درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
سه شنبه، 3 اردیبهشت 1398 - 10:59   

حضور انتشارات کارگزار روابط عمومی در نمایشگاه بین الملی کتاب تهران

  حضور انتشارات کارگزار روابط عمومی در نمایشگاه بین الملی کتاب تهران


ادامه ادامه مطلب یک

هوش مصنوعی؛ عرصه‌ای تازه برای حقوق و اخلاق

  هوش مصنوعی؛ عرصه‌ای تازه برای حقوق و اخلاق


ادامه ادامه مطلب دو

تحریم 24 ساعته فضای مجازی توسط فوتبالیست‌های حرفه‌ای

  تحریم 24 ساعته فضای مجازی توسط فوتبالیست‌های حرفه‌ای


ادامه ادامه مطلب سه

ربات هوشمند و کلیسای مشتعل

  ربات هوشمند و کلیسای مشتعل


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  طبقه استثمارگر می کوشد که حکومت و رسانه ها را از دست ندهد
  قوانین پنج گانه برقراری ارتباط‌های موثر/ قانون چهارم: مهمترین مطالب را در ابتدای صحبت خود بیان کنید
  هفت راز فروشگاه های کاستکو برای آگاهی مشتریان
  هوش مصنوعی؛ عرصه‌ای تازه برای حقوق و اخلاق
  تعویق عرضه گوشی‌ تاشوی جدید سامسونگ
  تحریم 24 ساعته فضای مجازی توسط فوتبالیست‌های حرفه‌ای
  سرمایه‌ اهدایی میلیاردرها: تبدیل نوتردام به بنای یادبود ریاکاری‌
  حضور انتشارات کارگزار روابط عمومی در نمایشگاه بین الملی کتاب تهران
  ده کار که روابط عمومی ادارات هرگز نباید انجام دهند
  ربات هوشمند و کلیسای مشتعل
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 37049صفحه نخست » پیشخوان شارا-پیشنهادهای کاربران روابط عمومیجمعه، 19 بهمن 1397 - 11:49
نظر یک فیلسوف در باره آرامش
این روزها همه بشر، خیلی بیشتر و عمومی تر از دنیای قدیم، در جستجوی آرامش است چون به همان اندازه دچار تشویش و تردید است. دلایل بسیار زیادی برای این جستجوی عمومی وجود دارد که بد نیست بخشی از آنها را با هم مرور کنیم:
  

این روزها همه بشر، خیلی بیشتر و عمومی تر از دنیای قدیم، در جستجوی آرامش است چون به همان اندازه دچار تشویش و تردید است. دلایل بسیار زیادی برای این جستجوی عمومی وجود دارد که بد نیست بخشی از آنها را با هم مرور کنیم:

1 – زندگی را کارت پستالی می بینیم
با چنان هیاهویی از زندگی موفق و استاندارد بهتر زندگی، همه جا حرف می زنند که اکثر بشر به یک توقع غیرواقعی از زندگی می رسد. انگار هر چه می دود به بقیه نمی رسد چون وقتی به فرهنگ و رسانه ها نگاه می کنیم به نظرهمه شاد، موفق و شسته رفته هستند.

ما غمگین می شویم از محدودیت توانایی های مان و نگرانیم که مدام باید با مشکلات اقتصادی و روحی روبرو شویم.


ما بهتر است سمت نگاه و توقع مان را گاهی عوض کنیم. زندگی برای اغلب انسان های روی زمین سخت است. ما باید یاد بگیریم دنیا را کارت پستالی نبینیم. این حقیقت را اصل قرار دهیم که زندگی قرار است سراسر درد باشد و سختی و تکاپو…

فیلسوف فرن 18 فرانسه Chamfort می گوید با زندگی به گونه ایی روبرو شوید که انگار هر صبح یک قورباغه را قورت می دهید. با این شگرد، مطمئن خواهید بود که چیز وقیح تری برای مان در طی روز قرار نیست اتفاق بیفتد.

