درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
سه شنبه، 3 اردیبهشت 1398 - 10:59   

حضور انتشارات کارگزار روابط عمومی در نمایشگاه بین الملی کتاب تهران

  حضور انتشارات کارگزار روابط عمومی در نمایشگاه بین الملی کتاب تهران


ادامه ادامه مطلب یک

هوش مصنوعی؛ عرصه‌ای تازه برای حقوق و اخلاق

  هوش مصنوعی؛ عرصه‌ای تازه برای حقوق و اخلاق


ادامه ادامه مطلب دو

تحریم 24 ساعته فضای مجازی توسط فوتبالیست‌های حرفه‌ای

  تحریم 24 ساعته فضای مجازی توسط فوتبالیست‌های حرفه‌ای


ادامه ادامه مطلب سه

ربات هوشمند و کلیسای مشتعل

  ربات هوشمند و کلیسای مشتعل


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  طبقه استثمارگر می کوشد که حکومت و رسانه ها را از دست ندهد
  قوانین پنج گانه برقراری ارتباط‌های موثر/ قانون چهارم: مهمترین مطالب را در ابتدای صحبت خود بیان کنید
  هفت راز فروشگاه های کاستکو برای آگاهی مشتریان
  هوش مصنوعی؛ عرصه‌ای تازه برای حقوق و اخلاق
  تعویق عرضه گوشی‌ تاشوی جدید سامسونگ
  تحریم 24 ساعته فضای مجازی توسط فوتبالیست‌های حرفه‌ای
  سرمایه‌ اهدایی میلیاردرها: تبدیل نوتردام به بنای یادبود ریاکاری‌
  حضور انتشارات کارگزار روابط عمومی در نمایشگاه بین الملی کتاب تهران
  ده کار که روابط عمومی ادارات هرگز نباید انجام دهند
  ربات هوشمند و کلیسای مشتعل
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 37040صفحه نخست » مدیریت روابط عمومیپنجشنبه، 18 بهمن 1397 - 10:33
چگونه یک استراتژی موفق روابط عمومی بسازیم؟
استراتژی یک کلمه است که توسط متخصصان روابط عمومی و بازاریابی زیاد استفاده می شود، و معنای آن معمولا در کسب و کار ما خلاصه می شود. این به معنی طرح یا نقشه راه برای چگونگی دستیابی به اهداف روابط عمومی یا ارتباطات است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| کلید تمایز یک برنامه روابط عمومی قدرتمند از دیگر روابط عمومی ها چیست؟ معمولا این کلید یک استراتژی پیروز است.


استراتژی یک کلمه است که توسط متخصصان روابط عمومی و بازاریابی زیاد استفاده می شود، و معنای آن معمولا در کسب و کار ما خلاصه می شود. این به معنی طرح یا نقشه راه برای چگونگی دستیابی به اهداف روابط عمومی یا ارتباطات است.

 

 خیلی از افراد آن را با تاکتیک اشتباه می گیرند، اما آن ها به فعالیت های مشخص یا اقداماتی که ما از دنیال کردن استراتژی بدست می آوریم اشاره می کند. تاکتیک ها باید با روابط عمومی مشخص شوند، اما آنها مجزا هستند. به نظر من، استراتژی همیشه به معنی چگونه اهداف روابط عمومی را می توان به سرانجام رساند هستند.


بگذارید بگوییم شما در حال تلاش برای ارتقاء یک نرم افزار زنجیره تامین به فروشندگان تجهیزات هستید. یک استراتژی منطقی ممکن است استفاده از تاثیر گذاران به عنوان راهی برای صرفه جویی در کاهش زمان تولید، هزینه ها و تحریک مشتریان باشد. تاکتیک های حمایتی می توانند شامل داستان های هدفمند در نشریات کلیدی و تجاری، پست های تاثیر گذاران، حمایت از کنفرانس، آموزش مشتری یا جوایز و موارد دیگر باشد. فهرست تاکتیک های محتمل بی پایان است، اما هر کدام زیر نظر استراتژی اصلی قرار می گیرند.


بنابراین شما چگونه یک استراتژی موفق روابط عمومی را می سازید؟ بعضی از قانون ها وجود دارند که در این جا با هم بررسی می کنیم.


در پایان آغاز کنید
اهداف برنامه شما چه چیزهایی هستند؟ این اهداف نباید به صورت سر بسته و مبهم باشد و باید شهرت و وضوح را افزایش دهند به این دلیل که اینها بسیار گسترده هسند. بهتر خواهد بود اگر که بر روی معیار های خاصی برای وضوح، مانند افزایش آگاهی برای گروه خاصی از مخاطبان هدفتان یا بر روی ویژگی محصولی که باعث افزایش رقابت می شود تمرکز کنید.

آزمایش را با تحقیق انجام دهید
در روابط عمومی، ما بر ترکیب تجربه، غریزه داستان‌سرایی و تخیل، برای اطلاع‌رسانی از برنامه‌هایمان و کارمان تکیه می‌کنیم. اما این‌ها کافی نیستند. برای اوج گرفتن و سرمایه‌گذاری ارزشمند، استراتژی کلی روابط عمومی باید بر روی تحقیقاتی که به تعریف گزاره ارزش کمک می‌کند و اهداف مشتری و رسانه را موردنظر قرار می‌دهد، بنا نهاده شود. همچنین بهترین برنامه‌ها با ارزیابی کامل ارتباطات برند آغاز می‌شوند که شامل دیدگاه‌هایی از مشتریان و درک کارمندان از کسب‌وکار یا محصولات می‌شود. این موضوع جای تعجب ندارد که بیشتر آژانس‌های تبلیغاتی و بازاریابی با صحبت کردن با مشتریان کارشان را آغاز می‌کنند زیرا که بهترین ایده‌ها می‌توانند از طریق مشتری و تحقیق بازار ظهور کنند.

 

حتما بخوانید: ایجاد استراتژی موفق روابط عمومی


اهدافتان را اولویت‌بندی کنید
اگر منابع کافی برای دست یافتن به مشتریان آینده وجود ندارد، هزینه‌هایی برای اولویت‌بندی و ایجاد نظم و اجرای برنامه‌ها پرداخت کنید.


مشارکت ذینفعان
همچنین یک استراتژی قدرتمند به‌وسیله منابع و بینش‌های خارجی، گرایش‌های کلیدی، اختلال‌ها و تغییرات خاص صنعتی که در طولانی‌مدت بر روی شرکت تأثیر می‌گذارند حاصل می‌شود. باقی منابع ممکن است داخلی باشد. کارمندان با مشتریان ارتباط دارند و به‌صورت غیرمستقیم هر کس در خصوص سازمانی که در آن کار می‌کند صحبت می‌کند.

 

پیام‌رسانی خود را در روابط عمومی و بازاریابی هم‌تراز کنید
اگر پیام‌رسانی روابط عمومی و بازاریابی با دقت تراز نشده باشند، ممکن است با یکدیگر درگیر شوند.

عاشق تاکتیک‌ها نشوید
گاهی اوقات افراد روابط عمومی تاکتیک‌هایی را به کار می‌گیرند که ما می‌دانیم که باعث تولید پوشش رسانه‌ای خوب می‌شود اما حتی رویدادهای شگفت‌انگیز ممکن است با نیازهای مشتری هدف شما هماهنگ نباشد. جایی شخصی به من گفت که تفاوت بین برنامه استراتژیک و یک تاکتیک این است که اولی بر نتایج تحویل و درحالی‌که دومی بر تغییرات تحویل تمرکز دارد.


از استراتژی خود محافظت کنید
وقتی‌که یک استراتژی حاصل شد شما آماده‌اید تا برنامه روابط عمومی خود را بنویسید. ما باید این موضوع را به خاطر بسپاریم که روابط عمومی در یک محیط پویا کار می‌کند. یک استراتژی محافظت‌شده، قابلیت انطباق‌پذیری با شرایط بازار، توسعه رقابتی یا حتی تغییرات در چرخه‌ اخبار را دارد. یک برنامه خوب می‌باید شامل یک بحران احتمالی همراه با یک استراتژی تدافعی برای عکس‌العمل سریع باشد.


منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  حضور انتشارات کارگزار روابط عمومی در نمایشگاه بین الملی کتاب تهران


  ده کار که روابط عمومی ادارات هرگز نباید انجام دهند


  قوانین پنج گانه برقراری ارتباط‌های موثر/ قانون سوم: اگر مایل نیستید برخی اظهارات شما نقل قول شوند، اصلا آن‌ها را عنوان نکنید


  با اختلال اضطراب چه می‌توان کرد؟


  طراحی سایت و مدیریت آن چگونه است؟


  هماهنگی فعالیتهای رسانه‌یی بخش کشاورزی گیلان


  آیا شما از پسوردهایی استفاده می‌کنید که به آسانی هک می‌شوند؟


  ایلان ماسک در اندیشه افزودن بال اژدها به فضاپیمای استارشیپ


  کسب درآمد ۴.۵ میلیارد دلاری نت فلیکس با ۱۴۹ میلیون کاربر


  هوش مصنوعی؛ عرصه‌ای تازه برای حقوق و اخلاق


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان ثبت نام سومین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی