درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
سه شنبه، 3 اردیبهشت 1398 - 10:59   

حضور انتشارات کارگزار روابط عمومی در نمایشگاه بین الملی کتاب تهران

  حضور انتشارات کارگزار روابط عمومی در نمایشگاه بین الملی کتاب تهران


ادامه ادامه مطلب یک

هوش مصنوعی؛ عرصه‌ای تازه برای حقوق و اخلاق

  هوش مصنوعی؛ عرصه‌ای تازه برای حقوق و اخلاق


ادامه ادامه مطلب دو

تحریم 24 ساعته فضای مجازی توسط فوتبالیست‌های حرفه‌ای

  تحریم 24 ساعته فضای مجازی توسط فوتبالیست‌های حرفه‌ای


ادامه ادامه مطلب سه

ربات هوشمند و کلیسای مشتعل

  ربات هوشمند و کلیسای مشتعل


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  طبقه استثمارگر می کوشد که حکومت و رسانه ها را از دست ندهد
  قوانین پنج گانه برقراری ارتباط‌های موثر/ قانون چهارم: مهمترین مطالب را در ابتدای صحبت خود بیان کنید
  هفت راز فروشگاه های کاستکو برای آگاهی مشتریان
  هوش مصنوعی؛ عرصه‌ای تازه برای حقوق و اخلاق
  تعویق عرضه گوشی‌ تاشوی جدید سامسونگ
  تحریم 24 ساعته فضای مجازی توسط فوتبالیست‌های حرفه‌ای
  سرمایه‌ اهدایی میلیاردرها: تبدیل نوتردام به بنای یادبود ریاکاری‌
  حضور انتشارات کارگزار روابط عمومی در نمایشگاه بین الملی کتاب تهران
  ده کار که روابط عمومی ادارات هرگز نباید انجام دهند
  ربات هوشمند و کلیسای مشتعل
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 37017صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیچهارشنبه، 17 بهمن 1397 - 01:07
هوش مصنوعی و فوتبال
شاید کارتون فوتبالیست‌ها را به خاطر داشته باشید. در قسمتی از این سریال انیمیشن، بازیکنان تیم امید در برابر تیمی می‌ایستند که توسط کامپیوتر هدایت می‌شود. حالا این داستان خیالی دارد هر چه بیشتر به واقعیت نزدیک‌تر می‌شود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| شاید کارتون فوتبالیست‌ها را به خاطر داشته باشید. در قسمتی از این سریال انیمیشن، بازیکنان تیم امید در برابر تیمی می‌ایستند که توسط کامپیوتر هدایت می‌شود. حالا این داستان خیالی دارد هر چه بیشتر به واقعیت نزدیک‌تر می‌شود.

به گزارش رسانه ها،بازیکنان تیم کامپیوتر گوشی‌هایی در گوش داشتند و منتظر دستورات مربی می‌ماندند که با استفاده از کامپیوتر(احتمالا منظور سازندگان انیمیشن همان چیزی است که امروز به آن
هوش مصنوعی می‌گوییم) بازی را تحلیل می‌کرد و به هر بازیکن اعلام می‌داشت که دقیقا چه کاری باید انجام دهد. تیم کامپیوتر در ابتدا به قدرت و نظمی اعجاب‌آور میدان را در دست می‌گیرد، اما انگار چیزی غیرقابل پیش‌بینی در فوتبال وجود دارد. عامل انسانی و همین عامل به سردرگمی الگوریتم‌ها منجر می‌شود تا دیگر نتواند دستوری صادر کند. بازیکنان تیم کامپیوتر دست از بازی می‌کشند و بازی به نفع تیم امید(آزادی عمل انسانی؟) بازمی‌گردد. دست‌کم این چیزی بود که سازندگان سریال فوتبالیست‌ها به ما کودکان علاقه‌مند روایت کردند.

امروز بیش از هر زمانی از هوش‌مصنوعی و یادگیری‌ماشینی برای تحلیل رقابت‌های ورزشی استفاده می‌شود. مربیان رده بالا بدون اتکا بر داده‌های جمع‌آوری شده در حین بازی نمی‌توانند توانایی بازیکنان را با یکدیگر قیاس کنند. تاکتیک‌های بازی با توجه به شیوه‌ی بازی تیم‌های رقیب طراحی می‌شود و بیشتر و بیشتر دانستن از تیم‌ها، بازیکنان، مربیان، چمن وزرشگاه، وضعیت آب‌وهوا و خلاصه هر داده‌ی دیگری می‌تواند برای موفقیت در میدان، مفید باشد.
بازیکنان در خدمت تاکتیک هوشمند

فوتبال ورزشی گروهی است. برای پیروزی بر رقیب، اعضای تیم باید باهم هماهنگ باشند، تاکتیک‌هایی را از پیش تمرین کرده باشند، سبک بازی هم را بشناسند. یک شرکت آلمانی ادعا می‌کند با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری عمیق می‌تواند به بررسی شیوه‌ی بازی فوتبالیست‌ها بپردازد و تیمی ایده‌آل از بازیکنانی که برای سناریوهای مد نظر مربی، آماده هستند، برگزیند. یک استارتاپ هلندی اخیرا اعلام کرده، دسته‌بندی‌ای از ۲۰۰هزار بازیکن فوتبال در جهان ایجاد کرده است. آنها با استفاده از یادگیری عمیق، تصاویر بازی‌های فوتبال را پس از تبدیل به مدلی سه‌بعدی از زمین و بازیکنان، تحلیل رده‌اند و برای مجموعه‌ای از مشخصه‌های مختلف را برای هر بازیکن مورد بررسی قرار داده‌اند. آن‌ها می‌گویند دیگر انتخاب بازیکن برای تیم‌ها بدون در نظر گرفتن چنین داده‌هایی بی‌معنی خواهد بود.

طراحی دستیاران کمکی برای مربیان ورزشی این روزها، یکی از موضوعات مورد توجه است. دستیاری که با بررسی داده‌های زنده از بازی، بتواند پیشنهادهایی برای طراحی تاکتیک به مربیان پیشنهاد دهد و در کنار آن به بررسی عمل‌کرد بازیکنان به سود آن تاکتیک خاص هم بپردازد. توانایی‌ها و مهارت بازیکن‌ها دیگر به تنهایی تعیین کننده نیست، موضوع نمره‌ای است که الگوریتم هوشمند به هر بازیکن می‌دهد. اینکه چقدر برای تاکتیک مورد نظر مربی مفید بوده‌اند.

از بررسی وضعیت بازی، شرط‌بندی روی نتایج، برنامه‌ریزی برای پرورش ورزشکاران جدید تا بررسی وضعیت سلامت بازیکنان در طول بازی‌ها، چگونگی عمل‌کرد بازیکنان، مربیان و هر عامل تعیین‌کننده‌ی دیگری در نتیجه‌ی بازی، این جاهایی‌ست که هوش مصنوعی می‌تواند به کمک بهبود عمل‌کرد ورزشی ما بیاید. اما این همه‌ی ماجرا نیست. اگر روزی تیم فوتبال روبات‌ها، تیم انسان‌ها را شکست دهد چه!؟

گرچه الگوریتم‌های هوشمند روز به روز با گرفتن اطلاعات بیشتر می‌توانند، توصیه‌هایی بهتر به مربیان داشته باشند یا نتایج بازی‌ها را حدس بزنند، اما هنوز به آن درجه از پیچیدگی نرسیده‌اند که حتی در سطح یک هوادار مبتدی، فوتبال را درک کنند. اینکه چه اتفاقی در حال رخ دادن است و چرا. تردیدی قدیمی همواره بر عمل‌کرد سیستم‌های هوشمند سایه افکنده است. آیا یک سیستم هوشمند واقعاً «می‌داند» در جهان چه می‌گذرد یا تنها در حال یافتن مجموعه‌ای از روابط و الگوهاست که امتیاز بیشتری برایش به ارمغان بیاورد؟

فوتبال ورزشی گروهی است و مسائل گوناگونی پیرامون زمین سبز در جریان است. آیا ابزارهای هوشمند می‌توانند روزی در زمین سبز جای انسان را بگیرند؟ اگر روبوت‌های هوشمند روزی تیمی از انسان‌ها را در بازی فوتبال شکست دهند، آیا می‌توان لیگ‌های بزرگ فوتبال را با لیگ‌های روبوکاپ جایگزین کرد؟ احتمالاً نه – یا دست کم به این زودی‌ها- رقابت‌های ورزشی تنها به عملکرد بازیکنان درون میدان ارتباط ندارند. پیرامون هر رویداد و هر تیم و بازیکن را هاله‌ای از احساسات و افکار انسان در بر گرفته است. از کُری‌خوانی‌های هواداران تا احساس غرور و خشم و شادی و غم و … یک رقابت ورزشی چیزی بیش از وارد کردن و کوبیدن توپ به درون یک چهارچوب است. شاید روزی روبت‌های هوشمند با کمک یک مربی هوشمند بتوانند ما انسان‌ها را در زمین سبز – یا هر زمین دیگری- شکست دهند، اما نگران نباشید، جام‌جهانی فوتبال به این زودی‌ها از میان نخواهد رفت!

منبع: مجله دانشمند

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  حضور انتشارات کارگزار روابط عمومی در نمایشگاه بین الملی کتاب تهران


  ده کار که روابط عمومی ادارات هرگز نباید انجام دهند


  قوانین پنج گانه برقراری ارتباط‌های موثر/ قانون سوم: اگر مایل نیستید برخی اظهارات شما نقل قول شوند، اصلا آن‌ها را عنوان نکنید


  با اختلال اضطراب چه می‌توان کرد؟


  طراحی سایت و مدیریت آن چگونه است؟


  هماهنگی فعالیتهای رسانه‌یی بخش کشاورزی گیلان


  آیا شما از پسوردهایی استفاده می‌کنید که به آسانی هک می‌شوند؟


  ایلان ماسک در اندیشه افزودن بال اژدها به فضاپیمای استارشیپ


  کسب درآمد ۴.۵ میلیارد دلاری نت فلیکس با ۱۴۹ میلیون کاربر


  هوش مصنوعی؛ عرصه‌ای تازه برای حقوق و اخلاق


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان ثبت نام سومین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی