درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
پنجشنبه، 2 اسفند 1397 - 12:54   

شیوه ارتباطی جالب و جدید استاندار یزد

  شیوه ارتباطی جالب و جدید استاندار یزد


ادامه ادامه مطلب یک

«مدیریت دولتی» در ایران دوران ساسانیان

  «مدیریت دولتی» در ایران دوران ساسانیان


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان مقاله سومین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی

  فراخوان مقاله سومین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

معاون سخنگوی کاخ‌سفید هم استعفا داد

  معاون سخنگوی کاخ‌سفید هم استعفا داد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  رئیس هیات مدیره بیمه دانا: طرح مهر دانا موجب تقویت شاخص‌های اقتصادی کشور می‌شود
  بازوند در دیدار با مجموعه روابط عمومی استانداری کرمانشاه: اطلاع‌رسانی دستاوردها موجب امیدواری مردم می‌شود
  معاون سخنگوی کاخ‌سفید هم استعفا داد
  مدیرکل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی: برای برقراری ارتباط موثرتر با جامعه هدف نیازمند یاری هنرمندان هستیم
  دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی: روابط عمومی ها منعکس کننده خواسته های مردم به مسئولان باشند
  سه مرحله مدیریت بحران
  اعتقاد اکثر کانادایی‌ها بر تاثیرات منفی فیس بوک در انتخابات فدرال
  شیوه ارتباطی جالب و جدید استاندار یزد
  آمازون در 2 سال گذشته هیچ مالیاتی در آمریکا پرداخت نکرده است
  انتصاب سرپرست اداره روابط عمومی دانشگاه قم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 36931صفحه نخست » پیشخوان شارا-پیشنهادهای کاربران روابط عمومیجمعه، 12 بهمن 1397 - 15:19
ترکیه رکورد خود در صنعت گردشگری را شکست
سال ۲۰۱۸ موفق‌ترین سال در صنعت گردشگری در ترکیه بوده است. شمار گردشگران ایرانی در ترکیه اما کاهشی ۲۰ درصدی داشته‌ است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| سال ۲۰۱۸ موفق‌ترین سال در صنعت گردشگری در ترکیه بوده است. شمار گردشگران ایرانی در ترکیه اما کاهشی ۲۰ درصدی داشته‌ است.

به گزارش بی سی،وزارت گردشگری ترکیه امروز پنجشنبه ۱۱ بهمن (۳۱ ژانویه) اعلام کرد، شمار خارجی‌هایی که به قصد گردشگری به این کشور سفر کرده‌اند، هیچ‌گاه به اندازه سال ۲۰۱۸ نبوده است. آمار ثبت‌شده گردشگران خارجی نشان می‌دهد که میان ماه‌های ژانویه تا دسامبر سال گذشته، ۳۹ و نیم میلیون نفر، یعنی ۲۲ درصد بیش از سال ۲۰۱۷، وارد ترکیه شده‌اند.

این آمار به‌وضوح رکورد تاکنونی ترکیه در سال ۲۰۱۴ با ۳۶ میلیون و ۸۰۰ هزار گردشگر را شکسته است. حال ترکیه سودای آن دارد که در سال ۲۰۱۹ میزبان دست‌کم ۴۵ میلیون گردشگر خارجی باشد.

گردشگران ایرانی نیز سهم اندکی در این میان نداشته‌اند. شمار این گردشگران البته به نسبت گذشته تحت تاثیر افزایش چشمگیر قیمت ارز در ایران کاهش یافته است. جایگاه ایران که در چهار ماه نخست سال گذشته میلادی با ۸۶۰ هزار توریست، بالاتر از آلمان و روسیه و در رتبه اول گردشگران خارجی به ترکیه بود، پس از آن به موازات کاهش ارزش ریال و افزایش هزینه پروازهای خارجی، به رتبه‌های پایین‌تر سقوط کرد.

وزارت گردشگری ترکیه هدف خود را برای سال ۲۰۲۳ مصادف با صدمین سال تأسیس جمهوری در این کشور، جذب ۷۰ میلیون گردشگر خارجی قرار داده است. بدین‌ شکل آنکارا عملا سال‌های ناموفق ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ را که در آنها به‌ترتیب تنها میزبان ۲۵ و ۳۲ میلیون نفر بود فراموش کرده است.

دلایل کاهش چشمگیر مسافران به ترکیه در این سال‌ها حملات تروریستی، کودتای نافرجام ۲۰۱۶ و مقابله با آن از طریق اعلام وضعیت فوق‌العاده از سوی دولت و نیز تنش در روابط آنکارا با کشورهای غربی بود.

رشد درآمدها
با وجود چنین فضایی، کماکان گروه‌های هر چه بیشتری از گردشگران کشورهای غربی، به‌ویژه از آلمان، راهی ترکیه می‌شوند. شمار گردشگران آلمانی در سال ۲۰۱۸ به چهار و نیم میلیون نفر یعنی ۲۶ درصد بیش از سال پیش از آن می‌رسد. این تعداد اما کماکان نتوانسته است رکورد سفر آلمانی‌ها به ترکیه در سال ۲۰۱۵ با پنج میلیون و ۶۰۰ هزار نفر را بشکند.

آلمانی‌ها تا سال ۲۰۱۶ در سفر به ترکیه رکورددار بودند. پس از آن اما مسکو و آنکارا پس از دوره‌ای از روابط نه‌چندان گرم سیاسی، به هم نزدیک شدند و سفر روس‌ها به ترکیه رونق گرفت. شمار روس‌ها که در سال ۲۰۱۸ نیز همچون سال پیش از آن بزرگترین گروه گردشگران ترکیه را تشکیل می‌دادند، در سال گذشته میلادی با رشدی ۲۷ درصدی به شش میلیون نفر رسید.

عوامل رونق و ائتلاف‌های جدید سیاسی
در سال‌های گذشته از ارزش لیر ترکیه در برابر دلار و یورو به‌شدت کاسته شده است. افزون بر این، شرکت‌های مسافرتی ترکیه، به قصد جلب مشتری بیشتر، از بهای خدمات خود کاسته‌اند. این دو عامل دلیل اصلی رشد شمار علاقه‌مندان سفر به ترکیه شمرده می‌شوند. خبرگزاری آنادولو با استناد به شرکت‌های مسافرتی ترکیه گزارش داده است که سفارش زودهنگام برای سفر به این کشور کماکان با تخفیف ۵۰ درصدی همراه خواهد بود.

دولت ترکیه پیش‌بینی می‌کند که در سال ۲۰۱۹ از محل سفر گردشگران خارجی به این کشور، دست‌کم درآمدی ۳۴ میلیارد دلاری خواهد داشت؛ امری که در صورت تحقق خود رکوردی جدید بر جای خواهد گذاشت.

جالب اینجاست که ترکیه همواره برای گردشگران کشورهای شرق اروپا محبوب‌تر می‌شود. آمار جدید نشانگر افزایش چشمگیر سفر شهروندان این کشورها به ترکیه است. مجارها در این میان رشدی ۵۵ درصدی داشته‌اند، کروات‌ها ۸۷ درصد رشد کرده‌اند، چک‌ها ۹۰ درصد و سفر گردشگران لهستانی به ترکیه حدود ۱۱۸ درصد افزایش داشته است. بلغارستان نیز با دو میلیون و ۴۰۰ هزار مسافر، پس از روسیه و آلمان، بزرگترین گروه گردشگران خارجی در ترکیه را به خود اختصاص داده است. پس از این‌ها هم بریتانیا و گرجستان در جایگاه چهارم و پنجم قرار دارند.

ائتلاف‌های سیاسی جدید نیز تأثیر خود را بر تعداد گردشگران خارجی در ترکیه گذاشته است. در همین راستا شمار مسافران امیرنشین قطر به ترکیه در سال ۲۰۱۸ تقریبا دو برابر شده است. در مقابل اما شمار گردشگران ایرانی در ترکیه در سال گذشته میلادی، به عنوان یکی از مشتریان اصلی سفر به این کشور، کاهشی ۲۰ درصدی داشته است.

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  «مدیریت دولتی» در ایران دوران ساسانیان


  آغاز فرایند تدوین سند جامع شیوه اقدام مشترک روابط عمومیها در زمان بحران


  سازمان نهضت سواد رسانه‌ای تشکیل شود


  انتصاب تیم رسانه‌ای در کمپین انتخاباتی ۲۰۲۰ دونالد ترامپ


  رئیس روابط عمومی قوه قضائیه پس از 10 سال تغییر می کند


  پنجمین همایش تخصصی مدیران و کارشناسان بازاریابی موسسه اعتباری کوثر


  سلسله نشست های تخصصی پدافند رسانه ای فرهنگ سرای رسانه برگزار می شود


  رسانه های خراسان رضوی برای گسترش فرهنگ اقتصاد مقاومتی همدل شدند


  معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور: ‌ایمنی پدافندی نیروگاه اتمی بوشهر با استاندارد‌های جهانی برابری می‌کند


  ال جی: به جای تولید موبایل تاشو باید به فکر نجات برندمان باشیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی