شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| مدیر روابط عمومی باید دارای فکر و ایده باشد تا در کنار دیگر داشته های خود، یک شبکه اطلاع رسانی پویایی راه اندازی کند.
روابط عمومی به عنوان چشم و گوش و زبان یک مجموعه در گذشته تعریف می شد اما امروزه از روابط عمومی به عنوان مغز متفکر سازمان تعبیر می شود که باید درعصر جریان ها، وارد شود. سازمان ها و نهادها بدون موفقیت در حوزه روابط عمومی و مدیریت حرفه ای ارتباطات، نمی توانند نقش مطلوبی در جامعه داشته باشند. پویا بودن روابط عمومی ها موجب پیشبرد امور مدیریتی و هماهنگی اهداف سازمانی شده و حتی می تواند گفتمانی در این عرصه با استفاده از دانش و نوآوری ایجاد کند.
آنچه که مورد توجه مخاطبان قرار می گیرد، داشتن ایده های نو و خلاقانه است. مدیر روابط عمومی باید دارای فکر و ایده باشد تا در کنار دیگر داشته های خود، یک شبکه اطلاع رسانی پویایی راه اندازی کند. در صورت استفاده از نیروهای غیرمتخصص دراین حوزه، تلاش ها و پویایی آن سازمان به خارج از حوزه کاری منتقل نشده و آن سازمان ارتباط مناسب با جامعه نخواهد داشت.
یکی از مشکلات موجود در حوزه روابط عمومی ها، عرضه نکردن خدمات متناسب با انتظارات ایجاد شده است و امروزه روابط عمومی ها از رشته بودن یا دیسیپلین باید خارج شده و تبدیل شدن به روند را بپذیرند. توان به روز شدن روابط عمومی امری ضروری است و باید مخاطبان را بشناسد و متناسب با هر کدام اقدام کند.
باید به خاطر داشت مادیات در دوره محدودی به انسان کمک خواهد کرد، بنابراین مردمی بودن و برای مردم کار کردن نباید در جامعه امروزی نادیده گرفته شود.
روابط عمومی ها در واقع عملکرد مدیریت شهری را ارزیابی می کنند و تلاش آنها در جهت حفظ و پاسداری از سیاست ها و برنامه های مدیریت شهری است. در نتیجه وظیفه روابط عمومی، خدمت به مدیریت است و در این خدمت بیشترین سهم را مردم دارند.
شبکه خبری تهران نیوز
|