درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
دوشنبه، 29 بهمن 1397 - 05:07   

تاریخچه و زاد روز روزنامه نگاری آنلاین

  تاریخچه و زاد روز روزنامه نگاری آنلاین


ادامه ادامه مطلب یک

مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان رضوی منصوب شد

  مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان رضوی منصوب شد


ادامه ادامه مطلب دو

آشنایی با روابط عمومی

  آشنایی با روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

نقش اتاق‌های فکر در تصمیم‌سازی‌ها

  نقش اتاق‌های فکر در تصمیم‌سازی‌ها


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  راهکارهایی برای حرفه ای جلوه کردن کار و کسب جدید شما
  توییتر احتمالا به جای امکان ویرایش توییت ها، میزبان قابلیت «شفاف سازی» می شود
  نشست هم اندیشی اصحاب رسانه و مدیران روابط عمومی ادارات پیشوا
  حملات "خطرناک" هکرها به مؤسسات زیرساختی مهم در آلمان
  مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان رضوی منصوب شد
  کمپین های ایجاد شده در فضای مجازی چقدر تاثیرگذارند؟
  عملکرد صندوق پس انداز مسکن علامت چیست؟
  ناصر بزرگمهر: یک شیوه جدید اداره روزنامه؛ خبرنگاران سهام‌داران روزنامه‌ها
  منشور اخلاق حرفه‌ای روزنامه‌نگاری در روزنامه صمت
  نقش اتاق‌های فکر در تصمیم‌سازی‌ها
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 36993صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیدوشنبه، 15 بهمن 1397 - 22:12
اپل، فیس بوک را از استفاده از برنامه های iOS منع کرد
سوءاستفاده فیس بوک از اطلاعات کاربران، همکاری های آتی این شبکه پرطرفدار اجتماعی با اپل را تحت تأثیر قرار داده است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| سوءاستفاده فیس بوک از اطلاعات کاربران، همکاری های آتی این شبکه پرطرفدار اجتماعی با اپل را تحت تأثیر قرار داده است.

به گزارش شارا به نقل از زومیت، اپل حاضر نیست فقط به این دلیل خطر کند که فیس بوک اعلام کرده نسخه تحت iOS اپلیکیشن جنجال برانگیزش را تعطیل می کند. این شرکت در بیانیه ای در Recode اعلام کرد آنها تلاش می کنند مجوزهای تجاری استفاده شده فیس بوک برای توزیع این نرم افزار در محیط های خارج از اپ استور را لغو کنند.

اپل فیس بوک برنامه iOS
به گفته سخنگوی اپل، استفاده شبکه اجتماعی فیس بوک از مجوزهای تجاری برای توزیع اپلیکیشن ها در میان افرادی غیر از کارکنان آن، «نقض آشکار» توافق ها با اپل بود. متهم اصلی در این رسوایی اپلیکیشن تحقیقاتی فیس بوک است که در ازای دریافت اطلاعات کاربران پول پرداخت می کرد، اما تصمیم اپل می تواند پیامدهای سنگینی بر فیس بوک تحمیل کند و باعث شود خیلی از ابزارهای داخلی آن از کار بیفتند.

یکی از منبع های The Verge گفت پس از آنکه اپل مجوزهای مرتبط را لغو کرد، اپلیکیشن های مهم فیس بوک های تحت iOS، ازجمله مسنجر و اینستاگرام، از کار افتادند. همچنین، آن دسته از برنامه های طراحی شده فقط برای کاربرد داخلی، مانند منوهای غذایی و برنامه های حمل ونقل نیز متوقف شدند. لغو قطعی مجوزهای این برنامه ها به مشکلی بسیار جدی برای فیس بوک تبدیل شده است.

فیس بوک که تصمیم گرفته بود اپلیکیشن تحقیقاتی اش به نام Facebook Research را تعطیل کند، به تازگی از آن دفاع کرده است. این شرکت مدعی شده به دلیل اسم گویای اپلیکیشن مذکور که از ماهیت تحقیقاتی آن حکایت می کند و نیز پس از ثبت نام و ورود کاربر به آن، به صورت آشکار پیام رسانی می شد، نمی توان آن را برنامه ای محرمانه تلقی کرد. همچنین، فیس بوک با کم اهمیت جلوه دادن کشف این موضوع که برخی از کاربران اپلیکیشن جاسوس را نوجوانان تشکیل می دادند، به این نکته اشاره می کند که کمتر از ۵درصد از کاربران نوجوان بوده اند و والدین همه آنها نیز فرم های رضایت نامه ها را امضا کرده بودند. با این حال، هیچ کدام از این توضیحات نمی تواند توجیه کند چرا فیس بوک از مجوزهای تجاری این شرکت برای ارائه اطلاعات به اپلیکیشن هایی غیر از فیس بوک استفاده کرده است.

صرف نظر از هر توجیه ارائه شده برای انجام این کار، این اقدام باعث شد تنش ها و اختلاف های بین اپل و فیس بوک شدت بیشتری بگیرد. حفظ حریم خصوصی یکی از اصول محوری است که اپل برای خود تعریف کرده و در سال ۲۰۱۸، تیم کوک، مدیر ارشد اپل، به دلیل آنچه استانداردهای ضعیف برای حفظ حریم خصوصی نامید، به شدت از فیس بوک انتقاد کرد. در پاسخ به این انتقادها، مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس بوک نیز این ادعا را مطرح کرد که کوک حقیقت را نمی گوید. اختلاف های آنها زمانی بالا گرفت که اپل در اواخر سال ۲۰۱۸، فیس بوک را واداشت سرویس تغییردهنده IP خود را متوقف کند؛ سرویسی که بعدها به ابزار تحقیقاتی آن تبدیل شد.

اپل و فیس بوک دشمنان قسم خورده هم نیستند، ولی اپل با لغو مجوزهای تجاری فیس بوک، به حل اختلافات میان آنها کمک نمی کند.

 

 

 

 





 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تاریخچه و زاد روز روزنامه نگاری آنلاین


  روابط عمومی‌ها و امید اجتماعی


  جشنواره روابط عمومی‌های برتر بنیاد برگزار می‌شود


  قربانی: استفاده از ظرفیت ادارات در راستای اطلاع رسانی از وظایف خطیر روابط عمومی است


  دوره آموزشی استاندارد مسئولیت اجتماعی و مهارت های زندگی برای سالمندان و معلولین در گلستان برگزار می شود


  نفوذ تبلیغات پزشکی در اینستاگرام


  بر اساس نتایج یک تحقیق: 85 درصد متخصصان ارتباطات، تنوع را خیلی مهم می دانند


  مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان رضوی منصوب شد


  منشور اخلاق حرفه‌ای روزنامه‌نگاری در روزنامه صمت


  نقش اتاق‌های فکر در تصمیم‌سازی‌ها


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: تدوین تقویم اجرایی، یک ضرورت برای روابط عمومی