، مخاطب شما هم می‌خواهد دوست‌داشتنی و محبوب باشد.


به سخنان و رفتارهای بدنی افراد کاریزماتیک دقت کنید و آنها را با رفتار خودتان مقایسه کنید. گاهی متوجه می‌شوید که شما هم، به طور غریزی، همان رفتارها را انجام می‌داده‌اید.
 

منبع: http://iranjavan.net

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  قتل دست اندرکاران نشریات در باغ شاه


  وزیر علوم آیین‌نامه جدید ارتقای ساختار و عملکرد روابط عمومی‌ها را ابلاغ کرد


  خسرویی که به دریا زد


  انتصاب مدیرکل روابط عمومی استانداری هرمزگان


  5 مانع برقراری ارتباط موثر رهبران و راه کارهای غلبه بر آنها


  کتاب« آداب معاشرت» منتشر شد


  ضرورت تشکیل پلیس نشر


  خود مدیریتی با هوش هیجانی


  توجه بیشتر روابط عمومی ها به تولید محتوا در راستای مدیریت مصرف آب و برق


  مجوز انتشار 27 نشریه دستگاه‌های دولتی صادر شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: رانندگی با روابط عمومی حداکثر دید