درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 29 اسفند 1402 - 09:48   

روابط‌عمومی: افزایش اعتماد به رسانه‌ها و پیامدهای آن

  روابط‌عمومی: افزایش اعتماد به رسانه‌ها و پیامدهای آن


ادامه ادامه مطلب یک

ادغام ابزارهای دیجیتال در هر مرحله از استراتژی فروش

  ادغام ابزارهای دیجیتال در هر مرحله از استراتژی فروش


ادامه ادامه مطلب دو

روابط‌عمومی را هسته اصلی استراتژی رشد خود قرار دهید

  روابط‌عمومی را هسته اصلی استراتژی رشد خود قرار دهید


ادامه ادامه مطلب سه

هوش مصنوعی در دادگاه: توهمات و خطرات

  هوش مصنوعی در دادگاه: توهمات و خطرات


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نوروز ۱۴۰۳، گامی نو در مسیر تحول روابط‌عمومی با هوش مصنوعی
  شکاف همدلی بین کارگران و شرکت‌ها: چالشی بزرگ برای مدیران عامل
  روابط‌عمومی مبتنی بر داده: ضرورتی برای حرفه‌ای شدن
  پنج نکته از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  پنج درس از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  هوش مصنوعی و آینده زنجیره تامین: تحولات کلیدی و گام‌های عملی
  12 گام برای ارتقای برنامه‌ها و فعالیت‌های روابط‌عمومی در سال جدید
  روابط‌عمومی را هسته اصلی استراتژی رشد خود قرار دهید
  ادغام ابزارهای دیجیتال در هر مرحله از استراتژی فروش
  هوش مصنوعی در دادگاه: توهمات و خطرات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 36720صفحه نخست » دوشنبه، 1 بهمن 1397 - 22:41
حمایت مالی فیسبوک از پژوهشی اخلاقی در آلمان درباره هوش مصنوعی
پروژه‌ای دانشگاهی در آلمان به پرسش‌های اخلاقی مرتبط با به‌کارگیری هوش مصنوعی خواهد پرداخت. فیسبوک از این پروژه پشتیبانی مالی می‌کند. این کنسرن خود مانند دیگر کنسرن‌های استفاده‌کننده از هوش مصنوعی در کانون انتقاد است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| پروژه‌ای دانشگاهی در آلمان به پرسش‌های اخلاقی مرتبط با به‌کارگیری هوش مصنوعی خواهد پرداخت. فیسبوک از این پروژه پشتیبانی مالی می‌کند. این کنسرن خود مانند دیگر کنسرن‌های استفاده‌کننده از هوش مصنوعی در کانون انتقاد است.

فیس بوک روز یکشنبه ۳۰ دی (۲۰ ژانویه) اعلام کرد که در دوره‌ای پنج‌ساله هفت و نیم میلیون دلار به پروژه‌ای پژوهشی در مونیخ آلمان کمک می‌کند. اخلاق در حوزه هوش مصنوعی، موضوع این پژوهش است.

در دانشگاه فنی مونیخ به همین منظور "مؤسسه اخلاق در هوش مصنوعی" (Institute for Ethics in Artificial Intelligence) تأسیس شده است. این مؤسسه عرصه تلاقی فناوری و ارزش‌های انسانی را زیر ذره‌بین خواهد گرفت؛ این‌که در طراحی و توسعه هوش مصنوعی کدام اصول اخلاقی باید رعایت شود و چگونه می‌توان این اصول را عملی کرد. نتایج این پژوهش در نهایت در اختیار جامعه، اقتصاد و قانونگذاران قرار خواهد گرفت.

پروفسور کریستوف لوتگه سرپرستی مؤسسه تازه‌تأسیس را بر عهده خواهد داشت. او استاد اخلاق تجارت و از جمله عضو کمیته اخلاق دولت آلمان در حوزه خودروهای خودران است.

فناوری‌های جدید؛ پرسش‌های جدید
همزمان با ورود روزافزون هوش مصنوعی به عرصه‌های گوناگون زندگی انسان و گسترش سامانه‌هایی که قابلیت یادگیری دارند، پرسش‌های مرتبط با اخلاق هم مطرح می‌شود. مثلا این‌که پیشداوری‌های توسعه‌دهندگان این سامانه‌ها تا چه اندازه باید وارد الگوریتم‌ها شود و این سامانه‌ها تا چه حد می‌توانند به این پیشداوری‌ها دامن بزنند؟ در گذشته مواردی مشاهده شده که در آنها نرم‌افزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی، علیه اقشار اجتماعی یا گروه‌های قومی خاصی تبعیض قائل شده‌اند.

هوش مصنوعی برای تصمیم‌گیری، داده‌های موجود در بانک‌های اطلاعاتی بزرگ را تجزیه و تحلیل می‌کند. یکی دیگر از انتقادهای مطرح این است که نرم‌افزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی پیش‌زمینه‌های اجتماعی بسیاری از پدیده‌ها را نمی‌شناسند و در نتیجه ممکن است دچار اشتباه محاسباتی شوند؛ اشتباه‌هایی که لزوما برملا هم نمی‌شود.

فیسبوک خود هم در کانون چنین بحث‌هایی است. این شبکه اجتماعی متهم است که کاربران خود را در حباب اطلاعاتی نگه می‌دارد، چون خبریاب‌های خودکار آن که مبتنی بر علایق کاربر عمل می‌کنند، عمدتا اخباری را در اختیار کاربر می‌گذارند که برداشت شخصی او از تحولات را تأیید و تشدید می‌کند.

کنسرن‌هایی مانند فیسبوک و گوگل برای تحلیل عکس‌ها یا تشخیص چهره هم از هوش مصنوعی استفاده می‌کند؛ همچنین برای یافتن و پاک‌کردن نفرت‌پراکنی‌ها، تبلیغات تروریستی یا محتوایی که با آیین‌نامه‌های کاربری این کنسرن‌ها در تناقض است.

از هوش مصنوعی تا کنون عموما به صورت موردی استفاده شده است؛ مثلا برای اصلاح تصاویر یا بررسی صحت مدارک در دفاتر حقوقی. این در حالی است که در سال‌های اخیر روی توسعه انواعی از هوش مصنوعی هم کار می‌شود که بتوان در عرصه‌های بیشتری از آنها استفاده کرد.

پژوهشگران دانشگاه مونیخ تلاش می‌کنند حامیان مالی دیگری هم برای پروژه خود بیابند. حمایت مالی کنسرن‌های خصوصی از پروژه‌های تحقیقاتی، با وجود این‌که امری غیر عادی نیست، اما همواره مورد انتقاد بوده است. منتقدان می‌گویند که نتایج چنین پژوهش‌هایی با توجه به منافع مالی کنسرن‌ها ممکن است جانبدارانه باشد.

فیسبوک اعلام کرده که مؤسسه تازه‌تأسیس در دانشگاه فنی مونیخ "مستقل و آکادمیک" عمل خواهد کرد. دانشگاه فنی مونیخ نیز در اعلامیه‌ای تأکید کرده که حمایت مالی فیسبوک از این پروژه بی‌قید و شرط بوده است.

 


 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  12 گام برای ارتقای برنامه‌ها و فعالیت‌های روابط‌عمومی در سال جدید


  هوش مصنوعی و آینده زنجیره تامین: تحولات کلیدی و گام‌های عملی


  پنج درس از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


  روابط‌عمومی مبتنی بر داده: ضرورتی برای حرفه‌ای شدن


  پنج نکته از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


  شکاف همدلی بین کارگران و شرکت‌ها: چالشی بزرگ برای مدیران عامل


  نوروز ۱۴۰۳، گامی نو در مسیر تحول روابط‌عمومی با هوش مصنوعی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد