درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
دوشنبه، 30 اردیبهشت 1398 - 07:31   

نشست روابط عمومی‌های مجموعه مدیریت شهری کرج

  نشست روابط عمومی‌های مجموعه مدیریت شهری کرج


ادامه ادامه مطلب یک

"روابط عمومی" و مسئولیت اجتماعی سازمان

  "روابط عمومی" و مسئولیت اجتماعی سازمان


ادامه ادامه مطلب دو

پیام مدیرعامل شرکت راه آهن به مناسبت روز روابط عمومی

  پیام مدیرعامل شرکت راه آهن به مناسبت روز روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

بی توجهی اتاق اصناف به جایگاه روابط عمومی

  بی توجهی اتاق اصناف به جایگاه روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گزارش برگزاری آیین چهاردهمین جشنواره روابط عمومی های اصفهان
  گزارش برگزاری گرامیداشت روز روابط عمومی و ارتباطات در سنندج
  بانک شهر در میان ۵ بانک محبوب کشور
  نشست شورای هماهنگی روابط عمومی‌ دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر
  مژده برای عاشقان بازی‌های کامپیوتری: لپ‌تاپ جدید HP دو صفحه نمایش دارد
  «ویوا تک» و گردهمایی اندیشه‌های خلاق و نوین در پاریس
  پیام مدیرعامل شرکت راه آهن به مناسبت روز روابط عمومی
  روابط عمومی ها در اقناع افکارعمومی و اعتلای نظام ارتباطی نقش کلیدی دارند
  حسینی شاهرودی: حذف بازخورد‌ها از سیستم مدیریتی مجموعه را تنبل و خرفت می کند
  "روابط عمومی" و مسئولیت اجتماعی سازمان
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 36739صفحه نخست » مدیریت روابط عمومیسه شنبه، 9 بهمن 1397 - 07:26
منتقدان استفاده از برنامه ریزی مبتنی بر سناریو توسط شرکت شل
یکی از کارمندان داخلی شل در این رابطه گفته است، «تیم سناریو بسیار درخشان و سطح کاری آنها به لحاظ فکری بسیار بالا بود. با این حال، نه سناریوهای گروهی سطح بالا و نه سناریوهای کشوری که توسط شرکتهای فعال ایجاد شده بودند در تصمیمات کلیدی شرکت، تفاوت آن چنانی ایجاد نکردند.»
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| در دهه 1970، بسیاری از شرکتهای انرژی تحت تاثیر شوک محیط زیستی، میلیاردها دلار را بابت سرمایه گذاری نادرست از دست دادند. تاثیرات مالی چشمگیر این تغییرات، حداقل یک سازمان (رویال داچ شل) را بر آن داشت تا به تکنیک برنامه ریزی مبتنی بر سناریو روی بیاورد. تحلیلگران این شرکت برآورد کردند با کمک این فرایند می توانند به بزرگترین شرکت جهان مبدل شوند.

 

 با این حال، برخی دیگر از افرادی که به استفاده شل از روش برنامه ریزی مبتنی بر سناریو نظارت داشتند ادعا کرده اند این روش اگر هم برای شرکت مزایای بلند مدتی داشته تعداد آن بسیار محدود بوده است. در حالی که در رابطه با پایداری سناریوهای بلند مدت شل به لحاظ تئوری هیچ تردیدی وجود ندارد اما بسیاری از مدیران ارشد این شرکت اعلام کرده اند شل در عمل استفاده محدودی از سناریوها داشته است.

 

 یکی از کارمندان داخلی شل در این رابطه گفته است، «تیم سناریو بسیار درخشان و سطح کاری آنها به لحاظ فکری بسیار بالا بود. با این حال، نه سناریوهای گروهی سطح بالا و نه سناریوهای کشوری که توسط شرکتهای فعال ایجاد شده بودند در تصمیمات کلیدی شرکت، تفاوت آن چنانی ایجاد نکردند.»


در اوایل دهه 1980، تیم آری دی گووس، کاربرد سناریو را مورد ارزیابی قرار دادند و دریافتند فرآیندهای تصمیم گیری که پس از سناریوها آمده اند اغلب فاقد اجرای استراتژیک هستند و این طور نیست که مشکل از سناریوها باشد. امروز، بسیاری از متخصصان به همان اندازه که روی سناریو نویسی وقت می گذارند، به همان اندازه نیز برای فرایند تصمیم گیری اهمیت قائل می شوند.

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  پیام معاون پارلمانی رییس جمهور به مناسبت روز روابط عمومیروابط عمومی


  آینده روابط عمومی ها با اثبات نقش در حوزه مسئولیت اجتماعی رقم می خورد


  جایگاه روابط عمومی‌ها در سطح استان کرمان در حد متوسط است


  گزارش/ حقوق و وظایف شهروندی از موضوعات مهم قابل پیگیری توسط حوزه روابط عمومی


  گزارش/ حقوق و وظایف شهروندی از موضوعات مهم قابل پیگیری توسط حوزه روابط عمومی


  مدیرکل روابط عمومی استانداری لرستان: روابط عمومی ها فرهنگ آرامش را در استان حاکم کنند


  روابط عمومی ها رسانه را بازوی قدرتمند خود بدانند


  تعامل; فصل بلامنازع موفقیت در عرصه روابط عمومی


  روابط عمومی های خبر نویس


  روابط عمومی‌ها ملزم به دعوت از خبرنگاران هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: گزارش سومین رخداد ملی بررسی مسایل و چالش های روابط عمومی