2- مسئولیتی بیشتر از تحمل مان، بر روی وجودمان قرار ندهیم
ما انسانها همه چیز را بیش از حد شخصی می کنیم. وقتی همه چیز بر وفق مراد است همه موفقیت ها را به حساب خودمان می گذاریم و طبیعتا وقتی ورق بر می گردد و می دانیم که همواره و به آسانی نیز برمی گردد شروع می کنیم خودمان را بیش از مقداری که مسئولش بودیم سرزنش می کنیم.

سیستم اقتصادی دنیای ما با همه دستاورهایی که برای بشر به دست آورده است اصلا عادلانه و قابل پیشبینی نیست. برای همین تغییرات اقتصادی را به رفتار و تصمیم های خودمان مرتبط ندانیم. بسیاری از افت و خیزها و چرخش پول و ثروت و موقعیت ها، از دست ما و خود سیستم هم خارج است. خیلی ها با همه حسابگری های ممکن، یا فقط شانس می آورند و یا بدشانسی …

هر اتفاقی که در هستی پیرامون ما می افتد نیتی برای به زمین زدن ما یا بدبختی ما ندارد. اصلا ربطی به ما ندارد. ما در محاسباتش، اصلا قرار نداریم. بخش اعظم ماجراهای زندگی همه ما بر اساس یک تصادف کور و بی مروت بنا می گیرد. دانستن این حقیقت به ما می گوید همه تلاش خود را انجام دهیم که کمترین ضرر نصیب مان شود. چون برای فردای هیچ چیز، قاطعیت از پیش تعیین شده، وجود ندارد.

ما بهتر است هم از درجه غرورمان به خاطر پیروزی های مان بکاهیم و هم بار بزرگ مسئولیت زندگی و هستی را بر دوش نحیف خود قرار ندهیم.

3- ما نمی دانیم منبع پرخاش و ناراحتی مان چیست
برای ما، اقرار این حقیقت که دلیل بسیاری از مشکلات و عصبیت ها را نمی دانیم سخت است. ما فقط به یک مشکل و دشواری و حتی هرج و مرج در یک قسمت زندگی مان می نگریم و کاملا متوجه اش هستیم و درد و عذاب هم می کشیم.

ولی فقط در حد ابراز احساسات می مانیم. برای رسیدن به آرامش، نباید فکر کنیم مشکلات نباشند. به جای آن به شناختِ ریشه و دلیل اصلی مشکلات توجه کنیم. ما اگر بر قابلیت ذهن خودمان برای تشخیص هر استرس و ناراحتی واقف گردیم در یک بن بست مداومِ خشم و افسردگی و احساس بدبختی، درجا نمی زنیم.

ما باید برای افزایش شعور و دانش شخصی خود، وقت بگذاریم. ما نمی توانیم مدام در حالت تحقیر و پرخاش نسبت به خود و دیگران درجا بزنیم. آرامش در گرو زندگی بدون دردسر نیست. آرامش با شناخت یک مشکل و یافتن ریشه اصلی آن ایجاد می شود. دست از سر خودمان و دیگران بر داریم. چون با این خصلت، مدام ناهنجاری ها و اذیت شدن ها را تبدیل به به یک بدبختی بزرگ می سازیم و وضع را خیلی بدتر از آنچه هست می کنیم.
 

منبع: www.thebookoflife.org

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  حضور انتشارات کارگزار روابط عمومی در نمایشگاه بین الملی کتاب تهران


  ده کار که روابط عمومی ادارات هرگز نباید انجام دهند


  قوانین پنج گانه برقراری ارتباط‌های موثر/ قانون سوم: اگر مایل نیستید برخی اظهارات شما نقل قول شوند، اصلا آن‌ها را عنوان نکنید


  با اختلال اضطراب چه می‌توان کرد؟


  طراحی سایت و مدیریت آن چگونه است؟


  هماهنگی فعالیتهای رسانه‌یی بخش کشاورزی گیلان


  آیا شما از پسوردهایی استفاده می‌کنید که به آسانی هک می‌شوند؟


  ایلان ماسک در اندیشه افزودن بال اژدها به فضاپیمای استارشیپ


  کسب درآمد ۴.۵ میلیارد دلاری نت فلیکس با ۱۴۹ میلیون کاربر


  هوش مصنوعی؛ عرصه‌ای تازه برای حقوق و اخلاق


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان ثبت نام سومین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی