درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 25 فروردین 1400 - 20:51   

فراخوان جشنواره و نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400

  فراخوان جشنواره و نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400


ادامه ادامه مطلب یک

ویروس کرونا در فضاهای بسته در کمین است نه در هوای آزاد

  ویروس کرونا در فضاهای بسته در کمین است نه در هوای آزاد


ادامه ادامه مطلب دو

کدام کشورهای اروپایی در استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی پیشروترند؟

  کدام کشورهای اروپایی در استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی پیشروترند؟


ادامه ادامه مطلب سه

رسانه‌ یا روابط عمومی؟

  رسانه‌ یا روابط عمومی؟


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  رسانه های برتر دنیا در سال 2021
  توسط شورای هماهنگی روابط عمومی کرمان؛ جشنواره "چراغ روشن رابطه" برگزار می شود
  اشتباهات روابط عمومی، تکراری اما حل شدنی!
  تجربیات آستانه‌ای
  مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت: تلاش وزارت صمت راه اندازی هرچه سریعتر پروژه نورد گرم 2 است
  تاکید رئیس روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰ بر توسعه روش های ارتباطی روابط عمومی با بهره گیری از شبکه های نوین اجتماعی
  تبیین برنامه راهبردی مرکز روابط عمومی وزارت صمت در سال ۱۴۰۰
  با سواد رسانه ای رویکرد جدیدی جایگزین فیلترینگ می شود
  دستورالعمل الزامات ارتقای سواد فضای مجازی
  قش نوآوری در برنامه‌های وفاداری/ نمونه‌هایی از برنامه‌های مبتکرانه در حوزه وفاداری مشتری
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 36925صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیجمعه، 12 بهمن 1397 - 13:31
هوش مصنوعی اشتغال‌زایی می‌کند
گزارش ویژه Newsweek - این که با ورود ربات‌ها به سیستم فناوری میلیون‌ها شغل نابود و شمار زیادی از نیروهای انسانی بیکار می‌شوند، خیلی نگران‌کننده نیست. در واقع، محققان معتقدند که سرمایه گذاری‌های جدید روی فناوری‌های رباتیک هزاران شغل جدید را به دنبال دارد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| آیا با وجود ربات‌ها میلیون‌ها شغل نابود و شمار زیادی از نیروهای انسانی بیکار می‌شوند؟ مجله Newsweek به این سوال پاسخ داده است.

این که با ورود ربات‌ها به سیستم فناوری میلیون‌ها شغل نابود و شمار زیادی از نیروهای انسانی بیکار می‌شوند، خیلی نگران‌کننده نیست. در واقع، محققان معتقدند که سرمایه گذاری‌های جدید روی فناوری‌های رباتیک هزاران شغل جدید را به دنبال دارد.

در سال 2015 برای اولین بار عملکرد کامپیوترها در تشخیص اشیاء بهتر از نیروی انسانی عمل کردند که این امر مدیون استفاده از هوش مصنوعی بود. هوش مصنوعی قدرت تشخیص بالایی دارد به طوری که به عنوان مثال قادر به تشخیص درخت از گوسفند است و الگوها را از بین میلیاردها شیء موجود در تصویر و داده‌های مختلف تشخیص می‌دهد. پیش از گسترش هوش مصنوعی، داده‌های ماهواره‌ای بیش از حد دست و پاگیر بودند و تجزیه و تحلیل آنها از طریق الگوریتم‌های فعال روی سیستم‌های کامپیوتری با سرعت بالا دشوار است.

داده‌های جایگزین به داده‌های خارج از اطلاعات اصلی مانند آمار دولتی، قیمت سهام، گزارش مالی شرکت و معاملات کارت اعتباری مصرف‌کننده اشاره دارد. سیگنال‌های تلفن همراه، حسگرهای اینترنت اشیاء در تجهیزات صنعتی، ویدئوهای آنلاین، توییت‌ها، تحقیقات، لایک‌های شبکه‌های اجتماعی و تصاویر ماهواره‌ای، همگی داده‌های جایگزینی هستند که استفاده از آنها به معنای اتصال چند نوع داده برای داشتن نگاهی اجمالی به روندی است که در غیر این صورت تشخیص آن غیرممکن است و هوش مصنوعی این امر را امکان‌پذیر می‌کند. در واقع، صنعت داده‌های جایگزین بدون انسان‌ها وجود ندارد.

ایجاد، نه نابودی مشاغل
در زمانی که بیشترین هجمه‌ها به جان هوش مصنوعی افتاده و بسیاری از کارشناسان بر این باورند که با پیشرفت هر چه بیشتر این فناوری بسیاری از مشاغل از بین رفته و شمار زیادی از نیروهای کار انسانی از کار بی‌کار می‌شوند، تجارت داده‌های جایگزین نشان می‌دهد که هوش مصنوعی چگونه باعث خلق مشاغل تازه می‌شود.

باور آن آسان است که هوش مصنوعی راننده‌های کامیون، رادیولوژیست‌ها، حسابدارها، کارکنان فست‌فودی و هر نوع کار تولیدی را به طور خودکار درمی‌آورد. وب‌سایت خبری Quartz با مطالعه روی 1600 نفر از خوانندگان خود در ماه جولای گذشته اعلام کرد که 90 درصد از آنها بر این باور بودند که نیمی از مشاغلی که امروز وجود دارد طی 5 سال آینده با گسترش هوش مصنوعی از بین خواهند رفت و 91 درصد معتقدند که این مشاغل هستند که نابود می‌شوند و نه صاحبان آنها. با وجود این، در ماه‌های اخیر، حرف و حدیث‌های دیگری به گوش می‌رسد. برخی فعالان تجاری معتقدند که آینده آنگونه که تصور می‌کنیم نخواهد شد و برعکس، با حضور بیشتر هوش مصنوعی در بازار کار، مشاغل بیشتری به جای نابود شدن، خلق خواهند شد.

شماری از تحلیل‌گران این‌گونه نتیجه‌گیری کرده‌اند که تا سال 2020، هوش مصنوعی قریب 1.8 میلیون شغل را به شکل اتوماتیک و خودکار درآورده و به نوعی نیروی کار انسانی را از کار بیکار می‌کند و در عوض، 2.3 میلیون شغل دیگر خلق می‌کند که کارهای از بین رفته را هم تلافی می‌کند که سود خالص آن 500 هزار شغل می‌شود.

یک گروه مشاور دراین‌باره گزارشی را منتشر کرده مبنی بر این که 83 درصد از شرکت‌هایی که از هوش مصنوعی در تولیدات خود استفاده می‌کنند، دریافته‌اند که این فناوری باعث ایجاد مشاغل جدیدی شده است. گروه دیگری با مطالعه اتوماتیک شدن مشاغل در انگلستان بر این باور است که 800 هزار شغل که به مهارت خاصی هم نیاز ندارند، با ورود هوش مصنوعی از گردونه حذف شده‌اند، اما از سوی دیگر، 3.5 میلیون موقعیت شغلی دیگر ایجاد شده‌اند و این مشاغل جدید به طور متوسط سالیانه 13 هزار دلار بیشتر از مشاغل قبلی به کارگران می‌پردازند.

اگر کامیون‌های خودران ساخته شوند، ناخودآگاه میلیون‌ها راننده کامیون از رده خارج می‌شوند. در واقع، بعد از آن با ربات‌های هوش مصنوعی روبرو خواهیم بود که جایگزین نیروهای انسانی می‌شوند. در مطالعات دیگری که صورت گرفته، نشان می‌دهد هوش مصنوعی طی یک دهه، حدود 39 درصد از مشاغل بخش حقوقی را به طور خودکار درمی‌آورد که بیشتر آنها را هم دستیاران وکیل دادگستری یا وزرای حقوقی شامل می‌شوند.

در سال‌های اخیر، با حجم بالایی از انواع داده‌های خام مواجه هستیم. گوشی‌های هوشمندمان را با خود همه‌جا همراه داریم، حسگرهایی ابداع شده‌اند که بخش‌های مختلف مراکز صنعتی، کیفیت هوا و تعداد گام‌هایی را که برمی‌داریم هم کنترل می‌کنند.

هر چه مدت زمان بیشتری را در اینترنت آنلاین باشیم، فعالیتی که انجام می‌دهیم داده‌های بیشتری تولید می‌کند. این روزها آنلاین خرید می‌کنیم، حرف می‌زنیم، ارتباط برقرار می‌کنیم، کارهای بانکی را انجام می‌دهیم، کار می‌کنیم و حتی تلویزیون را هم از طریق کامپیوتر یا نمایشگرهای گوشی‌های هوشمند انجام می‌دهیم.

در حال حاضر، بیش از 8 میلیارد شیء متصل به اینترنت در سراسر جهان وجود دارند و پیش‌بینی می‌شود که این آمار تا سال 2020 یعنی همین دو سال آینده به 20 میلیارد برسد. همچنین انتظار می‌رود هزینه‌های جهانی روی اینترنت اشیاء تا سال 2020 سال به سال حدود 16 درصد رشد می‌کند و این دقیقا زمانی است که درآمد بازار به 1.3 تریلیون دلار خواهد رسید.

برای دسترسی به این شماره از مجله Newsweek فایل پیوست را ملاحظه فرمائید.

مترجم: ندا اظهری- سیناپرس

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  رنج مضاعف رسانه های محلی از مصائب فضای مجازی


  ویروس کرونا در فضاهای بسته در کمین است نه در هوای آزاد


  اشتباهات روابط عمومی، تکراری اما حل شدنی!


  کدام کشورهای اروپایی در استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی پیشروترند؟


  رئیس کل بیمه مرکزی در جمع مدیران روابط عمومی صنعت بیمه: بیان دستاوردهای صنعت بیمه به تقویت گفتمان مردمی منتهی می‌شود


  اولین کنفرانس بین المللی بازاریابی صنعتی برگزار می شود


  مدیرکل روابط‌عمومی استانداری سمنان: عقب‌ماندگی‌های حوزه روابط عمومی در سمنان جبران شود


  رسانه‌ یا روابط عمومی؟


  دستورالعمل الزامات ارتقای سواد فضای مجازی


  تبیین برنامه راهبردی مرکز روابط عمومی وزارت صمت در سال ۱۴۰۰


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان جشنواره و نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400