درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
جمعه، 6 اردیبهشت 1398 - 01:13   

حضور انتشارات کارگزار روابط عمومی در نمایشگاه بین الملی کتاب تهران

  حضور انتشارات کارگزار روابط عمومی در نمایشگاه بین الملی کتاب تهران


ادامه ادامه مطلب یک

روزنامه نگاری در ایران ساختار حرفه‌ای ندارد

  روزنامه نگاری در ایران ساختار حرفه‌ای ندارد


ادامه ادامه مطلب دو

تقویم روز روابط عمومی: سالروز تاسیس رادیو ایران

  تقویم روز روابط عمومی: سالروز تاسیس رادیو ایران


ادامه ادامه مطلب سه

دردسر گوشی‌های تاشوی سامسونگ

  دردسر گوشی‌های تاشوی سامسونگ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کتاب های منتشر شده انتشارات کارگزار روابــط عمـومی در سال 1397
  برنامه ریزی سناریو
  گوگل مجوز برای سیستم تحویل کالا به وسیله پهپاد‌ موسوم به «وینگ» را گرفت
  اختراع فناوری‌ای که افکار را به صورت کلمات ادا می‌کند
  همایش سالیانه روابط عمومی های استان مرکزی برگزار شد
  نشست هم اندیشی مدیران روابط عمومی دستگاه های اجرایی شهرستان ملایر برگزار شد
  در روزهای سخت، چرا باید کنار روزنامه‎نگاری محلی بایستیم؟
  تقویم روز روابط عمومی: سالروز تاسیس رادیو ایران
  برگزاری اختتامیه چهارمین جشنواره تجلیل از خبرنگاران و روابط عمومی های برتر منطقه دو کشور
  دوره آموزشی اصول و مبانی ارتباط جمعی در کرمان برگزار می شود
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 36820صفحه نخست » روابط عمومی ایرانییکشنبه، 7 بهمن 1397 - 21:42
روابط عمومی نیازمند سازگاری مستمر
رضا نیکدخت معاون روابط عمومی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور - تغییر از ویژگی‌های بارز زمانه ماست. مواردی همچون تحولات فنآوری ارتباطات، دگرگونی کانال‌های ارتباطی، تغییر مفاهیم و الگوهای ارتباطی، تغییرات در فرهنگ سازمانی و سبک زندگی روزمره، همه و همه این نکته را گوشزد می‌کنند که روابط عمومی‌ هم باید متناسب تغییر و تحول محیطش، تغییر یافته و سازگار شود. تغییرات سریع و مستمر محیط کار از جمله سازمان، جامعه و رسانه، چالش‌هایی هستند که می‌توانند فرصتهایی برای موفقیت روابط عمومی ایجاد کند
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| تغییر از ویژگی‌های بارز زمانه ماست. مواردی همچون تحولات فنآوری ارتباطات، دگرگونی کانال‌های ارتباطی، تغییر مفاهیم و الگوهای ارتباطی، تغییرات در فرهنگ سازمانی و سبک زندگی روزمره، همه و همه این نکته را گوشزد می‌کنند که روابط عمومی‌ هم باید متناسب تغییر و تحول محیطش، تغییر یافته و سازگار شود. تغییرات سریع و مستمر محیط کار از جمله سازمان، جامعه و رسانه، چالش‌هایی هستند که می‌توانند فرصتهایی برای موفقیت روابط عمومی ایجاد کند


البته ممکن است برخی روابط‌عمومی‌ها بنا به مأموریت‌های سازمانشان بدنبال سازگار نمودن جامعه با خدمات یا کالایشان باشند، اما همین روابط‌عمومی‌ها نیز اگر به دنبال تغییر و سازگاری نباشند محکوم به شکست هستند.


بدون شک مسئولین روابط عمومی در چنین محیط متغیری لازم است به برخی ویژگی‌ها و خصایص مجهز شوند تا بتوانند وظایف و مأموریت‌های خود را به بهترین وجه اجرا نمایند.

دوستی با فنآوری‌های ارتباطی جدید
مجهز بودن اهالی روابط عمومی به فنآوری‌های جدید ارتباطات نظیر اینترنت‌، اپلیکیشن‌ها، مدیریت وب‌سایت و . . . و یادگیری مستمر آنها یک ضرورت و الزام است. در زمانه ما اگر چه هنوز تلویزیون و روزنامه‌ها از رسانه‌های پرمخاطب هستند اما جمعیت رو به افزایشی، اطلاعات و اخبار خود را از طریق فنآوری‌های مبتنی بر اینترنت دریافت می‌کنند. این فنآوری‌ها هم باعث تسهیل ارتباط با مخاطبین سازمان شده و فرصت‌هایی برای اطلاع‌یابی و اطلاع‌رسانی ایجاد می‌کنند و هم برخی مواقع برای مقابله با شایعات و تخریب‌ها، روابط عمومی را مشغول به خود خواهند ساخت.

آگاهی از سازمان
اینکه مدیر و کارشناس روابط عمومی تا چه میزان به فعالیت‌ها و اطلاعات سازمان خودآگاه است، یکی از عوامل موفقیتش خواهد بود. در جامعه امروزی که فنآوری ارتباطات باعث افزایش سرعت اطلاع‌یابی و اطلاع‌رسانی شده است، توجه به ‌"آگاهی از سازمان" بیش از پیش مهم است. روابط عمومی‌ها باید به اطلاعات سازمان خود از جمله اهداف، رویکردها، سیاست‌ها و عملکردها اشراف داشته باشند تا در صورت لزوم برای افزایش محبوبیت و معروفیت سازمان گام بردارند و یا حتی از هر گونه تخریب و تشویش، البته با سرعت عمل جلوگیری نمایند.

آگاهی از جامعه
اهالی روابط عمومی باید از وقایع و رویدادها، جهت‌گیری‌ها و رویکردها، نگرش‌ها و حرکت‌های مرتبط با سازمان، قشربندی‌ها و گروه‌های سیاسی، انجمن‌ها و ... آگاهی داشته باشند تا بتوانند در تصمیم‌گیری‌ها و اجرای فعالیت‌های روابط‌عمومی موفق باشند. چنین آگاهی باعث هدفمند بودن فعالیت‌های تخصصی روابط عمومی می‌شود.

آگاهی از رسانه
تنوع و تکثر رسانه‌ها امروزه معمول شده است. علاوه بر رادیو و تلویزیون، رسانه‌هایی نظیر روزنامه‌های چاپی و دیجیتالی، خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری، اپلیکیشن‌هایی همچون اینستاگرام و تلگرام به منابعی برای جذب مخاطب و کسب اطلاعات مبدل شده‌اند. اهالی روابط عمومی لازم است ضمن آشنایی با این رسانه‌ها، ضریب نفوذ و میزان مرجع‌بودن آنها را تخمین زده و در اطلاع‌رسانی‌ها و ارتباطات خود از آنها بهره‌ ببرد.

سخن آخر
عملکرد کارگزاران روابط عمومی تأثیرگذار است، آنچنانکه اقدامات آنها می‌تواند منجر به مرگ یا حیات مجدد یک سازمان و انفعال و گوشه‌نشینی یا محبوبیت و سرزندگی سازمان شود. انسجام سازمانی و سرمایه اجتماعی که متأثر از فعالیت‌های روابط عمومی است، نقش بسیار مهمی در موفقیت و پایداری یک سازمان دارد و در این مسیر روابط عمومی‌ها بایستی ضمن تجهیز خود به مهارت‌ها، توانمندی‌ها و آگاهی‌های خود، عاشقانه و عالمانه خدمت نمایند.





 

 



 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تقویم روز روابط عمومی: سالروز تاسیس رادیو ایران


  تحولات رسانه ها؛ سه قرن و اندی پس از انتشار نخستین روزنامه در آمریکا ...


  دردسر گوشی‌های تاشوی سامسونگ


  فرماندار ری: نقش روابط عمومی در شکوفایی مجموعه ها غیر قابل انکار است


  هیئت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی های ری احکام خود را دریافت کردند


  هم افزایی دستگاه های مسئول عضو قرارگاه در اطلاع رسانی به موقع


  روزنامه نگاری در ایران ساختار حرفه‌ای ندارد


  روابط عمومی‌ دستگاهها در نقش مدعی العموم


  تعامل ایرنا و روابط عمومی ها موجب کاهش آسیب فضای مجازی می شود


  دوره آموزشی اصول و مبانی ارتباط جمعی در کرمان برگزار می شود


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: سخنرانان سومین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط عمومی مشخص شدند