درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
دوشنبه، 29 بهمن 1397 - 05:13   

تاریخچه و زاد روز روزنامه نگاری آنلاین

  تاریخچه و زاد روز روزنامه نگاری آنلاین


ادامه ادامه مطلب یک

مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان رضوی منصوب شد

  مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان رضوی منصوب شد


ادامه ادامه مطلب دو

آشنایی با روابط عمومی

  آشنایی با روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

نقش اتاق‌های فکر در تصمیم‌سازی‌ها

  نقش اتاق‌های فکر در تصمیم‌سازی‌ها


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  راهکارهایی برای حرفه ای جلوه کردن کار و کسب جدید شما
  توییتر احتمالا به جای امکان ویرایش توییت ها، میزبان قابلیت «شفاف سازی» می شود
  نشست هم اندیشی اصحاب رسانه و مدیران روابط عمومی ادارات پیشوا
  حملات "خطرناک" هکرها به مؤسسات زیرساختی مهم در آلمان
  مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان رضوی منصوب شد
  کمپین های ایجاد شده در فضای مجازی چقدر تاثیرگذارند؟
  عملکرد صندوق پس انداز مسکن علامت چیست؟
  ناصر بزرگمهر: یک شیوه جدید اداره روزنامه؛ خبرنگاران سهام‌داران روزنامه‌ها
  منشور اخلاق حرفه‌ای روزنامه‌نگاری در روزنامه صمت
  نقش اتاق‌های فکر در تصمیم‌سازی‌ها
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 36809صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومییکشنبه، 7 بهمن 1397 - 15:53
کتاب «چیستی ارتباطات سیاسی» منتشر شد
کتاب چیستی ارتباطات سیاسی در 226 صفحه و بهمن ماه 1397 از سوی انتشارات جوینده روانه بازار کتاب شد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| کتاب چیستی ارتباطات سیاسی در 226 صفحه و بهمن ماه 1397 از سوی انتشارات جوینده روانه بازار کتاب شد.

به گزارش شارا به نقل از روابط عمومی انتشارات جوینده، ارتباطات سیاسی همانند بسیاری از مقولات علوم انسانی به دلیل تنوع دیدگاه‌ها و نظرات و ورود اندیشمندانی از مکاتب گوناگون در مباحث، تعریف مشخصی را برنمی‌تابند و هر دیدگاه، تعریف خاص خود را ارائه می‌دهد.


همین امر سبب می‌شود که عنوان کتاب «چیستی ارتباطات سیاسی» اشاره‌ای مستقیم باشد به محتوایی که قرار است بررسی مجموع و البته اجمالی تعاریفی از مساله‌ای باشد که اتفاق نظری در مورد آن وجود ندارد.


نویسنده با اشاره به پیشینه مطالعات ارتباطی و پیوند ارتباط با سیاست که به دوران باستان باز می‌گردد، ظهور و تجلی دوباره این مقوله را مرهون رسانه‌های جمعی می‌داند و با همین نگاه به ارتباطات سیاسی و تعاریف آن می‌نگرد.


در این نوع نگاه به ارتباطات سیاسی، حضور و تأثیر رسانه از خود پیام و قدرت سیاسی مهمتر تلقی می‌شود؛ چرا که در غیاب رسانه «حتی اگر پیام‌هایی کاملاً سیاسی ولی به صورت فردی و خصوصی میان نهادها و شخصیت‌های حقیقی و حقوقی دارای قدرت سیاسی رد و بدل شود، نمی‌تواند محور اصلی مطالعه و بررسی در ارتباطات سیاسی به معنای خاص و امروز آن قرار بگیرد».


نویسنده در فصول هفتگانه این کتاب با مرور اصول پایه‌ای مربوط به ارتباطات سیاسی از جمله عناصر، مدل‌ها و تعاریف مهم ارائه شده در این حوزه، تلاش کرده است تا نقش رسانه‌ها را در میان دیگر عناصر ارتباطات سیاسی برجسته کند چرا که از نگاه او، بدون حضور وسایل ارتباط جمعی تاثیرگذاری هدفمند بر روند تعاملات انسانی تقریباً غیرممکن است.


گواه تأثیر انکارنشدنی رسانه بر ارتباطات سیاسی، آن که امروزه با پیشرفت فناوری‌های ارتباطی و تنوع و تکثر رسانه‌های ارتباط جمعی، به ویژه رسانه‌های جدید و شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی اینترنت پایه و موبایل پایه، ارتباطات سیاسی وارد عصر تازه‌ای شده است، به گونه‌ای که با کمی اغماض می‌توان هر نوع ارتباطی را که از مجرای رسانه‌های جمعی صورت می‌گیرد در چارچوب مباحث مربوط به ارتباطات سیاسی نیز مورد مطالعه قرار داد.


در فرازی از بخش پایانی این کتاب می‌خوانیم: هزاران راه برای برقراری ارتباط سیاسی وجود دارد. وقتی که نخبگانِ عرصه‌ سرگرمی و هنر، رهبران رسمی سیاسی یا نخبگانِ دنیای تجارت و اقتصاد به‌طور مستقیم از طریق رسانه‌های جمعی از جمله برنامه‌های متعدد تلویزیونی و روزنامه‌ها با ما ارتباط برقرار می‌کنند، این ارتباط، گونه‌ای از ارتباطات سیاسی است. همچنین وقتی نخبگان به‌طور غیرمستقیم با مردم ارتباط برقرار می‌کنند تا ارزش‌ها، اخلاقیات و هنجارهای اجتماعی مدنظر خود را به جامعه تزریق کنند، این عمل هم جزو ارتباطات سیاسی است. حتی وقتی توده‌های مردم اعتراض می‌کنند و از راه‌های خشونت‌بار یا صلح‌آمیز به دولت‌های خود پیام می‌دهند، باز هم ارتباط سیاسی اتفاق افتاده است.


کتاب چیستی ارتباطات سیاسی در 226 صفحه و بهمن ماه 1397 از سوی انتشارات جوینده روانه بازار کتاب شد.


کتاب‌های رسانه و سیاست خارجی (تألیف) و رسانه‌های جدید و آینده دیپلماسی (ترجمه) از دیگر آثار مسعود میرزایی در حوزه سیاست و رسانه است.

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تاریخچه و زاد روز روزنامه نگاری آنلاین


  روابط عمومی‌ها و امید اجتماعی


  جشنواره روابط عمومی‌های برتر بنیاد برگزار می‌شود


  قربانی: استفاده از ظرفیت ادارات در راستای اطلاع رسانی از وظایف خطیر روابط عمومی است


  دوره آموزشی استاندارد مسئولیت اجتماعی و مهارت های زندگی برای سالمندان و معلولین در گلستان برگزار می شود


  نفوذ تبلیغات پزشکی در اینستاگرام


  بر اساس نتایج یک تحقیق: 85 درصد متخصصان ارتباطات، تنوع را خیلی مهم می دانند


  مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان رضوی منصوب شد


  منشور اخلاق حرفه‌ای روزنامه‌نگاری در روزنامه صمت


  نقش اتاق‌های فکر در تصمیم‌سازی‌ها


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: تدوین تقویم اجرایی، یک ضرورت برای روابط عمومی