شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| تورنمنتهای ورزشی در کشورهای مختلف محبوبیتی متفاوت دارند، اما سخت بتوان تک مسابقهای را پیدا کرد که قابل مقایسه با سوپر بال باشد. سوپر بال (مسابقهای بین تیمهای نخست دو کنفرانس فوتبال آمریکایی) حالا نه یک مسابقه ورزشی صرف که رویدادی سرشار از موسیقی، غذا و البته یک حادثه بزرگ تجاری است. برای مثال بیش از صد میلیون نفر اجرای پارسال جاستین تیمبرلیک بین دو نیمه این بازی را نگاه کردند.
قیمت هنگفت آگهیهای بازرگانی
سال ۲۰۱۷ اگر میخواستید ۳۰ ثانیه تبلیغ در سوپر بال داشته باشید، برایتان ۵ میلیون دلار آب میخورد. اگر میخواهید بدانید قیمت تبلیغات این مسابقه چقدر بالاتر رفته کافی است بدانید که این رقم در اولین مسابقه فقط ۴۰ هزار دلار بود.
نبرد آگهی های بازرگانی در بزرگترین رویداد ورزشی آمریکا
دلیل این قیمت هنگفت هم ساده است، شمار بسیار زیاد کسانی که این مسابقه را میبینند. سوپر بال سال ۲۰۱۴ با ۱۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر، پربینندهترین مسابقه تاریخ این مسابقات است و رتبه بعدی به مسابقه سال قبل از آن میرسد که ۱۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بیننده داشت.
به گزارش شارا، سوپر بال در آغاز بصورت یک رویداد بزرگ ورزشی در سال ۱۹۶۶ آغاز شد و با هر سالی که گذشت آنچنان بر میزان محبوبیت آن اضافه شد که امروزه بصورت نوعی جشن ملی در زندگی آمریکایی جلوه می کند.
سوپر بال در حقیقت بهانه ای شده است برای "دوستان" که برای دیدن این مسابقه و نکات جنبی و تماشایی آن دور هم جمع می شوند و حتی آنان که رغبت چندانی به دیدن مسابقات ورزشی ندارند، در این شور و شوق جمعی به اکثریت ملحق می شوتد و روزی را یا بهتر بگوییم عصر و شبی را به بهانه "فوتبال" با هم سر کنند.
این اکثریت، از رئیس جمهور آمریکا تاهمه اقشار جامعه آمریکا را در برمیگیرد. پرزیدنت بوش، که سوپر بال در ایالت خانگی او تکزاس برگزار می شود، در پاسخ خبرنگار سی بی اس که از او با شوخی پرسید فکر می کنید تیم نیوانگلند یا کارولینا، کدام تیم برنده می شود؟ همان خط شوخی را دنبال کرد و با خنده گفت: " خوب این مسابقه خیلی نزدیکی خواهد بود، ولی من چی سرم میشه؟ من فقط یک پرزیدنت هستم."
در مجموع اگر بخواهیم روز سوپر بال را هم مثل دیگر روزها، مثل روز مادر، روز پدر، روز شکرگزاری و روز کریستمس نامگذاری کنیم،شاید بهترین نام برای این روز ، "روز دوستان" باشد، چون عملأ این روزیست که دوستان را گرد هم می آورد و در زندگی پر شتاب آمریکایی به آنان فرصت تجدید دیدار و آگاهی از هم را می دهد.
سوپر بال سال گذشته را متجاوز از یک میلیارد نفر در سراسر جهان بطور مستقیم تماشا کردند و امسال احتمالأ تعداد بینندگان ازین رقم هم بالاتر خواهد بود.
|