درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 20:19   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 36653صفحه نخست » ادامه مطلب دوجمعه، 28 دی 1397 - 13:34
گزارش مرکز آمار ایران از رفتار فرهنگی خانوار ایرانی در سال ۱۳۹۶
مرکز آمار ایران اخیرا گزارشی از یافته‌های «طرح آمارگیری از فرهنگ رفتاری خانوار» در ۱۳۹۶ منتشر کرده است که به شاخص‌های بحث‌برانگیزی چون سرانه مطالعه، مصرف تولیدات فرهنگی و عضویت و حضور در شبکه‌های اجتماعی می‌پردازد. این طرح در نقاط شهری و روستایی کشور انجام شده است و جامعه آماری متشکل از ۴۰ هزار خانوار(حدودا ۶۰ میلیون نفر) و افراد ۱۵ سال به بالا را دربر می‌گیرد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| مرکز آمار ایران اخیرا گزارشی از یافته‌های «طرح آمارگیری از فرهنگ رفتاری خانوار» در ۱۳۹۶ منتشر کرده است که به شاخص‌های بحث‌برانگیزی چون سرانه مطالعه، مصرف تولیدات فرهنگی و عضویت و حضور در شبکه‌های اجتماعی می‌پردازد. این طرح در نقاط شهری و روستایی کشور انجام شده است و جامعه آماری متشکل از ۴۰ هزار خانوار(حدودا ۶۰ میلیون نفر) و افراد ۱۵ سال به بالا را دربر می‌گیرد.

در این طرح «رفتارهای فرهنگی» به شکل رفتارهایی اعم از «مطالعه (وضعیت مطالعه کتاب و روزنامه اعم از چاپی و الکترونیکی، سرانه مطالعه)، سینما و تئاتر (وضعیت رفتن به سینما و تئاتر و دفعات آن‌ها)، ورزش (وضعیت انجام ورزش، سرانه زمان انجام ورزش، رشته‌های ورزشی)، موسیقی (وضعیت گوش‌دادن به موسیقی و سرانه زمان گوش‌دادن به موسیقی)، تماشای سیمای جمهوری اسلامی (وضعیت تماشا در روزهای غیر تعطیل و تعطیل، سرانه زمان تماشا و نوع برنامه) و برخی رفتارهای مصرفی تعریف و بررسی شده‌اند.

سرانه مطالعه که کتاب‌ها و روزنامه‌های دیجیتال را شامل می‌شود معمولا در جامعه ایران (و نسبت به جامعه جهانی) بسیار پایین است. بر اساس نتایج این گزارش حدوداً ۵۸ درصد افراد باسواد که بیش از ۳۰ میلیون نفر را شامل می‌شوند در سال ۹۵ مطالعه کتب غیر درسی داشته‌اند. اما قابل توجه است که گرچه سرانه مطالعه کتاب غیر درسی این جمعیت ۷ ساعت و ۴۱ دقیقه در ماه است، ۳ ساعت و ۷ دقیقه آن به مطالعه قرآن و کتب مذهبی باز می‌گردد. علاوه بر آن پیشتاز بودن قم با سرانه مطالعه ۲۰ ساعت و هفت دقیقه و خراسان رضوی با ۱۰ ساعت و ۳۳ دقیقه مشخص می‌کند که وزن مطالعه قرآن و کتاب‌های مذهبی بیشتر است. با این وجود باید به این نکته هم دقت کرد که بیش از ۲۰ میلیون از جمعیت آماری در سال گذشته هیچ‌گونه مطالعه غیر درسی نداشته‌اند که رقم بسیار بالایی است.

از سوی دیگر حدوداً ۳۰ درصد از این افراد روزنامه مطالعه می‌کنند که با توجه به سرانه ماهانه ۱ ساعت و ۲۷ دقیقه‌ای رقم ناامیدکننده‌ای محسوب می‌شود.

 

"آمارهای مربوط به سینما و تئاتر نیز بسیار پایین هستند. فقط ۱۹درصد از افراد در سال قبل از آمارگیری به سینما رفته‌اند و تنها ۵,۱ درصد آنها موفق به تماشای تئاتر شده‌اند. با این‌ وجود، ۹۱,۴ درصد اعلام کرده‌اند که با سرانه حدودا ۵ ساعت در روز، برنامه‌های سیمای جمهوری اسلامی را تماشا می‌کنند. این گزارش تنها به آمار مربوط به تلویزیون داخلی ایران می‌پردازد و در مورد تماشای شبکه‌های خارج از ایران یا اینترنتی اطلاعاتی جمع‌آوری نکرده است."

 

 روزنامه جام‌ جم در ادامه نوشت: «شما‭ ‬را‭ ‬نمی‌دانیم‭ ‬اما‭ ‬ما‭ ‬هر‭ ‬وقت‭ ‬می‌شنویم‭ ‬اینجا‭ ‬و‭ ‬آنجا‭ ‬می‌گویند‭ ‬ایرانیان‭ ‬رفتار‭ ‬فرهنگی‭ ‬فلان‭ ‬و‭ ‬بهمانی‭ ‬دارند،‭ ‬کفری‭ ‬می‌شویم. ‬چرا؟‭ ‬چون‭ ‬معتقدیم‭ ‬چنین‭ ‬گزاره‌های‭ ‬قاطعانه‌ای‭ ‬تنها‭ ‬و‭ ‬تنها‭ ‬باید‭ ‬مبتنی‭ ‬بر‭ ‬آمارهای‭ ‬مستند‭ ‬صادر‭ ‬شوند‭ ‬و‭ ‬نه‭ ‬بر‭ ‬اساس‭ ‬باورهای‭ ‬تجربی‭ ‬و‭ ‬شخصی‭. ‬حالا‭ ‬اگر‭ ‬آمارها‭ ‬هم‭ ‬همان‭ ‬را‭ ‬بگوید‭ ‬که‭ ‬ما‭ ‬بر‭ ‬اساس‭ ‬تجربه‭ ‬و‭ ‬باورهای‭ ‬انفرادی‭ ‬یا‭ ‬جمعی‌مان‭ ‬می‌گوییم‭ ‬که‭ ‬بهتر،‭ ‬اما‭ ‬وقتی‭ ‬می‌بینیم‭ ‬آمارها‭ ‬وضعی‭ ‬خوشبینانه‌تر‭ ‬یا‭ ‬بدبینانه‌تر‭ ‬از‭ ‬آن چه‭ ‬را‭ ‬ما‭ ‬بدون‭ ‬توجه‭ ‬به‭ ‬اعداد‭ ‬و‭ ‬ارقام‭ ‬می‌گوییم‭ ‬ساخته‌اند،‭ ‬باید‭ ‬به‭ ‬خود‭ ‬بیاییم‭ ‬و‭ ‬یاد‭ ‬بگیریم‭ ‬تحلیل‌های‌مان‭ ‬را‭ ‬با‭ ‬نتایج‭ ‬به‌دست‭ ‬آمده‭ ‬از‭ ‬آمار‭ ‬مستدل‭ ‬کنیم‭.‬"

 

زمان می گوید: "با توجه به این آمارها همچنان بخش زیادی از جمعیت ایران علاوه بر فقر اقتصادی با فقر فرهنگی نیز مواجه هستند که یکدیگر را تحت تاثیر قرار می‌دهند."

 

خلاصه نتایج طرح آمارگیری از فرهنگ رفتاری خانوار ـ ١٣٩٦
طرح آمارگیری از فرهنگ رفتاری خانوار یکی از طرح‌های آماری جدید مرکز آمار ایران است که با هدف تهیه آمار و اطلاعات مربوط به فعالیت‌های فرهنگی و رفتارهای خانوارهای کشور و استفاده از نتایج آن در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی کشور در سال١٣٩٦ در سطح کشور، در نقاط شهری و روستایی برای افراد ١٥ ساله و بیشتر اجرا شد.

طرح آمارگیری از فرهنگ رفتاری خانوار یکی از طرح‌های آماری جدید مرکز آمار ایران است که با هدف تهیه آمار و اطلاعات مربوط به فعالیت‌های فرهنگی و رفتارهای خانوارهای کشور و استفاده از نتایج آن در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی کشور در سال١٣٩٦ در سطح کشور، در نقاط شهری و روستایی برای افراد ١٥ ساله و بیشتر اجرا شد.

برخی از مهم‌ترین یافته‌های حاصل از این طرح که در سال ١٣٩٦ اجرا شده، به این شرح است:

ـ حدود ٥٨ درصد افراد ١٥ ساله و بیشتر باسواد طی سال قبل از آمارگیری، مطالعه کتاب غیردرسی داشته‌اند.

ـ سرانه مطالعه کتاب غیردرسی افراد ١٥ ساله و بیشتر باسواد، ٧ ساعت و ٤١ دقیقه در ماه بوده است که از این میزان سرانه ماهانه مطالعه قران و ادعیه ٣ ساعت و ٧ دقیقه بود.

ـ ٢٩,٩ درصد از افراد ١٥ ساله و بیشتر باسواد، در ماه قبل از آمارگیری روزنامه مطالعه کرده‌اند.

ـ سرانه ماهانه مطالعه روزنامه افراد ١٥ ساله و بیشتر باسواد، ١ ساعت و ٢٧ دقیقه بوده است

ـ سرانه تماشای برنامه‌های سیمای جمهوری اسلامی ایران توسط افراد ١٥ ساله و بیشتر، ٤ ساعت و ٥٢ دقیقه در روز بوده است.

ـ سرانه حضور افراد ١٥ ساله و بیشتر در شبکه‌های اجتماعی، ١ ساعت و ٤ دقیقه در روز بوده است

ـ حدود ٥١,١ درصد افراد ١٥ ساله و بیشتر اظهار نموده اند که ورزش می‌کنند.

ـ سرانه انجام ورزش افراد ١٥ ساله و بیشتر، ٢٧ دقیقه در روز بوده است

ـ ٧٨,٩ درصد افراد ١٥ ساله و بیشتر در هفته شیر مصرف کرده اند. سرانه هفتگی شیر، ٣.٧ لیوان بوده است.

ـ ٥٤,٨ درصد افراد ١٥ ساله و بیشتر در هفته نوشابه مصرف کرده اند. سرانه هفتگی نوشابه، ١.٧ لیوان بوده است.

منابع

- مرکز آمار ایران

- زمان

- روزنامه جام جم

- ایسنا
 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد